Spring naar bijdragen

Christenen in het wild


Aanbevolen berichten

Quote:

ik vind het bericht nog al zelfingenomen. zeggen dat alleen christenen dit hebben... dat je kunt zien dat iemand christen is... ik vind dat je dat niet kunt zien. neem nou een heel boeddhistisch persoon (zoals ik al eerder noemde) en een heel christelijk persoon... IK zie geen verschil... en ik wil ook neit doen alsof ik een verschil zien...

en om eerlijk te zijn. ik ben veel in de bijbel aan het lezen, en heb ook het idee dat ik af en toe word vervuld met de Heilige Geest en dat je dat aan mij kunt zien... maar die zelfingenomenheid van veel Christenen houdt me echt tegen... Zo wil ik niet worden!

Ik voel me eigenlijk beledigd dat je mij zelfingenomen noemt omdat ik zo'n topic aanmaak. Als jij eruit haalt dat ik hierbij mezelf, mijn overtuiging, of anderen, al dan niet met hun overtuiging boven andere mensen zet zit je mooi in de verkeerde richting te denken. Ik herken christenen, andere religies herken ik niet op afstand, dat heeft helemaal niks te maken met zelfingenomenheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik vind het bericht nog al zelfingenomen. zeggen dat alleen christenen dit hebben...

Wat is er zelfingenomen aan de vraag of je hebt gezien dat mensen Christelijkheid uitstralen, dat kan ook alleen maar bij Christenen.

Quote:

dat je kunt zien dat iemand christen is... ik vind dat je dat niet kunt zien. neem nou een heel boeddhistisch persoon (zoals ik al eerder noemde) en een heel christelijk persoon... IK zie geen verschil... en ik wil ook neit doen alsof ik een verschil zien...

Waarom wil je geen verschil zien? Die zijn er namelijk wel, is het niet de godsdienst waar verschillen zijn, dan is het wel hoe men op andere mensen kan overkomen. Zo komt een boedhist heel anders op mij over dan een islamiet. (ik spreek uit ervaring)

Quote:

en om eerlijk te zijn. ik ben veel in de bijbel aan het lezen, en heb ook het idee dat ik af en toe word vervuld met de Heilige Geest en dat je dat aan mij kunt zien... maar die zelfingenomenheid van veel Christenen houdt me echt tegen... Zo wil ik niet worden!

Als jij denkt/weet de ware Godsdienst te hebben, waarom zou je daar niet zelfingenomen over mogen zijn?

Vrede, Taam

Link naar bericht
Deel via andere websites

je zet naar mijn idee jezelf en christenen wel boven anderen, door te zeggen dat je het kunt zien aan hun uitstraling... (maar daarover kunnen we van mening verschillen).

waar ik me met name aan stoor (en dat bericht komt volgens mij niet van jou) is dat je het kunt zien aan kinderen of in de winkel ofzo. wie zegt dat die persoon niet een ander geloof heeft of gewoon net een smak geld op zijn bankrekening heeft gekregen? ik vind het ook erg naief...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

je zet naar mijn idee jezelf en christenen wel boven anderen, door te zeggen dat je het kunt zien aan hun uitstraling... (maar daarover kunnen we van mening verschillen).

waar ik me met name aan stoor (en dat bericht komt volgens mij niet van jou) is dat je het kunt zien aan kinderen of in de winkel ofzo. wie zegt dat die persoon niet een ander geloof heeft of gewoon net een smak geld op zijn bankrekening heeft gekregen? ik vind het ook erg naief...

Dus een herkenning van uitstraling suggereert meteen dat ik ze superieur acht? Ik kan echt niet bij zo'n denkwijze.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Had je liever dat hij ging liegen?

natuurlijk niet, ik ben tegen liegen.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Dus een herkenning van uitstraling suggereert meteen dat ik ze superieur acht? Ik kan echt niet bij zo'n denkwijze.

je concludeerd dan wel gelijk dat het christenen zijn en ik kan niet bij zo'n denkwijze

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

natuurlijk niet, ik ben tegen liegen.


Samengevoegd:

[...]

je concludeerd dan wel gelijk dat het christenen zijn en ik kan niet bij zo'n denkwijze

Omdat het jou niet lukt kan jij je niet voorstellen dat andere mensen het wel lukt? Dat is pas naïf.

Ik denk trouwens niet bij iedereen met een gelukzalige uitstraling dat het christenen zijn, hoor. Meestal kijken christenen namelijk neutraal maar toch op een andere wijze, maar niet een of andere stralende en van blijdschap exploderende aura die bijna pijn doet om te zien.


Samengevoegd:

*steek onder water*

Stam + t widegrin.gifknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb er wel ervaring mee dat mensen zeggen dat ik veranderd ben. Sinds mijn bekering vier maanden terug zeggen heel veel mensen dat ik er nu heel anders uitzie, en als ik dan vraag wat, kunnen ze het niet benoemen. De meeste zeggen dat ik een andere uitstraling heb, en dat je dat vooral aan mijn gezicht ziet enzo. En ik denk dat dat ook wel kan kloppen. Er is zelfs iemand die mij er echt uit vinnd zien als een keurig net gristelijk opgevoed meisje (waar ik dan best wel om moet lachen somssmile.gif). En een paar anderen zeiden dat ik er veel vrijer uitzag, veel volwassener en tevredener en blijer en ontspannener etc.

En of ik het zelf kan zien? Nee, niet echt, ik zie dat niet aan mensen, tenzij ze dus bijvoorbeeld een kruisje dragen ofzoietssmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Omdat het jou niet lukt kan jij je niet voorstellen dat andere mensen het wel lukt? Dat is pas naïf.

Ik denk trouwens niet bij iedereen met een gelukzalige uitstraling dat het christenen zijn, hoor. Meestal kijken christenen namelijk neutraal maar toch op een andere wijze, maar niet een of andere stralende en van blijdschap exploderende aura die bijna pijn doet om te zien.


Samengevoegd:

*steek onder water*

Stam + t
widegrin.gifknipoog_dicht.gif

kijk, nu komen we ergens. maar vind jij ook dat mensen met een dergelijke uitstraling iets anders kunnen geloven of helemaal niet geloven?? of zijn ze per defenitie christenen, of mensen die nog niet weten dat ze christelijk zijn??


Samengevoegd:

en 'steek onder water' vind ik een beetje kinderachtig in een discussie...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

kijk, nu komen we ergens. maar vind jij ook dat mensen met een dergelijke uitstraling iets anders kunnen geloven of helemaal niet geloven?? of zijn ze per defenitie christenen, of mensen die nog niet weten dat ze christelijk zijn??

Kan ook iets anders, er staat niet voor niets in de openingspost 'meestal'. Om een praktisch voorbeeld te geven. Ik was in de onderstelling dat een collega van mij christelijk was vanwege zijn uitstraling die ik meende te herkennen. Dit vermoeden werd snel ontkracht door een vloek en scheld tierade waar Kapitein Haddock een puntje aan kon zuigen.

Het is niet zo dat ik mensen vastpin op mijn vermoedens hoor, dat zou inderdaad naïef zijn.


Samengevoegd:

Taalfouten zijn zeker niet kinderachtig? Volgens mij worden werkwoorden en hun vervoegingen al op de basischool geleerd widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Kan ook iets anders, er staat niet voor niets in de openingspost 'meestal'. Om een praktisch voorbeeld te geven. Ik was in de onderstelling dat een collega van mij christelijk was vanwege zijn uitstraling die ik meende te herkennen. Dit vermoeden werd snel ontkracht door een vloek en scheld tierade waar Kapitein Haddock een puntje aan kon zuigen.

Het is niet zo dat ik mensen vastpin op mijn vermoedens hoor, dat zou inderdaad naïef zijn.


Samengevoegd:

Taalfouten zijn zeker niet kinderachtig? Volgens mij worden werkwoorden en hun vervoegingen al op de basischool geleerd
widegrin.gif

ik ben dyslectisch

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid