Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 51
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

En in Turkije hebben christenen ook gewoon evenveel rechten als niet-moslims volgens de wet.

Sorry, aantoonbaar niet waar. Laatst is het nog op het nieuws geweest. Christenen mogen niet evangeliseren of Bijbels verkopen aan moslims.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Sorry, aantoonbaar niet waar. Laatst is het nog op het nieuws geweest. Christenen mogen niet evangeliseren of Bijbels verkopen aan moslims.

In de Balkanlande mogen moslims dat ook niet.

Maar christenen krijgen wel alle vrijheid om hun geloof te beleiden in Turkije, en ook in Iran trouwens, dat weet ik zeker. En daar had ik het over. Ze mogen kerken bezoeken, zich aan hun eigen regels houden. Het verspreiden van Bijbels en moslims bekeren is iets heel anders. Als je in een islamitisch land woont heb je je maar te houden aan de regels daar, integratie! Heel logisch lijkt me.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat mogen moslims daar niet? Bijbels verkopen aan moslims? En in Iran mag je christen zijn, maar alleen als je bij de kerk van Iran bent aangesloten die van de staat is, en de staat alles bepaald.

Net als in China, daar mag je christen zijn mits je je aansluit bij de semi-katholieke-propaganda-kerk, anders wordt je vervolgd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja idd logisch, dus hier moeten voor de bouw van moskees ook aan regels gebonden zijn. En aan deze regels moet men zich ook houden. Maar laat die moskee maar komen. Laat Nederland maar geconfronteerd worden met de Islam, zodat ze na gaan denken over hun eigen geschiedenis en hun christelijke wortels. Er is eg vrijheid van Godsdienst in turkije :s. Waar zijn al die armeniers dan gebleven? of mag ik daar niet over beginnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Onderdrukking dus. En inderdaad: daar heb je je aan te houden, helaas is dat zo. Zullen wij hier de moslims ook maar gaan onderdrukken dan?

Nou ga je gang maar als je dat wilt. Als je net zo wil zijn als de islamitische landen, ga je gang. Maar dan moet je niet meer met kritiek komen, anders ben je een grote hypocriet.

En als je het verbod op het bekeren van moslims onderdrukking noemt, ben ik benieuwd wat je vindt van sommige christenen die tegen de bouw van nog meer moskeeën zijn. Zijn dat dan neo-nazi's?

Nogmaals, in islamitische landen mogen christen gewoon hun geloof uiten. Wil je hetzelfde doen als de islamitische landen? Verbied dan het bekeren. De Moslims zul je er niet mee pakken, wel de jehova getuigen.. rofl.gif

P.S. In Meka staat idd geen kerk (heilige plek), staat er in Vaticaanstad een moskee?


Samengevoegd:

Quote:

Allochtone medelander kan niet discussiëren zo te zien: hij legt een stelling neer en elke keer als hij daarop wordt aangesproken stelt hij een tegenvraag of begint over een ander onderwerp. Antwoord krijgen we iig niet.

Sorry hoor, ik geef op alles gewoon antwoord. Maar zodra mensen hypocriet gaan doen, dan confronteer ik hen wel met hun eigen hypocrisie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Westermoskee: Job Cohen heeft monster gekweekt

dinsdag 22 mei 2007 10:07

Op de vraag wat hij van mijn opvattingen vond, zei Job Cohen ergens in 2003 in het tv-programma Buitenhof dat ik getraumatiseerd was en dus moest mijn analyse niet serieus moest worden genomen.

Waar ging het om? In mijn essay ‘Lang leve de monoculturele rechtsstaat’ had ik geschreven:

‘De multiculturele samenleving lijkt op een gevangenis met eigen allochtone cipiers, hulpverleners en religie. En aan wie moet de allochtoon dan loyaal zijn? Aan zijn uitvinders: de gemeenschap van hulpverleners, ongrondwettelijk handelende politici, zijn religie (de islam), en de godfathers van alle allochtonen, te weten D66, GroenLinks en de PvdA. (...) De Hollandse mensen zijn gegijzeld door linkse moraltisten, die elke bezorgdheid en kritiek aan het adres van allochtonen kwalificeren als racisme of onderbuikgevoelens. En links op zijn beurt is, volgens Hirsi Ali , gegijzeld door moslimconservatieven. (...) Voortaan zou de Turkse moskeebeheerder Haci Karacaer (PvdA) met de Marokkaanse Mohammed Sini (ook PvdA) en een leger van nichten en neven van imam El-Moumni de moslims vertegenwoordigen.’

Gezond verstand

Deze passage was niet geschreven door een getraumatiseerd persoon. Dat was het resultaat van studie en gezond verstand. Maar Job Cohen reageerde met een links-populistische uitdrukking: de boel bij elkaar houden. Alleen gekken konden tegen deze spreuk zijn.

Het links-populisme is niet verboden. Het gaat niet om de boel bij elkaar houden, dat doen de tirannen immers ook.

Het gaat om hoe je de sociale cohesie op een verantwoorde en duurzame wijze kunt construeren, dan wel versterken.

Milli Görüs

Cohen en ook Wouter Bos vonden dat we naar de goede moslimsorganisatie moesten luisteren. En welke club was dat? De Turkse religieuze beweging (moskeevereniging) Milli Görüs onder leiding van Haci Karacaer.

Dat terwijl deze organisatie in heel Europa bekend staat als een fundamentalistische Turkse beweging.

Cohen ging nog een stap verder. In Amsterdam moest een Moskee à la de Aya Sofia in Istanbul worden gebouwd.

Wie zou deze moskee bouwen? De Westermoskee moest worden gebouwd door twee partijen: de gemeente Amsterdam (stadsdeel De Baarsjes) en Milli Görüs.

Synagoge

Kent u in het moderne Nederland een overheidsorgaan, dat met een religieuze beweging een kerk, dan wel een synagoge heeft gebouwd?

Nee, omdat wij het principe van de scheiding tussen staat en kerk kennen. Waarom deed de gemeente Amsterdam dit dan? Omdat burgemeester Cohen van mening was dat de integratie via de religie moest verlopen.

Nu schrijft Cohen, na de mediaonthullingen, dat hij vragen heeft over de integriteit van de Turkse religieuze beweging Milli Görüs.

Ook is volgens Cohen onduidelijk of de organisatie de financiën op orde heeft. De gemeente Amsterdam is ook ontevreden over de fundamentalistische koers van Milli Görüs. Dat komt doordat PvdA'er Haci Karacaer niet langer voorzitter van de moskeebeweging is.

Al Jazeera

In een gesprek met dagblad Trouw zegt de Milli Görüsvoorman Fatih Dag op de vraag of hij rekening houdt met de intrekking van de bouwvergunning voor de moskee:

‘Ik zal dan meteen oproepen tot een demonstratie. Een busje van elke Milli Görüsmoskee in heel Europa, dat wordt druk hoor. Ik heb Al Jazeera niet getipt, maar die krijgt er zeker lucht van, en ik zal ze te woord staan. Dat gaat de hele Arabische wereld over, ik houd mijn hart vast. Alle moslims hebben een schotel, dus die zien dat hier een prachtig project van moslims wordt verboden. Vergeet niet: we begonnen hier met wat Turken, maar het is door alle tegenwerking iets van heel veel moslims in heel Nederland geworden. Ik verwacht onder hen een opstand, natuurlijk binnen de wettelijke grenzen, geweldloos, maar toch: onze mensen zijn emotioneler dan Europeanen. En er kan zomaar een gek tussen lopen.’

De kennelijke geschrokken journalist van Trouw vroeg: ‘Is dat een dreigement?'

De toekomstige leider van Nederlandse intifada antwoordt: ‘Nee, het is inzicht in hoe gevoelig deze kwestie ligt. Ik maak me daar zorgen om. Ik dreig niet, maar ik vrees een felle moslimrevolte.’

Cartoonaffaire

Dat is pas een klare taal. Met dezelfde methodiek hebben de moslimsradicalen de cartoonrellen ontketend. Moslims zijn emotioneler dan Europeanen!

Dit is een echte puinhoop. De oorzaak van deze ellende is de PvdA onder leiding van Job Cohen, een echte brokkenpiloot die door zijn naïviteit een monster heeft gekweekt dat nu ons allen bedreigt.

Ik kan er niet om lachen, evenmin kan ik erom huilen. Nee, ik ben verbijsterd.

Waarom durft de publieke omroep Cohen niet stevig te ondervragen? Doordat Cohen goede bedoelingen heeft, doet het nooit terzake of hij in het verleden fouten heeft gemaakt.

De ondraaglijke naïviteit van Cohen zal elke wijze burger doen inzien waar een verkeerde islampolitiek eindigt.

Afshin Ellian

Bron: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook stadsdeel De Baarsjes is Milli Görüs zat

woensdag 23 mei 2007 08:22

Na woningcorporatie Het Oosten heeft ook het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes genoeg van de samenwerking met de Turks-islamitische organisatie Milli Görüs.

'Nu is de maat vol,' zei stadsdeelvoorzitter Arco Verburg (PvdA) dinsdagavond. 'Wij willen niet langer actief meewerken aan het realiseren van de Westermoskee.'

De PvdA in het stadsdeel zei maandag al dat Milli Görüs zich onmiddellijk moet terugtrekken uit het Westermoskee-project. Ook riep de partij de islamitische organisatie op het verzet tegen de politiek te staken.

'Onaanvaardbaar'

'We hebben nu talloze ruzies en scheldpartijen, loze beloftes en gedoe met groene fondsen achter de rug,' aldus PvdA-fractievoorzitter Martijn de Keizer. 'Het gekluns van het bestuur van Milli Görüs is onaanvaardbaar. Ik hoop dat ze inzien dat hun betrokkenheid alleen maar schade heeft opgeleverd.'

Het afgelopen weekend zei Milli Görüs-voorman Faith Dag in dagblad Trouw dat hij zal oproepen tot een demonstratie van Turken als de bouw van de omstreden Westermoskee niet doorgaat.

Dreiging

De Amsterdamse burgemeester Job Cohen (PvdA) vond de boodschap niet kunnen. 'Er gaat een dreiging vanuit.'

Bron: link

Het lijkt me dus nu wel duidelijk dat de moskee er niet zal komen. Wat van de dreigementen zullen er waargemaakt worden, of was het slechts een grote mond opzetten van Fatih Dag?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Amsterdam subsidieerde moskee

AMSTERDAM - De gemeente Amsterdam heeft in 2005 bewust twee miljoen euro te veel betaald voor de grond van de Turkse organisatie Milli Görüs, waarop de Westermoskee zou worden gebouwd.

De gemeente vulde daarmee het tekort aan dat Milli Görüs had voor de bouw van de moskee. Amsterdam wilde door de grondaankoop zorgen dat het project kon doorgaan.

Dat bevestigde directeur Frank Bijdendijk van woningcorporatie Het Oosten en ex-voorzitter Henk van Waveren (PvdA) van stadsdeel de Baarsjes, waar de moskee zou komen. De gemeente betaalde 6,13 miljoen euro voor de grond, twee miljoen meer dan de taxatiewaarde.

Een woordvoerster van de gemeente bevestigt de gang van zaken, maar zegt dat er met de grondaankoop voor gezorgd werd dat het „hele project†kon doorgaan. Dat was belangrijk omdat het „een belangrijke bijdrage zou leveren aan de integratie van moslims in Amsterdamâ€.

Bron: link

2 miljoen aan belastingsgeld door het putje gespoeld. Welke wethouder gaat daar zijn verantwoordelijkheid voor nemen en treed af?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik begreep uit de diverse berichten dat het echt een geintegreerd geheel zou moeten worden met de Westermoskee als middelpunt en een plein, zoals vroeger de kerk in het midden van het dorp. Heel politiek correct allemaal maar ergens geef ik ze ook gelijk omdat die moskee dan tenminste vol zit.

De praktijk is echter dat de Milli Gorus terroristen flink corrupt zijn en wel iets meer wilden dan simpelweg een grote moskee wilden bouwen. Blij toe dat het stadsdeel het hele plan heeft afgeblazen zodat Milli Gorus Duitsland niet alsnog op eigen houtje (en portemonnee) daar een moskee bouwt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel raar nieuws, dat de gemeente de moskee zou financieren. Het lijkt wel de compleet vekeerde kant op te gaan. Er is toch scheiding tussen kerk en staat (dus dat betekent ook moskee en staat). Integratie is prima, maar wel binnen de regels. Offtopic: net zoals oorlog voeren tegen een ander land.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Rouvoet was toch laatst ook bezig met een subsidie voor YFC?

dat was vanwege het maatschappelijk werk wat ze deden (e.o.a. opvangproject). Je mag best maatschappelijk werk doen vanuit een bepaalde ideologie (en dat dan als overheid steunen), maar dat is weer wat anders dan een gebouw financieren dat als functie met name het 'beoefenen' van die ideologie heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Oud-directeur Westermoskee gearresteerd

AMSTERDAM - De politie heeft woensdag in Amsterdam oud-directeur van de Westermoskee Üzeyir Kabaktepe gearresteerd. Kabaktepe was tot november directeur van beleggingsmaatschappij Manderen BV, die in opdracht van de Turkse organisatie Milli Görüs de Westermoskee in het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes wilde bouwen.

Kabaktepe is aangehouden in verband met een onderzoek van justitie naar mogelijke verduistering en witwaspraktijken van Manderen BV. Kabaktepe zit nog vast, aldus het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam.

Het nieuwe bestuur van de Westermoskee heeft een paar maanden geleden aangifte gedaan tegen de oud-directeur wegens verduistering. Volgens het bestuur zou Kabaktepe als directeur van Manderen BV circa 1,5 miljoen euro hebben overgemaakt naar bankrekeningen van zijn eigen ondernemingen.

Na een conflict binnen Milli Görüs en een rechtszaak moest Kabaktepe eind vorig jaar het veld ruimen. Van de bouw van de veelbesproken Westermoskee is daarna niets meer terechtgekomen.

Bron: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar de grond is nu wel van gemeente Amsterdam begrijp ik uit het verhaal over twee miljoen teveel betalen?

Dat neem ik aan van wel, maar hey, je weet het nooit in Amsterdam. Ik zou graag willen dat justitie ook een onderzoek doet naar de verantwoordelijke ambtenaren. Maar ach, die zullen wel weer buiten schot blijven. Net zoals die Groenlinks wethouder die dat gifschip naar een derde wereld land stuurde en waar een aantal mensen door omgekomen zijn. In een staat waar het recht voor iedereen had gegolden was zij al lang vervolgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 10 months later...

Cohen: PvdA in de fout met Westermoskee

zaterdag 28 juni 2008 09:12

Burgemeester Job Cohen (PvdA) van Amsterdam vindt dat het stadsdeel De Baarsjes nooit voorwaarden had mogen stellen aan de religieuze invulling van de in aanbouw zijnde Westermoskee.

De PvdA heeft, inclusief Cohen, altijd voor ogen gehad dat de grote moskee in de hoofdstad het toonbeeld zou worden van integratie: een moskee met een liberale moderne invulling van de islam.

Verkeerde tactiek

Achteraf was het een verkeerde tactiek van het stadsdeel, zegt Cohen in dagblad Trouw vandaag.

‘Als je subsidie verleent, moet je wel beargumenteren waarom. Een reden kan bijvoorbeeld zijn dat een gebedshuis een bijdrage levert aan de samenhang in een buurt. Maar proberen de leer in een moskee te beïnvloeden door voorwaarden te stellen aan de geloofsbeleving, betekent dat je de scheiding tussen kerk en staat overschrijdt,’zo meldt Trouw.

Kerk en staat

Cohen komt met zijn kritiek naar aanleiding van de Amsterdamse notitie ’Scheiding Kerk en Staat’.

Het PvdA-bestuur van het stadsdeel wilde dat Milli Görüs een convenant tekende waarin de Turks religieuze vereniging beloofde een liberale islam te verkondigen. Ook woningbouwvereniging Het Oosten stelde die voorwaarde voor de financiering werd aangegaan.

Bron: Elsevier

Ik vind Cohen nogal vreemd uit de hoek komen. Wel grond ter waarde van 2 miljoen weggeven, dat kan wel, daar wordt ook verder niets over opgemerkt, dat schijn geen probleem te zijn. Maar dat de politiek niet wenst dat er extremistische teksten geuit worden daar, dat kan dan volgens Cohen beslist niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid