Alex Tromp 0 Geplaatst 31 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2007 Ik wist niet eens dat Flickr een community was, dacht dat het gewoon een soort van online fotoboek was... Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 31 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2007 zo kun je 't gebruiken, maar 't is véél meer dan dat Link naar bericht Deel via andere websites
ArjenE 0 Geplaatst 31 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2007 ghe ghe... mijn vissekom foto's: en mijn speeltjes: Nikon D50 + batterygrip Nikkor 18-70 Sigma 15-30 Sigam 55-200 Nikkor 50mm F1.8 (de 18-55 kitlens is inmiddels al verkocht) Link naar bericht Deel via andere websites
Mystique 1 Geplaatst 31 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2007 VISSENKOM??? Gooi je vissen dan in de sloot, hebben ze tenminste nog een waardige dood. Een vissenkom i alleen geschikt voor waterplantjes, nÃet, echt absoluut NIET voor vissen. Overigens zijn je steentjes ook geen plezier voor je vissen. Link naar bericht Deel via andere websites
Alexej 0 Geplaatst 31 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2007 Quote: Kortom, je hebt meer licht nodig zodat je sneller foto's kan maken. Dus ik raad aan om eens wat hoogte zonnen van zolder te halen en het eens flink licht te maken boven die bak. dat zullen de vissen ook niet geweldig vinden denk ik verder zal ik mijn mond houden. Ik volg het topic met interesse, maar ben te grote leek om me er te veel in te mengen Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 1 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 juni 2007 Arjan E. waarom eigenlijk geen 18-200 lens? Dan ben je toch voor de meeste situaties met één lens klaar? (kan zelf geen objectieven vewisselen op mijn S5600 dus dit is wel een lekenvraag ) Link naar bericht Deel via andere websites
ArjenE 0 Geplaatst 1 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2007 Uhm, de 18-200 lens is zo'n lelijke olifanten-slurf/toeter Ik heb liever een bepaalde lens voor een bepaalde situatie, werk een stuk sneller en voor je gevoel ook lekkerder... moeilijk uit te leggen Link naar bericht Deel via andere websites
PeterK 0 Geplaatst 1 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2007 Lenzen met een groot bereik zijn vaak van lagere kwaliteit. Een prime lens (vaste brandpuntsafstand) presteert vaak vele malen beter dan een tele-zoom. Update: En even een quote die dit bevestigt: Prime = vaste brandpuntsafstand. Geen zoomlens dus. Primes zijn meestal scherper dan zoomlenzen, omdat zoomlenzen in termen van optiek altijd een compromis zijn en theoretisch maar op één brandpuntsafstand precies scherp kunnen zijn. Duurdere zooms (zoals de L-serie van Canon) zijn in praktijk echter over het gehele bereik scherp. Maar daar betaal je dik voor... Link naar bericht Deel via andere websites
ArjenE 0 Geplaatst 1 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2007 inderdaad, dat bedoelde ik mijn vaste nikkor 50mm 1.8 geeft echt een stuk mooiere en scherpere plaatjes dan 50mm op mn 18-70 lens. Plus je hebt F1.8 ipv F4.5 Link naar bericht Deel via andere websites
PeterK 0 Geplaatst 1 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2007 Klopt vaak zijn primes licht sterker dan tele-zooms. Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 1 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 juni 2007 Quote: Op vrijdag 01 juni 2007 09:38:19 schreef ArjenE het volgende: Ik heb liever een bepaalde lens voor een bepaalde situatie, werk een stuk sneller Ook als je van lens moet wisselen ineens omdat je eentje met korte afstand erop hebt en dan op een zoomlens moet overstappen? Link naar bericht Deel via andere websites
ArjenE 0 Geplaatst 1 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2007 ach... voorbereid zijn he en zolang duurt het niet hoor, het erop en eraf klikken... Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 1 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 juni 2007 en ik maar denken dat fotografen hun lezen altijd zorgvuldig opbergen in hun fototas Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 1 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2007 Ik heb mijn salaris gekregen en ben op zoek naar 'n nieuwe camera ik fotografeer graag natuur & mensen, ook vele macro fotografie. Zoom dmv aan de lens draaien vind ik erg fijn werken en is dus ook 'n must. Voorlopig kijk ik naar de Fuij S9500, maar wie weet is 'r nog wat anders leuks Link naar bericht Deel via andere websites
Mystique 1 Geplaatst 1 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2007 En je salaris moet natuurlijk ook gelijk op he, Joëlle Link naar bericht Deel via andere websites
ArjenE 0 Geplaatst 1 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2007 Quote: Op vrijdag 01 juni 2007 18:00:34 schreef Alex Tromp het volgende: en ik maar denken dat fotografen hun lezen altijd zorgvuldig opbergen in hun fototas doe ik ook in een lowepro foto-rugzak: (inmiddels meer gevuld dan op de foto) En hier nog een zelfportretje: Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 1 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2007 Leuk spul! Fotograferen is leuk! Probleem is dat er zoveel dingen zijn die ik leuk vind. Foto's maken, muziek maken, muziek luisteren, films, iets drinken, enkele games, geschiedenis, etc. etc. etc. Kortom, financieel is dat alles niet te doen, dus stel ik me maar tevrede met een standaard olympus toestelletje van een paar jaar oud voor een student betaalbaar prijsje... Wie weet, als ik ooit miljonair ga worden... Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 2 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juni 2007 Ben er van de week achtergekomen dat de macro op de S5600 minimaal 10 cm afstand nodig heeft i.p.v. de gebruikelijke 1 tot 5 cm Dan krijg je dus wel mooie opnamen van kleine diertjes bijvoorbeeld, maar die zijn nooit beeldvullend? Is dat te compenseren door van juist wat verder af in te zoomen in macro stand? Ik kijk nog steeds verlangend naar betere toestellen (ik mocht gisteren even de EOS 30D van een collega vasthouden, je hebt wel veel stabiliteit met zo'n zwaarder apparaat) maar voorlopig eerst maar een tijdje de S5600 creatief blijven gebruiken en sparen... Link naar bericht Deel via andere websites
Rick 0 Geplaatst 2 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2007 Hey Arjen, Ik snap geen reet van je laatste foto man. De flitskop staat uit, maar hij flitst wel en.... nou ja... erg bizar. Ik snap'm niet :s Care to explain? Waar koop jij je spulletjes trouwens? Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 2 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2007 Als ik het goed zie is het de ingebouwde flitser die flitst, met een externe flits er bovenop.. Link naar bericht Deel via andere websites
ArjenE 0 Geplaatst 2 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2007 klopt, er zit een soort diffuser op de externe flitser, een wit klepje waarmee je de ingebouwde flister kunt afschermen. en dan krijg je dit effect en mijn spulletjes haal ik vooral bij calumet en kameraexpress in rotterdam. En de lenzen etc. via marktplaats. Link naar bericht Deel via andere websites
mcklin 0 Geplaatst 2 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2007 oh oh oh... als je kan kiezen: ga dan naar fotokonijnenberg, (in den ham vlakbij ommen) kennis, service, vriendelijk, weten waar ze over praten, etc etc (deze post bevat een persoonlijke mening) Link naar bericht Deel via andere websites
ArjenE 0 Geplaatst 2 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2007 ja ok, maar rotterdam is voor mij een stuk meer dichterbij ps: niet naar opwekking geweest dit jaar? Samengevoegd: Vanmiddag een leuk kevertje gespot hier bij volksrepairs. kon het niet laten ff wat plaatjes te schieten: Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 2 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juni 2007 Stoere kevers zeg Rotterdam, Den Ham, is het tippen van landelijke ketens en webshops niet een beter plan? Link naar bericht Deel via andere websites
Milo 0 Geplaatst 2 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2007 leuk topic hoor ik heb zelf een canon powershot a75 toen ik hem een hele tijd geleden kocht was hij nog best goed(A) ik wil nog wel een betere camera kopen, weet iemand misschien een goede keus? ik wil eentje die niet te duur is, en toch wel veel functies, het liefst digitaal, en macro functie...iemand tips? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten