Spring naar bijdragen

Fotografiefanstopic


Aanbevolen berichten

Ja maar das wat anders dan een wedstrijd en een hond bij schapen. Dit was voor een plas zee-water, ik aan de ene kant, vriend aan de andere kant. Roepen en hij rent recht op je af.

Bij een wedstrijd gaat de hond een stuk sneller en in een rechte lijn van je af....

Maar bedankt voor je compli smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 157
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik fotografeer met de Fuij s6500fd van mijn vader en wil deze zomer een eigen camera kopen. Ik vind het heerlijk om te fotograferen en word er ook steeds vrijer in.

Is mijn vraag op Hyves tenminste ook gelijk beantwoord.

Ben gisteren met mijn werk naar de Waddenzee geweest en heb daar meer dan genoeg gelegenheid gehad even flink te oefenen. Snap nu eindelijk een beetje hoe ik handmatig in moet stellen en wat een hoop opties doen dus dan gaat er een wereld voor je open.

Volgens mij had had ik laatst ook een boek van die Freeman uit de bibliotheek, maar als er in het begin staat 'het heeft allemaal geen zin zonder SLR en een hoop kostbare accessoires als je echt goede resultaten wilt behalen' dan haak ik gelijk af, ik wil graag weten hoe ik juist het maximale uit mijn camera haal.

Het is volgens mij heel erg basic, maar ik heb denk ik het meeste gehad aan de info over compositie (regel van derden en lijnenspel) en waarop te focussen i.v.m. o.a. scherptediepte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb net een nieuwe cam. Nikon D 70s. Daarvoor had (of heb ik nog steeds) een sony DSC H1.

Die heb ik ook widegrin.gif Fijn ding alleen een beetje onhandig mee te nemen naar partijtje ed. En ik deel hem met m'n pa. Ik fotografeer er tegenwoordig mee me dan hij. Daarnaast heb ik nog een Fujifilm S304. Voor 't gemak.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hello PeterK... e.a. ! Maar mensen denk nu toch eens na. Uitgaande vanwat PeterK o.a. zei: "... Om na te denken over de schepping der natuur, het leven en geloof is visuele ondersteuning een prachtig hulpmiddel..."??? Hmmmm..., In deze moderne tijden met alle luxe en welvaart (ook op materieel gebied !) keren steeds meer mensen zich af van de (traditionele...) kerk ! Dat verschijnsel, tezamen met de secularisatie & oprukkend individualisme neemt tegenwoordig zelfs angstwekkende, schrikbarende en verschrikkelijke vormen aan. Tsja, o.a. dat meenemende... zou ik niet zomaar kunnen spreken van prachtige hulpmiddelen, tóch ?

Flipper

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hello PeterK... e.a. ! Maar mensen denk nu toch eens na. Uitgaande vanwat PeterK o.a. zei: "... Om na te denken over de schepping der natuur, het leven en geloof is visuele ondersteuning een prachtig hulpmiddel..."??? Hmmmm..., In deze moderne tijden met alle luxe en welvaart (ook op materieel gebied !) keren steeds meer mensen zich af van de (traditionele...) kerk ! Dat verschijnsel, tezamen met de secularisatie & oprukkend individualisme neemt tegenwoordig zelfs angstwekkende, schrikbarende en verschrikkelijke vormen aan. Tsja, o.a. dat meenemende... zou ik niet zomaar kunnen spreken van prachtige hulpmiddelen, tóch ?

Flipper

Wat bazel je nu? Een mooie natuurfoto is toch een prachtig hulpmiddel om mensen erop te wijzen hoe mooi de schepping is?

En bovendien staat dit topic in vrije tijd en is dit geen religieuze discussie.

Daarnaast begrijp ik echt niet wat je nu precies bedoelt. Ik zie namelijk niet in waarom mensen zich van de traditionele kerk af keren door foto's.

Kun je misschien wat duidelijker zijn en wat vaker op die enter toets drukken als je een . hebt geschreven?

Update: volgens mij bedoel je dat mensen meer boeken moeten lezen en naar preken moeten luisteren ipv films/ fotos kijken. Of niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

't lijkt wel verboden om een hobby te hebben, straks mag ik ook niet meer schilderen noparty.gif

@Flipper: Voor iemand die fotografeerd is een camara belangrijk omdat hij/zij daar nóg mooie en betere kwaliteit foto's mee kan maken er zitten meer optisch op en er zijn meer goodies voor te krijgen. Sommige (hobby)fotograven sparen dan ook wel een aantal jaar voor een goeie camara. Dat wij heel blij, en trots, vertellen welke camara we hebben is dan ook niet meer dan logisch.

Je moet het dan ook niet zien als hebberigheid of opschepperij. We zijn gewoon trots en tevreden met de camara's die we hebben. Als je ergens blij mee bent mag je dat toch wel vertellen?!

En dan gaan we nu on-topic en anders open je maar een nieuw topic. Hier zitten gewoon een stel fotograven te kleppen hun camara's, werk en die tips en trucs uitwisselen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een nieuwe camera big-smile.gif Een Canon EOS 400D! Gister binnengekomen en ben er ontzettend blij mee! smile.gif

Het is even wennen omdat het een spiegelreflex is, maar dat gaat goed komen. Binnenkort even wat boekjes huren voor wat meer info over de instellingen, en uiteraard sparen voor een goeie lens knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Flipper,

Op die EOS 1D MKII na heeft niemand hier een echt dure camera. Maar goed, het is even wennen aan de prijzen van goed fotospul. Stond vandaag ook nog een beetje stiekem te kwijlen bij de etalage van een fotowinkel voor een D80 Kit, precies 1143 Euro tekort of zo om hem te kopen....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

d70 is anders ook niet echt goedkoop hoor...

Ik bedoelde ook ECHT duur zoals in EOS 1D die lopen van 3000 tot 7000 Euri geloof ik en dat is alleen de body, geen lens erbij dus. 1100 Euro is niet weinig, maar peanuts vergeleken bij dat soort camera's.

Heeft trouwens iemand een idee waarom de D40 een ISO bereik van 200-1600 heeft? 100-1600 of 64-1600 is toch gebruikelijk? ISO 200 lijkt me bij veel licht een beetje aan de snelle kant, compenseert de belichting daarvoor bij deze camera?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

en voor mn EOS 350 D moest ik toen ik hem kocht nog 1100 euro neerleggen (ok dat is al weer 2 a 3 jaar geleden)!
muur.gif

Ik wist niet eens dat hij zo duur is geweest.

Ik wil heel graag een digitale spiegelreflex, liefst Olympus, maar ja, ik moet nog een fiets, ik wil auto gaan rijden, een opleiding, etc. Dus een andere camera zit er voor mij niet in.

Ik wil als hobby heel graag hulpverleningsvoertuigen gaan fotograferen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Flipper,

Op die EOS 1D MKII na heeft niemand hier een echt dure camera.

je moet het maar zo zien: als jij in de stad loopt en je ziet een ferrari langsrijden denk je: wat een patser, die kan zijn geld beter aan iets anders uitgeven. maar als jij bij een formule 1 race zit kijk je ook gek op als shumacher in een volkswagen golf aankomt.

het enige criterium dat ik zie is; kan je voor jezelf rechtvaardigen dat je zoown duur ding heb..?

(en ik kan dat toevallig heel goed met mn 1Dmk2 bye.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja dat is voor de meeste (in ieder geval professionele) fotografen toch geen probleem?

Er zijn snelle Golfjes, maar die halen het niet bij een F1 auto, maar een Bugattie Veyron is in essentie ook een VW en die heeft in ieder geval wel meer vermogen dan een F1 knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Na een paar dagen met een 400D in m'n bezit blijkt het nog lastig om leuke landschapjes en bouwsels te vinden. Ik ben er wel even opuit getrokken maar leverde niet zoveel op.. dat bewijzen de volgende twee plaatjes knipoog_dicht.gif:

link (1.7mb)

link (800kb)

Deze laatste is ook niet helemaal goed belicht, maar dat moet ik allemaal nog even op de knie krijgen puh2.gif Ze zijn trouwens beidde wat nabewerkt om de kleuren wat te benadrukken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kon mijzelf er niet van weerhouden om na het avondeten in de auto te stappen en naar een oud kerkje hier vlakbij te rijden. De zon was al een tijdje weg dus ze zijn vrij somber geworden. Maar ik heb er toch 1 kunnen maken waar ik wel blij van word..

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid