Spring naar bijdragen

Fotografiefanstopic


Aanbevolen berichten

K heb zelf zo'n half jaar een Fuji FinePix S5600 gehad.. K heb nu sins een week een Nikon D50 digitaal spiegelreflex liggen met een 28mm-210mm Tamron lens, een 18-55mm Sigma groothoek lens en een Sigma 55-200mm lens... Ben er echt heel blij mee, echt weer heel anders dan de Fuji ...

Fototje gemaakt met de S5600:

Foto=K8QPWR4B

En twee fototjes gemaakt met de D50:

Foto=YPWKJQAH

Foto=SUO33BDK

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 157
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

K heb zelf zo'n half jaar een Fuji FinePix S5600 gehad.. K heb nu sins een week een Nikon D50 digitaal spiegelreflex liggen met een 28mm-210mm Tamron lens, een 18-55mm Sigma groothoek lens en een Sigma 55-200mm lens... Ben er echt heel blij mee, echt weer heel anders dan de Fuji ...

yep, een dslr werkt gewoon heel fijn. maar waarom die tamron-lens erbij? of had je die nog van een analoge slr?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ga het 'help mystique aan een dsr' fonds oprichten.

Een dsLr fonds lijkt me toch wel beetje, anders zit je met een digital single reflex, oftewel een apparaat wat het maar 1 keer doet.... widegrin.gif

Ik ga op een gegeven moment wel voor de DSLR, maar nu nog geen eurocentjes daarvoor en nog heel veel mogelijkheden te over met mijn S5600. Bovendien, begrijp al beter hoe fotograferen werkt dan een collega met een 30D die stug de 'auto' en portret stand gebruikt omdat ze echt nog geen benul heeft van handmatig instellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ah, ik zie een fonds om mij op fotoexpeditie te laten gaan in siberie wel zitten. ach, laat ik niet te veeleisend zijn, zuidelijk afrika is ook goed engel.gif

Maar je heb inderdaad gelijk Alex, met een camera moet je leren omgaan, en met een s5600 kun je ook heel veel. uiteindelijk is de fotograaf nog altijd belangrijker dan de camera, de camera bepaalt alleen hoe iets erop komt (en hoe beter de fotograaf, hoe minder de camera bepaalt), de fotograaf bepaalt wat erop komt. er is geen enkele camera die automatisch de composities bepaalt, of ideeën bedenkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat wordt een flink fonds, of alle deelnemers moeten gewoon heel lang wachten voor hun wensen gefinancierd kunnen worden knipoog_dicht.gif

Het ligt inderdaad allemaal aan de fotograaf, maar een lichtgevoeliger lens en betere flitser zouden ook wel welkom zijn...

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja, doe mij dan ook ook maar in dat fonds voor een retourtje europese hoofdsteden.

meereuh, doen jullie aan foto's bewerken, of is dat uit den boze? Ik vind dat foto's van wat aanpassingen aan de kleurbalans, belichting etc achteraf op de computer vaak heel veel mooier worden..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gebruik de 'chrome' stand in het finepix menu op de camera al redelijk vaak om wat meer contrast en kleur in foto's te brengen. In dit digitale tijdperk is foto's kunnen bewerken voor elke fotograaf wel een vereiste denk ik. Maar ik pas foto's liever aan voor een bijzonder effect dan dat ik ze beter maak dan ze in werkelijkheid zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En heb jij nu al een andere "grotere" body?

en heb jij deze lens? staat nu ook te koop op dpz voor 875,-

link
[/img]

- jah ik heb nu naast mijn 350 een 1dmk2

- jah ik heb de 70-200 2.8 L USM (875 is een heeel zacht prijsje, als het kan zou ik voor die gaan ipv de sigma, maarja dat moet je zelf beslissen)

Link naar bericht
Deel via andere websites

875 een zacht prijsje? Ik zat net te kijken naar DSLR kits voor minder....

Ik zie trouwens vooral Canons en Nikons voorbij komen hier, kunnen de DSLRS van Samsung, Sony, Pentax en Olympus ook gewoon 'serieus' genomen worden? Is er een bepaalde reden dat Canon en Nikon zoveel meer 'aanhang' hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
- jah ik heb de 70-200 2.8 L USM (875 is een heeel zacht prijsje, als het kan zou ik voor die gaan ipv de sigma, maarja dat moet je zelf beslissen)

Past niet op mn Nikon rofl.gif

En Alex, Nikon en Canon zijn gewoon een beetje de marktleiders...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ik heb een rasechte analoge spiegelreflex camera van Minolta. Anyway, ik laat ze ontwikkelen en op cd zetten, zodat ik voor bepaalde opdrachten ze nog kan bewerken. Ik heb digitaal gefotografeerd, maar daar ben ik na een jaar of 2 vanaf gestapt. Wel heb ik op mijn telefoon een redelijke goede camera die ik er wel vaak bij gebruik. En nu ben ik ook nog hard aan het sparen voor een goede digi, om er wel bij te houden, want mijn telefoon is ook niet alles.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid