Spring naar bijdragen

respect voor kruisvaarders


Aanbevolen berichten

ik voel me allerminst in het nauw gedreven hoor dostojevski, ik ben namelijk blij dat er op gereageerd wordt. Waaaaarom als men zijn berzorgdheid uitspreekt over de onnederlandse aanwezigheid van de islam wordt men meteen vergeleken met Geert wilders?.

Als jullie denken dat het een manier is om haat te zaaien dan hebben jullie het mis, sterker nog ik ben iemand die al vele gesprekken heb gevoerd met moslims. Maar ik geloof dat als je het christendom goed bekijkt en de islam daarmee vergelijkt je (en dat mag ik hier zeggen tussen jullie gelovigen) ziet dat het een satanische invloed is die nog erger is dan wat er ooit uit de boze is gavren en waarom?...

De islam is namelijk politiek, het is het systeem van onderwerping.

In engeland zijn ze al zo ver dat moslims katholieken buiten opwachten na de mis om ze vervolgens in het openbaar te verwensen omdat ze achter de paus staan.

Zijn wij dan geroepen om als makke lammer ons te laten uitkafferen door de verdoemden? Mosilims zijn verdoemd .....en dat mogen ze weten en ja ik ben een vijand van de islam...maar de mensen heb ik lief...

Mensen die denken dat ze niets te vrezen hebben van de islam zouden eens alle moslim landen goed moeten bekijken en zich dan afvragen waar de ware vrijheid is?....of willen jullie christenen ooit de wet van allah boven jullie hebben en de profeet zijn leer volgen?...

zijn jullie niet vrij gekocht om vrij te zijn?...zouden wij dan zwijgen?...silence NO more.....

laat de christenen jezus maar inzetten tegen mohammed!


Samengevoegd:

jullie weten wat islam op zijn geweten heeft denk aan de aanslagen...denk aan de schendingen van mensenrechten...zij zijn schuldig aan2/3 van alle problemen op de wereld

waar zijn jullie stemmen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 242
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Zijn wij dan geroepen om als makke lammer ons te laten uitkafferen door de verdoemden? Mosilims zijn verdoemd .....en dat mogen ze weten en ja ik ben een vijand van de islam...maar de mensen heb ik lief...

Ik las laatst een topic door jouw geopend (ik geloof al een oud topic) over de alverzoeningsleer. En nu worden de moslims verdoemd? Wat moet ik daaronder verstaan?

Is het bijbels gezien niet de bedoeling te bidden voor je vijanden? Waarom roep je niet op tot gebed?

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik vindt de westerse denkwijze gewoon betere,...en wat dat is? ...Het feit dat wij hier in nederland geen lijfstraffen toepassen, of de doodstraf ( in andere westerse landen uiteraard wel,.) is een zege.

Hoewel ik veel straffe op moord etc veel te laag vindt is het een teken van beschaving dat ons rechtsysteem op zijn minst nog humaan is.

Het feit dat de katholieke kerk soms zefs verklaart dat de islam te vergelijken is met het christendom vindt ik uiterst vreemd. Moslims zijn in essentie volgers van mohammed. De vraag dient zich dan ook aan welke leer de ware leer is. En als een Christen zegt dat dit jezus is? en hij zei dat hij de enige weg en waarheid en leven is dan zijn moslims dus......verloren (uiteraard bij uitblijven van bekering!.

Denk maar eens aan het feit dat hij goede bomen en slechte bomen kon vergelijken door te zeggen dat goede bomen nooit slechte vruchten kunnen dragen.

Vroeger waren wij in Nederland niet veel beter wat betreft behandeling van strafzakken (voor Godslastering werd de tong zonder pardon afgesneden) maar dit is niet iets wat uit de bron van ons geloof voortkwam. De bijbel geeft geen voorschriften over hoe we iemand moeten behandelen laat staan doden bij zake van strafrecht.

Het feit dat ik tegenstander ben van islam komt omdat zij voor elk van dit soort zaken vele vreemde manieren er op nahouden om uiteindelijk mensenrechten te schenden en dat zelfs goed te praten door te zeggen dat deze wetten van allah komen.

Laat het duidelijk zijn broeders en zusters....als moslims over ons zouden heersen dan vallen wij net zo goed onder deze wetten omdat wij allen moeten gehoorzamen aan allah en zijn profeet...laat het dus geen illusie zijn dat moslims niet hopen dat uiteindelijk de gehele wereld onder de wet van allah komt..(huis van islam).

Over diegene die zeggen dat ik het eens ben met alverzoenings leer kan ik alléén dit zeggen.

Die in mijn hart hoop ik dat het niet zo is zoals in de bijbel staat. dus dat er plaats is voor elke taal ras en natie in de hemel en ja ook geloof. Dit kan ik alléén maar rationeel verklaren maar ik wil dit hier niet opnieuw ter discussie brengen omdat het niet de "mainstream leer is van het christendom".

Laat ik het dan maar zo zeggen soms is de wens de vader der gedachten en mag men mij verwijten dat ik hier ook een klein beetje eigen redenatie heb gebruikt om te verwachten dat eeuwige verdoemenis niet bestaat.

De opkomst van de islam blijft mij bezorgen omdat ik zie wat het met mensen in andere landen heeft gedaan en zeker ook wat voor onoplosbare conflicten er uit zijn onststaan die keer op keer diepe wonden open rijt.

voorbeelden zijn: de ontkenning van de armeense hollocaust, het voortdurende conflict in palestina, de enorme mensenrechten schending in iran (waar oog om oog tand om tand letterlijk wordt uitgevoerd). zo kan ik deze lijst aanvullen maar ik zou jullie willen verwijzen naar materiaal elder op internet.

Ben ik een geweldadig persoon of roep ik op tot haat? nee ik zeg alléén dat de houding van nederland en met name christenen tegenover de islam slap is. Christenen durven geen stelling te nemen tegen hun leer omdat men bang is hen te beledigen.

Moslims beledigen jezus door te stellen dat hij minder is dan mohammed.....

Wij zijn bang scherp te zijn omdat we weten dat we dan iemands diepste gevoel verwerpen wat is het geloof in allah en zijn profeet. Maar zijn wij hier ook niet om getuige te zijn ?..

Kortom ik ben tegen: de doodstraf, lijfstraffen, religieuze intolerantie, onrecht en onderdrukking...

en helaas kan ik niet zeggen dat de islam tegen deze zaken zou zijn?,,,hoe dit tegen te gaan?

Moslims tegen houden bij de grens van europa! is dat haat? nee voorzorg! het is alsof men probeert wilde leeuwen te temmen.....het gaat heel lang goed maar op een zekere dag beseft men dat het beest sterker is dan hij die dacht de baas te zijn. in dat opzicht sta ik indd volledig achter wilders...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fundamentalisme in de Islam is voor mij even zorgwekkend als Christelijk fundamentalisme.. Het geweld dat zich voordoet in sommige plekken van de Islam is gewoon een moderne versie van de strijd die het Christendom eeuwen geleden heeft geleverd.

Uitersten zijn altijd gevaarlijk in een democratische en multi-culturele samenleving.. De denkbeelden van 'CA' zijn net zo veel een bedreiging voor de seculiere Nederlandse samenleving als het moslim fundamentalisme..

Of respect voor beide, of respect voor geen van hen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kijk.. ik kan wel een stukje meekomen in je schrijven, alleen de gebruikte retoriek is totaal niet de mijne. Het klinkt als een kruising tussen hypercalvinistische doempredikers, katholieke protestanten-vervolgers, vurige imams en apocalyptische evangelicalen. Je mening is best interesant, van mij mogen moslims ook lekker weer vertrekken naar hun eigen land. Dat mogen ze, maar ik mag ze vaak graag. Alleen zouden ze zich wat beter kunnen aanpassen aan onze Nederlandse cultuur.

Voordat je verder gaat reageren is het misschien goed om wat dingen op te merken, en zoals je wilt dat ook aan te passen.

1. Stop met 'Wij - Zij'-denken, zo snel je zo gaat denken is dat vaak destermeer een bewijs dat je qua gedachten en overtuiging op dezelfde voet staat.

2. Stop met het 'ik - jullie'-redeneren in je posting, je bent geen eenzame roepende in de woestijn. En 'wij/jullie' zijn het niet allemaal oneens met je. Dat noemt met een generalisatie.

3. Stop met dit soort retoriek waarbij christenen 'de kinderen Gods' zijn en de moslims 'de verdoemden'.

Zo, dat waren een paar tips die ik je terhande wilde doen.

Quote:
Waaaaarom als men zijn berzorgdheid uitspreekt over de onnederlandse aanwezigheid van de islam wordt men meteen vergeleken met Geert wilders?.

Omdat Geert Wilders hetzelfde doet? Punt 1 en 3 zijn van toepassing. Het Wij-Zij en het 'We Zijn Sowieso Superieur'-gevoel. We zijn het niet sowieso, maar in deze streek, in deze omgeving, met deze mensen is onze cultuur de cultuur en geen andere. Niet uit superieuriteit, maar omdat het gewoon beter is aangepast aan de omstandigheden.

Quote:
Maar ik geloof dat als je het christendom goed bekijkt en de islam daarmee vergelijkt je (en dat mag ik hier zeggen tussen jullie gelovigen) ziet dat het een satanische invloed is die nog erger is dan wat er ooit uit de boze is gavren en waarom?...

De Islam is niet 'satanischer' dan bijvoorbeeld het Jodendom of welke overtuiging dan ook. Persoonlijk ben ik banger voor de dingen waar Jezus Christus en Johannes ons voor waarschuwen. De antichristen, de mensen binnen de christelijke kerk die walgelijke dwaalleren verspreiden. Iedereen die loochend dat Jezus de Christus is, is een antichrist volgens de apostel Johannes. En dat gaat heel diep, hoeveel christenen zeggen te geloven, maar geloven met hun mond of hoofd? En loochenen dus eigenlijk dat Jezus Christus voor hen stierf?

Niet de leeuw die brult en verscheurd is gevaarlijk, maar de duivel als een engel van het licht.

Quote:
De islam is namelijk politiek, het is het systeem van onderwerping.

De islam kan politiek zijn, de islam kan onderwerping zijn, maar onderwerping is niet verkeerd. Islam is ook overgave, gewillig onderwerpen aan de wil van God. Wat het christendom ook leert..

Quote:
In engeland zijn ze al zo ver dat moslims katholieken buiten opwachten na de mis om ze vervolgens in het openbaar te verwensen omdat ze achter de paus staan.

Dat is niets politieks, dat is religieus. In Ierland gebeurde dat ook alleen waren het dan katholieken versus protestanten, er zijn daar heel wat woordjes en vervloekingen gevallen. Het is dus maar wat je wilt zien. Als jij moslims als 'verdoemden' beschouwd, (wat niet jou recht is) is het logisch dat zij jou ook als verdoemde/vervloekte beschouwen.

Quote:
Zijn wij dan geroepen om als makke lammer ons te laten uitkafferen door de verdoemden?

Ik ben nog nooit uitgekafferd door verdoemden, aangezien ik geen demonen of dode mensen tegen ben gekomen. daarnaast ben ik ook nog nooit uitgescholden door moslims, alleen door katholieken en seculieren..

Quote:
Mosilims zijn verdoemd .....en dat mogen ze weten en ja ik ben een vijand van de islam...maar de mensen heb ik lief...

Dat is een contradictie. Je zegt dat moslims (de persoon) verdoemd is, maar dat je hen niet haat alleen hun religie. Je hebt zojuist de moslims verdoemd (wat aan God alleen is) en zegt hen lief te hebben?

Quote:
laat de christenen jezus maar inzetten tegen mohammed!

JAAA een soort religieuze Pokemon? *Jezus tegen Mohammed*, Robowars *let the war beginn*.. Het is de geest van de antichrist tegen de moeder en het kind.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik vindt de westerse denkwijze gewoon betere,...en wat dat is? ...Het feit dat wij hier in nederland geen lijfstraffen toepassen, of de doodstraf ( in andere westerse landen uiteraard wel,.) is een zege.

De laatste doodstraf is nog niet zo heel lang geleden uitgevoerd. De laatste twee executies vonden plaats in 1952.

Quote:
Hoewel ik veel straffe op moord etc veel te laag vindt is het een teken van beschaving dat ons rechtsysteem op zijn minst nog humaan is.

Dit in tegenstelling tot het Amerikaanse rechtssysteem dat de Christelijke grondslag op een geheel andere wijze terug laat komen (oog om oog..).

Quote:
Het feit dat de katholieke kerk soms zefs verklaart dat de islam te vergelijken is met het christendom vindt ik uiterst vreemd. Moslims zijn in essentie volgers van mohammed. De vraag dient zich dan ook aan welke leer de ware leer is. En als een Christen zegt dat dit jezus is? en hij zei dat hij de enige weg en waarheid en leven is dan zijn moslims dus......verloren (uiteraard bij uitblijven van bekering!.

Achjaah.. vanuit het standpunt van de moslims ben jij juist de verlorene.. en zo kunnen we nog even doorgaan.

Quote:
Denk maar eens aan het feit dat hij goede bomen en slechte bomen kon vergelijken door te zeggen dat goede bomen nooit slechte vruchten kunnen dragen.

Vroeger waren wij in Nederland niet veel beter wat betreft behandeling van strafzakken (voor Godslastering werd de tong zonder pardon afgesneden) maar dit is niet iets wat uit de bron van ons geloof voortkwam. De bijbel geeft geen voorschriften over hoe we iemand moeten behandelen laat staan doden bij zake van strafrecht.

Het feit dat ik tegenstander ben van islam komt omdat zij voor elk van dit soort zaken vele vreemde manieren er op nahouden om uiteindelijk mensenrechten te schenden en dat zelfs goed te praten door te zeggen dat deze wetten van allah komen.

Dus de gruwelijkheden die vanuit zich in de Christelijke maatschappijen voordeden kwamen niet uit de Bijbel.. maar de gruwelijkheden in het Islamitische strafrecht komen wel uit de Koran en van Allah?

Beetje met twee maten meten.. of niet soms? Er zijn zat moslims die waarschijnlijk net zo fel tegen die vormen van straf zijn als jij nu rept over de 'christelijke variant'.

Quote:
Moslims beledigen jezus door te stellen dat hij minder is dan mohammed.....

Joh.. dat heet 'geloof' bye.gif

Quote:
Kortom ik ben tegen: de doodstraf, lijfstraffen, religieuze intolerantie, onrecht en onderdrukking...

en helaas kan ik niet zeggen dat de islam tegen deze zaken zou zijn?,,,hoe dit tegen te gaan?

Het probleem hier is dat jij de gehele Islam over een kam scheert.. het is gewoon 1 grote religie met 1 handelswijze voor jou.. Als we dat met het Christendom deden (en er dan ook nog zaken uit het verleden bij zouden halen) zou het toch ook een kromme vergelijking worden?

Quote:
Moslims tegen houden bij de grens van europa! is dat haat? nee voorzorg! het is alsof men probeert wilde leeuwen te temmen.....het gaat heel lang goed maar op een zekere dag beseft men dat het beest sterker is dan hij die dacht de baas te zijn. in dat opzicht sta ik indd volledig achter wilders...

Jeuj.. discriminatie op basis van geloofsovertuiging.. nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jeuj.. discriminatie op basis van geloofsovertuiging..
nosmile.gif

Gezien de tijd ie ik heb zal ik even kort op dit reageren. smile.gif

Ondanks dat discriminatie van geloof niet past in onze samenleving is het wel een middel wat islamitische landen gebruiken. Je ziet dus dat wij onszelf een moraal opleggen die anderen niet hanteren en tegen ons gebruiken. Moeten we dat moraal dan niet herzien aangezien er een grote kans is dat het onze (west Europa) ondergang zal betekenen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Gezien de tijd ie ik heb zal ik even kort op dit reageren.
smile.gif

Ondanks dat discriminatie van geloof niet past in onze samenleving is het wel een middel wat islamitische landen gebruiken. Je ziet dus dat wij onszelf een moraal opleggen die anderen niet hanteren en tegen ons gebruiken. Moeten we dat moraal dan niet herzien aangezien er een grote kans is dat het onze (west Europa) ondergang zal betekenen?

Religie en geloof is in zijn uiterste altijd gevaarlijk. Nu is het zo dat wij gewend zijn aan de invloed van het Christendom in onze samenleving en echt Christelijk fundamentalisme niet veel voorkomend is.

Het is echter hypocriet om te zeggen dat een dergelijk fundamentalisme er nooit is geweest.. want dat is wel degelijk het geval. Dat het in deze tijd wat gematigder is, doet niets af van het feit dat we het hebben over subjectieve zaken genaamd 'geloof'.

En geloof is dat wat het is.. een geloof. Weiger je moslims het recht op een moskee, dan zul je Christenen hetzelfde recht op een kerk moeten ontzeggen.

Ik ben voor een volledige vrijheid van geloof en religie, mits het niet in aanraking komt met de bescherming voor discriminatie. Ook vind ik dat elke wettelijke bescherming voor een religie (zelfs belastingvoordeel voor kerken) moet verdwijnen aangezien het gewoonweg een geloof is.. een geloof dat niet meer of minder is dan elk ander geloof in onze samenleving en zich dus aan zal moeten passen aan de samenleving en niet andersom.

Als moslims zich hier willen vestigen, hier moskeën willen bouwen en wat dan ook.. dan zijn zij er vrij in om dat te doen, de wereld is van ons allemaal, wij zijn als mens niet gebonden aan geografische locaties.

Als religie (zowel de Islam als het Christendom) echter tornt aan de vrijheden van anderen of aanzet tot haat of discriminatie dan vind ik dat daar, ongeacht vrijheid van geloof en religie, tegen opgetreden mag worden. Of het nu gaat om discriminatie van homo's, onderdrukking van vrouwen, aanzetten tot haat en preken tot ongelijkheid.. allen, zowel Christelijk als Islamitisch (en wat dan ook) zullen onderhevig zijn aan de wet en de grondwet.

Op dit moment is er gewoonweg het probleem dat wetten en grondwetten constant botsen. Enerzijds is er vrijheid van geloof en mag je dus alles zeggen, zelfs als het discriminerend is.. en anderzijds zijn er de wetten op gelijke behandeling en wetten tegen discriminatie.. Het absurde idee dat je met een geloof boven de wet staat moet uit de wereld geholpen worden.. in een land van vrijheid, zal iedereen gelijk zijn.. en wanneer dat zo is, zal die 'dreiging' ook wel meevallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Één punt heeft Catholic angel zeker. Tegenwoordig zijn wij zodanig afgericht dat wij elk conflict, hoe gek ook ?! uit de weg gaan ! En als ik zeg elk... conflict... dan bedoel ik ook élk conflict. In principe zit dit niet in onze aard, maar worden wij door de overheid in zo'n positie gebracht. Vreemd verhaal, Flipper ? zegt u ? Wel, dan geef ik toch even een voorbeeld:

* Des nachts komt er een inbreker bij je thuis. Je betrapt hem/haar net op het moment dat zij de gouden kettingen in de handen houdt (erfstukken zelfs !). Tsja, en dàn komt het punt: Als hem/haar dan niet puur en alleen maar (en ook werkelijk niets meer) vriendelijk vraagt of ze/hij dat terug wil leggen (zelfs stemverheffing van jezelf tegen hem/haar is al link anno: 2007 in Nederland !) dan ben je justitieel aan de beurt. Er genoeg voorbeelden van te geven zoals bijvoorbeeld die Albert Heyn medewerkers (nog gesteunt door Prins Bernhard !!!), maar ook het verhaal (echt gebeurt !) dat iemand een inbreker slechts maar een grote bek gaf. Daarvan leed de inbreker psychische schade, die na actie van zijn kant verhaald kon worden volgens de rechter op degenen waarbij hij ingebroken had ???! Tsja, in het buitenland verklaarden ze toen (terecht m.i. overigens !) Nederland toen voor gek ! Kortom: je màg... niets meer, en daarom is er een mentaliteit gegroeit van "laat maar waaien !". De hoofdverantwoordelijken hiervoor zijn echter onze overheden ! Die nemen -in hun ogen althans- "het plebs" immmers toch niet serieus, en lijken in Den Haag (or where-ever...) zich alleen maar ten doel gestelt te hebben het volk (financieel) uit te melken, en niets meer !!! Nogmaals kortom: kom je ergens tegen in verweer, dan neem je in Nederland grote risico's ! (en 'derden' wéten- en gebruiken dat keiharde vaststaande gegeven !).

Flipper

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Tegenwoordig zijn wij zodanig afgericht dat wij elk conflict, hoe gek ook ?! uit de weg gaan ! En als ik zeg elk... conflict... dan bedoel ik ook élk conflict.

Ja, je bent al net zo'n figuur als de katholieke wraakengel aangezien je ook generaliseerd.

1. Ik ga geen conflicten uit de weg

2. Ik zoek ze niet, maar het slaat dus weer eens nergens op

En in de naam van Sanctus Vandaele (VZMH) schrijf eens normaal Nederlands, in mijn kerk hoor ik dien ouden tale al elken zondag van den kansel gepredikt worden, ik heb geen behoefte aan wannabe archaisch taalgebruik door af te zakken naar 17de eeuwse vervoegingen.

Quote:
Als hem/haar dan niet puur en alleen maar (en ook werkelijk niets meer) vriendelijk vraagt of ze/hij dat terug wil leggen (zelfs stemverheffing van jezelf tegen hem/haar is al link anno: 2007 in Nederland !) dan ben je justitieel aan de beurt.

En terrecht, de overheid heeft het zwaard van het geweld in zijn hand, niet jij. Alleen als die persoon je aanvalt mag je hem een beuk verkopen, maar niet gericht om hem te doden.

Quote:
Nederland toen voor gek ! Kortom: je màg... niets meer, en daarom is er een mentaliteit gegroeit van "laat maar waaien !". De hoofdverantwoordelijken hiervoor zijn echter onze overheden

Ach ja natuurlijk. Als ik op dit moment de kans kreeg om naar de wet geweld te mogen gebruiken als ik mij bedreigt voel dan gaat dat best verkeerd. Ik heb nog wel wat mensen die graag naar de Eeuwige Jachtvelden zou sturen, die verschrikkelijke dingen gedaan hebben, het is niet mijn recht. Het is de Heere die wreekt, dat is niet aan ons. Dat is wat anders dan 'ons laten uitkafferen door die verdoemden', klim in je pen, bezoek debatavonden en getuig van het Woord van de Heere, maar dat doet ook niemand.

Het gros zit op zijn luie reet te zappen langs de tv, of met een nog luiere reet de Internet-forum-fundamentalist uit te hangen.. Getuigen van de zaak van de Heere, op internet. Ik verwacht minimaal dat de Catholic Wraakangel binnenkort een brandbom in een moskee gooit, minimaal. Of zich aansluit bij St. Joris Martelarenbrigade.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]En terrecht, de overheid heeft het zwaard van het geweld in zijn hand, niet jij. Alleen als die persoon je aanvalt mag je hem een beuk verkopen, maar niet gericht om hem te doden.

crysmile.gif Hoe zie jij het voor je als je een inbreker op hetendaad betrapt. Iemand die twee keer zo breed als jou is en die je toevallig in de rug aantreft. Zeg jij dan 'zeg hoopje addergebroed, schobbejak wat maakt u me nou? Scheert u weg vlegel of ik bel als de wiedeweerga de politie die wel raad weet met rakkers zoals uzelf. Met het risico dat hij omdraaid en je even een lesje vechtsport geeft of zou jij van de situatie gebruik maken en de eerste mep uitdelen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meestal wordt ik niet wakker. Ik ben een jochie van formaat breinaald, als ik wat zou horen beneden bel ik denk ik de politie, als hij boven komt.. Tja, doe ik alsof ik slaap en het ligt er aan hoe woest ik mij maak, ik heb wel wat zware dingen hier op mijn kamer..

Ja, ik kan erg geweldadig worden..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Graag zou ik me willen aansluiten bij de mening van PascalPas in zijn laatste post:

We zijn allen mensen. We zijn allen indirect zoon/dochter van Adam en Eva. Als men het vanuit die visie bekijkt, is de gehele mensheid broeders en zusters van elkaar. Broeders en zusters horen juist voor elkaar liefde te hebben en niet te haten (ongeacht wat zijn/haar ideologie is, hij is en blijft onze broeder/zuster)

Tevens wil ik zeggen dat het gehele wereld voor alle mensen is. Eigenlijk horen er niet eens grenzen te zijn. Iedere persoon van welke religie, ideologie, ras, cultuur, sexe of wat dan ook, is vrij om op de aarde te leven waar hij/zij wilt. (Als voorbeeld noem ik Egypte waar ik was, waar moslims en christenen beter naast elkaar kunnen leven dan hier) Zolang ze maar het belangrijkste in hun achterhoofd houden, dat we elkaar horen lief te hebben. Mensen zijn van zichzelf al sociale en humane wezens. Alleen bestaan er ook in sommige gevallen uitzonderingen. Deze uitzonderingen zijn niet ontstaan op basis van religie. Want ze komen overal voor.

Dus ik zou zeggen: Laten we haat inruilen tegen liefde.

Dat is waar alle profeten voor stonden, net als bijv. onze geliefde profeet Jezus (Vrede en Zegeningen zij met Hem).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Raido,

Ik kan alleen vertellen over hetgeen wat ik met mijn ogen in real-life heb gezien. Ik zag daar alle soorten Christenen. Beide zaken die je noemt Raido kwam ik daar niet tegen in Egypte. Dus ik kan het niet bevestigen. Ik geloof weinig van wat ik op internet zie. (Want ik kan me ook voordoen hoe ik wil op bijv. me eigen weblog)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hello Raido... Hmmm..., ik ben me er niet van bewust dat ik zei van iets in de categorie van: "doden maar die inbreker ?!". Dat was ook niet Des Dolfijn's punt, weet je ?! Het ging me er basically om dat nergens meer tegenin in het verweer kunt komen zonder (bijvoorbeeld) justitiele gevolgen voor jezelf ?! De "laat maar waaien, het interesseert me niet mentaliteit" wordt door aards hogerhand aangekweekt ! Jawél, dezelfden die je oproepen om meer verantwoordelijkheid in de samenleving te tonen ??? Doe je dat echter... ? dan ben je aan de beurt ?!)

Flipper

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[grammarnazi]

Ik weet het niet zeker, maar het is ook 'des duivels' en 'des heeren' of 'des stiers'

[/grammernazi]

Quote:
Versteende uitdrukking

Vergelijkbaar is de versteende uitdrukking, waarbij een uitdrukking zo vaak is gebruikt dat deze als het ware een vaststaand begrip geworden.

[bewerk] Voorbeelden:

de heer des huizes

de tand des tijds

yes.gif

[/wikipediawarrior]

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is moeilijk want wat is generaliseren? als ik zeg de islam is een geweldadige godsdienst..dan zeggen sommige mensen "er bestaan moslims die tegen geweld zijn, het is maar een klein groepje, de islam betekend vrede....kortom een hele waslijst. maar dit gaat dus over de leer en daar moeten we eerlijk mee omgaan.

Neem bijvoorbeel Whaleed shoebat (een ex moslim en plo strijder die zich heeft bekeerd tot het christendom) stelt dat een moslim terrorist die een niet moslim dood een ware volgeling is van mohammed en precies doet wat de koran opdraagt. Ik ga hier geen soera's quoten maar ik zeg je er staat in .."treft de ongelovigen op hun nek" en meer van dit soort teksten dwz dat de ware islam dus de radicale islam is

Nu zijn dan alle moslims geweldadig nee uiteraard niet...net zo min dat alle ajax suporters holligans zijn. MAAR en laat ons daar niet in vergissen honden die blaffen zijn minder erg dan hen die bijten...maar bijten is schadelijker dan blaffen....als er tussen 10 moslims 2 radicale bij zijn die bereid zijn tot moord dan spreek je toch al over de hele groep?...want dan heb je het over mensen die de leer van mohammed aanhangen...dat plaatst hen in één groep of wij het willen of niet!....

wat ik wil zeggen is dat er per definitie radicale moslims meekomen met de groepen liberalen en gematigde moslims en hun bindende factor?....het geloof dat hen gelijken maakt?.

Waarom zouden wij dan angst hebben om op te komen waar wij voor staan? de mannen van de vrije wereld hebben hier niet voor niets voor gevochten in o.a de jaren 40. Laten wij nou toe dat wij in de problemen komen omdat we bang zijn onze mening te geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid