Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1. Heb je het weleens gezien?

2. Wat vind je van het concept?

3. Wat vind je van het programma?

Ter info:

Quote:
Tien mensen zijn in een luxe villa geplaatst. Ze krijgen een bankrekening met € 6.000.000,- waarmee ze alles mogen doen als opleidingen volgen, een bedrijf beginnen of luxe aanschaffen. Ze zitten permanent opgesloten in de villa en omringende tuin en hebben beperkt contact met de buitenwereld. Dit contact kunnen ze verdienen door "contactpunten" te verwerven. Dit geschiedt door verdeling onderling wekelijks, door het winnen van populariteitspolls van kijkers via internet en door het winnen van bonusspellen.

Post mag ontvangen worden en verstuurd alsmede videoboodschappen en er is een krant en een half uur per dag televisie. Internet kan gebruikt worden voor opleidingen en andere activiteiten, indien noodzakelijk. Vijf minuten bellen kost 50 contactpunten, een uur lang bezoek ontvangen 150 contactpunten per ontvangen persoon. Op de verjaardag mogen vier gasten worden uitgenodigd en op kerstdag en oudjaar één gast per bewoner. Drie maal per jaar mag men de villa voor twaalf uur verlaten, maar enkel als de andere huisgenoten dit unaniem goedkeuren. Omdat er geen methode is waarop mensen afvallen, moeten de deelnemers op eigen initiatief vertrekken. Hierdoor kan het programma in theorie jaren gaan duren. Een aantal "personeelsleden", hoofdhuishoudster Yvonne met assistent-huishoudsters Herma en Annefloor, sportinstructeur Carlos Lens, onderhoudsmonteur voor het zwembad poolboy David, paardenverzorgster Lesley Erhart, chef-kok Marc Bon, golfleraar Marco, gitaarleraar Jordan, stylist Monique en kapper Menno figureren ook af en toe op het terrein.

Degene die als laatste in het huis overblijft, wordt de eigenaar van de villa. Vallen de kijkcijfers echter tegen, dan wordt het programma stopgezet en blijft de villa eigendom van Talpa. Als een deelnemer de villa zonder toestemming verlaat, verliest hij of zij, als dat het eerste jaar gebeurt, het inleggeld van € 10.000 (dat naar een goed doel gaat) en is hij/zij uit het spel. Na het eerste jaar krijgt de deelnemer het inleggeld wel terug. Maandelijks kunnen de deelnemers een van de kandidaten wegstemmen, maar dit moet wel unaniem gebeuren; deze persoon wordt vervolgens vervangen door een nieuwe kandidaat.

nog meer info van Wikipedia

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 165
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik kan me niet voorstellen dat die mensen straks weer terug kunnen keren in de maatschappij mondhouden.gif Hun leven ligt zo open en (letterlijk) bloot op straat... bizar gewoon. Als ik het zie krijg ik echt last van plaatsvervangende schaamte.

Maar ik vraag me af waar de grenzen liggen van wat uitgezonden mag worden. Moeten TV-makers die grenzen leggen? Of blijkt gewoon dat hier publiek voor is en is het daarom gerechtvaardigd zo'n programma te maken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

1. Heb je het weleens gezien?

Nee, geen enkele aflevering.

Quote:
2. Wat vind je van het concept?

Het concept klinkt heel boeiend, maar lijdt aan dezelfde makke als Big Brother: de eerste serie leverde veel nieuwsgierigheid op, maar bracht niet de spanning mee die het zou kunnen brengen. Het experiment toonde aan dat in een relatief milde omgeving als Big Brother mensen eigenlijk best wel saai zijn. In de series daarop probeerde men er geforceerd spanning in te brengen, maar de nieuwigheid was er al af, Big Brother werkte niet meer, is nu uitgekauwd.

Hetzelfde zie je nu bij De Gouden Kooi: het idee klinkt spannend, maar blijkt toch geen spannende resultaten op te leveren. Experimenten als het Stanford Prison Experiment of The Third Wave, die leverden boeiende resultaten op waar we nu nog over napraten. De Gouden Kooi niet. Het is niet voor niets dat over genoemde experimenten films zijn gemaakt, evenals over het fenomeen overleven op een eiland, maar over Big Brother of De Gouden Kooi niet.

Oveirgens vond ik het vervelender dat Masterplan zo'n flop werd. Dat was een soort The Game, maar dan in het echt. Ik heb enkele afleveringen gezien, maar vond wel dat het terecht flopte. Masterplan was weer een kwestie van uniek concept, matig uitgewerkt. Hoe raar kunnen dingen lopen, denk ik dan.

Quote:
3. Wat vind je van het programma?

Ik heb het niet gezien en heb ook totaal geen behoefte om het te zien. Na de eerste Big Brother was de spanning er bij mij al af en vond ik het wel mooi geweest. mensen zijn niet echt boeiend in zulke milde situaties en dat blijven ze ook. Ze zouden die deelnemers eens stevig bij de engel.gif moeten grijpen en alles eraan moeten doen om ze totaal af te breken. Expeditie Robinson is al een gooi in de goede richting.

Link naar bericht
Deel via andere websites

1. ik heb er wel eens langsgezapt, en als mensen aan het schreeuwen zijn ben je soms toch geintresseerd om te kijken hoe dom die mensen wel eigenlijk zijn ( nooit een heel programma gezien )

2 het concept rammelt niet, het is economisch gezien een goed concept, het is een win win situatie voor de makers, die alleen maar slapend rijker en rijker worden, zolang er genoeg tevreden mensen er zijn en mensen die denken dat ze het beter kunnen dan die idioten op tv en mee willen doen zal het blijven lopen.

3. Het programma is een goed programma voor een doorsnee nederlander ( omg iq waar is het gebleven nederlander wel te verstaan, net zal homeshopping programma's en belspelletjes )

3. het is een smakeloos programma wat misbruik maakt van mensen hun gevoelens, terwijl die mensen het niet eens doorhebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het een paar keer gezien. Er gebeuren wel bizarre dingen en het gaat echt stukken verder dan Big Brother. nosmile.gif

-Een man die soms compleet flipt en schreeuwt dat hij zelfmoord gaat plegen

-Een man die echt schaamteloos de meeste zieke dingen uithaalt, zoals eieren op zijn hoofd kapotslaan en dagenlang in die vieze kleren gaat lopen om zijn huisgenoten te irriteren

-Elkaars spullen in de vijver gooien

-Schelden, schelden, schelden, hysterisch

-Iedereen doet het met iedereen

Etc.

Ik vraag me weleens af of iedereen zich zo gaat gedragen in zo'n rare omgeving, of dat ze de mensen er echt op uitgezocht hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb het een paar keer gezien. Er gebeuren wel bizarre dingen en het gaat echt stukken verder dan Big Brother.
nosmile.gif

-Een man die soms compleet flipt en schreeuwt dat hij zelfmoord gaat plegen

-Een man die echt schaamteloos de meeste zieke dingen uithaalt, zoals eieren op zijn hoofd kapotslaan en dagenlang in die vieze kleren gaat lopen om zijn huisgenoten te irriteren

-Elkaars spullen in de vijver gooien

-Schelden, schelden, schelden, hysterisch

-Iedereen doet het met iedereen

Etc.

Ik vraag me weleens af of iedereen zich zo gaat gedragen in zo'n rare omgeving, of dat ze de mensen er echt op uitgezocht hebben.

Ik denk dat als je zoveel weken lang, 24 uur perdag met elkaar op elkaars lip zit, er wel irritaties komen etc. Maar ik denk niet dat het zo extreem zou worden..

Denk dat ze idd wel beetje erop uitgezocht zijn..

Ik heb overigens ook 1 aflevering gezien, en vond het echt vreselijk.. Al dat geschreeuw/gescheld/geflip..:S

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

1. Heb je het weleens gezien?

Ja. En ik hoop de aflevering morgen ook te zien. Maar tot nu toe volg ik het niet echt. Ik had op geenstijl gezien dat er 'oorlog' is in het huis en die uitzending is morgen vandaar dat het nu mijn intresse heeft.

Quote:
2. Wat vind je van het concept?

Het concept is gewaagd. De uitvoering had echter wel beter gekund.

Quote:
3. Wat vind je van het programma?

Leuk simpel vermaak. Het is wel zeer intressant om te zien hoe het er aan toe gaat in een groep die lange tijd bij elkaar op de lip zit en geslecteerd zijn om elkaar dwars te zitten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

1. Ja ik zie zo af en toe wel eens een minuutje iets ervan langs komen, maar dat is bij andere mensen thuis of tijdens het zappen.

2. Zal vast veel mensen trekken omdat het zo extreem is. Ik vindt het een rare manier van geld halen uit een programma verdienen. Ik vindt het vreemd.

3. Ik vind het een raar programma wat heel psychologisch in elkaar zit. De enige reden om het te kijken is om deze psychologische reden en je kunt zien hoe je mensen gek maakt door ze op te sluiten bij elkaar...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 weeks later...

Quote:

1. Heb je het weleens gezien?

Fragmenten

Quote:
2. Wat vind je van het concept?

Waardeloos, maar de tokkies van deze wereld moeten ook vermaakt worden dat scheelt weer wat Frans Bauer herrie op straat als ze het programma zitten te kijken.

Quote:
3. Wat vind je van het programma?

TV kijken deed ik toch al nauwelijks meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Mensen, het begint zo weer. Om 8 uur op Tien (Talpa).

Dus voor een half uurtje plat vermaak en ontspanning moet je nu afstemmen op Tien. smile.gif

En voor de mensen die het nog nooit gezien hebben is het natuurlijk ook een mooie kans om zich een beeld te vormen van het programma.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Waardeloos, maar de tokkies van deze wereld moeten ook vermaakt worden dat scheelt weer wat Frans Bauer herrie op straat als ze het programma zitten te kijken.

Beetje jammer, deze opmerking.

Gisteren las ik op de voorpagina van een krant (geen idee welke, ik stond in de rij voor de kassa van een supermarkt) dat men het 'ultieme treiterprogramma' willen verbieden.

Vind het wel een goede zaak.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb gehoord van die acties van die man, ben z'n naam even kwijt, maar hij smeerde allerlei troep overal op zeg maar... Dat is wat mij betreft naast alle ruzies die echt nergens over gaan een beetje het beeld wat ik van het programma heb. Mensen gaan gewoon zo ontzettend ver voor niets eigenlijk. Ja geld, maar wat heb je nu eigenlijk echt aan geld... Dan toch liever Jezus knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid