Spring naar bijdragen

Homo in een christelijke wereld [4]


Aanbevolen berichten

Quote:

Oftewel voedselvoorschriften. Deze worden echter (naar mijn weten) niet meer in acht genomen door christenen. Wat flauw wellicht maar waarom het een wel ter harte nemen en het ander niet?

Daarom kun je ook niet echt stellen dat homoseksualiteit door de Bijbel, en specifiek gelezen met de ogen van een christen, dus vanuit het Evangelie, verboden wordt. Wel dat het gehekeld wordt, in Romeinen 1:26 e.v. kun je lezen dat homoseksueel gedrag als het ware een onwenselijk gevolg is, het resultaat van heidendom. Gezien de niet altijd even zedige gewoonten van de heidenen, Romeinen in dit geval, is dat ook geen gekke constatering van Paulus. Ik zit er in ieder geval niet zo mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 787
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Dat lijkt me wel. Is je wel eens opgevallen hoeveel feitelijke fouten dat onfeilbare woord bevat? Interne inconsistenties zelfs. Als je dan toch gelooft dat het het onfeilbare woord van God is, zal je daar toch iets mee moeten.

Ligt aan de lezing die je toepast. rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

[...]

Vind jij.

ja,

Daarom heeft God hen in hun lage begeerten uitgeleverd aan zedeloosheid, waarmee ze hun lichaam onteren. Ze hebben de waarheid over God ingewisseld voor de leugen; ze vereren en aanbidden het geschapene in plaats van de schepper, die moet worden geprezen tot in eeuwigheid. Amen. Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald.

Romeinen 1:24-27

Quote:

Wat is dat trouwens? Een
e_53.gif

haha, ik bedoel er meer mee dat je je gevoelens na leeft

dus een relatie tussen man en man of vrouw en vrouw

(het is niet zo dat ik hierbij iemand wil veroordelen ofzo, want ik weet zelf wel hoe moeilijk het is)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat is dat trouwens? Een
e_53.gif

Weet je dat nu nog niet? Bij homo's heb je namelijk het mannetje en het vrouwtje. Het vrouwtje zit thuis en heeft meestal een baan als thuiskapper. Hij is erg tam hoewel hij wel probeert de buurmannen in bed te krijgen natuurlijk. Verder kookt hij fabulastic maaltijden en poetst hij aals hij zich heeft opgemaakt en een gemakkelijke jurk heeft aangetrokken.

Het zogenaamde mannetje gaat via alle homoparkings naar het werk, probeert vanonder het bureau hogerop te komen bij de baas, en gaat dan weer via alle homo-parkings naar huis, en daarna gaat het homostel naar de darkroom.

Bij lesbies is het nog gemakkelijker uit te leggen. Een ervan is altijd bouwvakker en de ander is loodgieter. Een makkelijk ezelbruggetje is dit

Les begint met de L van Loodgieter

en

Bie begint met de B van bouwvakker

Ze missen tijdens hun homoseksuele levensstijl altijd een onderdeel, maar dat zullen ze nooit toegeven, want lesbiennes zijn altijd feministische mannenhaters.


Samengevoegd:

Quote:

De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand.

Alleen is homosex wel natuurlijk daar het bij 100-en dieren voorkomt. Met als kers op de taart onze naaste familieleden de vrijwel compleet biseksuele soort bonobo. Maar de term natuurlijk is natuurlijk alleen om de bijbel nat te laten gaan op het puntje "totaal gebrek aan inzicht op het gebied van het fenomeen holebi" en zou nooit een reden moeten zijn om iets goed of slecht te vinden.

Dus is het aan te raden om met echte argumenten te komen die aantonen dat homoseks op e.o.a. manier slecht is. In de eerste plaats voor derden en in de tweede plaats voor de holobi's in kwestie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Weet je dat nu nog niet? Bij homo's heb je namelijk het mannetje en het vrouwtje. Het vrouwtje zit thuis en heeft meestal een baan als thuiskapper. Hij is erg tam hoewel hij wel probeert de buurmannen in bed te krijgen natuurlijk. Verder kookt hij fabulastic maaltijden en poetst hij aals hij zich heeft opgemaakt en een gemakkelijke jurk heeft aangetrokken.

Het zogenaamde mannetje gaat via alle homoparkings naar het werk, probeert vanonder het bureau hogerop te komen bij de baas, en gaat dan weer via alle homo-parkings naar huis, en daarna gaat het homostel naar de darkroom.

Bij lesbies is het nog gemakkelijker uit te leggen. Een ervan is altijd bouwvakker en de ander is loodgieter. Een makkelijk ezelbruggetje is dit

Les begint met de L van Loodgieter

en

Bie begint met de B van bouwvakker

Ze missen tijdens hun homoseksuele levensstijl altijd een onderdeel, maar dat zullen ze nooit toegeven, want lesbiennes zijn altijd feministische mannenhaters.


Samengevoegd:

[...]

Alleen is homosex wel natuurlijk daar het bij 100-en dieren voorkomt. Met als kers op de taart onze naaste familieleden de vrijwel compleet biseksuele soort bonobo. Maar de term natuurlijk is natuurlijk alleen om de bijbel nat te laten gaan op het puntje "totaal gebrek aan inzicht op het gebied van het fenomeen holebi" en zou nooit een reden moeten zijn om iets goed of slecht te vinden.

Dus is het aan te raden om met echte argumenten te komen die aantonen dat homoseks op e.o.a. manier slecht is. In de eerste plaats voor derden en in de tweede plaats voor de holobi's in kwestie.

ten eerste, waarom vergelijk jij de mensen met dieren?

ik verlaag mijzelf niet tot een dier

ten tweede, de bijbel is geen grapje voor mij

het is het woord van God en dus serieuze waarheid voor mij

dat jij dat niet zo ziet vind ik heel jammer maar daar kan ik weinig aan doen

en om dan nog een argument te noemen, waarom heerst er zoveel aids onder (praktiserende) homoseksuelen?

en ten derde, de holebi's in kwestie, daar val ik zelf ook onder

dus ik weet hoe moeilijk het is zoals ik al eerder gezegd heb

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

en om dan nog een argument te noemen, waarom heerst er zoveel aids onder (praktiserende) homoseksuelen?

a) Omdat homo's veel meer seks hebben dan heteromannen. Zij hebben namelijk geen last van vrouwen met hoofdpijn, blèrende kinderen en aanverwante artikelen, maar hebben wel hetzelfde krankzinnige libido;

B) Omdat de anuswand makkelijker ziektekiemen doorlaat dan de vaginawand. Daarom is het ook zo dat homo's met een voorkeur voor de onderdanige rol in bed eerder besmet zijn met (bijvoorbeeld) HIV dan homo's die dat niet hebben. Of zou het zo zijn dat God tegen bottoms is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

a) Omdat homo's veel meer seks hebben dan heteromannen. Zij hebben namelijk geen last van vrouwen met hoofdpijn, blèrende kinderen en aanverwante artikelen, maar hebben wel hetzelfde krankzinnige libido;

B)
Omdat de anuswand makkelijker ziektekiemen doorlaat dan de vaginawand. Daarom is het ook zo dat homo's met een voorkeur voor de onderdanige rol in bed eerder besmet zijn met (bijvoorbeeld) HIV dan homo's die dat niet hebben. Of zou het zo zijn dat God tegen bottoms is?

Quote:

[...]

Ja, waarom heerst er zoveel honger onder negers? HIV en overige SOA's zijn meer te danken aan vrije sex en wat Marinus volgens mij wil beduiden, is dat als dieren het doen het wel natuurlijk moet zijn aangezien zij gedreven worden door instincten.

omdat ze meerdere sekspartners en meer vrije seks hebben inderdaad

als je met seks omgaat zoals God het bedoelt heeft, krijg je geen rare geslachtsziekten

en waarom er zoveel honger onder negers heerst?

omdat er zonde in de wereld is

en waarom negers?

ik heb geen flauw idee... wist ik het maar

Quote:

en waarom voel jij jezelf verheven boven een dier?

waarom ben jij beter dan een dier?

('ik verlaag mijzelf niet tot een dier')

een dier heeft een instinct

een mens heeft een eigen wil gekregen

een mens kan nadenken

een mens kan daarom zoveel meer dan een dier

Link naar bericht
Deel via andere websites

Popje, jij vindt dat jezelf vergelijken met een dier een verlaging is? Je zit genetisch toch echt bijna net zo in elkaar als zij. We zijn allemaal door God geschapen en blijkbaar volgens een bepaald grondpatroon. Het is zelfs verdedigbaar dat we ons alleen van hen onderscheiden door onze ongehoorzaamheid en het eten van de boom. Tot die tijd liepen we, ons volkomen onbewust van goed en kwaad, vrolijk naakt rond te huppelen en te eten en te drinken zoals het ons voor de voeten kwam in dat reservaat dat we paradijs noemen. En op de keper beschouwd is het ook nog eens onze ongehoorzaamheid (als je het scheppingsverhaal letterlijk neemt) die ervoor gezorgd heeft dat ook de dieren nietmeer paradijselijk kunnen leven. Jezelf vergelijken met een dier een verlaging? Voor mij iig niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

ten eerste, waarom vergelijk jij de mensen met dieren?

ik verlaag mijzelf niet tot een dier

Het ging erom of het al dan niet natuurlijk was. Aangezien het ook onder dieren voorkomt is het dat wat mij betreft. En wat beter is: het heeft bij bepaalde dieren nut: bi-leeuwen doen het significant beter dan de heterovariant omdat ze een vriendje hebben om de ploeg leeuwinnen onder de duim te houden.

Verder heb ik er geen probleem mee om me met een dier te vergelijken. Vooral ook niet omdat alles er op wijst dat de mens een zoogdier is uit de primatenfamilie. Maar dat is een andere discussie.

Quote:
ten tweede, de bijbel is geen grapje voor mij

het is het woord van God en dus serieuze waarheid voor mij

dat jij dat niet zo ziet vind ik heel jammer maar daar kan ik weinig aan doen

De bijbel is voor mij ietsjes anders denk ik. Vraag me niet respect te hebben voor een boek wat mijn dood eist, ook al nemen weinigen die teksten nog serieus...

Quote:
en om dan nog een argument te noemen, waarom heerst er zoveel aids onder (praktiserende) homoseksuelen?

Aids word veroorzaakt door een virus, niet door homoseks. Overigens negeert een deel van de mensheid de eerste epidemie in afrika die daar toch echt een heteroziekte was. Of god moet gewoon een hekel hebben aan praktizerende negers. Aan de andere kant komen geslachtziektes waaronder AIDS vrijwel niet onder lesbiennes voor. De vrouwenliefde heeft dus Gods Bijzondere Zegen?

Quote:
en ten derde, de holebi's in kwestie, daar val ik zelf ook onder dus ik weet hoe moeilijk het is zoals ik al eerder gezegd heb

Tja, ik weet hoe de combinatie holebi/christendom kan uitpakken. Maar goed dat is meer een probleem van het christendom dan van de geaardheid denk ik. Het christendom zoekt van alle problemen het kleinste uit (relaties waar, door een teveel of te weinig aan Y-chromosomen geen kindertjes uit voortkomen) en blaast dat op tot belachelijke proporties. Met alle gevolgen van dien.


Samengevoegd:

Quote:

als je met seks omgaat zoals God het bedoelt heeft, krijg je geen rare geslachtsziekten

Alle geslachtziektes zijn overdraagbaar op andere manieren dan sex. Verder kun je (bijvoorbeeld) ook ziek worden door een ontrouwe partner. Als god dit gebruikt als afschrikmiddel tegen homoseks dan is het behoorlijk knullig. En dan komen weer bij de veiligste vorm van seks met een parter: vrouw-vrouw.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid