Spring naar bijdragen

Homo in een christelijke wereld [4]


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 787
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Dan neem ik aan dat de schrijver van het stuk zich binnenkort zal moeten verantwoorden en dus buiten zijn boekje is gegaan, of iig de leer van zijn kerk niet naleeft in woord.

Geen idee. Gereformeerden hebben geen inquisitie dacht ik, hooguit kerkelijke tucht.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ja. Maar waarom zou ik daar trots op zijn?

Niet. Maar het zou kunnen verklaren waarom je het vreemd vindt dat zwarten, homo's en vrouwen er in de geschiedenis van onderdrukking door blanke mannelijke hetero's wel zo nu en dan de behoefte aan hebben met een zelfvertrouwen dat "trots" kan heten naar buiten te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Toch zal je er als katholiek je over kunnen blijven verbazen, maar dit hoor je gereformeerden wel degelijk vaak zeggen, en het is niet zomaar een citaatje, het is wezenlijk aan het gereformeerde zondebegrip ben ik bang.

In de gereformeerde leer wordt wel degelijk onderscheid gemaakt in zwaartes van zonden maar één enkele onvergeven zonde is voor God al onverdragelijk omdat hij volkomen goed is. De gereformeerde leer is overigens terug te voeren op 5 sola's en niet alleen sola scriptura zoals in de meeste evangelische stromingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De gereformeerde leer is overigens terug te voeren op 5 sola's en niet alleen sola scriptura zoals in de meeste evangelische stromingen.

Als je zelf anderen wilt gaan verbeteren, moet je niet de zelfde fout maken zoals je hier over evangelischen doet. Die houden het even min bij één solatje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

In de gereformeerde leer wordt wel degelijk onderscheid gemaakt in zwaartes van zonden maar één enkele onvergeven zonde is voor God al onverdragelijk omdat hij volkomen goed is. De gereformeerde leer is overigens terug te voeren op 5 sola's en niet alleen sola scriptura zoals in de meeste evangelische stromingen.

Mijn excuus als ik die indruk gewekt heb, maar ik bedoelde juist aan te geven dat hier geen sprake is van "alleen maar wat Bijbelteksten" smile.gif

Ook dank voor de nuancering vwb het zondebegrip. Zouden we ook hier het dan toch gewoon weer eens zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als je zelf anderen wilt gaan verbeteren, moet je niet de zelfde fout maken zoals je hier over evangelischen doet. Die houden het even min bij één solatje.

Ik zie het niet als verbeteren maar als aanvullen. Wat betreft evangelischen moet ik zeggen dat ik bijna altijd het antwoord krijg dat men zich uitsluitend op de bijbel baseert. Iets wat ook wordt bevestigd als ik een evangelische dienst bezoek of in discussie ga met een voorganger. Dat kan ook bijna niet anders binnen een stroming die er zich op laat voor staan niet dogmatisch te zijn. Maar er zijn ook uitzonderingen daarom zei ik ook "de meeste".


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ook dank voor de nuancering vwb het zondebegrip. Zouden we ook hier het dan toch gewoon weer eens zijn?

Het lijkt er wel op hè. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zie het niet als verbeteren maar als aanvullen. Wat betreft evangelischen moet ik zeggen dat ik bijna altijd het antwoord krijg dat men zich uitsluitend op de bijbel baseert.

Dat zou kunnen. Maar of dat werkelijk zo is als die lui denken, is een andere vraag. En het antwoord is dan vaak nee.

Quote:
Iets wat ook wordt bevestigd als ik een evangelische dienst bezoek of in discussie ga met een voorganger.

Maar waarom bestaan er dan dingen als kringen, bijbelstudies, of theologische hogescholen, of universitaire evangelische theologische studies, of zelfs studies gericht op de leer van stromingen binnen de EB, als dat zo is?

In welke context zei die persoon dat dan?

Quote:
Dat kan ook bijna niet anders binnen een stroming die er zich op laat voor staan niet dogmatisch te zijn. Maar er zijn ook uitzonderingen daarom zei ik ook "de meeste".

Maar is dat dan zo?

Ik denk niet dat je als predikant nog welkom bent als je de drie eenheid gaat verloochenen, of gaat vertellen dat Jezus niet voor onze zonden aan het kruis gestorven is, en weer is opgestaan, etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Gorthaur het voert wat ver af van het topic dat hier aan de orde is. Misschien dat iemand uit de evangelische hoek hier 's een topic over kan openen?

Ik haakte er op in omdat ik het wel belangrijk vind. Ik zal (als evangelische zijnde) nog wel een post over 'evangelisch' schrijven in het topic wat over dat onderwerp gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik wil hier wel ff op reageren. ik ben een vrouw en val op vrouwen. ik ben gelovig. ik ga niet meer naar de RK kerk omdat ik mij niet meer geaccpeteerd voelde. Ik snap niet dat het een zonde zou zijn,ik ben en blijf een mens van vlees en bloed,alleen val ik op vrouwen en dus niet op mannen(ik denk nog altijd dat mijn verleden hier wel een aandeel in heeft maar dat is voor later)is dat nou echt zo erg?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik wil hier wel ff op reageren. ik ben een vrouw en val op vrouwen. ik ben gelovig. ik ga niet meer naar de RK kerk omdat ik mij niet meer geaccpeteerd voelde. Ik snap niet dat het een zonde zou zijn,ik ben en blijf een mens van vlees en bloed,alleen val ik op vrouwen en dus niet op mannen(ik denk nog altijd dat mijn verleden hier wel een aandeel in heeft maar dat is voor later)is dat nou echt zo erg?

Nope, dat is niet erg. Het is ook geen zonde. En als je je niet geaccepteerd voelde in de Kerk en haar daarom verlaten hebt is dat treurig en heel erg beroerd naar jou toe. Als je bedenkt dat we behoorlijk orthodoxe priesters kennen, die homo zijn, kan je daaruit al afleiden dat het enkelvoudige feit dat je homo bent geen reden zou mogen zijn om je niet welkom te voelen.

Maar ook als je op grond van je geaardheid kiest voor een leven waarvan de Kerk leert "beter van niet" is dat nog steeds geen reden niet welkom te zijn. Als alleen heiligen welkom zouden zijn in de Kerk, zou het er knap leeg zijn. Dat mensen jou toch dat gevoel hebben gegeven is niet best.

Probleem van de RKK is wel, dat geloof en gemeenschap samenvallen. Je kan je onwelkom voelen in de gemeenschap, maar door de gemeenschap te verlaten, verlaat je ook je geloof. Dat is een situatie die je in protestantse kerken wat minder snel hebt, omdat daar het kerkverstaan nogal anders is.

Uit je bericht begrijp ik dat je katholiek bent, kan je vertellen in welke regio je woont?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik wil hier wel ff op reageren. ik ben een vrouw en val op vrouwen. ik ben gelovig. ik ga niet meer naar de RK kerk omdat ik mij niet meer geaccpeteerd voelde. Ik snap niet dat het een zonde zou zijn,ik ben en blijf een mens van vlees en bloed,alleen val ik op vrouwen en dus niet op mannen(ik denk nog altijd dat mijn verleden hier wel een aandeel in heeft maar dat is voor later)is dat nou echt zo erg?

Ik geloof zelf wel dat het een zonde is.

Een manier om daarachter te komen is de Bijbel te bestuderen en de vragen erbij te houden, 'waarom zou het een zonde zijn?' en 'waarom zou het geen zonde zijn'

Wat mij ervan overtuigd dat het een zonde is:

- is omdat zoiezo nergens in de bijbel staat over een man die met een man getrouwd is of vrouw met vrouw.

- en dat God man en vrouw geschapen heeft.

- hoe worden degene die trouwen één? door gemeenschap met elkaar te hebben, God keurt het alleen goed als het man en vrouw is die gemeenschap hebben met elkaar (Leviticus 18:22, 20:13, gemeenschap=geslachtsgemeenschap en die betekenissen vindt je in een woordenboek.)

Het is dus zoiezo onbijbels dat 2 mensen van hetzelfde geslacht trouwen.

Ik zelf veracht het als iemand deze zonde doet, maar daarmee veracht ik niet de persoon zelf, anders zou Gods Geest ook niet in mij wonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

regio leiden,zuidholland dus. ik voelde me idd niet geaccpeteerd en voel me al langer niet thuis bij de RKK,dit was min of meer de druppel voor mij

ok, dat kan natuurlijk.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ik zelf veracht het als iemand deze zonde doet, maar daarmee veracht ik niet de persoon zelf, anders zou Gods Geest ook niet in mij wonen.

ik zelf veracht de zonde van hoogmoed die je hier laat zien. Ik veracht jou niet, maar wel wat je zegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ik zelf veracht het als iemand deze zonde doet, maar daarmee veracht ik niet de persoon zelf, anders zou Gods Geest ook niet in mij wonen.

Ik ben als persoon homo het is een onderdeel van mij, door dat de verachten, veracht je mij als persoon.

Voorbeeld: stel dat er ergens in de bijbel iets te interpreteren staat als zou rood haar zondig zijn, iemand met rood haar kan daar niks aan doen, die is gewoon zo geboren. Moet deze persoon zijn haar verbieden te groeien, zoals een homo zichzelf volgens jou zou moeten verbieden van iemand te houden en daar zijn leven mee te delen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik geloof zelf wel dat het een zonde is.

Een manier om daarachter te komen is de Bijbel te bestuderen en de vragen erbij te houden, 'waarom zou het een zonde zijn?' en 'waarom zou het geen zonde zijn'

Wat mij ervan overtuigd dat het een zonde is:

- is omdat zoiezo nergens in de bijbel staat over een man die met een man getrouwd is of vrouw met vrouw.

- en dat God man en vrouw geschapen heeft.

- hoe worden degene die trouwen één? door gemeenschap met elkaar te hebben, God keurt het alleen goed als het man en vrouw is die gemeenschap hebben met elkaar (Leviticus 18:22, 20:13, gemeenschap=geslachtsgemeenschap en die betekenissen vindt je in een woordenboek.)

Het is dus zoiezo onbijbels dat 2 mensen van hetzelfde geslacht trouwen.

Ik zelf veracht het als iemand deze zonde doet, maar daarmee veracht ik niet de persoon zelf, anders zou Gods Geest ook niet in mij wonen.

ik weet wat geslachtgemeenschap is,ik heb biologie gehad. en wie heeft het hier over trouwen? ik ben zo vrijgezel als maar zijn kan,en ik heb geen trouwplannen. jij gelooft dat het een zonde is,ik niet. een zonde vind ik het pas als je mensen bewust kwetst,en dat is niet wat ik doe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik ben als persoon homo het is een onderdeel van mij, door dat de verachten, veracht je mij als persoon.

Voorbeeld: stel dat er ergens in de bijbel iets te interpreteren staat als zou rood haar zondig zijn, iemand met rood haar kan daar niks aan doen, die is gewoon zo geboren. Moet deze persoon zijn haar verbieden te groeien, zoals een homo zichzelf volgens jou zou moeten verbieden van iemand te houden en daar zijn leven mee te delen?

Als iemand zegt dat hij je niet als persoon veracht waarom is dat dan zo moeilijk te geloven? het lijkt wel of je wil dat het zo zou zijn want dan heb je iets om je te verdedigen/slachtoffer rol aan te nemen.

Ik ga nu heel wat mensen op mijn nek halen door het volgende te zeggen. Ik geloof niet dat homosexuele gevoelens natuurlijk zijn en dat baseer ik op de volgende bijbetekst

Quote:
Romeinen 1:26 Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, 27 en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald.

Mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Dat betekend dus dat het tegennatuurlijk is. Het is geen onderdeel van je natuur. Dus is het iets wat niet van nature in je ligt. Dus de vergelijking tussen rood haar en homosexualiteit gaat niet op.

Quote:

[...]

Precies en dat doen ze diep van binnen dan ook, dat kunnen we keer op keer terugzien in dit topic.

Leuk hoor Thorgrem de boel een beetje zitten op te hitsen ik heb wel eens inhoudelijkere posts van je gelezen.

Quote:

[...]ik weet wat geslachtgemeenschap is,ik heb biologie gehad. en wie heeft het hier over trouwen? ik ben zo vrijgezel als maar zijn kan,en ik heb geen trouwplannen. jij gelooft dat het een zonde is,ik niet. een zonde vind ik het pas als je mensen bewust kwetst,en dat is niet wat ik doe.

Ik vind het een beetje gevaarlijk om te zeggen ik vind het geen zonde,want wij als mensen bepalen niet wat zonde is maar God bepaald dat.

Ookal vind iedereen op aarde dat iets geen zonde is dan kan het nog steeds een zonde zijn, aangezien God bepaald wat zonde is en wat geen zonde is. Gelukkig kunnen wij weten wat zonde is omdat God in de bijbel hier over spreekt

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Als iemand zegt dat hij je niet als persoon veracht waarom is dat dan zo moeilijk te geloven?

Omdat je mij veracht als je niet accepteert dat het een onderdeel is van wie ik ben. Ik neem aan dat jij niet tegen een gehandicapte gaat zeggen "hey ik veracht je om je handicap, maar verder heb ik je wel lief" op zo'n moment schop je de bodem onder iemands bestaan uit.

Quote:
het lijkt wel of je wil dat het zo zou zijn want dan heb je iets om je te verdedigen/slachtoffer rol aan te nemen

Beste Gusto, ik hoop dat God je vergeeft voor dit soort opmerkingen.

- Duizenden homo's vermoord om hun geaardheid in de tweede wereldoorlog.

- Dagelijks homo's in diverse delen van de wereld vervolgt en vermoord omdat ze toevallig op iemand van hetzelfde geslacht vallen.

- Een paar honderd homo's zien in Nederland geen andere uitweg dan zelfmoord te plegen vanwege het onbegrip uit hun omgeving.

- Ik moet nog steeds om me heen kijken op straat er bestaat nog een redelijke kans dat ik in elkaar getrapt wordt omdat ik openlijk homo ben. (en dan heb ik het niet over uitlokking door uitgebreid zoenen of hand in hand lopen op straat.)

- Weleens bij stil gestaan hoe moeilijk het is als je bij een voetbalvereniging zit om voor je homoseksualiteit uit te komen en dan gewoon nog te douchen na de training? In veel gevallen betekend dit het einde van het sporten vanwege de wrijvingen die er ontstaan.

- Weleens bij stil gestaan dat families verscheurd worden omdat ouders niet accepteren dat hun kind homoseksueel is en dat de ouders hun droom van kleinkinderen zien vervliegen?

- Elke keer weer moet ik bij het kennismaken met nieuwe mensen weer zeggen dat ik geen vrouw en kinderen heb en in groot aantal gevallen beinvloed dit direct het verder verloop van het gesprek. (waar moet je het dan opeens sociaal over hebben)

- Op mijn werk moet ik harder knokken dan ieder ander omdat er nog altijd onderhuids vooroordelen meespelen.

- Ik zal geen kinderen krijgen, hoogstens adopteren. Weleens bij stil gestaan dat dit best een grote beslissing is?

- Als ik later grijs en een jaar 80 ben, dan zullen veel van mijn vrienden/kennissen zijn overleden ik heb dan geen kinderen/kleinkinderen die me zo af en toe komen opzoeken. Homoseksualiteit is vaak ook een gevecht tegen de eenzaamheid.

Tuurlijk Gusto, dit gebeurt allemaal omdat we/ik graag de slachtoffer rol speel. De verdediging die ik op dit forum en in het dagelijks leven moet voeren wordt me door mensen zoals jij in de schoenen geschoven.

Quote:
Mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Dat betekend dus dat het tegennatuurlijk is. Het is geen onderdeel van je natuur. Dus is het iets wat niet van nature in je ligt. Dus de vergelijking tussen rood haar en homosexualiteit gaat niet op.

Het ergste vind ik eigenlijk nog de totale desinteresse voor de context waarin verhalen in de bijbel staan. Je pakt een bijbeltekst of je googeld er eentje op, vervolgens denk je heeee... zie je wel dat is wat ik bij mijn mening zocht. Je kijkt niet verder, zet het in een forum en plaatst erachter 'maar ik heb je wel lief'. En dan begrijp je niet waarom je mensen kwetst?

Wat is er zo moeilijk voor je te begrijpen aan het feit dat 'rood'haar iets is waar je niet aan kunt doen en dat homoseksualiteit iets is waar je niets aan kunt doen.

Quote:
Ik vind het een beetje gevaarlijk om te zeggen ik vind het geen zonde,want wij als mensen bepalen niet wat zonde is maar God bepaald dat.

En wie haalt er hier boven nou een aantal bijbelteksten aan en verbind er de conclusie aan dat het een enorme zonde is en dat homo's zich aanstellen en alleen maar aandacht zoeken? Jij Gusto, jij bepaald dat.

Quote:
Gelukkig kunnen wij weten wat zonde is omdat God in de bijbel hier over spreekt

En toch zijn er 10.000 duizenden verschillende geloofsrichtingen en bijbel interpretaties. Ik vind het knap dat jij over iets wat zo summier of niet in de bijbel besproken wordt, zo'n uitgebreide en kwetsende posting kan plaatsen.

HJ

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Leuk hoor Thorgrem de boel een beetje zitten op te hitsen ik heb wel eens inhoudelijkere posts van je gelezen.

Inhoudelijk? Van mij afkomstig? Dan moet er iemand onder mijn naam aan het posten zijn.

Maar zo zie ik het, ik kan er helaas weinig aan doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]ik weet wat geslachtgemeenschap is,ik heb biologie gehad. en wie heeft het hier over trouwen? ik ben zo vrijgezel als maar zijn kan,en ik heb geen trouwplannen. jij gelooft dat het een zonde is,ik niet. een zonde vind ik het pas als je mensen bewust kwetst,en dat is niet wat ik doe.

Ich bin ein zeikerd, ik weet het, maar je formuleert eigenlijk iets vreemds, voor een gelovige.

"Ik vind X een zonde" is een heel logische uitspraak voor een post-moderne ietsist die zichzelf tot maatstaf der dingen maakt, maar is het voor een gelovige niet meer voor de hand liggend dat "X is een zonde, en wat ik daarmee doe is twee"?


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Als iemand zegt dat hij je niet als persoon veracht waarom is dat dan zo moeilijk te geloven?

Als iemand zegt dat zijn geaardheid een onverbrekelijk deel van zijn wezen uitmaakt, waarom is dat dan zo moeilijk te geloven?


Samengevoegd:

Quote:

(en dan heb ik het niet over uitlokking door uitgebreid zoenen of hand in hand lopen op straat.)

In wat voor "christelijk" land leven wij, als uitgebreid zoenen of hand in hand op straat lopen al uitlokking van geweld genoemd wordt? EN dan niet door een homofoob die dit als excuus gebruikt, maar door een zelfbewuste homo ZELF?

Hoe rot moet je hart zijn als je niet inziet wat HJ hier werkelijk zegt, hoe arrogant moet je zijn om je dan nog niet af te vragen wat je eigen aandeel in deze situatie is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Omdat je mij veracht als je niet accepteert dat het een onderdeel is van wie ik ben. Ik neem aan dat jij niet tegen een gehandicapte gaat zeggen "hey ik veracht je om je handicap, maar verder heb ik je wel lief" op zo'n moment schop je de bodem onder iemands bestaan uit.

Het is op het moment een onderdeel van jezelf, dat ontken ik niet maar het is geen onderdeel van je natuur zoals ik heb proberen aan te tonen.

Kijk als ik de vergelijking tref met God, God heeft ons lief ondanks onze zonden, maar dat zegt niet dat Hij onze zonden goedkeurd! God haat de zonde. Maar toch zijn zonden (helaas) een onderdeel van wie we zijn.

Quote:
[...]Beste Gusto, ik hoop dat God je vergeeft voor dit soort opmerkingen.

Ik geef alleen aan dat het lijkt of je dit aan het doen bent. En specifiek gericht op het forum credible.nl ik weet niet hoe jij in reallife bent.

Quote:
- Duizenden homo's vermoord om hun geaardheid in de tweede wereldoorlog.

- Dagelijks homo's in diverse delen van de wereld vervolgt en vermoord omdat ze toevallig op iemand van hetzelfde geslacht vallen.

- Een paar honderd homo's zien in Nederland geen andere uitweg dan zelfmoord te plegen vanwege het onbegrip uit hun omgeving.

- Ik moet nog steeds om me heen kijken op straat er bestaat nog een redelijke kans dat ik in elkaar getrapt wordt omdat ik openlijk homo ben. (en dan heb ik het niet over uitlokking door uitgebreid zoenen of hand in hand lopen op straat.)

- Weleens bij stil gestaan hoe moeilijk het is als je bij een voetbalvereniging zit om voor je homoseksualiteit uit te komen en dan gewoon nog te douchen na de training? In veel gevallen betekend dit het einde van het sporten vanwege de wrijvingen die er ontstaan.

- Weleens bij stil gestaan dat families verscheurd worden omdat ouders niet accepteren dat hun kind homoseksueel is en dat de ouders hun droom van kleinkinderen zien vervliegen?

- Elke keer weer moet ik bij het kennismaken met nieuwe mensen weer zeggen dat ik geen vrouw en kinderen heb en in groot aantal gevallen beinvloed dit direct het verder verloop van het gesprek. (waar moet je het dan opeens sociaal over hebben)

- Op mijn werk moet ik harder knokken dan ieder ander omdat er nog altijd onderhuids vooroordelen meespelen.

- Ik zal geen kinderen krijgen, hoogstens adopteren. Weleens bij stil gestaan dat dit best een grote beslissing is?

- Als ik later grijs en een jaar 80 ben, dan zullen veel van mijn vrienden/kennissen zijn overleden ik heb dan geen kinderen/kleinkinderen die me zo af en toe komen opzoeken. Homoseksualiteit is vaak ook een gevecht tegen de eenzaamheid.

Ja ik heb hier wel eens bij stil gestaan, veel van deze dingen zijn onterecht en staan niet in lijn met wat Jezus leert. Je naaste liefhebben als jezelf.

Quote:
Tuurlijk Gusto, dit gebeurt allemaal omdat we/ik graag de slachtoffer rol speel. De verdediging die ik op dit forum en in het dagelijks leven moet voeren wordt me door mensen zoals jij in de schoenen geschoven.

Zoals ik al zei ik had het specifiek over credible.nl, maar dit stuk wat je gepost hebt bevestigd eigenlijk wat ik heb beweerd. Verder ben je zelf ook mij in een vakje aan het plaatsen, doordat ik wat dingen aan de kaak stel ben ik op eens een niets-van-het-onderwerp af-wetenende-mens-die-toevallig-een-bijbeltekst-weet.

Quote:
[...]Het ergste vind ik eigenlijk nog de totale desinteresse voor de context waarin verhalen in de bijbel staan. Je pakt een bijbeltekst of je googeld er eentje op, vervolgens denk je heeee... zie je wel dat is wat ik bij mijn mening zocht. Je kijkt niet verder, zet het in een forum en plaatst erachter 'maar ik heb je wel lief'. En dan begrijp je niet waarom je mensen kwetst?

Nee ik heb niet gegoogled en ik weet ik welke context het staat, het jammere vind ik eigenlijk dat jij niet inhoudelijk op mijn post ingaat maar eromheen draait door een vooroordeel van je neer te zetten over mij.

Quote:
Wat is er zo moeilijk voor je te begrijpen aan het feit dat 'rood'haar iets is waar je niet aan kunt doen en dat homoseksualiteit iets is waar je niets aan kunt doen.

nou het moeilijke aan jou "feit" is dat de bijbel er iets anders over zegt.

Quote:
[...]En wie haalt er hier boven nou een aantal bijbelteksten aan en verbind er de conclusie aan dat het een enorme zonde is en dat homo's zich aanstellen en alleen maar aandacht zoeken? Jij Gusto, jij bepaald dat.

Ik heb niet gezegd dat alle homo's zich aanstellen, ik heb ook niet gezegd dat ze alleen maar aandacht zoeken. Dit 2 leugens die jij mij nu in de schoenen schuift, wat waarschijnlijk komt doordat jij mijn post met vooroordelen leest. Dus wil je mijn woorden niet meer verdraaien.

Quote:
[...]En toch zijn er 10.000 duizenden verschillende geloofsrichtingen en bijbel interpretaties. Ik vind het knap dat jij over iets wat zo summier of niet in de bijbel besproken wordt, zo'n uitgebreide en kwetsende posting kan plaatsen.

Er zijn geen 10.000 duizenden verschillende geloofsrichtingen en bijbel interpretaties. Wel veel verschillende dat geef ik toe. Het wordt niet sumier besproken, verder is het vrij duidelijk wat er staat. Het is niet mijn bedoeling om mensen te kwetsen We zijn hier op een discussie forum en als je deelneemt aan een discussie en statements neerzet zoals die-ene waar ik in mijn vorige post op heb gereageerd dan kan je verwachten dat er over gediscusseert wordt, ik stel alleen een statement van jou aan de kaak en ik beargumenteer mijn visie, ik heb geen intentie om iemand te kwetsen maar alleen om te discusseren.


Samengevoegd:

Quote:

Als iemand zegt dat zijn geaardheid een onverbrekelijk deel van zijn wezen uitmaakt, waarom is dat dan zo moeilijk te geloven?

Het moeilijke daar aan is dat ik in de bijbel iets anders lees en daar wil ik over discussieren

Quote:
In wat voor "christelijk" land leven wij, als uitgebreid zoenen of hand in hand op straat lopen al uitlokking van geweld genoemd wordt? EN dan niet door een homofoob die dit als excuus gebruikt, maar door een zelfbewuste homo ZELF?

Hoe rot moet je hart zijn als je niet inziet wat HJ hier werkelijk zegt, hoe arrogant moet je zijn om je dan nog niet af te vragen wat je eigen aandeel in deze situatie is?

ik snap deze post van je niet, aan wie is deze gericht?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

ik zelf veracht de zonde van hoogmoed die je hier laat zien. Ik veracht jou niet, maar wel wat je zegt.

Vergeef me als ik hoogmoedig ben, als het zo is, als ik hoogmoedig ben dan ben ik trots op mezelf, ik denk dat ik dan alles weet en kan, alleen God kan mijn gedachtes lezen en mijn bedoelingen achter wat ik zeg. (ook al maak ik heel veel fouten uiteraard)

Wat ik schreef heeft niks met hoogmoed te maken, want ik weet niet alles ik ben een mens en ik verdien de hel even hard als elk anders mens.

ik post niet meer in dit topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het is op het moment een onderdeel van jezelf, dat ontken ik niet maar het is geen onderdeel van je natuur zoals ik heb proberen aan te tonen.

Als jij zonder benen geboren zou zijn, dan is dat geen onderdeel van je natuur? Die mensen leven in zonden? Jij moet ze er dan telkens op wijzen dat God het niet zo bedoeld heeft en dat ze in zonden leven? Hetzelfde doe je namelijk met homoseksualiteit.

Quote:
Kijk als ik de vergelijking tref met God, God heeft ons lief ondanks onze zonden, maar dat zegt niet dat Hij onze zonden goedkeurd! God haat de zonde. Maar toch zijn zonden (helaas) een onderdeel van wie we zijn.

En jij als heteroseksuele, blanke, Christelijke jongen van 19 hebt de taak van God gekregen om voor mij te bepalen wat mijn zonden zijn. Tuurlijk bega ik zonden, maar mijn liefde voor mijn vriend is daar zeker geen onderdeel van.

Quote:
Ik geef alleen aan dat het lijkt of je dit aan het doen bent. En specifiek gericht op het forum credible.nl ik weet niet hoe jij in reallife bent.

Vervelend he... zo'n zondige homoseksueel met een grote mond die zichzelf gaat verdedigen en zich niet in een hoekje laat drukken, maar de vooroordelen gewoon bestrijd.

Quote:
Ja ik heb hier wel eens bij stil gestaan, veel van deze dingen zijn onterecht en staan niet in lijn met wat Jezus leert. Je naaste liefhebben als jezelf.

Het gaat er niet om of die dingen onterecht zijn of niet. Het GAAT ER OM dat jij schijnbaar vindt dat homo's zich aanstellen en die aandacht maar wat leuk vinden. Ik geef vervolgens een hele opsomming van misstanden/problemen in het heden en uit het verleden, waarom ik gedwongen wordt vooroordelen uit de weg te ruimen, zodat voor mij en andere homo's het leven iets makkelijker wordt.

Quote:
] Zoals ik al zei ik had het specifiek over credible.nl, maar dit stuk wat je gepost hebt bevestigd eigenlijk wat ik heb beweerd.

Dat stukje, wat jij nu even wegwuift als aanstellerij en aandachttrekkerij, heb ik met emotie geschreven. Dat jij er vervolgens niets van begrijpt wordt je hopelijk vergeven.

Quote:
Verder ben je zelf ook mij in een vakje aan het plaatsen, doordat ik wat dingen aan de kaak stel ben ik op eens een niets-van-het-onderwerp af-wetenende-mens-die-toevallig-een-bijbeltekst-weet.

I k kan ook een stuk uit de bijbel opzoeken die hier plaatsen en wat roepen, dat heet copy&paste, dat kan iedereen. Maar je hebt in mijn ogen niets begrepen van wat de bijbel leert over naaste liefde en begrip.

Quote:
Nee ik heb niet gegoogled en ik weet ik welke context het staat, het jammere vind ik eigenlijk dat jij niet inhoudelijk op mijn post ingaat maar eromheen draait door een vooroordeel van je neer te zetten over mij.

Ik ga enorm inhoudelijk in op je post, helaas heeft het je ogen niet geopend.

Quote:
nou het moeilijke aan jou "feit" is dat de bijbel er iets anders over zegt.

De bijbel zegt niks, de bijbel leert!

Quote:
Ik heb niet gezegd dat alle homo's zich aanstellen, ik heb ook niet gezegd dat ze alleen maar aandacht zoeken. Dit 2 leugens die jij mij nu in de schoenen schuift, wat waarschijnlijk komt doordat jij mijn post met vooroordelen leest. Dus wil je mijn woorden niet meer verdraaien.

met deze tekst "het lijkt wel of je wil dat het zo zou zijn want dan heb je iets om je te verdedigen/slachtoffer rol aan te nemen"zeg je dat wel degelijk.

Quote:
Het wordt niet sumier besproken, verder is het vrij duidelijk wat er staat.

Mijn bijbel telt 1091 pagina's en daar staat 1 regel dat 'interpreteerbaar' is als zijnde dat het over homoseksualiteit zou gaan. Ik weet niet wat jij onder summier verstaat, maar dat vindt ik summier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid