Spring naar bijdragen

Gelovigen gegarandeerd in de hemel?


Aanbevolen berichten

Quote:

Die goede daden doe je omdat je christen bent. Een volgeling van Jezus die ook allemaal goede dingen deed. Je doet goede daden om te laten zien aan niet gelovigen wie jouw God is en waar Hij voor staat. Je doet goede dingen aan God aan te geven dat je zijn wil wilt volgen.

Nou nee net even iets anders, ik probeer goede daden te doen omdat ik weet dat Hij van mij en van die ander houdt. Ik probeer vanuit die intieme relatie met Hem te leven en te werken.

Quote:
Ik denk wel dat als jij zegt christen te zijn en je bent het ook echt maar doet je hele leven niets om dat te laten zien je heel wat uit te leggen hebt. Maar in zulke situatie grijpt God wel in. Ik denk dat God mensen die echt naar zijn wil leven best beloond met zaken. Misschien hier op aarde, misschien straks in de hemel.

Hoezo straks iets uit te leggen. Waarom niet hier en nu al.

Toch gek dat Christus ons iets anders 'belooft' als we Hem hier op aarde willen navolgen. Benauwdheid, verdrukking, achtervolging. Als slachtschapen worden we gerekend.

Quote:
Trouwens over het oordeel, er staat ook in de bijbel dat echte christen door Jezus als rechtvaardigt gezien worden. Dus het is maar de vraag of je als echte christen wel echt geooordeelt wordt.

Tja, als je bepaalde dingen uit de Bijbel wilt weglaten kan dat natuurlijk altijd.

Quote:
Paulus liegt zeker niet, maar wat hij gezged heeft kan natuurlijk niet in tegenspraak zijn met wat Jezus zegt. Immers is Jezus de weg en de waarheid en niet Paulus.

Tja en Wie is dat ook al weer. Wie is Jezus?

Quote:
Het gaat dus niet om onze prestaties maar om geloof (en het volgen van) in Jezus Christus.

En wat houdt dan volgen van Jezus Christus dan in?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 139
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Nou nee net even iets anders, ik probeer goede daden te doen omdat ik weet dat Hij van mij en van die ander houdt. Ik probeer vanuit die intieme relatie met Hem te leven en te werken.

OK prima.

Quote:
Hoezo straks iets uit te leggen. Waarom niet hier en nu al.

Toch gek dat Christus ons iets anders 'belooft' als we Hem hier op aarde willen navolgen. Benauwdheid, verdrukking, achtervolging. Als slachtschapen worden we gerekend.

Toch gek dat ik ondanks dat ik Jezus heb in mijn leven gelukkig ben, niet achtervolgt verdrukt etc. wordt. Er zijn zelfs christelijke politieke partijen aan de macht in dat land. Die opmerking slaat dus kant nog wal en jammerlijk niet onderbouwd met bijbelteksten.

Quote:
Tja, als je bepaalde dingen uit de Bijbel wilt weglaten kan dat natuurlijk altijd.

Ik laat niks weg uit bijbel. De bijbel staat vol van het feit dat God ons door het kruis van Jezus als rechtvaardig ziet. Door Jezus zijn al je zonden vergeven. Waarom dan nog een oordeel? ALs je niet schuldig bent hoef je toch ook nergens voor geoordeeld worden? (Wat overigens geen vrijbrief is om te doen en laten wat je wilt, maar een echte christen doet dat ook niet en streeft naar "heiligheid" )

Immers staat er oa in romeinen 10, De wet vindt zijn doel in christus, zodat iedereen die gelooft rechtvaardigt zal worden verklaart. Even verder staat "Als uw mond belijd dat Jezus de Heer is en uw hart gelooft dat God hem uit de dood heeft opgewekt zult u worden gered. Staat niets bij over het minimale goede werk dat je verricht moet hebben. Of dat het niet zeker is maar God dat beslist als de dag des oordeels er is. Nee als je belijd wordt je gered. Dat komt natuurlijk uit je hart. Vandaar uit ga je leven zoals Jezus dat wilt. Goede werken doen is dus iets dat voorkomt uit je leven geven aan Jezus. Eerst onvang je de genade (redding) vandaar uit ga je leven zoals de Heer dit wil.

Quote:
Tja en Wie is dat ook al weer. Wie is Jezus?

Nou ik geloof dat ik daar al genoeg over verteld heb. ZIe ook wat mijn post op de vorig pagina.

Quote:
En wat houdt dan volgen van Jezus Christus dan in?

Leven volgens de wil van God. Maar niet om gered te worden, maar om een zo heilig mogelijk leven te lijden. Een leven dat goed is, immers zondigen maakt je onrein en zorgt ervoor dat je niet lekker in je vel zit. Goede werken doe je om jezelf, anderen en God te plezieren. Omdat Hij van ons vraagt goed te doen en goede op te zoeken.


Samegevoegd:

Quote:

[...]

Nou nee net even iets anders, ik probeer goede daden te doen omdat ik weet dat Hij van mij en van die ander houdt. Ik probeer vanuit die intieme relatie met Hem te leven en te werken.

OK prima.

Quote:
Hoezo straks iets uit te leggen. Waarom niet hier en nu al.

Toch gek dat Christus ons iets anders 'belooft' als we Hem hier op aarde willen navolgen. Benauwdheid, verdrukking, achtervolging. Als slachtschapen worden we gerekend.

Toch gek dat ik ondanks dat ik Jezus heb in mijn leven gelukkig ben, niet achtervolgt verdrukt etc. wordt. Er zijn zelfs christelijke politieke partijen aan de macht in dat land. Die opmerking slaat dus kant nog wal en jammerlijk niet onderbouwd met bijbelteksten.

Quote:
Tja, als je bepaalde dingen uit de Bijbel wilt weglaten kan dat natuurlijk altijd.

Ik laat niks weg uit bijbel. De bijbel staat vol van het feit dat God ons door het kruis van Jezus als rechtvaardig ziet. Door Jezus zijn al je zonden vergeven. Waarom dan nog een oordeel? ALs je niet schuldig bent hoef je toch ook nergens voor geoordeeld worden? (Wat overigens geen vrijbrief is om te doen en laten wat je wilt, maar een echte christen doet dat ook niet en streeft naar "heiligheid")

Immers staat er oa in romeinen 10, De wet vindt zijn doel in christus, zodat iedereen die gelooft rechtvaardigt zal worden verklaart. Even verder staat "Als uw mond belijd dat Jezus de Heer is en uw hart gelooft dat God hem uit de dood heeft opgewekt zult u worden gered. Staat niets bij over het minimale goede werk dat je verricht moet hebben. Of dat het niet zeker is maar God dat beslist als de dag des oordeels er is. Nee als je belijd wordt je gered. Dat komt natuurlijk uit je hart. Vandaar uit ga je leven zoals Jezus dat wilt. Goede werken doen is dus iets dat voorkomt uit je leven geven aan Jezus. Eerst onvang je de genade (redding) vandaar uit ga je leven zoals de Heer dit wil.

Quote:
Tja en Wie is dat ook al weer. Wie is Jezus?

Nou ik geloof dat ik daar al genoeg over verteld heb. ZIe ook wat mijn post op de vorig pagina.

Quote:
En wat houdt dan volgen van Jezus Christus dan in?

Leven volgens de wil van God. Maar niet om gered te worden, maar om een zo heilig mogelijk leven te lijden. Een leven dat goed is, immers zondigen maakt je onrein en zorgt ervoor dat je niet lekker in je vel zit. Goede werken doe je om jezelf, anderen en God te plezieren. Omdat Hij van ons vraagt goed te doen en goede op te zoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk niet dat gelovigen gegarandeerd in de hemel komen. Waarom? Er staat niet voor niets geschreven, Niet iedereen die mij Here zal noemen komt in de hemel. Dit is wat er zo ongeveer letterlijk staat. Dus wie weet kom ik er ook wel niet. Ondanks dat ik Hem wel als Heer erken.

worshippy.gif

Briljant!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nog een goed antwoord: Als jij solliciteert naar een baan en je wordt aangenomen, heb je dan de garantie dat je nooit ontslagen zult worden? Zo niet, waarom neem je de baan dan aan?

Ligt eraan wat voorwaarden zijn. Als er afgesproken wordt dat je niet ontslagen wordt is het prima. Zet je zwart op wit en het is klaar.

Zo bied God je ook de garantie dat voor ieder die wil een eeuwig leven klaar ligt. Het enige wat je hoeft te doen is de voorwaarden aannemen en daarmee een soort contract tekenen.

De voorwaarde kun je wel raden.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ligt eraan wat voorwaarden zijn. Als er afgesproken wordt dat je niet ontslagen wordt is het prima. Zet je zwart op wit en het is klaar.

Zo bied God je ook de garantie dat voor ieder die wil een eeuwig leven klaar ligt. Het enige wat je hoeft te doen is de voorwaarden aannemen en daarmee een soort contract tekenen.

De voorwaarde kun je wel raden.....

Ik heb een hekel aan raden. Kan je uitleggen wat je bedoeld. Op wat voor voorwaarden doel je?

Link naar bericht
Deel via andere websites

De voorwaarde is dat je Jezus aanneemt als je redder. Dat je belijd dat Hij voor je zonden is gestorven. Dat je je rug keert tegen het kwaad en streeft een leven te leven zoals God dat bedoeld. Dat je je hart opent voor God zodat de HG er in kan gaan om je op je verdere levenspad te leiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk niet dat gelovigen gegarandeerd in de hemel komen. Waarom? Er staat niet voor niets geschreven, Niet iedereen die mij Here zal noemen komt in de hemel. Dit is wat er zo ongeveer letterlijk staat. Dus wie weet kom ik er ook wel niet. Ondanks dat ik Hem wel als Heer erken.

Dan bedoel je zeker ook deze;

Markus 7:5-8

De Farizeeers en godsdienstleraars vroegen aan Jezus: “Waarom trekken Uw discipelen zich niets aan van de oude traditie? Zij hebben voor het eten niet eens hun handen gewassenâ€

Hij antwoordde: “Huichelaars! De profeet Jesaja had gelijk toen hij zei: ‘Deze mensen kunnen heel mooi over God praten, maar in hun hart moeten zij niets van Hem hebben. Zij eren Hem voor de schijn. De wetten en regels die zij opleggen, komen niet van God.’(a) U houdt vast aan de traditie, maar aan Gods opdracht denkt u niet.â€

(a)

Jesaja 29:13

En daarom zegt de Here: “Omdat deze mensen beweren dat zij van Mij zijn, maar Mij niet gehoorzamen en zij hun godsdienst alleen met de mond en niet met hun hart bedrijven, zal Ik de wijsheid van ‘de wijze mensen’ wegnemen en het inzicht van hun verstandigen benevelen.â€

Bron: Reactie door Gloria — zaterdag 24 maart 2007 @ Weblog S.P.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De voorwaarde is dat je Jezus aanneemt als je redder. Dat je belijd dat Hij voor je zonden is gestorven. Dat je je rug keert tegen het kwaad en streeft een leven te leven zoals God dat bedoeld. Dat je je hart opent voor God zodat de HG er in kan gaan om je op je verdere levenspad te leiden.

Oh, dus toch meewerken (aktie ondernemen) aan Gods Genade. Dan zeggen we toch precies hetzelfde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Oh, dus toch
meewerken
(aktie ondernemen) aan Gods Genade. Dan zeggen we toch precies hetzelfde.

Ja maar dat is het resultaat van het aannemen van de genade. Ook zonder Jezus aan te nemen als je verlosser en de genade aan te nemen kun je de wetten volgen. Maar dat alleen brengt je geen redding.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zucht.... pak er nou eens een bijbeltekst bij. Zie hier het bijbelstuk waarin duidelijk staat dat de wet volgen geen redding brengt.

Galaten 2 vers 15 - 21

Rechtvaardig voor God door het geloof in Jezus Christus

15 Hoewel wij Joden van geboorte zijn en geen zondaars uit andere volken, 16 weten we dat niemand als rechtvaardige wordt aangenomen door de wet na te leven, maar door het geloof in Jezus Christus. Ook wij zijn tot geloof in Christus Jezus gekomen om daardoor, en niet door de wet, rechtvaardig te worden, want niemand wordt rechtvaardig door de wet na te leven. 17 En in ons streven om door Christus rechtvaardig te worden, blijkt dat wijzelf ook zondaars zijn. Betekent dit dat Christus dus in dienst staat van de zonde? Natuurlijk niet. 18 Maar wanneer ik weer aanneem wat ik had verworpen, maak ik van mezelf opnieuw een overtreder. 19 Want ik ben gestorven door de wet en leef niet langer voor de wet, maar voor God. Met Christus ben ik gekruisigd: 20 ikzelf leef niet meer, maar Christus leeft in mij. Mijn leven hier op aarde leef ik in het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en zich voor mij heeft prijsgegeven. 21 Ik verwerp Gods genade niet; als we door de wet rechtvaardig zouden kunnen worden, zou Christus voor niets gestorven zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uit Galaten 2:11-17 weten we, dat er mensen binnen hun gemeente waren, die wilden aansturen op het 'terugbrengen naar Joodse gebruiken' als de besnijdenis en rein voedsel eten. Paulus verwoordde dit in Galaten 2:14 extra duidelijk en wel als volgt: 'Hoe kun je dan niet-Joden dwingen als Jood te leven?'.

Paulus zei simpelweg, dat je niet een Jood hoeft te worden om behouden te kunnen worden. Ook zei Paulus twee verzen verderop, dat 'geen mens rechtvaardiging kan vinden door het naleven van de Wet'.

Jezus zegt:

Dat de Wet in z'n geheel geldig blijft totdat hemel en Aarde voorbijgaan (Mattheüs 5:18)

Dat we ons aan de Wet dienen te houden en dat we anderen moeten onderwijzen en aansporen om hetzelfde te doen (Mattheüs 5:19)

Dat voor Zijn Wederkomst de Wet veracht zal worden en dat de liefde zal bekoelen (Mattheüs 24:11-12)

Dat je in Zijn [Jezus] Liefde dient te blijven en dat je je daartoe aan Zijn [Jezus] Geboden dient te houden (Johannes 15:9-10)

Jezus vraagt ons om in Zijn Liefde te blijven (Joh. 15:9-10) en Zijn Geboden te houden, zoals Hij de Geboden van de Vader hield. En we weten inmiddels, dat de Geboden van Jezus dus mét de Geest precies dezelfde Geboden zijn als die van Zijn Vader (!), dan weet je onmiddellijk, dat LIEFDE het doel is van de Geboden. Groeien in Liefde voor God en de naaste.

Dus dat staat los van vergeving van zonden en gered worden.

Bron: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je praat zelf ook enigszins slap, want als je goed had gelezen dan had je kunnen zien dat Thorgrem en ik allebei schrijven: geloof én goede werken. Niet geloof óf goede werken.

De bijbel is erg dik en ik ben geen ster in het opzoeken van teksten (meestal is dat, in mijn ogen, ook een uiterst heilloze bezigheid - en ook dat heb ik hierboven al gezegd), maar als ik me goed herinner staan ergens in Korinthiërs en ook in de Apokalyps stukken die duidelijk maken dat je wel fijn alleen kunt geloven, maar dat je daar ook naar moet leven om in aanmerking te komen voor Gods genade.

Gelukkig hoeven wij het wiel niet telkens opnieuw uit te vinden en hebben andere mensen hier de nodige Bijbelse onderbouwing voor opgezocht.

link

Gelijk bij punt I (I. Good Works in Sanctifying Grace are Necessary for Salvation) beginnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Gelukkig hoeven wij het wiel niet telkens opnieuw uit te vinden en hebben andere mensen hier de nodige Bijbelse onderbouwing voor opgezocht.

Gelijk bij punt I (I. Good Works in Sanctifying Grace are Necessary for Salvation) beginnen.

Ik ben niet katholiek. Die site heeft voor mij geen enkele betekenis

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik ben niet katholiek. Die site heeft voor mij geen enkele betekenis

Er zijn tientallen verwijzingen naar Bijbel citaten bij, sla die er dan maar op na en trek dan je eigen conclussies.

Om het zo makkelijk af te doen vind ik een beetje slap aangezien het gewoon Bijbels onderbouwt is en je vroeg een Bijbelse onderbouwing (geheel zelf te controleren).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je praat zelf ook enigszins slap, want als je goed had gelezen dan had je kunnen zien dat Thorgrem en ik allebei schrijven: geloof én goede werken. Niet geloof óf goede werken.

De bijbel is erg dik en ik ben geen ster in het opzoeken van teksten (meestal is dat, in mijn ogen, ook een uiterst heilloze bezigheid - en ook dat heb ik hierboven al gezegd), maar als ik me goed herinner staan ergens in Korinthiërs en ook in de Apokalyps stukken die duidelijk maken dat je wel fijn alleen kunt geloven, maar dat je daar ook naar moet leven om in aanmerking te komen voor Gods genade.

Ik begrijp wat je bedoeld, het is ook niet altijd even makkelijk om iets in de bijbel op te zoeken maar zodra je geen bron hebt en je blijft in ik geloof dat in ..... iets staat geschreven zoals...... kom je natuurlijk niet verder en kan iedereen wat beweren. Vandaar dat ik vroeg je bewering te onderbouwen. Dan kan ik er ook wat van leren. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid