Spring naar bijdragen

Actie Albert Verlinden


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, en nu eerst vanwege 1 zaak.

Sinds het begin van de actie van Albert Verlinde, in RTL-Boulevard, erger ik mij aan de intolerantie naar Christenen/gelovigen toe. Hoe kunnen we onze handen in elkaar slaan, om een tegengeluid te laten horen? Ik ben ook al aan het posten op de site van het programma, maar onze mening wordt daar duidelijk niet gewaardeerd.

Groet, Gauntlet

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

ze willen nu via de media en de politiek alle ambtenaren verplichten om homo-stellen te trouwen. ze krijgen steeds meer aanhang, steeds meer bekende nederlanders, maar ook politici scharen zich achter de actie. Ze willen weigerende ambtenaren niet langer aannemen bij sollicitaties. Alle ambtenaren moeten volgens hen verplicht worden om homo-stellen te trouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

gooi rtl 4 van je tv af of gooi het hele toestel het raam uit
smile.gif

Dat helpt niet echt in de samenleving, hoor knipoog_dicht.gif

Ik moet zeggen dat ik hetzelfde heb. Onlangs werd de christen-unie, en de christenen de grond in getrapt wegen intollerantie maar wat Verlinde wil bereiken is toch ook gewoon discriminatie? Mensen niet aannemen vanwege hun geloofsovertuiging lijkt me ook niet conform de grondwet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het eigenlijk niet zo heel vreemd dat mensen die nu als ambtenaar voor huwlijken aangesteld worden ook homoseksuele stelletjes moeten trouwen. Dit is immers de wet en als ambtenaar heb je je daar aan te houden. Kun je dat niet aan vanwege morele bezwaren dan moet je niet solliciteren voor die functie.

En voor alle ambtenaren die al aangesteld zijn en morele bezwaren hebben moet een oplossing verzonnen worden. Of ze worden op die momenten dat het nodig is tijdelijk vervangen of ze vinden een andere functie voor die persoon. En om nou z'n drukte te maken over zo een non-onderwerp (volgens mij kan een homoseksueel stel in elke gemeente trouwen) vind ik wel overdreven.

Maar nou heeft het burgerlijk huwelijk voor mij toch bijzonder weinig waarde dat ik me er niet zo druk over maak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

@ JoostG

Het lijkt er soms wel op alsof het steeds meer 'christen plagen' is in de media en in de samenleving. Ik vind dit steeds hinderlijker worden.

@ Thorgrem

toen wij trouwden mochten we een ambtenaar kiezen waarbij wij ons GOED voelden. De ambtenaar wilde zich ook goed bij óns voelen. Ik denk dat iedere stel dat gaat trouwen, toch om zoek is naar een klik met de ambtenaar. Ik denk dat geen enkel homo-stel getrouwd wil worden door iemand die daar met tegenzin staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@ Thorgrem

toen wij trouwden mochten we een ambtenaar kiezen waarbij wij ons GOED voelden. De ambtenaar wilde zich ook goed bij óns voelen. Ik denk dat iedere stel dat gaat trouwen, toch om zoek is naar een klik met de ambtenaar. Ik denk dat geen enkel homo-stel getrouwd wil worden door iemand die daar met tegenzin staat.

Ok, goed om te weten dus. Mensen die morele bezwaren hebben bij het sluiten van een homo-huwelijk mogen wat mij betreft dus niet meer aangenomen worden als trouw ambtenaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ambtenaar dien je de wet te handhaven en als de wet zegt en dat het in je functie omschrijving staat dat je homo stellen trouwt. Dan doe je dat of zoek je maar een andere functie. Dan had je in de eerste instantie geen ambtenaar moeten worden. Als je de wet slechts selectief wil handhaven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als ambtenaar dien je de wet te handhaven en als de wet zegt en dat het in je functie omschrijving staat dat je homo stellen trouwt. Dan doe je dat of zoek je maar een andere functie. Dan had je in de eerste instantie geen ambtenaar moeten worden. Als je de wet slechts selectief wil handhaven.

Het punt is juist dat de huidige regeringen ambtenaren vrij wil laten om zelf die keuze te maken. Als dat daadwerkelijk doorgevoerd wordt dan handelen ambtenaren die weigeren om homostellen te trouwen dus geheel conform de wet.knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Wat mij betreft wordt gewoon het hele burgelijk huwelijk afgeschaft en komt er een contract voor in de plaats. Probleem opgelost.
widegrin.gif
Trouwen doe je in de Kerk, niet op het gemeentehuis.

nou kijk dat is weer een hele andere discussie, maar daar ben ik het wel geheel mee eens. toen wij trouwden was het burgelijk huwelijk slechts een formaliteit, en we deden het alleen omdat het noodzakelijk is. de trouwdienst was voor ons het echte trouwen. vroeger hoefde je ook niet te trouwen voor de wet... maar ik denk dat wij daar anno 2007 niet meer vanaf komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

nou kijk dat is weer een hele andere discussie, maar daar ben ik het wel geheel mee eens. toen wij trouwden was het burgelijk huwelijk slechts een formaliteit, en we deden het alleen omdat het noodzakelijk is. de trouwdienst was voor ons het echte trouwen. vroeger hoefde je ook niet te trouwen voor de wet... maar ik denk dat wij daar anno 2007 niet meer vanaf komen.

In andere westerse landen schijnt het anders prima te kunnen. Trouwen enkel in de kerk zonder naar het gemeentehuis te hoeven gaan. Maar he, dit is Nederland, het land van de regels.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat mij betreft wordt gewoon het hele burgelijk huwelijk afgeschaft en komt er een contract voor in de plaats. Probleem opgelost.
widegrin.gif
Trouwen doe je in de Kerk, niet op het gemeentehuis.

Mee eens! Als het burgelijk huwelijk dan zo wordt gedevalueerd dan lan je dat ook wel af bij de notaris. Als ze straks ook maar niet gaan verplichten dat iedere dominee of priester een dergelijke relatie inzegent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

OF je het nu bij de ambtenaar of bij de notaris doet, je blijft dus de ophef houden ivm mogelijke weigering om homostellen te trouwen. Wat doen we dan met notarissen die dit weigeren? En als burgerlijk en kerkelijk huwelijk gaan samenvallen, zoals dat in Amerika/Canada bijvoorbeeld al gewoon is, wat gebeurt er dan met de dominees die weigeren?

Wat betreft de Actie Albert is 1 ding duidelijk. De vermeende intolerantie wordt beantwoord met minstens net zoveel intolerantie als dat hij de christelijke ambtenaren in de schoenen wil schuiven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, en nu eerst vanwege 1 zaak.

Sinds het begin van de actie van Albert Verlinde, in RTL-Boulevard, erger ik mij aan de intolerantie naar Christenen/gelovigen toe.

Niet vreemd, ik persoonlijk ervaar ook behoorlijk wat intolerantie uit die hoek. Ondanks dat ik Albert Verlinde niet mag steun ik zijn actie.

Quote:
Hoe kunnen we onze handen in elkaar slaan, om een tegengeluid te laten horen? Ik ben ook al aan het posten op de site van het programma, maar onze mening wordt daar duidelijk niet gewaardeerd.

De wet is de wet als ambtenaar heb je je daar aan te houden.

Met de opmerking verder in dit topic dat er een contract moet komen voor op het gemeentehuis en het echte huwelijk vind in de kerk plaats daar ben ik het helemaal mee eens.


Samegevoegd:

Quote:

[...]Het punt is juist dat de huidige regeringen ambtenaren vrij wil laten om zelf die keuze te maken. Als dat daadwerkelijk doorgevoerd wordt dan handelen ambtenaren die weigeren om homostellen te trouwen dus geheel conform de wet.
knipoog_dicht.gif

Dan wordt het ook geheel conform de wet dat ambtenaren vanwege hun geloofsovertuiging geen 'joden''kleurlingen''evangelischen' etc... etc... hoeven te trouwen. Niet echt een goed voorbeeld van een tolerante samenleving, met dank aan de CU en het 'heb u naaste lief enz...'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
[...]Dan wordt het ook geheel conform de wet dat ambtenaren vanwege hun geloofsovertuiging geen 'joden''kleurlingen''evangelischen' etc... etc... hoeven te trouwen. Niet echt een goed voorbeeld van een tolerante samenleving, met dank aan de CU en het 'heb u naaste lief enz...'

Voor zover ik weet heeft het alleen betrekking op homoseksuelen. Maar natuurlijk kan ik het ook mis hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

OF je het nu bij de ambtenaar of bij de notaris doet, je blijft dus de ophef houden ivm mogelijke weigering om homostellen te trouwen. Wat doen we dan met notarissen die dit weigeren?

Nee, het idee is dat men op het gemeentehuis gewoon een samenlevingscontract afsluit. Wat mij betreft kan dat dan ook voor een broer en een zus, vier mannen tegelijk, of noem maar op gelden.

Quote:
En als burgerlijk en kerkelijk huwelijk gaan samenvallen, zoals dat in Amerika/Canada bijvoorbeeld al gewoon is, wat gebeurt er dan met de dominees die weigeren?

Dat is heel simpel, die mogen dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid