Spring naar bijdragen

Visioenen van de duivel?


Aanbevolen berichten

Ik wil hier ook even op ingaan. Engelen zien er niet uit als mensen, ze kunnen zich manifesteren in mensen, dat is iets anders. Dan zou je er ook vanuit kunnen gaan dat engelen niet op mensen lijken. De TS heeft het over een vrouw in het wit. Ik geloof niet dat demonen of satan himself in het wit komt. De demonen die ik heb gezien zijn pikzwart. Daarbij geloof ik ook niet dat satan waarschuwd. Het meisje is niet gelovig en wat zie je bij de meesten die niet geloven in de Bijbel als ze een engel ontmoeten: ze schrikken zich rot. Ik vind het moeilijk om te zeggen maar ik neig er (voorzichtig) naar dat het van God komt. Waarom? Ik denk dat God haar op een bijzondere manier wil roepen voor Zijn Koninkrijk. Uiteraard moet ik het ook doen met deze (beperkte) info.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 58
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Sjaloom Michie23,

Kan Satan zich dan niet voordoen als een engel van het licht? Dus dat hij zich "in het wit kleedt" om mensen te misleiden? Immers, als engelen en demonen zo duidelijk van elkaar te onderscheiden zouden zijn, waarvoor dienen dan Christus waarschuwingen over "de wolf in schaapskleren" of dus die engel van het licht?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sjaloom Michie23,

Kan Satan zich dan niet voordoen als een engel van het licht? Dus dat hij zich "in het wit kleedt" om mensen te misleiden? Immers, als engelen en demonen zo duidelijk van elkaar te onderscheiden zouden zijn, waarvoor dienen dan Christus waarschuwingen over "de wolf in schaapskleren" of dus die engel van het licht?

Beste RobertF,

Voordoen is naar mijn idee iets anders dan ook daadwerkelijk zo verschijnen. Ik vraag me ook af of Jezus het hier letterlijk bedoeld of dat het in spreekwoordelijke zin is. Nogmaals, het is lastig om te zeggen of dit van God komt of van satan omdat de info vrij beperkt is. Ik ben er daarom ook heel voorzichtig in. Feit is wel dat licht en duister vaak lijnrecht tegenover elkaar staan en dat waar de oorsprong bij God ligt satan dit bijna altijd na doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Vertel eens verder als je wil. Hoe heb je dat meegemaakt, wat voor gebeurtenis, gedaante enz ik ben wel nieuwsgierig,

Het is nogal persoonlijk dus echt gedetailleerd kan ik niet zijn. De demonen manifesteerden zich in een persoon. Deze vervloekten mij (wat ze zeiden weet ik niet meer). Uiterlijk was er weinig opmerkelijks aan maar je merkte wel dat er heel iemand anders aan het praten was. Waarom het gebeurde weet ik ook niet, er was niet echt een aanleiding voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het is nogal persoonlijk dus echt gedetailleerd kan ik niet zijn.

Kortom je lult uit je nek.

Quote:
De demonen manifesteerden zich in een persoon. Deze vervloekten mij (wat ze zeiden weet ik niet meer).

opmerkelijk dat je na zo'n grootse gebeurtenis niet meer weet wat ze zeiden.

Quote:
Uiterlijk was er weinig opmerkelijks aan maar je merkte wel dat er heel iemand anders aan het praten was. Waarom het gebeurde weet ik ook niet, er was niet echt een aanleiding voor.

Eigenlijk was er dus niks aan de hand als ik het goed begrijp?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...
Gast Anon_phpbb

Ik zie heel veel twijfel en verwarring over verschijningen, of ze van God of de duivel komen.

2 Korinthiers 11:14....En geen wonder, want Satan zelf blijft zich veranderen in een engel des lichts.

Engelen van God hebben hun naam in hun voorhoofd gegrift.

Demonen hebben geen namen in hun voorhoofd.

Satan en zijn demonen mogen ons beinvloeden om ons geloof op de proef te stellen, ons te doen twijfelen. Hun doel is om ons af te keren van God.

Kijk naar het verhaal van Job.

Alleen God kan mensen redden van de duivel. Hoe?

God wil dat wij geloven dat zijn manier van leven de manier is. De bijbel. Lees uit de bijbel, en bid onophoudelijk.

Want Hij zal zijn eigen engelen aangaande u een bevel geven, u te behoeden op al uw wegen - Psalm 91:11

De engelen Gods zullen je beschermen als je hem zoekt...jouw weg naar Hem.

Satan laat ons zondigen en probeert ons op die manier in een slecht daglicht te stellen bij God..

Demonen zullen je in het begin meer gaan lastig vallen als je God gaat zoeken omdat Satan jaloers is op God.

Satan laat ons zondigen en probeert ons op die manier in een slecht daglicht te stellen bij God..

Dit heeft te maken met het feit dat we in de laatste dagen leven.

God geeft gave aan mensen met de bedoeling ze (na toetsing)te delen met anderen. Natuurlijk om jouw en anderen om je heen aan te moedigen en standvastig te maken. Zijn Visioenen zijn opbouwend bedoeld.

2 korinthiers 12:1 - Ik moet roemen, Nuttig is het niet, maar ik zal overgaan tot bovennatuurlijke visioenen en openbaringen van de Heer.

Dat meisje heeft een gave.

Maar....Jakobus 1:16,17

Wordt niet misleid mijn geliefde broeders. elke goede gave en elk volmaakt geschenk komt van bove, want het daalt neer van de Vader der hemelse lichten, en bij Hem is geen verandering van het keren van de schaduw.

Er zijn zowel visioenen van God als van de Duivel..Daarom wordt er in de bijbel gesproken over toetsing van een visioen of openbaring.

Mijn advies aan het meisje die de vrouw zonder ogen zag, en aan een ieder die dit soort verschijningen ziet is:

Ondervraag de gedaante/verschijning niet!!!

Er staat geschreven in de bijbel..Gij zult de geesten niet ondervragen.

De lamp van het lichaam is het oog. wanneer dan uw oog zuiver is, zal uw hele lichaam licht zijn; Maar wanneer uw oog boos is, zal uw hele lichaam duister zijn. Indien het licht dat in u is, in werkelijkheid duisternis is, hoe groot is dan die duisternis! Mattheus 6:22,23

Aangezien de vrouw die verscheen aan het meisje helemaal geen ogen had, Ontbreekt dus de zuiverheid, en het licht...als er geen licht is kan er maar 1 ding overblijven en dat is duisternis.

Inderdaad is het echt verstandig om Gods advies op te volgen..namelijk je niet met waarzeggerij, torot, kristalzien, het oproepen en ondervragen van geesten enz bezig te houden.

Omdat ze werelds zijn.

Houd niet van de wereld noch van de dingen in de wereld.

Hij die van de wereld en de dingen in de wereld houd, de Vader is niet in hem.

Dan heb je Gods bescherming niet omdat men geen 2 meesters kan dienen.


Samengevoegd:

By the way..Ik Spreek uit ervaring.

Het begon allemaal met de orbs. Dat zijn entiteiten in de vorm van lichtbollen. Ik was toen 7 jaar.

Ook zag ik elke avond 6 gedaantes. Ik comuniceerde met 1 van hun..in de geest(Hij was de grootste van de 6 en helemaal zwart). Hij deed wat ik zei, Bv: Trek de deken van mn broer weg..en het gebeurde. Ik was jong en had totaal geen idee van wat er speelde.

Ik hoorde tonen, stemmen, geluiden,rook geuren en voorwerpen verplaatste zich onverklaarbaar.

Ik had gauw door dat ik ze alleen zag en mijn Vader, moeder en 3 broers niet.

Op een gegeven moment hoorde ik me naam roepen. Ik gaf dan ook gewoon antwoord omdat ze me riepen met de stem van mn Oma, Vader of moeder.

Ik kreeg toen door dat zij het niet waren die mij riepen.

Ik kreeg voorspellende dromen. Mn intuitie werd zo sterk dat ik van tevoren wist dat de bel zou gaan of iemand zou langskomen. Ik nam bijvoorbeeld mn telefoon mee naar de douche omdat ik bevoorbeeld wist dat ik een sms zou krijgen. Ik wist dan ook van wie en wat er in stond. Ik zei dat dan hardop wachte een minuut of 2 en ging toen pas kijken. Vaak schrok ik wel van hoe precies het dan klopte. niet ongeveer maar precies.

op een morgen kreeg ik een visioen.

Ik lag op mijn rug met mn ogen open. Plots realiseerde ik c.a 7 personen in zuiver witte gewaden, wit/grijze haren en witte ogen vooral hun gezichten herinner ik goed. Het deed me denken aan een rechtzaal hoe ze in een halve kring nog geen meter boven mij zaten en naar me keken hoe ik naar hun keek.

De persoon die vlak boven mijn rechter arm zat strekte zijn arm naar me toe en deed zijn hand open.

In zijn handpalm was een vel rode appel. Ik strekte mijn hand uit om de appel te pakken. Ik wist wel dat ik het niet kon pakken, maar uit nieuwsgierigheid deed ik dat.

Mijn hand ging natuurlijk dwars door de rode appel en zijn witte hand. En plots was mijn visioen weg.

Op een dag, Ongeveer 3 jaar later( de stemmen en andere gebeurtenissen gingen gewoon door) voelde ik overdag een koude aanwezigheid in mn slaapkamer.Het was midden in de zomer en de rest van het huis was warm. Ik wist dat er die avond iets zou gaan gebeuren. Ik heb toen 11 avonden achterelkaar uittredingen gehad. 2 tot 3 keer per avond. Ik werd telkens verlamd en uit mn lichaam gepushed. IK dwaalde dan door het huis zag me lichaam dan lopen en weer vallen als hetgeen wat in me lichaam was er weer uit ging. vervolgens bevond ik me dan opeens weer in mn lichaam.

Na de 11 avonden kreeg ik zelfs uitredingen terwijl ik liep op straat. Ik kon dan vertellen aan degene met wie ik liep wat er om de hoek was, gebeurde of aankwam.

Toen ik op een avond een stem hoorde die zei: IK BEN GOD!! werd ik bang en ongewoon kwaad. Ik zei dat mijn geest sterker dan die van hun was. Ik daagde ze echt uit me om te brengen. Ik zweerde hen dat ik ze zou komen halen.

Ik kreeg direct niks meer. Niks van wat ik ooit had gezien, gehoord of geroken kreeg ik meer.(behalve mn dromen)

Mijn broertje werd vanaf dat moment ongeneeselijk(zeggen ze) ziek.

Hij sneed zichzelf en schreef met zn bloed op de muur de woorden "GEESTEN"

Ik wist dat wat bij mij was, me nog steeds wilde pakken maar dan via mn broertje.

Een paar jaar later begon ik weer energien te zien. Ik begon engelen (goud/prachtig/onbeschrijfbaar)te zien. als ik vroeg of ze engelen waren antwoorden ze met: Ja

Na dat antwoord maakten ze direct plaats voor een Demoon( donkergrijs/geen ogen/kwaad kijkend)

Als ik ze vroeg of het demonen waren antwoorden ze met: Ja

De goudkleurige engelen waren ook demonen kwam ik later achter.

Ik gooide alles wat ik had qua spiritualisme weg in de sloot.

Ik hoorde Een zeer krachtige strijdhoorn gevolgd door een vrouwelijke doodskreet. Een hele nacht lang. De strijdhoorn, dan weer de doodskreet. als ik dan bijna weer in slaap viel werd ik weer snel wakker gemaakt door de hoorn en de doodskreet.

IK kreeg dromen over dat ik moest vluchten voor gessten en demonen en dat mn enigste schuilplaats elke keer een kerk bleek te zijn.

Ik kreeg een droom over een leraar die bij een drooge waterbron zat. Er zaten 3 kinderen aan de voet van de bron te luisteren naar de leraar. Ik was de 4e en schoof aan. De leraar vroeg ons; Wat zie je? en wees naar de bron.

Stenen antwoorden de 3 kinderen.

De leraar zei toen; Kijk goed!! en de droge waterbron bleek niet droog te zijn. De stenen vervaagde en het water werd zichtbaar.

een hele kleine laag van c.a 15cm water in een gat op een heuveltje.

Er kwam Hete damp van het water maar het water zelf bleek noch warm noch koud te zijn. De leraar bood me dat water aan om te drinken.

Ik lees de bijbel nu elke dag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid