Spring naar bijdragen

Verschillen tussen kerken.


Aanbevolen berichten

Allemaal enorm bedankt voor de leerzame reacties op dit topic.

Ik ben er natuurlijk nog niet uit wat mijn keuze gaat worden, maar ik heb wel weer een hoop informatie gekregen om over na te denken.

Ik denk ook inderdaad dat geen enkele kerk perfect is, maar dat God mij wel een kerk aanwijst.

Vooralsnog blijf ik een bijzonder gevoel houden bij de evangelische gemeente, ik heb inmiddels ook al ontdekt dat er evangelische gemeentes zijn die wel aan de kinderdoop doen.

De zoektocht zal nog wel even duren, maar ik ben ervan overtuigt dat God ons daarbij de weg zal wijzen.

Allemaal enorm bedankt voor de informatie.

Met vriendelijke groet,

A. Bos

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 109
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Ik zei Nederlands Gereformeerde Kerk hoor.
widegrin.gif

En die kunnen aardig evangelisch zijn. party.gif (afhankelijk van de kerk uiteraard)

Maar als het om de kinderdoop gaat, zijn er geloof ik ook bepaalde VEG gemeenten waar deze doop als geldig gezien word. (wederom afhankelijk van de kerk.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Hoi,

Ik ben nu inderdaad een keer naar de NGK in Houten geweest en op het eerste gezicht (na een gesprek met o.a. de predikant) lijkt deze kerk zich inderdaad helemaal aan te sluiten bij wat in mijn ogen correct is.

Reuze bedankt voor jullie advies om me eens meer te verdiepen in de NGK.

Het enige probleempje is dat er in heel de provincie zeeland geen enkele NGK is (snik). en ik woon vlak bij vlissingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi,

Ik ben zelf NGK'r en vind het een fijn kerk genootschap op de meeste punten. Wat wel bijzonder is aan de NGK is dat eigenlijk geen enkele kerk hetzelfde is. NGK Houten is erg richting evangelisch kijkend naar de plek van muziek in de ere dienst etc, maar andere gemeenten zijn veel meer richting CGK etc. Dat is ook waarom mensen binnen de NGK naar de gemeente gaan waar ze zich thuisvoelen en niet perse naar de gemeente in hun woonplaats (zo ga ik zelf naar Utrecht terwijl in mijn woonplaats ook een NGK is). In Zeeland is inderdaad geen NGK, Zuid Holland of Rijd=sbergen komt het meest in de buurt. Maar dan zit je er dus wel mee dat die echt heel anders zullen zijn dan NGK Houten, want dat is echt 'n uiterste knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik heb begrepen dat de predikant van onze Christelijk Gereformeerde Kerk in Leiden een beroep in de CGK Goes heeft geaccepteerd. Hoewel ik zelf bij de NGK Oegstgeest zit meot ik zeggen dat ik enorm respect heb voor de manier waarop hij vorm geeft aan zijn voorgangerschap. Hij kijkt veel meer naar de mens dan naar regels. Wellicht ook een tip om tegen de tijd dat hij daar is begonnen ook daar eens te gaan kijken, is dichter bij huis voor je.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo,

Ik ben al een tijdje opzoek naar antwoorden met betrekking tot de verschillen tussen onderandere de Christelijk-Gereformeerde Kerk en de Babtisten/evangelische gemeente.

Wat mij opvalt is dat bij de christelijk gereformeerde gemeente gekozen wordt voor de kinderdoop terwijl bij babtisten en evangelische gemeente wordt gekozen voor een opdraging en een volwassen doop.

Ook valt mij op dat babtisten en evangelische gemeenten vaak een boekentafel in de kerk hebben waar christelijke boeken worden verkocht na de kerkdienst ???

Ook het heilig avondmaal is erg verschillend.

Zelf ben ik christelijk gereformeerd opgevoed, maar ik voel me nu aangetrokken tot de evangilische gemeente.

Ik ben het echter niet eens met bepaalde dingen (zoals een verkoop boeken tafel op zondag in de kerk), ook heb ik veel onduidelijkheden en/of twijfels over andere dingen zoals het heilig avondmaal en de kinderdoop.

Hoe denken jullie hier over ???

Alvast bedankt voor de informatie en reacties.

bye.gif

Vraag God wat Hij ervan denkt, vraag Hem of Hij je wilt leiden naar een gemeente van Christus lichaam, Hij heeft tenslotte de leiding over je leven, als je christen bent. (ik kan je hart niet lezen)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid