Spring naar bijdragen

Carnaval: wat ga jij doen?


Aanbevolen berichten

CARNAVAL: WAT GA JIJ DOEN?

Natuurlijk gaan we straks vanaf Aswoensdag allemaal streng aan het vasten en versterven, teneinde tot bezinning te komen en nader tot onze lieve Heer. knipoog_dicht.gif Maar voordat die veertig strenge dagen van soberheid en strijd tegen het vlees aanbreken, is het tijd om nog ene maal los te gaan: het is tijd voor CARNAVAL!!!

De vraag in dit topic is eenvoudig: wat ga jij doen met carnaval? Vier je het uitbundig met verkleedpartijtjes, polonaises en of liters slechte drank, of hou je eenvoudigweg een klein feestje onder vrienden? Of vier je het misschien gewoon niet?

Let wel: als je wil discussieren over of carnaval wel christelijk is of niet, dan mag je je gang gaan. Alleen niet hier. Open liever daarvoor een ander topic; dit topic gaat daar dus niet over. Hier gaat het er alleen om wat je gaat doen met carnaval.

Dus: wat ga jij doen met carnaval? Laat je horen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 91
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

helemaal niks

nooit de lol van het feest gesnapt, t enige wat ik ervan zie is een stel aso's op tractoren die tegen iedereen staan te schelden en middelvingers opsteken. En een paar jaar geleden de ziekenauto die één van de aso's die zo dom was op het dak van een wagen te klimmen juist bij een viaduct af te voerenwidegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga heel hard het centrum van de stad proberen te ontwijken, waar een niet echt gelukte carnavalsoptocht plaatsvindt (heb ik de laatste jaren ondervonden, terwijl ik totaal niets vermoedend door de stad liep...). De zuidelingen vinden de carnaval hier ronduit om te lachen en ik als noordeling snap überhaupt de lol niet...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op donderdag 15 februari 2007 21:39:20 schreef RobertF het volgende:

Dus: wat ga jij doen met carnaval? Laat je horen!

Helemaal niks. Ik ga het zoveel mogelijk proberen te vermijden.

Ik sluit me wat dat betreft aan bij een hoop (ook zeker katholieke!) geestelijken die er ook niet zo weg van waren, waaronder Erasmus geloof ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eens zien, morgen de kinderen naar een carnavalsfeest, zaterdag ook, zondag optocht. Helaas niet, zoals traditioneel, bij de schoonfamilie in Limburg, met wafels (!), aangezien schoonvader in plots in het ziekenhuis ligt. En maandag gewoon werken, dinsdag pak ik wel een haring denk ik, maar dan gewoon in Amsterdam. Woensdag een askruisje, en dan, eindelijk, begint het feest!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 15 februari 2007 22:41:12 schreef diakio het volgende:

dinsdag pak ik wel een haring

Wat is de gedachte achter het eten van een haring?

Quote:
Woensdag een askruisje

Krijg je dan nog een werkelijk kruisje op je voorhoofd? Dit heb ik in de USA wel gezien, maar in NL bij niemand.

Quote:
en dan, eindelijk, begint het feest!

Ja, maar voor de meeste is het dan al weer voorbij. noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 08:34:31 schreef Michiel het volgende:

[...]Wat is de gedachte achter het eten van een haring?

Geen idee, aan het einde van de carnaval ga je haring happen. En in mijn geval is de gedachte dat ik graag haring eet smile.gif

Quote:
[...]Krijg je dan nog een werkelijk kruisje op je voorhoofd? Dit heb ik in de USA wel gezien, maar in NL bij niemand.

Jazeker, van de as van de palmtakken van vorig jaar.

Quote:
[...]Ja, maar voor de meeste is het dan al weer voorbij.
noparty.gif

Geeft niet he, zo heeft iedereen er plezier van smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo veel mogelijk dingen doen die niet met carnaval te maken hebben.. Vorig jaar moest ik werken en ben ik tijdens het werk gegaan met de kids.. Nou, erg veel lol had ik zelf niet.

Maar goed, ik ben dan helemaal niet met carnaval opgegroeit ofzo en heb dr niets mee..

Ondanks dat wens ik iedereen die carnaval viert, veel plezier puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 13:09:31 schreef Liset het volgende:

Vandaag met de kinderen carnaval gevierd
clown.gif
Dat was erg leuk, (Ik was cowgirl
hamer.gif
) maar voor de rest vind ik het een verschrikkelijk feest..

5 dagen zuipen, gedragen als beesten en 9 maanden later heb je een babyboom..

Nee dank u
noparty.gif

rofl.gif ja, dat is carnaval voor brabant-en-noordelijker knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid