Spring naar bijdragen

Geloof je werkelijk in God?


Aanbevolen berichten

Natuurlijk zal de Geest je niet 'oordelen' (op je zonden wijzen) als je niet zondigt. En gelukkig als we wel struikelen of vallen in zonde hebben we iemand die bij de Vader pleit, Jezus Christus, iemand die net als wij mens is geweest, en onze noden en zwakheden begrijpt (alleen is het hem wel gelukt niet te zondigen). En door hem hebben we vergeving van zonden.

En dat alles weer door geloof (om weer op het onderwerp uit te komen). Zo hebben we dus door geloof in Jezus ten eerste vergeving van de zonden die we deden toen we niet geloofden, en als gevolg daarvan ontvangen we de heilige Geest, en als we daardoor wandelen zullen we niet zondigen. En als we dan toch struikelen dan kunnen we hier vergeving voor krijgen, zodat we weer terug gezet worden in de wandel door de Geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op donderdag 08 februari 2007 10:04:26 schreef Dave het volgende:

[...]

Helemaal niets. We zondigen nog allemaal, jezelf hier op veroordelen is onder de wet leven. Je mag God vragen om dit in je leven te overwinnen, zoals met alle andere zondige gewoonte die wij nog hebben in ons leven. Een link leggen dat als je mastubeert je dus geen goede gelovige bent vind ik een foute insteek en zorgt ervoor dat mensen naar zichzelf kijken i.p.v. naar Jezus.

Het gaat niet om de zonde in mijn vraag. Waar het om gaat is dat er iets is (masturbatie was een makkelijk voorbeeld, maar ieder ander voorbeeld is natuurlijk net zo goed) waarvan je vindt dat je het niet zou moeten doen, dat je ook kan laten als je weet dat iemand het ziet, maar je doet het toch. Betekent dat dan dat je God feitelijk niet ziet als persoonlijk en tegelijk alziend?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om makkelijke voorbeelden te nemen;

Als klein jongetje heb je kattekwaad uitgehaald, belletje lellen, vuilnisbakken tegen deuren en aanbellen, hondenpoep in kranten en aansteken voor een deur. Als je wat ouder bent gave verkeersborden meenemen en ophangen in je kamer, inbreken bij bouwplaatsen om dan de steigers op te klimmen en te genieten van het uitzicht. Natuurlijk begrijp ik dat iedereen een andere jeugd gehad heeft, en andere streken heeft uitgehaald.

Nu is mijn punt, dat je bij alle voorgaande voorbeelden, niet wil dat iemand je ziet. Betekend dit dan dat de gehelene christelijke bevolking in hun jeugd niks gedaan hebben en maar de brave hen heeft uitgehangen?? Is het niet de bedoeling dat je leert van je fouten?? Is het niet het mooiste wat er is om op je leven terug te kijken en te glimlachen om wat je allemaal hebt uitgespookt, goede EN verkeerde dingen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Is het niet de bedoeling dat je leert van je fouten?? Is het niet het mooiste wat er is om op je leven terug te kijken en te glimlachen om wat je allemaal hebt uitgespookt, goede EN verkeerde dingen?

Maar.. je weet toch dat je met de dingen waarvan jij dan geleerd hebt dat je God daar intens pijn mee hebt gedaan? Kan me niet voorsteleln dat je dan met een glimlach terug kunt, durft te kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 09 februari 2007 09:55:12 schreef -EddiE- het volgende:

Om makkelijke voorbeelden te nemen;

Als klein jongetje heb je kattekwaad uitgehaald, belletje lellen, vuilnisbakken tegen deuren en aanbellen, hondenpoep in kranten en aansteken voor een deur. Als je wat ouder bent gave verkeersborden meenemen en ophangen in je kamer, inbreken bij bouwplaatsen om dan de steigers op te klimmen en te genieten van het uitzicht. Natuurlijk begrijp ik dat iedereen een andere jeugd gehad heeft, en andere streken heeft uitgehaald.

Nu is mijn punt, dat je bij alle voorgaande voorbeelden, niet wil dat iemand je ziet. Betekend dit dan dat de gehelene christelijke bevolking in hun jeugd niks gedaan hebben en maar de brave hen heeft uitgehangen?? Is het niet de bedoeling dat je leert van je fouten?? Is het niet het mooiste wat er is om op je leven terug te kijken en te glimlachen om wat je allemaal hebt uitgespookt, goede EN verkeerde dingen?

Ongetwijfeld, en niet de vraag van dit topic.

Nogmaals, de vraag is niet of gelovigen wel of niet zondigen, de vraag is, wat het zegt over je geloof in een persoonlijke, en alziende God, als je dingen doet die je zou laten als iemand keek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat jou standpunt behoorlijk duidelijk is, maar ook Eddie heeft ergens wel een punt. Je moet dingen niet laten voor God omdat Hij het ziet, maar omdat Hij er verdriet van heeft. Je masturbeerd je niet bij je moeder omdat je jou daar voor schaamt, niet direct omdat je haar daar pijn mee doet.

Een persoonlijke, alziende God gaat dan ook niet direct over 'Hij ziet het, dus ik doe het maar niet', je zou het ook niet moeten doen als God het niet zou zien. En ja, ik schiet daar enorm in te kort. In het doen van zonden, denk ik ook vaak genoeg 'je weet dat het niet goed is, je weet dat God er verdriet van heeft'.. Maar Gods actieve, zichbare aanwezigheid is er niet, dus doe je het toch.

Ja, dat is een te kort in het 'geloven'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 09 februari 2007 11:24:32 schreef Raido het volgende:

En ja, ik schiet daar enorm in te kort. In het doen van zonden, denk ik ook vaak genoeg 'je weet dat het niet goed is, je weet dat God er verdriet van heeft'.. Maar Gods actieve, zichbare aanwezigheid is er niet, dus doe je het toch.

Ja, dat is een te kort in het 'geloven'.

Maar als je dan naar de topic kijkt; "Geloof je werkelijk?".. geloof je dan werkelijk? (en dat is niet veroordelend bedoeld.. maar wel onderzoekend..).

Is de _basis_ van ons geloof niet... geloven? En is geloven niet "zien"? (Hebreeen 11:1).

Geloven is mijn inziens niet alleen het aanemen van iets (zoals in de volksmond: "Dat moet je dan maar geloven"), maar geloven is iets "zien" wat niet zichtbaar is.

Gods "zichtbare" aanwezigheid is er dus wel, alleen je ziet het niet, omdat je een "te kort" aan geloof hebt dan.

En ik denk dat dat ook het insteekpunt is van dit gesprek, dat als je "werkelijk" gelooft, je ook werkelijk beseft/weet/ervaart dat God overal is, en dan is er geen plaats voor: "'je weet dat het niet goed is, je weet dat God er verdriet van heeft'.. Maar Gods actieve, zichbare aanwezigheid is er niet, dus doe je het toch."...

nogmaals, dat zeg ik niet ter veroordeling, maar ter aanmoediging.. want het hele christelijke "geloof" staat of valt bij geloof.

"Geloof je dus werkelijk in God?"

En ter aanvulling, ik zal de laatste zijn die zal beweren dat geloof niet soms/vaak een groeipad is, als ik terug kijk op mijn leven, en vooral het laatste jaar, dan zijn er dingen waarvan ik het me nu niet meer kan voorstellen dat ik die ooit voor Gods aangezicht heb kunnen rechtvaardigen/doen. Heb ik dan nu de wereld/zonde helemaal overwonnen? Nee, ik ben nog maar een kind (gelukkig van God), maar ik besef, ervaar, voel, denk.. en zie steeds meer wat geloof werkelijk is, wat een kracht het is, en hoe _enorm_ dichtbij God is.

Dat besef, en de nabijheid van Christus geest zorgen ervoor dat ik niet meer _kan_ zeggen: "je weet dat het niet goed is, maar je doet het toch". Ik kan en wil het niet, ik zou Hem, mijzelf, en de rest van de wereld _zo_ tekort doen als ik dat tegen mijzelf zou zeggen.

Geloof!

in Christus

Dan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 09 februari 2007 10:50:50 schreef diakio het volgende:

[...]

Ongetwijfeld, en niet de vraag van dit topic.

Nogmaals, de vraag is niet of gelovigen wel of niet zondigen, de vraag is, wat het zegt over je geloof in een persoonlijke, en alziende God, als je dingen doet die je zou laten als iemand keek.

Het maakt je geen perefecte gelovige. Maar in deze tijd, in deze ontwikkelde maatschappij, is het praktisch onmogelijk om je als perfecte gelovige te gedragen. Zo kun je alleen worden als je weinig tot geen invloeden van de maartschappij over je heen krijgt en alleen bent opgevoed in een beschermde wereld.

De maatschappij gaat verder, ontwikkeld en groeit, de ideologische standpunten krijgen steeds minder vat op de hedendaagse wereld. De vraag van jouw zou wellicht dan ook zeer van toepassing zijn zo'n 150 jaar geleden. En dan zal er als antwoord volgen; Nee, je bent geen goede gelovige, je geloof wankelt. Je doet dingen die je aan niemand wil laten zien, maar God ziet het wel.

Maar of je vraag ook nu nog van toepassing is.... ik weet het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 09 februari 2007 13:04:32 schreef -EddiE- het volgende:

[...]

Het maakt je geen perefecte gelovige. Maar in deze tijd, in deze ontwikkelde maatschappij, is het praktisch onmogelijk om je als perfecte gelovige te gedragen. Zo kun je alleen worden als je weinig tot geen invloeden van de maartschappij over je heen krijgt en alleen bent opgevoed in een beschermde wereld.

De maatschappij gaat verder, ontwikkeld en groeit, de ideologische standpunten krijgen steeds minder vat op de hedendaagse wereld. De vraag van jouw zou wellicht dan ook zeer van toepassing zijn zo'n 150 jaar geleden. En dan zal er als antwoord volgen; Nee, je bent geen goede gelovige, je geloof wankelt. Je doet dingen die je aan niemand wil laten zien, maar God ziet het wel.

Maar of je vraag ook nu nog van toepassing is.... ik weet het niet.

Is dat niet opmerkelijk? Omdat de maatschappij verandert, leg je andere maatstaven aan als je je eigen geloof onderzoekt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 09 februari 2007 13:04:32 schreef -EddiE- het volgende:

[...]

Het maakt je geen perefecte gelovige. Maar in deze tijd, in deze ontwikkelde maatschappij, is het praktisch onmogelijk om je als perfecte gelovige te gedragen. Zo kun je alleen worden als je weinig tot geen invloeden van de maartschappij over je heen krijgt en alleen bent opgevoed in een beschermde wereld.

De maatschappij gaat verder, ontwikkeld en groeit, de ideologische standpunten krijgen steeds minder vat op de hedendaagse wereld. De vraag van jouw zou wellicht dan ook zeer van toepassing zijn zo'n 150 jaar geleden. En dan zal er als antwoord volgen; Nee, je bent geen goede gelovige, je geloof wankelt. Je doet dingen die je aan niemand wil laten zien, maar God ziet het wel.

Maar of je vraag ook nu nog van toepassing is.... ik weet het niet.

dat wil niet altijd zeggen dat je geloof wankelt. Soms vind je het nit erg dat God dingen van je ziet, dan wil je dat God de enige is die het ziet en niemand anders. Ik heb soms dingen die ik niet wil laten zien aan mijn ma of pa of wie dan ook, maar aan God wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 09 februari 2007 13:04:32 schreef -EddiE- het volgende:

[...]

Maar in deze tijd, in deze ontwikkelde maatschappij, is het praktisch onmogelijk om je als perfecte gelovige te gedragen. Zo kun je alleen worden als je weinig tot geen invloeden van de maartschappij over je heen krijgt en alleen bent opgevoed in een beschermde wereld.

De maatschappij gaat verder, ontwikkeld en groeit, de ideologische standpunten krijgen steeds minder vat op de hedendaagse wereld.

Invloeden krijgt iedereen altijd met zich mee, ook vroeger. Of het nou uit een 'ontwikkelde maatschappij' komt, of uit een 'barbaarse'.

Maar daar staat of valt geloof niet mee. God bestond toen, en bestaat nu nog steeds. Liefde is nog altijd iets goeds.

Christen zijn staat of valt dan ook met geloof, en heeft niets met de maatschappij te maken. Het gaat niet om de invloeden van buiten af, maar wat er binnen in je zit.

Zo ook wordt je geen "perfecte" christen door in een beschermde wereld te leven, maar door van binnen veranderd te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Dan

Maar als je dan naar de topic kijkt; "Geloof je werkelijk?".. geloof je dan werkelijk? (en dat is niet veroordelend bedoeld.. maar wel onderzoekend..).

Ik geloof van niet, maar anderen geloven voor mij dat het bij mij wel goed zit, ik niet.

Quote:
Geloven is mijn inziens niet alleen het aanemen van iets (zoals in de volksmond: "Dat moet je dan maar geloven"), maar geloven is iets "zien" wat niet zichtbaar is.

Helaas zie ik dat alleen niet al te vaak.

Quote:
En ik denk dat dat ook het insteekpunt is van dit gesprek, dat als je "werkelijk" gelooft, je ook werkelijk beseft/weet/ervaart dat God overal is

Ik weet dat, maar ik ervaar dat lang niet altijd, zelfs gelovigen zullen dat niet altijd ervaren (zie David of Paulus).

Quote:
Eddie

Het maakt je geen perefecte gelovige. Maar in deze tijd, in deze ontwikkelde maatschappij, is het praktisch onmogelijk om je als perfecte gelovige te gedragen. Zo kun je alleen worden als je weinig tot geen invloeden van de maartschappij over je heen krijgt en alleen bent opgevoed in een beschermde wereld.

Wat een Godvergeten onzin Eddie. God is én blijft eeuwig dezelfde. Als Hij vroeger verdriet had van zonden én wil dat jij dat niet doet dan is dat nu nog zo.

Vroeger mocht je dan niet aan Baäl offeren en nu mag je niet over de ruggen van anderen carriere maken.

Quote:
De maatschappij gaat verder, ontwikkeld en groeit, de ideologische standpunten krijgen steeds minder vat op de hedendaagse wereld.

Daar zijn het toch 'idealen' voor (ik vind ze niet ideologisch), je moet iets najagen alsof je het kunt winnen. 'De wereld veranderd en ik moet wel carriere maken en dat gaat nou eenmaal over de rug van anderen'. Nee, onzin. Jij kunt rondkomen, en carriere maken zonder misbruik te maken, zonder te manipuleren of wat dan ook. Gods inzettingen zijn altijd actueel.

Quote:
Dan

Invloeden krijgt iedereen altijd met zich mee, ook vroeger. Of het nou uit een 'ontwikkelde maatschappij' komt, of uit een 'barbaarse'.

Maar daar staat of valt geloof niet mee. God bestond toen, en bestaat nu nog steeds.

Onze maatschappij valt onder het kopje 'barbaars' knipoog_dicht.gif

Quote:
Christen zijn staat of valt dan ook met geloof, en heeft niets met de maatschappij te maken. Het gaat niet om de invloeden van buiten af, maar wat er binnen in je zit.

En wat binnen zit, zal naar buiten komen en dús zul je dat zien in de maatschappij.. Een christen zou niet mee moeten doen met de maalstroom van de wereld, zijn leaseauto niet privé moeten gebruiken, niet te hard rijden en oog hebben voor zijn collega.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 09 februari 2007 16:26:02 schreef Raido het volgende:

[...]Ik geloof van niet, maar anderen geloven voor mij dat het bij mij wel goed zit, ik niet.

waarom geloof je dat het bij je zelf niet goed zit?

en wat doet dat besef met je?

en waarom geloven anderen dat het bij jou wel goed zit? (of zit het bij henzelf ook niet goed?)

Quote:
[...]Helaas zie ik dat alleen niet al te vaak.

zie je God niet al te vaak? of zie je niet vaak zo'n geloof bij anderen?

Quote:
[...]Ik weet dat, maar ik ervaar dat lang niet altijd, zelfs gelovigen zullen dat niet altijd ervaren (zie David of Paulus).

Niet altijd is heel wat anders dan niet al te vaak. Van David ben ik me bewust dat hij zich teneergeslagen voelde (ik denk met name door zijn eigen zonde). Van Paulus heb ik juist altijd het idee dat zijn geloof (en dat van alle apostelen) juist zo'n enorm lichtend voorbeeld en inspiratie is...

ik voel me vaak diepbedroefd dat je zulke een enorme liefde en overtuiging niet veel meer ziet...

Quote:
[...]Onze maatschappij valt onder het kopje 'barbaars'
knipoog_dicht.gif

vandaar dat ik e.a. tussen aanhalingstekens plaatste smile.gif

Hoe meer ik zie van God, hoe meer ik me in deze maatschappij niet thuis voel.

Onze (die van de mens) arrogantie stijgt ons naar het hoofd, alles mag, alles kan, wij zijn de baas en bepalen wat wel en niet goed is, aan niemand hoeven we ons meer te verantwoorden...

we vergeten alleen dan dat alles wat we hebben en zijn.. we gekregen hebben.. en het is allemaal zooo mooi!

Quote:
[...]En wat binnen zit, zal naar buiten komen en dús zul je dat zien in de maatschappij.. Een christen zou niet mee moeten doen met de maalstroom van de wereld, zijn leaseauto niet privé moeten gebruiken, niet te hard rijden en oog hebben voor zijn collega.

so.. let your light shine!

Wie God liefheeft doet wat Hij van hem vraagt, en hoe kunnen we God liefhebben zonder in Hem te geloven.

Geloof je werkelijk in Hem? Heb je Hem lief?

in Christus

Dan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 08 februari 2007 23:46:25 schreef diakio het volgende:

[...]

Het gaat niet om de zonde in mijn vraag. Waar het om gaat is dat er iets is (masturbatie was een makkelijk voorbeeld, maar ieder ander voorbeeld is natuurlijk net zo goed) waarvan je vindt dat je het niet zou moeten doen, dat je ook kan laten als je weet dat iemand het ziet, maar je doet het toch. Betekent dat dan dat je God
feitelijk
niet ziet als persoonlijk en tegelijk alziend?

Hey Diakio,

Het idee dat God ons de hele dag in de gaten houdt om ons op een zonde te betrappen vind ik geen juist beeld van God. De bijbel leert ons dat God onze zonden helemaal niet meer aanziet en als Hij naar ons kijkt dan ziet Hij geheiligde en rechtvaardige mensen. De enige die last hebben van dit probleem zijn mensen die zichzelf nog steeds veroordelen en zondige dingen doen, ook al heeft God hun dit allang vergeven door het offer van Zijn Zoon.

Ik neem aan dat niemand opstaat met het idee, ik ga vandaag weer eens lekker zondigen tegen God. Als het dan toch gebeurt, juist dan zou je God moeten aanroepen om je erbij te helpen. Zit God dan al de hele tijd te kijken? Volgens mij niet want ook in de tuin met Adam wandelde God met Adam en ging Hij ook weer weg.

Een ding moet je weten, God zit niet op de frequentie van zonde knipoog_dicht.gif

Groet,

Dave

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:30:50 schreef Dave het volgende:

[...]

Hey Diakio,

Het idee dat God ons de hele dag in de gaten houdt om ons op een zonde te betrappen vind ik geen juist beeld van God. De bijbel leert ons dat God onze zonden helemaal niet meer aanziet en als Hij naar ons kijkt dan ziet Hij geheiligde en rechtvaardige mensen. De enige die last hebben van dit probleem zijn mensen die zichzelf nog steeds veroordelen en zondige dingen doen, ook al heeft God hun dit allang vergeven door het offer van Zijn Zoon.

Ik neem aan dat niemand opstaat met het idee, ik ga vandaag weer eens lekker zondigen tegen God. Als het dan toch gebeurt, juist dan zou je God moeten aanroepen om je erbij te helpen. Zit God dan al de hele tijd te kijken? Volgens mij niet want ook in de tuin met Adam wandelde God met Adam en ging Hij ook weer weg.

Een ding moet je weten, God zit niet op de frequentie van zonde
knipoog_dicht.gif

Groet,

Dave

smile.gif kijk, dat vind ik nou leuk. Je levert Bijbelse onderbouwing bij wat mijn eigen idee ook al zo ongeveer was. Ik heb niet zo het idee dat God de hele tijd staat toe te kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 09 februari 2007 13:04:32 schreef -EddiE- het volgende:

[...]

Het maakt je geen perefecte gelovige. Maar in deze tijd, in deze ontwikkelde maatschappij, is het praktisch onmogelijk om je als perfecte gelovige te gedragen. Zo kun je alleen worden als je weinig tot geen invloeden van de maartschappij over je heen krijgt en alleen bent opgevoed in een beschermde wereld.

Hier zit dan ook de valkuil. Wie zegt dat jij een perfecte gelovige moet proberen te worden? De enige die perfect is is Jezus, niemand anders kan dat. Daarom hebben wij Jezus ook in ons en mogen wij rusten op Zijn volbrachte werk. Mensen die denken dat ze met hun eigen werken een beter christen kunnen worden zullen altijd tegen een muur oplopen. Het moeilijkste voor mensen is de regie uit handen te geven en de Geest de ruimte te geven om je te gaan leiden.

God wist allang dat als het van ons afhangt we altijd zullen falen. Daarom zie je ook dat het offer van Jezus niet afhangt van jouw inbreng of gedrag. Geloof is wat wij moeten hebben, geloof in Christus, dat is voor de meeste van ons al moeilijk genoeg smile.gif

Groet,

Dave

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 12 februari 2007 15:50:02 schreef Dave het volgende:

[...]

Hier zit dan ook de valkuil. Wie zegt dat jij een perfecte gelovige moet proberen te worden? De enige die perfect is is Jezus, niemand anders kan dat.

Dat het je niet lukt om een perfecte gelovige te zijn, wilt niet zeggen dat je niet naar hoeft te streven...

Zo maak je je er wel heel makkelijk van af. "Ik ben toch een hopeloze zondaar, nou dan zondig ik maar weer even door, kan er toch niks aan doen..."

Vergeving is iets anders dan dat God zegt "Nou, je bent een hopeloos geval, dus doe maar wat je niet laten kunt".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 12 februari 2007 16:12:28 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Dat het je niet lukt om een perfecte gelovige te zijn, wilt niet zeggen dat je niet naar hoeft te streven...

Zo maak je je er wel heel makkelijk van af. "Ik ben toch een hopeloze zondaar, nou dan zondig ik maar weer even door, kan er toch niks aan doen..."

Vergeving is iets anders dan dat God zegt "Nou, je bent een hopeloos geval, dus doe maar wat je niet laten kunt".

Leuk je conclusies maar dat zeg ik niet. Laat ik het anders stellen, denk jij dat je door jouw eigen inbreng je positie bij God kan verbeteren? Gaat God je meer of minder vergeven of meer of minder van je houden als jij extra je best gaat doen?

Wat heb jij te brengen meer dan Jezus?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:50:02 schreef Dave het volgende:

[...]

Het moeilijkste voor mensen is de regie uit handen te geven en de Geest de ruimte te geven om je te gaan leiden.

maar dan ga de door de Geest leven, en wordt je alsnog een 'perfecte' gelovige, want de Geest brengt geen zonde voort.

Verder geloof ik zeer zeker dat je je moet inzetten, de bijbel staat _vol_ met vermaningen tot inzet, en aansporing en aanmoediging. En het is niet zo dat je door je werken redding verdient, maar door je geloof breng je wel werken voort, en dat wordt door de Geest geleid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 12 februari 2007 15:34:04 schreef diakio het volgende:

smile.gif
kijk, dat vind ik nou leuk. Je levert Bijbelse onderbouwing bij wat mijn eigen idee ook al zo ongeveer was. Ik heb niet zo het idee dat God de hele tijd staat toe te kijken.

Ja hé, hallo zeg... kan ik Psalm 139 wel uit m'n Bijbeltje scheuren... engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:21:10 schreef Iggi het volgende:

[...]

Ja hé, hallo zeg... kan ik Psalm 139 wel uit m'n Bijbeltje scheuren...
engel.gif

Zou ik niet doen, daarvoor is dit een veel te mooie psalm. Maar ik denk niet dat in 139 staat dat God constant staat toe te kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid