Spring naar bijdragen

Geloof je werkelijk in God?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

God kijkt wel, maar niet toe knipoog_dicht.gif

Quote:
Psalm 53
God ziet neder uit de hemel op de mensenkinderen, om te zien, of er een verstandig is, een, die God zoekt

Quote:
Lucas 15
En toen hij nog veraf was, zag zijn vader hem en werd met ontferming bewogen

Hij ziet naar ons om! Da's toch een geruststellende gedachte.

We mogen Hem, via Jezus, steeds weer onder ogen komen, wat er ook gebeurt. Vanuit deze laatste gedachte aansluiting zoekend op de vragen van dit onderwerp, kan ik niet anders dan anderen ook al gedaan hebben, namelijk constateren dat het bijzonder is dat we soms dingen doen die we niet zichtbaar willen hebben voor de mensen, terwijl we tegelijk geloven dat God over ons waakt, waarmee we min of meer toegeven dat Hij wel kijkt, waarbij we ook nog eens geloven dat hij zelfs het hart aanziet, dus ons diepste wezen. Psalm 139 getuigt hiervan:

Quote:
Waarheen zou ik gaan voor uw Geest, waarheen vlieden voor uw aangezicht"

Wat een eindeloos geduld moet God toch met ons hebben. Een God van rechtvaardigheid

Quote:
Mattheüs 6
en uw Vader, die in het verborgen ziet, zal het u vergelden

maar ook van genade en barmhartigheid

Quote:
Psalm 103
Hij vergeldt ons niet naar onze zonden, En straft ons niet naar onze schuld

Quote:
Dat heet grondelooz' ontferming (...) genade, rijk en vrij

zoals een bekend Lutherlied het weergeeft.

Geloof ik werkelijk in God? Ja!

Ben ik altijd 100% op God gericht? Nee!

Gelooft God werkelijk in mij? Ja!

Is God altijd 100% op mij gericht? Ja!

Quote:
Romeinen 7
O, rampzalige mens, die ik ben! Wie zal mij verlossen van dit lichaam des doods? God zij dank; het geschiedt door Jesus Christus, onzen Heer!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 12 februari 2007 21:31:43 schreef diakio het volgende:

Zou ik niet doen, daarvoor is dit een veel te mooie psalm. Maar ik denk niet dat in 139 staat dat God constant staat toe te kijken.

Was ik ook niet echt van plan, is idd veelste mooi. smile.gif

Maar nu maak je me wel nieuwgierig hoe jij dan deze Psalm lees, je schrijft God staat niet constant toe te kijken. Toch ervaar ik door deze Psalm een stuk Alomtegenwoordigheid, het er-zijn altijd en overal.

Kortom, wat bedoel je met 'staat toe te kijken'..?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid