Spring naar bijdragen

Tegenlicht: Vrienden van God


Aanbevolen berichten

Documentaire

Afhankelijk van wie je het vraagt, telt Amerika tussen de 50 en 80 miljoen evangelische christenen. Met dit soort aantallen is het niet verwonderlijk dat deze conservatieve gelovigen een macht van betekenis zijn geworden in de Amerikaanse cultuur en politiek. Wie zijn ze? Wat geloven ze? En wat betekenen ze voor de toekomst van het land? Alexandra Pelosi neemt ons mee op een onderhoudende rondreis door het binnenland van Amerika, waar een gemotiveerd en goed georganiseerd conservatief christelijk machtsblok de morele en politieke toekomst van de VS wil vormen naar Gods woord.

Ik zap er net langs, misschien intressant voor de geintreseerden verbaasd.gifknipoog_dicht.gif

De herhaling zal wel te zien zijn op uitzendinggemist.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 29 januari 2007 21:56:35 schreef ArjanH. het volgende:

Ik heb het ook gezien
smile.gif
Maar als je nu eens van een andere kijkt. De naam van Jezus heeft duidelijk geklonken zonet op tv. Dat Jezus degene is die je redt. Dus zo vrijzinning vond ik het niet
party.gif

Dan kunnen wij nederlanders nog heel wat leren! Bless,

Ja idd, homoseksuelen en anders denkenden worden hier nog niet genoeg in de hoek gedrukt.

Veel van mijn vooroordelen over evangelischen zijn weer eens bekrachtigd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:58:25 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Ja idd, homoseksuelen en anders denkenden worden hier nog niet genoeg in de hoek gedrukt.

Veel van mijn vooroordelen over evangelischen zijn weer eens bekrachtigd.

Na een avondje met een half oog tv kijken heb ik het wel weer gezien, niet echt verwonderlijk dat de meeste homo's in mijn omgeving een hardgrondige afkeer ontwikkelen tegen alles dat met het geloof te maken heeft.

'Vrienden van God' is bovendien een vreemde titel, het wekt de indruk dat men zichzelf op gelijke waardige voet ziet staan met God, bewust sarcastische titel? (heb het niet helemaal gevolgd)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:56:35 schreef ArjanH. het volgende:

Ik heb het ook gezien
smile.gif
Maar als je nu eens van een andere kijkt. De naam van Jezus heeft duidelijk geklonken zonet op tv. Dat Jezus degene is die je redt. Dus zo vrijzinning vond ik het niet
party.gif

En denk je dat het goede promotie is? dat het wat uithaalt.

Quote:
Dan kunnen wij nederlanders nog heel wat leren!

Eh tja...

Quote:
Bless,

Gesundheit.

Samengevoegde post 29-1-2007 22:42:13:

Quote:

Op maandag 29 januari 2007 22:36:35 schreef Hj het volgende:

Na een avondje met een half oog tv kijken heb ik het wel weer gezien, niet echt verwonderlijk dat de meeste homo's in mijn omgeving een hardgrondige afkeer ontwikkelen tegen alles dat met het geloof te maken heeft.

Weet je geborgen, broeder. flower.gif

Samengevoegde post 29-1-2007 22:43:39:

Quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:15:15 schreef Thorgrem het volgende:

Jij gooit nog steeds veel gewicht in de schaal (of hoe de uitdrukking dan ook is) om mijn beeld te corrigeren.
flower.gif

Same here, en TimonK en Levi ook, al hebben die wel hun nukken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mmm, ik heb hier altijd een heel dubbel gevoel bij. Aan de ene kant zijn er een heleboel kanten waarvan ik me afzet. Aan de andere zijde van de medaille zie ik echter achter die praatjes van die grote leiders ook gewoon gelukkige mensen die vrijmoedig in Jezus Christus als hun verlosser geloven. Dat gezin met tien kinderen bijvoorbeeld. Het overgrote deel van deze mensen hebben niet veel bijzonders, behalve hun geloof waar ze zo makkelijk en overtuigd voor uitkomen. De woorden van Paulus in 1 Korinthe 1 blijven op dit soort momenten toch in mijn achterhoofd hangen.

Over zo'n figuur als Tedd Haggard, ik vraag me af hoe die band tussen hem en God zit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 31 januari 2007 01:02:39 schreef diakio het volgende:

[...]

vreemd
widegrin.gif

Maar dat zijn we allemaal widegrin.gif

Samengevoegde post 31-1-2007 1:06:22:

Quote:
Op woensdag 31 januari 2007 01:02:48 schreef Hester het volgende:

Dat kun je hem beter zelf vragen, omdat ik niet weet in hoeverre Levi het leuk vindt als ik daar uitspraken over doe.
knipoog_dicht.gif

Bij deze.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 31 januari 2007 01:07:36 schreef Pius_XII het volgende:

[...]

Nee, dat weet ik wel, maar ik ga de en/en optie eens verkennen.
engel.gif
Ik zal je heldhaftig uit het modernistisch broeinest bevrijden.
devil.gif

Zal ik je dan nog eens wat nieuwsgieriger maken? Mag jij raden welke paus als eerste in een heldere encycliek aangaf de "modernistische" zoals jij het noemt, tekstbenadering met instemming te beoordelen. Ik geef je een hint: hij was de XIIe in zijn naam-reeks. Nou, nog een hint dan, hij noemde zich Pius. Oeps, heb ik het nu al verklapt? rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid