Spring naar bijdragen

Wedergeboorte


Aanbevolen berichten

Wedergeboorte houdt in dat men gedoopt wordt in water (’uit water geboren’) en door Gods geest wordt verwekt (’uit geest geboren’), waardoor men een zoon van God wordt en het vooruitzicht heeft deel te hebben aan het koninkrijk van God (Joh. 3:3-5).

Kan een mens Gods geest bezitten of ook gered worden zonder wedergeboren te worden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben van mening dat wedergeboorte het ontvangen van het leven van Jezus is. Je staat op met Christus en wordt ingevoegd in het ene lichaam.

Geboren worden uit water en geest, zou je ook gelezen kunnen worden als de eerste geboorte is uit je moeder, uit (vrucht)water en de tweede geboorte is van boven, uit geest

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op donderdag 25 januari 2007 21:28:15 schreef Aimé het volgende:

Wedergeboorte houdt in dat men gedoopt wordt in water (?uit water geboren?) en door Gods geest wordt verwekt (?uit geest geboren?), waardoor men een zoon van God wordt en het vooruitzicht heeft deel te hebben aan het koninkrijk van God (Joh. 3:3-5).

Ik heb wel eens andere interpretaties gehoord over deze tekst. Dat uit water geboren je geboorte is. (Dus die geboorte dat je als baby de veilige buik van je moeder verlaat)

En opzich is er wel wat voor te zeggen, als ik de tekst in z'n context lees.

(Wat niet wil zeggen dat je dit vers ook zo moet lezen of dat het ook juist is, ik zeg alleen dat er wat voor te zeggen valt. Ik ben ook maar een simpele ziel...

En het doet tevens ook niks af aan de expliciete opdracht om je te laten dopen, die in de bijbel staat. )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Laat God zich beperken door mensen? Kan hij bepaalde dingen niet vanwege een bepaalde handeling die nog niet is uitgevoerd? Of een bepaalde gedachte?

En dat zijn geen retorische vragen.
smile.gif

Sjaloom Audiophile,

God is inderdaad niet gebonden aan Zijn sacramenten. Ongetwijfeld zullen er ook mensen zijn die ongedoopt zijn, maar tóch zijn gered. Denk aan martelaren die door het sterven voor Christus het doopsel van het bloed hebben ondergaan. Of mensen die sterven voordat ze gedoopt konden worden, en zo het doopsel van begeerte ondergaan. Dit betekent echter niet dat je ontslagen bent van de plicht het sacrament van het doopsel te ondergaan, als je nog niet gedoopt bent.

God maakt altijd gebruik van Zijn sacramenten, omdat Hij daarmee direct naar de mens toe handelt. Dat legt op jou dus de plicht het doopsel te ondergaan, wil je wedergeboren worden. Maar in geval van nood, als je om praktische redenen nog niet gedoopt kunt worden en je sterft, dan kan God altijd je toch toegang verlenen tot Zijn koninkrijk. Laat je je echter niet dopen, terwijl daartoe wel degelijk mogelijkheid is, dan kun je dus uitgesloten raken van de wedergeboorte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk als je de bijbel leest hieruit kunt opmaken dat wedergeboorte niet voortkomt uit een handeling van dopen.

We zijn wedergeboren door het levende en blijvende woord van God (volgens 1 Petrus 1:23)

of even daarvoor staat in vs. 3

God heeft ons door zijn grote barmhartigheid wedergeboren doen worden tot een levende hoop, door de opstanding van Jezus Christus.

Als je dit gelooft wordt je wedergeboren en krijg je deel aan het ene Lichaam. Dat er vervolgens van je verwacht wordt dat je je laat dopen is een duidelijke zaak.

Samengevoegde post 27-1-2007 12:48:06:

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:28:15 schreef Aimé het volgende:

Kan een mens Gods geest bezitten of ook gered worden zonder wedergeboren te worden?

Nee! Gods Geest kan niet wonen in een vervuilde tempel. Als wij niet worden wedergeboren kunnen we Gods geest niet ontvangen.

Onze redding hangt ook samen met de wedergeboorte. Als je gelooft wordt je wedergeboren. Als je een goede daad doet als ongelovig mens en je sterft als gevolg daarvan, wordt je niet gered.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Best Aime I

Ik verbaas me dat je deze lijn start terwijl je geen woord reactie geeft op het geen wat ik al op dit `forum heb besproken over DE wedergeboorte zoals in één van mijn antwoorden Wie Is JHWH ?

Lees jij de dingen die ik post eigelijk wel echt serieus door met een eerlijke open geest ?

Met alle respect je valt namelijk steeds in herhaling .

zoals ik opmaak uit de bovenstaande vraag .

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Jehovah Getuigen leren dat de wedergeboorte alleen is voor degene die "nadat ze gedoopt" zijn merken een hemelse roeping te hebben inplaats van een aardse

Dus NA HUN DOOP IN WATER WORDEN ZE OPNIEUW GEDOOPT IN DE GEEST .

De post over DE Weder Geboorte (heel jammer dat je hem niet heb geprobeerd te lezen )laat 'de bijbel spreken" en bewijst dat de wedergeboorte voor een iedere Christen is die Jesus heeft aangenomen in zijn hart !

Dus als je gedoopt wordt "in naam van de Christus' ben je weder geboren!

Zoals de bijbel ons leerd is er is voor alle christenen ,éen hoop, één geloof en "één doop'!

Dit misverstand ontstaat door de verkeerde leer in de organisatie van de getuigen over de Weder Geboorte en omdat ze dit onderwerp eigenlijk aan de kant leggen totdat Je "BENT Gedoopt".

Waarom ?

Volgens hun kan iedereen zich laten dopen ook al ervaar je niet dat je bent weder geboren in de christus ?

Omdat men beweerd dat er haast geen nieuwe gezalfde bij komen en omdat zei het getal 144000 letterlijk bezien inplaats van symbolisch , wordt je min of meer ..zonder dat je het in de gaten heb in een andere denk patroon geduwd dan dat de Christus heeft geleerd aan zijn dicipelen zoals we lezen in de bijbel .

De Jehovah getuigen hebben geven ook ook 2 doop vragen ,waar je volmondig JA op moet antwoorden voordat je kunt worden gedoopt !

De eerste is ; dat je Jehovah God en zijn Zoon Jezus Christus aanvaard in je leven

En de Tweede;

Dat jij begrijpt dat je nu één van Jehovah getuigen bent die behoort tot de door de geest geleiden organisatie van Jehovah getuigen.

Dit neem ik hen zeer kwalijk ,Ja dat de doop die "exclusief alléén een opdracht behoort te zijn aan de Christus ',zei daar tussen gaan zitten met hun tweede doopvraag !

En dat jou "Ja antwoord" die je hard op moet geven in aan wezigheid van al je broeders en zusters op vraag twee, een soort van openbare bekendmaking wordt van een lidmaatschap met de organisatie. Echt heel kwalijk !

Hoewel ik mij wel kan inleven dat het gene wat ik hier heb gepost niet altijd even gemakkelijk is om geestelijk te verwerken,en daarom er weinig op word gereageerd.

Vindt ik het geen probleem om aan jou vraag te voldoen en in het heel kort weer te geven waar het om draaid .

Toch is de post De weder geboorte zo vol met geestelijk licht dat het heel jammer is dat je het nog niet heb gelezen en ik moedig je aan het toch te proberen .

Maar ja dat is je vrije keuze he ,ik wil niemand hier iets opleggen hoor ,

Ik zie al mijn mede christenenen als mijn Broeders en Zusters en hou van ze zo als ze zijn .

Aime is gewend om diep te graven in de bijbel en weet heel goed wat ik schrijf .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mira,

Naar aanleiding van deze korte uiteenzetting heb ik je tekst tcoh even doorgelezen. De reden dat ik het niet heb gelezen was de omvang van de tekst en dat ik de tekst niet in verband kon brengen met JHWH. Dat verband zie ik overigens nog niet.

Alle teksten die je aanhaald (of wie het dan ook geschreven heeft) vind ik een goede onderbouwing geven, op de waarheid omtrent wedergeboorte.

Op een punt ben ik het niet eens met wat er staat.

Jezus is mijns inziens niet JaHWeH in zijn voormenselijke bestaan. Jezus is de Zoon van JaHWeH.

Als je wedergeboren bent begrijp je niet per definitie wie de Vader en de Zoon zijn (waarom anders de discussie rondom de 3-1 heid)Want hiermee suggereer je ongewild dat iemand die niet geloofd dat Jezus JHWH is (zoals ik) niet wedergeboren kan zijn.

Maar goed de rest van de tekst geeft een bijbelse uitleg over de wedergeboorte en ik ben eigenlijk best benieuwd wat Aime hiervan vindt, aangezien hij toch de topicstarter is naar aanleiding van jouw tekst.

Groet,

Gabriël

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben er van overtuigd dat je wel weder geboren bent als je de Christus in je hart heb aanvaard,ook al onderscheid je nog niet dat hij veel meer is dan alleen maar de zoon van de Almachtige God .

Hij is ook je maker Kol 1;15-20

Waarom wij niet begrijpen dat Jezus de drager van het tetagram JHWH is heeft te maken met de werking van de heilige geest in ons .

Wij allen ondergaan een groei proces na onze weder geboorte en ook ik, heb altijd mijn geestelijk denken wat waarheid is of niet laten vormen door wat andere mij als waarheid hebben geleerd ,ja door geestelijke leiders of wat de kerk ons leerd (mensen) .

Nu ik als vrije christen ervaar dat de geest van God ons geestelijk voed ,leg ik de zaken die ik altijd in de kerk of door mensen heb geleerd helemaal van me af .

Om te begrijpen wie JHWH is ,dienen wij nederig te vragen aan de Almachtige om zijn geest en of deze ons mag leiden in zijn Wijsheid en dat heb ik ervaren als werkelijk geestelijk licht. Joh 14;15-17

Alles begint dus bij de Weder Geboorte ,Eerst neem je de Christus aan als jou verlosser en als een kleine baby beginnen wij met de melk en later het vaste voedsel zoals Paulus ons al heeft duidelijk uit gelegd ,gegeven doormiddel van de geest .Herbr 5;12-14

Hoe meer geest, hoe meer inzicht ,dat is hoe ik heb dit personelijk heb mogen ervaren ..Herbr 6:1

Ja te wandelen met mijn God ,Hand in hand en volledig alléén in hem te vertrouwen dat hij voor mij(zijn schapen) zal zorgen.

Joh 10;25-30

De bijbel zegt geen nieuwe wijn in oude zakken te vullen ,zo ook met deze waarheid .luk 5;37-38.

Je kunt gods geest niet ontvangen als je niet eerst toegeeft dat wij mensen zelf niets zijn ,niets weten en niets kunnen ,dat alleen de geest van God ons de echte waarheid aan ons mededeeld .

De geest openbaard!

De weder geboorte is dus "een begin" van jou personelijke relatie met God !

Het heeft dus niets te maken met of je wel of niet eerst voelt een hemelse roeping te hebben !

Alle Christenen zijn "In Hem Weder geboren ",ook jij Gabriel !

Hij is de pottebakker en wij zijn het klei in zijn handen,zolang wij vinden dat wijzelf alles beter weten en al weten wat waarheid is,vragen wij niet echt om zijn leiding maar vertrouwen we dat wij zelf door eigen gevormde kennis alles weten,we zijn dan al gevormd en hard geworden we hebben moeite nieuwe dingen te aanvaarden net als de Fariezeérs niets wilde aanvaarden van al de dingen die Jezus hun leerde.

Ze vonden het moeilijk om het oude los te laten en ook deze Fariezeérs beroepen zich op " wij hebben kennis ,wij hebben de wet van Mozes ,en wij weten heel goed wie God is "!

Hierdoor hadden zei de kans laten gaan om de Zoon van God te zien voor wie hij werkelijk was ja om te leren van HEM ,hoe jammer en met wat voor verschrikkelijk gevolgen (ik moedig je aan deze teksten te lezen ) .

Math 23;1-13,Joh 9;28-41

Hoe blind had Kennis hun gemaakt ?

Niet alleen zelf zouden zei niet het Koningkrijk Gods binnen gaan maar ook hielden ze iedereen tegen die wel opweg was naar binnen te gaan ..

Zo is het ook in onze tijd ,ook wij zijn geleerd ,gevormd ,door geestelijke leiders (wie is onze Mozes?).

Nu zegt Jezus ,Kom bij mij en ik zal je leren Ik ben jou Ware Herder.

de ware schapen horen zijn stem als hij ons roept ,horen wij die ook ?

Of werpt onze eigen kennis(het beter weten ) een muur op en kunnen wij niet tot hem gaan omdat we bang zijn volledig op Hem te vertrouwen en durven wij niet alles eerst los te laten en geestelijk helemaal opnieuw door Hem gevormd te worden ?

Vertrouwen we meer op onze geestelijke leiders(onze Mozes) net als in de tijd van Jezus ,inplaats van op de Christus zelf te vertrouwen en de werking van de Heilige geest ? Math 23;8,Joh 8;12,

Ja ,zo komen de woorden voor ons tot leven zoals geschreven in

1Petr 2;9

Maar gij zijt een uitverkoren geslacht en koningklijke priesterschap ,een heilige natie ,een volk tot een speciaal bezit ,opdat gij alom de voortreffelijk heden zoudt bekend maken van degene die U uit de duisternis heeft geroepen tot zijn wonderbare licht .

Alle vrije christenen behoren tot dit volk zei zijn degene die deel mogen uitmaken van Gods Hemelse tempel,wij zijn de Levende stenen van deze tempel.Joh 2;18-22

Wij vormen het lichaam van de christus,met Hem als Hooft .

Zo zijn de woorden die Jezus sprak "mijn koningkrijk is geen deel van deze wereld werkelijkheid voor ons geworden .

Wij hebben Jezus als onze Herder en geen geestelijke leiders of een zgn groep mannen die beweren "wij zijn de getrouwe en beleidvolle slaaf".

Jullie worden geestelijk door ons gevoed .

Allen die Jezus als hun Herder aanvaarden zijn beleidvolle slaven van HEM,wij allen die zijn weder geboren delen ZIJN LICHT en dit is het geestelijk voedsel die we ontvangen UIT HEM ,allen die dit licht delen zijn getrouwe slaven!

JA ALLE EER KOMT ALEEN "GOD DE VADER" toe en zijn Zoon JEZUS CHRISTUS !

Wij aanbidden GOD DE VADER EN ZIJN ZOON JEZUS CHRISTUS rechtstreeks van uit het hart en zijn niet afhankelijk van een kerkgebouw of een Koningkrijkzaal om daar GEVOED TE WORDEN OF OM DAAR GOD TE EREN .

Wij eren en aanbidden God rechtstreeks van uit ons Hart ,zoals Jezus al zei tegen de Samaritaanse vrouw bij de waterput en over een tijd voorspelde dat dit zou gebeuren .Johannes 4;21-24

Hij zei "Geloof me vrouw het uur komt waarin gijlieden de Vader noch op deze berg nog in Jeruzalem zult aanbidden.

Maar het uur komt en is nu ,waarin de ware aanbidders de VADER

"MET GEEST EN WAARHEID " zullen aanbidden.

Ja ,want de Vader zoekt zulke mensen om hem te aanbidden.

God is een GEEST ,en wie hem aanbidden moeten hem met

'GEEST EN WAARHEID" aanbidden .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 28 januari 2007 13:06:28 schreef mira het volgende:

Ik ben er van overtuigd dat je wel weder geboren bent als je de Christus in je hart heb aanvaard,ook al onderscheid je nog niet dat hij veel meer is dan alleen maar de zoon van de Almachtige God .

Jezus is inderdaad meer dan 'slechts' de zoon van God. Maar ik geloof niet dat hij de schepper van hemel en aarde is. God heeft in Jezus alles geschapen, dat kun je volgens mij in Kollosenzen 1 teruglezen. Wel heeft Jezus van de Vader gekregen om leven te hebben in zichzelf. En als we in hem geloven, krijgen we deel aan zijn leven. In die zin is hij misschien dan wel de maker.

Quote:
Waarom wij niet begrijpen dat Jezus de drager van het tetagram JHWH is heeft te maken met de werking van de heilige geest in ons .

Jezus draagt in zich inderdaad de naam van God met zich mee. De naam Jezus betekend namelijk JHWH redt. Verder geloof ik op dit moment niet dat Jezus gelijk te stellen is als JaHWeH, wel ben ik bereid dit te gaan geloven als dit waar is.

Quote:
Nu ik als vrije christen ervaar dat de geest van God ons geestelijk voed ,leg ik de zaken die ik altijd in de kerk of door mensen heb geleerd helemaal van me af .

Ken je de uitdrukking het kind met het badwater weggooien? Ik hoop niet dat je het voorgaande zo bedoelde. Ik ben met je eens dat er door de jaren heen leringen of gewoontes zijn binnengekomen die niet geheel naar de waarheid zijn, maar om alles wat de kerk leert naast je neer te leggen vind ik gewaagd.

Om te begrijpen wie JHWH is ,dienen wij nederig te vragen aan de Almachtige om zijn geest en of deze ons mag leiden in zijn Wijsheid en dat heb ik ervaren als werkelijk geestelijk licht. Joh 14;15-17

Quote:
Alle
vrije christenen
behoren tot dit volk zei zijn degene die deel mogen uitmaken van Gods Hemelse tempel,wij zijn de Levende stenen van deze tempel.Joh 2;18-22

Wij vormen het lichaam van de christus,met Hem als Hooft .

Zo zijn de woorden die Jezus sprak "mijn koningkrijk is geen deel van deze wereld werkelijkheid voor ons geworden .

Iedere wedergeboren christen is een levende steen. En elke levende steen wordt opgeroepen geroepen zichzelf te laten gebruiken tot de nouw van een geestelijk huis. Dit is wat de bijbel ons leert!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jij zegt "Verder geloof ik op dit moment niet dat Jezus gelijk te stellen is als JaHWeH =

Dat komt omdat als wij de naam Jahweh horen wij het beeld hebben geleerd van alléén DE ALMACHTIGE VADER .

Ons is geleerd dat Hij de Naam JHWH draagt .

Hier zien we hoe moeilijk het voor ons is om een bepaald denk patroon te veranderen ,ja door de eeuwen is bewezen dat alles wat ons nieuw is ons onzeker maakt .

Ik beweer niet dat de Zoon even machtig is als de Vader, want de bijbel leerd dat de Vader groter is dan De Zoon.

Dat De Vader de Zoon gebruikt om aan ons het beeld van hem te laten

zien,dat begrijpen we wel .

Jezus "is het beeld" van de Vader .

Maar dat de Vader hem de kracht heeft verleend om ALLES te schapen zoals wel degelijk wordt geleerd in Kol 1;16,17,dan vinden we dat moeilijk te aanvaarden.

ALLES wat de Zoon heeft gedaan was tot eer en heerlijkheid en tot de glorie van DE VADER!

Nooit wilde hij voor zich zelf de eer.

Als de bijbel ons leerd dat Jezus in de rol van de LOGOS ook de drager is van de naam JHWH omdat hij een god is en het beeld is van zijn Vader en dat Jezus juist die naam JHWH draagt en bekend maakte aan Mozes omdat hij degene is die de belofte uitvoerd die in die naam ligt opgesloten en de Zoon ons hierdoor zou bewijzen hoeveel liefde hij heeft voor de Vader ,dan begrijpen we dit niet ! Johannes 1;1/3,9,10 ,Johannes 5;37/43

Waarom ,omdat het zo anders klinkt dan dat wij altijd hebben geleerd ?

Dan gooi je volgens mij pas echt met het bad water het kind weg ?

Bedenk wel dat de Satan een grote trucken doos heeft waar hij al eeuwen lang de mensheid mee voor de gek weet te houden ,als ons één ding is geleerd hier in, dan is het wel dat Satan alles maar dan ook alles er aan zal doen om Jezus niet aan de mensheid te openbaren voor wie en wat hij werkelijk is !

Johannes 6;60/65

Zowel hij een hele natie kon verblinden in de oudheid en ze de Christus niet indentifiseerde ,zo ook kan Satan nu deze wereld verblinden wie de "drager is' van de NAAM JHWH !

Juist daar waar je denkt dat je geleerd wordt wat de waarheid is uit de bijbel , strooid Satan allerhand verkeerde leeringen .

De geschiedenis bewijst ons dit keer op keer .

Altijd hebben mensen moeite gehad om valse leeringen te onderscheiden van waarheid en hun denken te veranderen .

Menige christen is omdat hij de waarheid sprak hier voor op de brand stapel geeindigd .

Is Satan nu minder actief in het verblinde van mensen voor de waarheid ?

De grootste leugens zijn namelijk halve leugens , daarom is het wijsheid alles wat je denkt dat waarheid is eerst aan de kant te leggen om totaal opnieuw gevormd te kunnen worden in de geest van GOD .

Dat betekent Nieuwe wijn in Nieuwe wijn zakken .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zondag 28 januari 2007 22:59:50 schreef mira het volgende:

Jij zegt "Verder geloof ik op dit moment niet dat Jezus gelijk te stellen is als JaHWeH =

Dit komt omdat ik door de bijbel te lezen geen argumenten kan vinden om tot een andere kijk te komen. Daarnaast lees ik de bijbel niet slechts met mijn verstand, maar doe ik dit samen met God. Ik ben nog steeds bereid om hierin te veranderen, als ik door het woord of Gods Geest overtuigd word, ben ik de laatste (hopelijk) die vasthoud aan het vertrouwde.

Wat mij steeds opnieuw opvalt in jou reactie's is dat je een verschil maakt tussen jullie en ons. Ik ben iemand die gelooft wat er in de bijbel staat. Ik ben bereid alles te onderzoeken en niet alles klakkeloos aan te nemen van wat een dominee of oudste zegt.

Jij lijkt jezelf bij een andere groep te plaatsen, de zogenaamde 'vrije christenen'. Hoe wordt je een vrije christen, stel dat ik er ook een zal willen worden, wat moet ik dan doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 28 januari 2007 13:06:28 schreef mira het volgende:

Ja te wandelen met mijn God ,Hand in hand en volledig alléén in hem te vertrouwen dat hij voor mij(zijn schapen) zal zorgen.

Joh 10;25-30

Je kunt gods geest niet ontvangen als je niet eerst toegeeft dat wij mensen zelf niets zijn ,niets weten en niets kunnen ,dat alleen de geest van God ons de echte waarheid aan ons mededeeld .

De geest openbaard!

zo heb ik het zelf ook ervaren in mijn leven in Christus. Ooit was ik gevormd door wat mij geleerd was, totdat God mij riep, en mij tot Jezus bracht. Om hier te kunnen komen moest ik eerst alle menselijke wijsheid af leggen, en mijzelf in Gods hand leggen (geloven, vertrouwen). Wie kan er beter uitleggen en verklaren dan God zelf?

En wanneer Gods Geest in ons woont, dan worden we daardoor gevoed, en ontvangen we daardoor wijsheid en kennis, en vooral liefde. Die Geest brengt in ons vruchten voort, maakt ons heilig. Dat wat wij als mensen niet kunnen, kan door de Geest van Christus wel.

Ik heb ook even je lange verhaal in de topic over JHWH gevolgt, en alle teksten die je daar aanhaalt zijn precies alle teksten die heel veel voor mij betekent hebben, en die ik vaak gebruik in gesprekken met anderen. De geest van Christus maakt ons vrij.

Romeinen 8:9 Maar u leeft niet zo. U laat u leiden door de Geest, want de Geest van God woont in u. Iemand die zich niet laat leiden door de Geest van Christus behoort Christus ook niet toe.

Betekent dat persee dat we allemaal dezelfde kennis en wijsheid hebben? nee, want we groeien allemaal, en moeten elkaar allemaal aanmoedigen, vermanen en vooral liefhebben. Zodat we uiteindelijk allemaal groeien in de gelijkenis van Gods zoon. Zodat er eenheid is, niet opgelegd door woorden van buiten af, maar door de gelijkheid in de geest die in ons woont.

in Christus,

Dan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:28:15 schreef Aimé het volgende:

Wedergeboorte houdt in dat men gedoopt wordt in water (’uit water geboren’) en door Gods geest wordt verwekt (’uit geest geboren’), waardoor men een zoon van God wordt en het vooruitzicht heeft deel te hebben aan het koninkrijk van God (Joh. 3:3-5).

Kan een mens Gods geest bezitten of ook gered worden zonder wedergeboren te worden?

Jezus verzekerde ons dat we het Koninkrijk niet binnen komen als we niet opnieuw geboren worden. Er kunnen toch geen zondaren bij God komen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat heerlijk om dit te lezen Dan ,echt ik ben heel ontroerd door jou woorden ,het is zo raar als je in eens een broeder in christus vindt die begrijpt wat ik probeer te delen hier met mijn mede christenen .

Een vrije Christen is iemand die totaal vertrouwd in zijn Herder de Christus ,en dat Hij hem leid doormiddel van de geest !

Je voelt je verbonden met je hemelse Vader en je weet dat je een kind van hem bent,hij heeft je geroepen .

Een ieder die door de Vader in de hand van de Zoon is gegeven reageerd op zijn roep

Joh 10;27-29

Mijn schapen luisteren naar mijn stem (zegt Jezus )

en ik ken ze,en ze volgen mij !

En Ik geef hun eeuwig leven ,en zij zullen stellig nooit worden vernietigd ,en niemand(geen één mens nog organisatie nog kerkelijke groepering) zal ze uit mijn hand rukken

Wij volgen niet de stem van enig mens, nee wij horen de roep van onze Ware Herder en zijn "van hem" .

Het is zo waar wat je zegt Dan ,het is inderdaad een groei proces

Wij dragen vruchten ,ze groeien omdat je aan de ware wijnrank bent geént "de Christus zelf " !

Niets doen wij uit eigen kracht ,alles is doormiddel van HEM.

Johannes 15:5 zegt "Ik" ben de ware wijnstok ,GIJ zijt de ranken .

Wie in eendracht met mij blijft ,en ik in eendracht met hem ...die

draagt veel vrucht,want gescheiden van mij kunt gij geheel niets doen .

Als je ervaart dat deze woorden in je gaan werken en waarheid zijn, dan begrijp je Jezus woorden "mijn juk is waarlijk licht" .Math 11;29,30!

Ja een "iedere christen" wordt bevrijd als hij leerd doordat je jezelf door Jezus zelf te laat onderwijzen,doormiddel van de kracht van de heilige geest.

Deze christenen gooien het zware juk af die valse religie hen oplegt en nemen vrijwillig het juk van de Christus opzich ,dit juk is waarlijk licht en is zo anders als het juk van reliegeuse leiders.

" manipulatie , angst , regels en dogma,s".

Wij worden hiervan werkelijk bevrijd als wij ons laten onderwijzen door de Christus zelf ,door middel van de heilige geest .

Dat is vrij zijn in de Christus !

Voelen wij(christenen)ons zo ?

Voel je dat je met de Christus één wil zijn doordat je alleen in hem wordt geént.

Joh 15;7,8

Indien gij in ééndracht met mij blijft ,zegt Jezus en mijn woorden in u blijven,vraagt dan wat gij ook wenst en het zal voor u geschieden .

Hierin wordt MIjn Vader verheerlijkt ,dat gij veel vrucht blijft dragen en u "mijn" dicipelen betoont.

Ik voel mij een dicipel en ben vrij in Hem ,ja vrij om te getuigen van mijn verlosser ,ik vertel en deel wat de geest openbaard zodat ook andere de weg naar het Ware Licht zullen vinden.

Dat wij allen onderwezen worden door de geest .

Joh 14;14 Indien gij iets vraagt in mijn naam zegt Jezus ,ik zal het doen!

Wij zullen kennis in ons opnemen en begrijpen WIe de Vader is en Wie de zoon is ,dit betekent eeuwig leven ,dat wij dit kunnen onderscheiden.

Dit betekent ook dat wij moeten gaan begrijpen wat de christus voor ons is geweest toen hij aan de paal is genageld ,hij was niet alleen de zoon van de Almachtige Vader, nee hij was "een god" ,hij was onze schepper en had alles op aarde gecreeerd om zijn Vader mee te eren .

Toch heeft hij voor ons deze positie bij de Vader in de Hemel verlaten en is voor ons op aarde gestorven ja een martel dood .

Jezus zei als de Logos tegen Mozes 'ik zal bewijzen te zijn wat ik zal zijn (JHWH) .Ex 3;14

En heeft Hij ons niet beweezen wat hij is 'de Zoon van God'de Christus ja de Mesias!

'Als je mij niet gelooft' zegt Jezus geloof dan de werken (zie de scheppings werken als ook de wonderen die hij heeft gedaan )die ik doe in de naam van mijn Vader .

Hij kwam naar ons "IN DE NAAM"JHWH ,van de Vader

Heeft Jezus ons nog niet genoeg bewezen wie en wat hij is ?

En door hem zien wij wie de Hemelse Vader is !

Jezus zegt/

'Ik ben" de Ware Herder

"Ik ben" het licht

"Ik ben" de opstanding en het leven

"Ik ben" de weg en de waarheid

"Ik ben " het hemelse brood

"Ik ben "het woord(de Logos).

'Ik ben "de alfa en de omega.

Toen Filipus dan ook vroeg aan Jezus "Heer toon ons de Vader en het is ons genoeg .Joh 14;8,9

Zei Jezus

"Nu ben ik al zo,n lange tijd bij u, en nog hebt gij mij niet leren kennen ,Filipus"?

Wie mij heeft gezien heeft ook de Vader gezien .

Hoe kunt gij dan vragen "Toon ons de Vader "

Jezus was hun vader hun maker ,hun JHWH.

want doormiddel van hem ( Jezus/JHWH) werden ALLE DINGEN in DE HEMEL EN OP DE AARDE GESCHAPEN Kol 1;14

Kol 1;15

Hij(JEZUS) IS HET BEELD(JHWH) van DE ONZICHTBARE GOD( Onze Vader) !

Onze Hemelse Vader is met "DE ZOON"alles begonnen.

Hij was "De eerste van de schepping" Joh1;1

Jezus=JHWH, al het andere is ontstaan doormiddel van de Zoon en alles zal tot een einde worden gebracht doormiddel van de Zoon !

Jezus was een god die kon zeggen tegen Mozes 'Ik ben de God van Uw vader,de God van Abraham ,Isaak en de God van Jakob

ongetegenzeggelijk heb ik de ellende van mijn volk gezien...

Hij bevrijde het volk uit Egypte en later bevrijde hij de hele wereld doordat hij zich zelf op offerde voor ons aan de martelpaal !

Wie anders dan Gods Zoon ,kan de Naam JHWH dragen

" Ik zal bewijzen te zijn wat ik zal bewijzen te zijn ".

Niet alleen ons heeft hij bewezen een liefde volle vader(levengever) te zijn doormiddel van zijn loskoop offer kunnen wij eeuwig leven ,maar ook aan de Almachtige God en alle engelen heeft hij bewezen een liefde volle Zoon te zijn.

Ja "Alles' was tot eer van zijn Hemelse Vader,alles kon hij doen Uit de Kracht die hij ontving van de Vader .

Zo had God De Vader zijn Zoon verheerlijkt en toen Jezus vroeg Vader verheerlijk UW NAAM(Jezus=JHWH).

Zei de Vader "Ik heb hem verheerlijkt en wederom zal ik hem verheerlijken.

Oefenen wij geloof in De Naam van de enige geboren zoon ? JOH 3;18,19

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is van groot belang zelf na te denken en ( niet andere het denk werk voor je te laten doen .

Wij zijn zo gewent om leerlingen te zijn van menselijke redeneringen inplaats van naar god zelf.

Aimé zegt:

Waren zij gered zonder wedergeboren te zijn?

Johannes 5:39

Jezus zegt "gij onderzoekt de schriften omdat gij denkt dat gij doormiddel daarvan eeuwig leven zult hebben. En deze leggen juist getuigenis van mij af.

Beste Aimé ook jij denkt de schrift te onderzoeken maar in feite herhaal je in je gedachte gang wat je is geleerd door de Organisatie.

Jezus zegt in Johannes 5:40 "en toch wilt gij niet tot mij komen omdat gij leven moogt hebben". Dit komen is wedergeboren worden!

41: "ik neem geen heerlijkheid van mensen aan maar ik weet heel goed dat gij de liefde van god niet in u hebt".

43: "ik ben in de naam van mijn vader gekomen("JHWH"), maar gij aanvaard mij niet. Indien iemand anders in zijn eigen naam kwam zou dt gij hem aanvaarden".

44: "hoe kunt gij geloven wanneer gij heerlijheid van elkaar aanneemt en niet de heerlijkheid zoekt die van de enige god komt".

Beste Aimé Mozes zelf begreep wie "JHWH" was namelijk de Logos.

45: Zegt Jezus: "denk niet dat ik u bij de vader zou aanklagen! één is er die u aanklaagd! WIE? Mozes op wie gij u hoop hebt gesteld.

Beste Aimé is de beleidvolle en getrouwe slaaf niet jouw Nieuwe Mozes?

Ervaar jij het niet dat zij jou onderwijzen inplaats van de Christus zelf?

Doch echter Mozes begreep meer dan wat de getrouwe en beleidvolle slaaf jou leert.

Jij neemt wel de leer van jouw slaaf aan maar dat wat Mozes begreep begrijp jij niet.

46: "indien gij trouwens mozes had gelooft zoudt gij mij geloven want hij heeft over mij geschreven".

Beste Aimé Mozes begreep dat Jezus de "JHWH"was toen hij over hem schreef in het oude testament!

47:"maar indien gij de schriften van hem "Mozes"niet geloofd hoe zult gij dan mijn woorden geloven".

Dit is wedergeboren zijn.

aanvaarden dat Jezus de zoon van god is de schepper van alles op aarde de Logos en de drager van de naam JHWH ,hij is een GOD die voor ons aan de paal genageld is.

Denk eens diep na < wat betekent het voor jou personelijk toen Jezus zei;"Gij zult mij zoeken maar gij zult mij niet vinden ,

en waar ik ben kunt gij niet komen .

Hij zei "Indien iemand dorst heeft ,hij kome tot mij en drinke .

Als wij dus willen gaan begrijpen wat weder geboorte is dan moeten wij naar Jezus zelf gaan en niet denken dat wij door kennis van andere de Christus leren kennen! Joh7;36-39

Hij zei "Wie geloof "in mij"stelt,zoals de schrift heeft gezegd;

uit zijn binnenste zullen stromen van levend water vloeien.

Hij zei dit echter betreffende de geest ,welke zei die geloof in HEM stelde

weldra zouden ontvangen;want er was nog geen geest,omdat Jezus nog niet was verheerlijkt.

Hand 2;17

"En in de Laatst der Dagen ,zal ik wat van mijn geest uit storten op alle soorten van vlees .

en uw zonen en dochter zullen profeteren en en visioenen zien ,en zelfs op slaven en slavinnen wil ik in die dagen wat van mijn geest uitstorten en zij zullen profeteren.

En een ieder die de naam van Jehovah aanroept zal gered worden

Maar hoe kunnen zij hem aan roepen in wie zij geen geloof hebben gesteld?

Als we niet begrijpen Wie de drager van de Naam is hoe kunnen we hem dan in geloof aanroepen?

Hoe moeten zij geloof stellen als ze niet hebben begrepen dat Jezus de Drager is van de Naam JHWH ?

Rom 9;1

Ik zeg de waarheid IN CHRISTUS,Ik lieg niet ,want mijn geweten legt

getuigenis met mij af in heilige geest

Allen die zijn weder geboren aan hen is de aannamen als Gods zonen,zij zijn

de kinderen der belofte.Zie Rom 9;8, Gal 4;28.

Gal 4;6,7.Omdat wij nu Zonen van God zijn heeft God de geest van zijn zoon in ons hart gezonden , die uitroept! ,Vader "ABBA"!

Wij zijn Gods zonen,erfgenamen van een belofte ja wij zijn vrij in de Christus .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 01 februari 2007 13:59:23 schreef mira het volgende:

Het is van groot belang zelf na te denken en ( niet andere het denk werk voor je te laten doen .

Wij zijn zo gewent om leerlingen te zijn van menselijke redeneringen inplaats van naar god zelf.

ik zou zelfs willen toevoegen, het is van groot belang om ook zelf niet na te denken.... en dat zeg ik dan met enige voorzichtigheid.

Maar de wijsheid van de aardse mens is niet de wijsheid van God. En de redenaties van mensen zijn ook niet die van God. Belangrijk is dat je gelooft, en ziet wie het is die je gemaakt heeft, om voor Hem respect te hebben, en Hem te bedanken voor wat hij gedaan heeft. Niet omdat je dat moet, maar omdat je dat wil.. want zonder God, was niets! Hoe kun je als mens dan nog langer in je eigen wijsheid leven, als je beseft dat alles van God afkomt?

Verwerpt een kind zijn Vader, en gaat hij naar andere kinderen luisteren?..

Verwerpt een kind zijn Vader, en gaat hij zelf nadenken?

Of springt het kind in de armen van zijn Vader.. en vraagt hij hem om hulp?

Zijn wij opstandige pubers? of zachtmoedige kinderen, die hun Vader tot eer zijn...

Nadert tot God, en Hij zal tot u naderen. Begrip en wijsheid, kennis en verstand, komen allemaal van God. Er is niets nieuws wat enig mens zelf bedacht heeft.

Moet je dan niets met je verstand doen? Jazeker? Net als een kind die naar zijn Vader luistert iets doet met wat hem gegeven is, en zich voortdurend bewust is van de aanwijzingen die zijn vader geeft...

om uiteindelijk te groeien naar volwassenheid.. tot een volwassen zoon van God...

en zoon van God worden we door wedergeboren te zijn, want dan begint je leven onderworpen aan God.

En als je beseft wie God is...; dank je Vader in de hemel.. en dank de Zoon die Hij gegeven heeft!

in Christus,

Dan

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid