Spring naar bijdragen

Wat was het teken van Jonas?


Aanbevolen berichten

Quote:
Op dinsdag 21 november 2006 06:22:17 schreef Renaldo het volgende:

Daarom klopt dat ook niet, Jezus zei zelf dat Hij 3 nachten en 3 dagen in het midden der aarde zou zijn. Als Hij dat zegt, dan is dat zo en geen nacht of dag minder. Hij stierf om 3 uur smiddags, dus is Hij ook om 3 uur 'smiddags opgestaan. Dan mag je zelf kiezen wat aannemelijker is, of zondagmiddag om 3 uur, of zaterdagmiddag om 3 uur.

Samengevoegde post 21-11-2006 6:24:40:

[...]

Je hebt het over de sabbat, maar dit is niet de wekelijkse sabbat die op vrijdagavond begint. Johannes zegt dat deze sabbat groot was, dit was een van de jaarlijkse heilige sabbatten. Namelijk de 1e dag van het feest van de ongezuurde broden.

Rolando,

Ik vraag me dan af, wie heeft duizenden jaren de christenen misleid?

Samengevoegde post 21-11-2006 21:02:57:

Quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:20:25 schreef diakio het volgende:

[...]Volgens mij is zijn punt dat de viering van de Goede Week niet overeenstemt met de Bijbel. Persoonlijk vermoed ik dat hij dat reuze belangwekkend vind, en dat zijn volgende topic zal worden "waarom lagen de schaapjes in het veld op 25 december?"

Ooow lagen de de schaapjes op 25 december in het veld? Mischien ga ik dat ook uitzoeken, wie weet mischien wordt het een intressante topic engel.gif

Samengevoegde post 21-11-2006 21:19:07:

Quote:
Op maandag 20 november 2006 22:24:04 schreef Princess. het volgende:

Je punt is?

Mijn punt is het volgende, Allah vertelt ons in de Koran het volgende:

Hoofdstuk 4

157. En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood", - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), - doch het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,

158. Integendeel, Allah verhief hem tot Zich en Allah is Almachtig, Alwijs.

Allah zegt dus dat degene die beweren dat Jesus gekruizigd is in twijfel zijn en dat ze slechts vermoeden volgen. En wie de Bijbel eerlijk onderzoekt komt achter dat Jesus niet gekruizigd en leefde zoals Jona drie dagen en drie nachten in de buik van het zeedier leefde.

Wij lezen in de Bijbel dat jesus God smeekte om hem te redden en dat God zijn gebed verhoorde: "Hebreeën 5:7 Christus heeft tijdens zijn leven op aarde onder tranen en met luide stem gesmeekt en gebeden tot hem die hem kon redden van de dood, en werd verhoord vanwege zijn diep ontzag voor God."

En dit is in overeenstemming met wat in de Koran staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 116
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op dinsdag 21 november 2006 21:00:21 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Mijn punt is het volgende, Allah vertelt ons in de Koran het volgende:

Hoofdstuk 4

157. En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood", - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), - doch het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,

158. Integendeel, Allah verhief hem tot Zich en Allah is Almachtig, Alwijs.

Allah zegt dus dat degene die beweren dat Jesus gekruizigd is in twijfel zijn en dat ze slechts vermoeden volgen. En wie de Bijbel eerlijk onderzoekt komt achter dat Jesus niet gekruizigd en leefde zoals Jona drie dagen en drie nachten in de buik van het zeedier leefde.

Wij lezen in de Bijbel dat jesus God smeekte om hem te redden en dat God zijn gebed verhoorde: "Hebreeën 5:7
Christus heeft tijdens zijn leven op aarde onder tranen en met luide stem gesmeekt en gebeden tot hem die hem kon redden van de dood, en werd verhoord vanwege zijn diep ontzag voor God."

En dit is in overeenstemming met wat in de Koran staat.

Hmz maar deze Discussie hebben we al gevoerd.

Jezus is gewoon gekruisigd en ik kan me maar 1 iemand bedenken die daar zo ongelofelijke hekel aan heeft.

Enuh BTW geen idee of het nu je punt goede vrijdag op de goede dag ja of nee, dat boeid me niet zo.. kerst word ook op tijd gevoerd waarop Jezus officieel niet geboren is. Maar hij is gewoon 3 dagen en 3 nachten in het graf geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 21 november 2006 21:22:13 schreef Princess. het volgende:

[...]

Hmz maar deze Discussie hebben we al gevoerd.

Jezus is gewoon gekruisigd en ik kan me maar 1 iemand bedenken die daar zo ongelofelijke hekel aan heeft.

Enuh BTW geen idee of het nu je punt goede vrijdag op de goede dag ja of nee, dat boeid me niet zo.. kerst word ook op tijd gevoerd waarop Jezus officieel niet geboren is. Maar hij is gewoon 3 dagen en 3 nachten in het graf geweest.

Jesus verklaarde dat hij niet aan het kruis gestorven was. Zondagochtend vroeg ging Maria Magdalena naar het graf. Het graf was toen leeg . Ze zag iemand staan die op een wachter leek, zij herkende in hem Jesus en wilde hem aanraken . Jesus zei "Houd me niet vast,’ zei Jezus. ‘Ik ben nog niet opgestegen naar de Vader."

Dit betekent dat het nog leefde en dus nog niet was gestorven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 21 november 2006 21:45:22 schreef Princess. het volgende:

Huh hoebedoel je vergeestelijken? Ik geloof dat hij lichamelijk is opgestaan.

Dat is wat Jesus zelf in de Bijbel heeft gezegd: dat ze gelijk zijn aan engelen. Lucas 20:

[34] Jezus zei tegen hen: ‘De kinderen van deze wereld huwen en worden uitgehuwelijkt, [35] maar wie waardig bevonden is deel te krijgen aan de komende wereld en aan de opstanding van de doden, huwt niet en wordt niet uitgehuwelijkt. [36] Zij kunnen ook niet meer sterven, want ze zijn als engelen en ze zijn kinderen van God omdat ze deel hebben aan de opstanding.

Dit verklaart ook waarom de discipelen ontzet en verschrokken waren toen hij naar hen toe ging.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmz snap niet echt de bijbeltekst die je hier gebruikt

Jezus is opgestaan, letterlijk... Voor God is alles mogenlijk hé knipoog_dicht.gif

En de tekst die jij laat zien is hoe het in de hemel eraan toe gaat.

Samengevoegde post 21-11-2006 22:01:19:

Quote:
Op dinsdag 21 november 2006 21:55:01 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Dit verklaart ook waarom de discipelen ontzet en verschrokken waren toen hij naar hen toe ging.

Is ook niet niks dat Hij uit de dood is opgestaan smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 21 november 2006 21:57:36 schreef Princess. het volgende:

Hmz snap niet echt de bijbeltekst die je hier gebruikt

Jezus is opgestaan, letterlijk... Voor God is alles mogenlijk hé
knipoog_dicht.gif

En de tekst die jij laat zien is hoe het in de hemel eraan toe gaat.

Ik betwijfel niet dat voor God alles mogelijk is. Nou om wat makkelijker te maken, In Lucas 36-43 lezen we het volgende:

[36] Terwijl ze nog aan het vertellen waren, kwam Jezus zelf in hun midden staan en zei: ‘Vrede zij met jullie.’ [37] Verbijsterd en door angst overmand, meenden ze een geestverschijning te zien. [38] Maar hij zei tegen hen: ‘Waarom zijn jullie zo ontzet en waarom zijn jullie ten prooi aan twijfel? [39] Kijk naar mijn handen en voeten, ik ben het zelf! Raak me aan en kijk goed, want een geest heeft geen vlees en beenderen zoals jullie zien dat ik heb.’ [40] Daarna toonde hij hun zijn handen en zijn voeten. [41] Omdat ze het van vreugde nog niet konden geloven en stomverbaasd waren, vroeg hij hun: ‘Hebben jullie hier iets te eten?’ [42] Ze gaven hem een stuk geroosterde vis. [43] Hij nam het aan en at het voor hun ogen op.

waarom waren de discipelen verbijsterd?

Waarom meenden ze geestverschijning gezien te hebben, zag hij eruit als een geest?

En waarom wilde Jesus bewijzen dat hij geen geest was?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 21 november 2006 22:07:49 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Ik betwijfel niet dat voor God alles mogelijk is. Nou om wat makkelijker te maken, In Lucas 36-43 lezen we het volgende:

[36] Terwijl ze nog aan het vertellen waren, kwam Jezus zelf in hun midden staan en zei: ‘Vrede zij met jullie.’ [37]
Verbijsterd en door angst overmand, meenden ze een geestverschijning te zien
. [38] Maar hij zei tegen hen: ‘Waarom zijn jullie zo ontzet en waarom zijn jullie ten prooi aan twijfel? [39] Kijk naar mijn handen en voeten, ik ben het zelf! Raak me aan en kijk goed, want een geest heeft geen vlees en beenderen zoals jullie zien dat ik heb.’ [40] Daarna toonde hij hun zijn handen en zijn voeten. [41] Omdat ze het van vreugde nog niet konden geloven en stomverbaasd waren, vroeg hij hun: ‘Hebben jullie hier iets te eten?’ [42] Ze gaven hem een stuk geroosterde vis. [43] Hij nam het aan en at het voor hun ogen op.

1)waarom waren de discipelen verbijsterd?

2)Waarom meenden ze geestverschijning gezien te hebben, 3)zag hij eruit als een geest?

4)En waarom wil Jesus bewijzen dat hij geen geest is?

Heb ze even een nr gegeven hoop niet dat je het erg vind.

ad 1) Omdat ze dachten dat hij dood was, dat hij niet meer zou opstaan.

ad 2) Omdat ze er echt heilig van overtuigd waren dat Jezus dood was, en Hij het niet kon zijn

ad 3) Nogmaals ze dachten dat hij dood was, dus logisch dat je denk *aaaah* een geest onmogenlijk.

ad 4) Hij wilde laten zien, kijkt jongens in heb de wet vervuld ik ben degene die dood was, maar ik leef, nu en tot in eeuwigheid big-smile.gif Kijk naar mijn handen, kijk naar mijn voeten, zie mijn handen en voeten zijn echt doorboord, ik ben echt voor jullie aan het kruis gegaan... maar ik ben degene die opgestaan is, degene die de duivel de heerser van de dood ontroont heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 21 november 2006 22:13:13 schreef Princess. het volgende:

[...]

Heb ze even een nr gegeven hoop niet dat je het erg vind.

ad 1) Omdat ze dachten dat hij dood was, dat hij niet meer zou opstaan.

Ze dachten inderdaad want geen een van de discipelen heeft de gebeurtennis meegemaakt(marcus 14:50), daarom zegt Jesus "waarom zijn jullie ten prooi aan twijfel?"

Quote:
ad 2) Omdat ze er echt heilig van overtuigd waren dat Jezus dood was, en Hij het niet kon zijn

ad 3) Nogmaals ze dachten dat hij dood was, dus logisch dat je denk *aaaah* een geest onmogenlijk.

Nee ze wisten dat iemand die uit het dood is opgestaan vergeestelijkt.

Quote:
ad 4) Hij wilde laten zien, kijkt jongens in heb de wet vervuld ik ben degene die dood was, maar ik leef, nu en tot in eeuwigheid
big-smile.gif
Kijk naar mijn handen, kijk naar mijn voeten, zie mijn handen en voeten zijn echt doorboord, ik ben echt voor jullie aan het kruis gegaan... maar ik ben degene die opgestaan is, degene die de duivel de heerser van de dood ontroont heeft.

Hier bewijst hij dat Hij niet dood is geweest en hij de oude Jesus is, die met hen liep, at en dronk. Hij vertelt hun dus dat hij niet opgewekt is, want een opgewekte lichaam heeft geen vlees en beenderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 21 november 2006 22:31:32 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Ze dachten inderdaad want geen een van de discipelen heeft de gebeurtennis meegemaakt(marcus 14:50), daarom zegt Jesus
"waarom zijn jullie ten prooi aan twijfel?"

[...]

Nee ze wisten dat iemand die uit het dood is opgestaan vergeestelijkt.

[...]

Hier bewijst hij dat Hij niet dood is geweest en hij de oude Jesus is, die met hen liep, at en dronk. Hij vertelt hun dus dat hij niet opgewekt is, want een opgewekte lichaam heeft geen vlees en beenderen.

Misschien moet je het OT maar eens goed lezen smile.gif

Jezus is wel degelijk opgestaan, en Maria was erbij dat hij aan het kruis ging, zijn lichaam heeft ze zelfs van het kruis gehaalt. smile.gif enuh zij heeft hem ook levend gezien daarna.

Er is een profetie, weet even niet zo snel waar die staat, maar daar staat dat Jezus lichaam de ontbinding niet zal zien, en dat is ook gebeurd

En in de koran wekt Isa ook doden op, is toch ook letterlijk, zijn daarna ook geen geesten, zo ook is Jezus opgestaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 21 november 2006 22:34:26 schreef Princess. het volgende:

[...]

Misschien moet je het OT maar eens goed lezen
smile.gif

Jezus is wel degelijk opgestaan, en Maria was erbij dat hij aan het kruis ging, zijn lichaam heeft ze zelfs van het kruis gehaalt.
smile.gif
enuh zij heeft hem ook levend gezien daarna.

Er is een profetie, weet even niet zo snel waar die staat, maar daar staat dat Jezus lichaam de ontbinding niet zal zien, en dat is ook gebeurd

En in de koran wekt Isa ook doden op, is toch ook letterlijk, zijn daarna ook geen geesten, zo ook is Jezus opgestaan

Hoe kan zij in haar eentje een dode lichaam gewikkeld in balsem in linnen (Johannes 19:39) dragen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 21 november 2006 22:34:26 schreef Princess. het volgende:

[...]

En in de koran wekt Isa ook doden op, is toch ook letterlijk, zijn daarna ook geen geesten, zo ook is Jezus opgestaan

De koran zegt:

5:110. Wanneer Allah zal zeggen: "O Jezus, zoon van Maria, gedenk Mijn gunst aan u en uw moeder, toen Ik u met de geest van heiligheid versterkte, dat gij als kind en op middelbare leeftijd tot het volk spraakt en toen Ik u het Boek en de wijsheid en de Torah en het Evangelie onderwees en toen gij door Mijn gebod uit klei de vorm van een vogel maakte, dan er in blies en het een vogel werd door Mijn gebod; en toen gij de blinden en de melaatsen door Mijn gebod hebt genezen en de doden opgewekt; en toen Ik de kinderen Israëls er van weerhield, (u te doden), toen gij met duidelijke tekenen tot hen kwaamt en degenen onder hen die verwierpen, zeiden: "Dit is niets, dan klaarblijkelijke tovenarij."

Hier vermeldt Allah dat alles gebeurde door Zijn gebod en dat Hij Jesus heeft gered.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ow ja dat vermeld een boek dat ruim 600 jaar later geschreven is, dan is er allang mythevorming en voor geschiedkundige gaat de betrouwbaarheid achteruit

vertrouw ik liever de ooggetuigen verslagen en de bronnen buiten de bijbel om, en de relatie die ik met God heb

En dan blijkt dat hij toch echt is gekruisigt. Ik weet het komt 1 iemand niet goed uit, want hierdoor is onze relatie met God hersteld, vind niet iedereen even leuk.

Samengevoegde post 21-11-2006 23:03:37:

Trouwens nog meer bewijs vanuit de bijbel dat Jezus niet gekruisigd is?

*volgens mij ook niet te vinden, maar goed*

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 21 november 2006 22:52:24 schreef Princess. het volgende:

Neem aan dat ze dat niet in haar eentje gedaan heeft..

Dat is wat in de Bijbel staat.

Quote:
Maar waarom zou ze anders verbaasd zijn als ze hem zag in de tuin? dan had ze toch geweten dat Hij leefde en niet dood was?

Om dit te beantwoorden, moeten we ons eerst afvragen waarom ze naar het graf ging, weet jij dat mischien?

Quote:
Intressante ondertitel trouwens.

Dank je

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:07:06 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Dat is wat in de Bijbel staat.

Zal hem eens opzoeken, misschien staat er gewoon niet vermeld dat er andere bij waren, en staat dit in 1 van de anderen evangelieen.

Quote:
[...]

Om dit te beantwoorden, moeten we ons eerst afvragen waarom ze naar het graf ging, weet jij dat mischien?

Omdat ze dacht dat Jezus dood was knipoog_dicht.gif dus ging ze samen met andere vrouwen op pad naar het graf toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien zit de koran wel gewoon fout op dit punt, want niemand die kon controleren dat wat Mohammed zei waar is.

Daarnaast heeft hij ook duivelversen, waarvan hij dacht dat het door de engel Gabriel geopenbaard werd, maar dit later van de duivel bleek...

lastig als zowel de duivel als de engel op een zelfde manier dingen openbaren.

Heb ik het nog geen eens gehad over de geabrogeerden verzen.

Samengevoegde post 21-11-2006 23:12:51:

Quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:11:27 schreef dialoog_zoeker het volgende:

Ik zie dat het tijd is om te slapen, anders merk ik morgen op mijn werk. Ik zal jouw volgende berichten morgen beantwoorden. Prettige nacht
bye.gif

Dankje jij ook. slaap lekker sleepey.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:12:20 schreef Princess. het volgende:

Misschien zit de koran wel gewoon fout op dit punt, want niemand die kon controleren dat wat Mohammed zei waar is.

Daarnaast heeft hij ook duivelversen, waarvan hij dacht dat het door de engel Gabriel geopenbaard werd, maar dit later van de duivel bleek...

lastig als zowel de duivel als de engel op een zelfde manier dingen openbaren.

Nou voordat ik slaap, kun jij de betreffende duivelversen verder verduidelijken? Ik probeer ook zoveel mogelijk referenties naar de Bijbel te vermelden.

Dan kan ik morgen hierop reageren.

Quote:
Heb ik het nog geen eens gehad over de geabrogeerden verzen.

Mischien kun je ook dit verder verduidelijken.

Samengevoegde post 21-11-2006 23:12:51:

[...]

Quote:
Dankje jij ook. slaap lekker
sleepey.gif

Slaap lekker

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:17:19 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Nou voordat ik slaap, kun jij de betreffende duivelversen verder verduidelijken? Ik probeer ook zoveel mogelijk referenties naar de Bijbel te vermelden.

Dan kan ik morgen hierop reageren.

[...]

Mischien kun je ook dit verder verduidelijken.

Samengevoegde post 21-11-2006 23:12:51:

[...]

[...]

Slaap lekker

Over de duivelverzen, had aantekening gemaakt in mijn koran erover *heb ik helaas uitgeleend* maar zal ff kijken of ik het nog kan vinden.

Mohammed kreeg namelijk een openbaring dat je naast God nog andere Goden moest aanbidden, zijn metgezellen vonden dit raar en vervolgens kreeg hij een andere openbaring. Dat het inderdaad fout was, en dat het de duivel was geweest die het geopenbaard had.

Abrogaties:

Gaat over dat Mohammed later dingen moest wijzingen in de wetten enz. Zal ik ook wel voor je opzoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid