Spring naar bijdragen

Wat was het teken van Jonas?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 116
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:23:00 schreef Princess. het volgende:

[...]

Over de duivelverzen, had aantekening gemaakt in mijn koran erover *heb ik helaas uitgeleend* maar zal ff kijken of ik het nog kan vinden.

Mohammed kreeg namelijk een openbaring dat je naast God nog andere Goden moest aanbidden, zijn metgezellen vonden dit raar en vervolgens kreeg hij een andere openbaring. Dat het inderdaad fout was, en dat het de duivel was geweest die het geopenbaard had.

Abrogaties:

Gaat over dat Mohammed later dingen moest wijzingen in de wetten enz. Zal ik ook wel voor je opzoeken.

Beste Princess,

Hierbij twee documenten (helaas in het engels) die de bovenstaande vragen beantwoorden. Ik heb dit gedaan zodat we niet van de topic afdwalen. Ik was nog niet klaar met de topic, ik zal vanavond nog meer bewijzen posten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De tweede document.

Samengevoegde post 23-11-2006 17:38:46:

"Mohammed kreeg namelijk een openbaring dat je naast God nog andere Goden moest aanbidden"

Het bovenstaande is ONMOGLIJK. Het enige reden waarom zijn eigen mensen hem verbanden was, omdat hij zei "er is geen god behalve Allah". Ik wacht met veel belanstelling de bewijzen die jij hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 17:41:11 schreef Princess. het volgende:

Hmz ja heb geen tijd omdat op dit moment uitgebreid te gaan lezen, zou het meer op prijs stellen als je het gewoon poste in het Nedl.

Door tijdgebrek is het niet gelukt om in het Nederlands te vertalen (het schuld van de moderne tijd). Ik zal proberen gedeeltes hiervan in het nederlands te posten, .

Link naar bericht
Deel via andere websites

In de oudste bronnen over het leven van Mohammed, afkomstig van Ibn Sa'd, Ibn Ishaq en Tabar worden deze al genoemd. Mohammed gaf in de soera 53:19-21 aanvankelijk aan dat de drie godinnen van Mekka betekenis hadden als bemiddelaar tussen mens en god. De tekst waaruit dit blijkt luidt: "Zij zijn verheven vrouwen (ook wel: vogels) wier voorspraak nodig is". Gebeden werden tot de godin gericht, omdat zij de enige was die in de directe nabijheid van god kon vertoeven.

Hebt gij gezien al-Laten en Al-uzza

Enal-Manat, de derde, de ander?

Deze zijn de verheven zwanen;

Op hun tussenkomst kan men rekenen

Zij zijn niet te verontachtzamen

Naderhand werd dit geabrogeerd en gewijzigd. Niet de engel Gabriel maar de duivel Satan zou verantwoordelijk zijn geweest voor de eerdere tekst.

Daar kan de gewone mens vrede mee hebben, maar een buitenstaander als ik zegt dan: dus Satan kan ook openbaringen doen, op exact dezelfde manier als Allah dat deed...via Mohammed. Hoe kun je dan exact weten welk deel van de Koran door Satan en welk door Allah is gedaan, zeker omdat de openbaringen zo verspreid en willekeurig werden gedaan.

Zie trouwens mijn onderschriften. Tot op vandaag weet men niet wat juist is in de Koran. Men twijfelt over enkele abrogatie, voornamelijk over welk vers nu is geabrogeerd en welk niet en wat de juiste moet zijn.

Hetzelfde kan gezegd worden van Surah El Jinn, waar Allah woorden van Jinns citeert/openbaard en waar de Jinns in korantaal spreken.

72. De Djinn (Al-Djinn)

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Zeg: "Het is aan mij geopenbaard dat een groep der djinn heeft geluisterd (naar de Koran), en zij zeiden: 'Waarlijk, wij hebben een wonderbaarlijke verkondiging gehoord!

2. Die tot rechtschapenheid leidt; daarom hebben wij er in geloofd, en wij zullen stellig niemand met onze Heer vereenzelvigen.

3. En de Majesteit van onze Heer is hoog verheven. Hij heeft noch echtgenote noch zoon.

4. En voorzeker, de dwaas onder ons placht over Allah leugen te spreken.

5. Doch wij hadden gemeend dat mensen en djinn nooit een leugen over Allah zouden uiten.

6. Voorzeker, waren er enige mensen die toevlucht bij sommige djinn zochten, waardoor zij hun zonden vermeerderden.

7. En zij meenden inderdaad, zoals gij meendet, dat Allah nooit een boodschapper zou zenden.

8. En wij trachtten de hemel te bespieden en wij vonden deze vol sterke wachters en vlammen.

9. En voorzeker, wij plachten op enige plaatsen te zitten om de gesprekken te beluisteren. Maar wie nu luistert, vindt een vlam die op hem wacht.

10. Wij weten daardoor niet of voor degenen die op aarde zijn, een ramp wordt bedoeld of dat hun Heer hen op het goede pad wil leiden.

11. Er zijn onder ons die rechtvaardig zijn en er zijn onder ons die anders zijn en wij volgen verschillende wegen.

12. En wij beseffen dat wij Allah's (plan) op aarde onmogelijk kunnen verijdelen, noch kunnen wij Hem door de vlucht ontlopen.

13. En toen wij de leiding hoorden, geloofden wij er in. En hij, die gelooft in zijn Heer, heeft geen vrees voor verlies of onrecht.

14. En er zijn onder ons Moslims en er zijn onder ons die van de rechte weg zijn afgeweken. En zij die zich onderwerpen - hebben de rechte weg gezocht.

15. En zij die van de rechte weg afwijken, zullen brandstof der hel zijn.'"

16. Indien zij zich aan het rechte pad houden zullen Wij hun water in overvloed te drinken geven,

17. Om hen daarmee op de proef te stellen. En wie zich van de gedachte aan zijn Heer afwendt, Hij zal hem een toenemende straf toedienen.

18. En zeg: "Alle bedehuizen behoren aan Allah; roept daarom niemand naast Allah aan."

19. En toen de dienaar van Allah opstond om Hem te aanbidden, vielen zij hem bijna aan.

20. Zeg: "Ik bid alleen tot mijn Heer en ik vereenzelvig niemand met Hem."

21. Zeg: "Ik heb (uit mijzelf) geen macht u goed of kwaad te doen."

22. Zeg: "Voorzeker, niemand kan mij tegen Allah beschermen, noch kan ik een andere schuilplaats vinden buiten Hem -

23. (Mij is) slechts de verkondiging van Allah's boodschap opgedragen." En voor degenen die Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzamen is het Vuur der hel, waarin zij lange tijd zullen vertoeven,

24. Tot zij de straf zien waarmee zij worden bedreigd, maar dan zullen zij ook weten wie zwakkere helpers en kleiner aantal heeft.

25. Zeg hun: "Ik weet niet of hetgeen waarmede gij bedreigd wordt nabij is of wel dat mijn Heer het zal uitstellen voor een lange tijd."

26. Hij is de Kenner van het onzienlijke en Hij geeft niemand overvloedig kennis van Zijn geheimen.

27. Behalve hem die Hij als boodschapper kiest. Dan doet Hij een wacht vóór hem en achter hem gaan,

28. Opdat Hij moge weten dat zij (Zijn boodschappers) de boodschappen van hun Heer hebben overgebracht. En Hij omvat alles wat met hen is - en Hij heeft alles berekend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste princess,

Vraag1. Ben jij met mij eens dat Jesus bereid was om te vechten tegen de joden die hem wilden doden?

Lucas 22

"35 Daarna zei hij tegen hen: ‘Toen ik jullie uitzond zonder geldbuidel, reistas en sandalen, kwamen jullie toen iets tekort?’ ‘Niets!’ antwoordden ze. 36 Hij zei: ‘Maar wie nu een geldbuidel heeft, moet die meenemen, evenals zijn reistas, en wie er geen heeft moet zijn mantel verkopen en zich een zwaard aanschaffen."

Lucas 19

"27 En die vijanden van mij die niet wilden dat ik koning over hen werd, breng hen hier en dood ze voor mijn ogen.â€â€™

Vraag2. Ben jij met mij eens dat toen de situatie grimmiger werd Jesus zichzelf tot God richte om hem te redden en dat gebed geaccepteerd werd?

Lucas 22:42 "‘Vader, als u het wilt, neem dan deze beker van mij weg. Maar laat niet wat ik wil, maar wat u wilt gebeuren.’"

Lucas 22:43 "Uit de hemel verscheen hem een engel om hem kracht te geven." Dit betekent dat een engel hem verzekerde dat God hem niet hulploos zou achterlaten.

Hebreeën 5:7 "Christus heeft tijdens zijn leven op aarde onder tranen en met luide stem gesmeekt en gebeden tot hem die hem kon redden van de dood, en werd verhoord vanwege zijn diep ontzag voor God."

Graag inhoudelijke antwoord op deze vragen. Als jij mee eens bent, ga ik verder met de volgende fase, als jij niet mee eens bent, dan graag verder toelichten waarom je niet mee eens bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:58:52 schreef dialoog_zoeker het volgende:

Beste princess,

Vraag1. Ben jij met mij eens dat Jesus bereid was om te vechten tegen de joden die hem wilden doden?

Nope, Hij werd mishandeld, maar verzette zich niet

en deed zijn mond niet open.

Als een schaap dat naar de slacht wordt geleid,

als een ooi die stil is bij haar scheerders

deed hij zijn mond niet open.

Samengevoegde post 23-11-2006 21:05:36:

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:58:52 schreef dialoog_zoeker het volgende:

Beste princess,

Vraag1. Ben jij met mij eens dat Jesus bereid was om te vechten tegen de joden die hem wilden doden?

Lucas 19

"27 En die vijanden van mij die niet wilden dat ik koning over hen werd, breng hen hier en dood ze voor mijn ogen.â€â€™

Is een gelijkenis

Samengevoegde post 23-11-2006 21:07:05:

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:58:52 schreef dialoog_zoeker het volgende:

Vraag2. Ben jij met mij eens dat toen de situatie grimmiger werd Jesus zichzelf tot God richte om hem te redden en dat gebed geaccepteerd werd?

Nope wel dat hij bad laat deze beker aan mij voorbij gaan, maar laat niet mijn wil, maar u wil geschiede. En dat is ook gebeurd. En Jezus is gekruisigd.

Samengevoegde post 23-11-2006 21:09:33:

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:58:52 schreef dialoog_zoeker het volgende:

Hebreeën 5:7 "Christus heeft tijdens zijn leven op aarde onder tranen en met luide stem gesmeekt en gebeden tot hem die hem kon redden van de dood,
en werd verhoord
vanwege zijn diep ontzag voor God."

En gelijk daarna:

Christus heeft tijdens zijn leven op aarde onder tranen en met luide stem gesmeekt en gebeden tot hem die hem kon redden van de dood, en werd verhoord vanwege zijn diep ontzag voor God. 8 Hoewel hij zijn Zoon was, heeft hij moeten lijden, en zo heeft hij gehoorzaamheid geleerd.

Samengevoegde post 23-11-2006 21:12:12:

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:58:52 schreef

Lucas 22

"35 Daarna zei hij tegen hen: ‘Toen ik jullie uitzond zonder geldbuidel, reistas en sandalen, kwamen jullie toen iets tekort?’ ‘Niets!’ antwoordden ze. 36 Hij zei: ‘Maar wie nu een geldbuidel heeft, moet die meenemen, evenals zijn reistas, en wie er geen heeft moet zijn mantel verkopen en
zich een zwaard aanschaffen."

Zijn dicipelen zouden met haat en vervolging te maken krijgen en moesten dus voorbereid zijn.

Samengevoegde post 23-11-2006 21:14:04:

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:58:52 schreef dialoog_zoeker het volgende:

Graag inhoudelijke antwoord op deze vragen. Als jij mee eens bent, ga ik verder met de volgende fase, als jij niet mee eens bent, dan graag verder toelichten waarom je niet mee eens bent.

Zoals u vroeg, graag zou ik ook antwoord willen hebben op mijn vraag... Hoe betrouwbaar is Mohammed als de duivel en de engel op dezelfde manier een boodschap brengen. En wat vind jij ervan dat Mohammed opriep tot het aanbidden van 3 goden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 17:59:52 schreef Princess. het volgende:

In de oudste bronnen over het leven van Mohammed, afkomstig van Ibn Sa'd, Ibn Ishaq en Tabar worden deze al genoemd. Mohammed gaf in de soera 53:19-21 aanvankelijk aan dat de drie godinnen van Mekka betekenis hadden als bemiddelaar tussen mens en god. De tekst waaruit dit blijkt luidt: "Zij zijn verheven vrouwen (ook wel: vogels) wier voorspraak nodig is". Gebeden werden tot de godin gericht, omdat zij de enige was die in de directe nabijheid van god kon vertoeven.

Hebt gij gezien al-Laten en Al-uzza

Enal-Manat, de derde, de ander?

Deze zijn de verheven zwanen;

Op hun tussenkomst kan men rekenen

Zij zijn niet te verontachtzamen

Naderhand werd dit geabrogeerd en gewijzigd. Niet de engel Gabriel maar de duivel Satan zou verantwoordelijk zijn geweest voor de eerdere tekst.

Dit is wat arabische afgodenaanbidders hebben verzonnen. Ze hebben gezegd "Mohammed (vrede zij met hem) heeft onze goden geprezen". Als je de versen verder leest, begrijp je waarover het gaat.

19. Ziet, de Laat en de Ozza,

20. En een ander, de derde, Manaat?

21. "Zijn voor u de mannelijke wezens en voor Hem de vrouwelijke?"

22. Dat is dan een onrechtvaardige verdeling;

23. Dit zijn slechts namen die gij uitgedacht hebt - gij en uw vaderen - waarvoor Allah geen gezag heeft nedergezonden. Zij volgen slechts hun vermoedens en begeerten. En voorzeker de leiding van hun Heer is nu tot hen gekomen.

Quote:
Daar kan de gewone mens vrede mee hebben, maar een buitenstaander als ik zegt dan: dus Satan kan ook openbaringen doen, op exact dezelfde manier als Allah dat deed...via Mohammed. Hoe kun je dan exact weten welk deel van de Koran door Satan en welk door Allah is gedaan, zeker omdat de openbaringen zo verspreid en willekeurig werden gedaan.

Zie trouwens mijn onderschriften. Tot op vandaag weet men niet wat juist is in de Koran. Men twijfelt over enkele abrogatie, voornamelijk over welk vers nu is geabrogeerd en welk niet en wat de juiste moet zijn.

Hetzelfde kan gezegd worden van Surah El Jinn, waar Allah woorden van Jinns citeert/openbaard en waar de Jinns in korantaal spreken.

72. De Djinn (Al-Djinn)

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Zeg: "Het is aan mij geopenbaard dat een groep der djinn heeft geluisterd (naar de Koran), en zij zeiden: 'Waarlijk, wij hebben een wonderbaarlijke verkondiging gehoord!

2. Die tot rechtschapenheid leidt; daarom hebben wij er in geloofd, en wij zullen stellig niemand met onze Heer vereenzelvigen.

3. En de Majesteit van onze Heer is hoog verheven. Hij heeft noch echtgenote noch zoon.

4. En voorzeker, de dwaas onder ons placht over Allah leugen te spreken.

5. Doch wij hadden gemeend dat mensen en djinn nooit een leugen over Allah zouden uiten.

6. Voorzeker, waren er enige mensen die toevlucht bij sommige djinn zochten, waardoor zij hun zonden vermeerderden.

7. En zij meenden inderdaad, zoals gij meendet, dat Allah nooit een boodschapper zou zenden.

8. En wij trachtten de hemel te bespieden en wij vonden deze vol sterke wachters en vlammen.

9. En voorzeker, wij plachten op enige plaatsen te zitten om de gesprekken te beluisteren. Maar wie nu luistert, vindt een vlam die op hem wacht.

10. Wij weten daardoor niet of voor degenen die op aarde zijn, een ramp wordt bedoeld of dat hun Heer hen op het goede pad wil leiden.

11. Er zijn onder ons die rechtvaardig zijn en er zijn onder ons die anders zijn en wij volgen verschillende wegen.

12. En wij beseffen dat wij Allah's (plan) op aarde onmogelijk kunnen verijdelen, noch kunnen wij Hem door de vlucht ontlopen.

13. En toen wij de leiding hoorden, geloofden wij er in. En hij, die gelooft in zijn Heer, heeft geen vrees voor verlies of onrecht.

14. En er zijn onder ons Moslims en er zijn onder ons die van de rechte weg zijn afgeweken. En zij die zich onderwerpen - hebben de rechte weg gezocht.

15. En zij die van de rechte weg afwijken, zullen brandstof der hel zijn.'"

16. Indien zij zich aan het rechte pad houden zullen Wij hun water in overvloed te drinken geven,

17. Om hen daarmee op de proef te stellen. En wie zich van de gedachte aan zijn Heer afwendt, Hij zal hem een toenemende straf toedienen.

18. En zeg: "Alle bedehuizen behoren aan Allah; roept daarom niemand naast Allah aan."

19. En toen de dienaar van Allah opstond om Hem te aanbidden, vielen zij hem bijna aan.

20. Zeg: "Ik bid alleen tot mijn Heer en ik vereenzelvig niemand met Hem."

21. Zeg: "Ik heb (uit mijzelf) geen macht u goed of kwaad te doen."

22. Zeg: "Voorzeker, niemand kan mij tegen Allah beschermen, noch kan ik een andere schuilplaats vinden buiten Hem -

23. (Mij is) slechts de verkondiging van Allah's boodschap opgedragen." En voor degenen die Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzamen is het Vuur der hel, waarin zij lange tijd zullen vertoeven,

24. Tot zij de straf zien waarmee zij worden bedreigd, maar dan zullen zij ook weten wie zwakkere helpers en kleiner aantal heeft.

25. Zeg hun: "Ik weet niet of hetgeen waarmede gij bedreigd wordt nabij is of wel dat mijn Heer het zal uitstellen voor een lange tijd."

26. Hij is de Kenner van het onzienlijke en Hij geeft niemand overvloedig kennis van Zijn geheimen.

27. Behalve hem die Hij als boodschapper kiest. Dan doet Hij een wacht vóór hem en achter hem gaan,

28. Opdat Hij moge weten dat zij (Zijn boodschappers) de boodschappen van hun Heer hebben overgebracht. En Hij omvat alles wat met hen is - en Hij heeft alles berekend.

Ten eerste wij geloven dat de Djinns gelovigen en niet gelovigen hebben. Ten tweede Allah citeert in Koran ook profeten, gelovigen, christenen, joden en zelfs Satan. Betekent dit dat ze allemaal de Koran hebben geschreven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:16:24 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Dit is wat arabische afgodenaanbidders hebben verzonnen. Ze hebben gezegd "Mohammed (vrede zij met hem) heeft onze goden geprezen". Als je de versen verder leest, begrijp je waarover het gaat.

19. Ziet, de Laat en de Ozza,

20. En een ander, de derde, Manaat?

21. "Zijn voor u de mannelijke wezens en voor Hem de vrouwelijke?"

22. Dat is dan een onrechtvaardige verdeling;

23.
Dit zijn slechts namen die gij uitgedacht hebt - gij en uw vaderen - waarvoor Allah geen gezag heeft nedergezonden. Zij volgen slechts hun vermoedens en begeerten. En voorzeker de leiding van hun Heer is nu tot hen gekomen.

Hij heeft het natuurlijk wel verandert nadat hij dat gezegt had *geabrogeert*

Quote:
[...]

Ten eerste wij geloven dat de Djinns gelovigen en niet gelovigen hebben. Ten tweede Allah citeert in Koran ook profeten, gelovigen, christenen, joden en zelfs Satan. Betekent dit dat ze allemaal de Koran hebben geschreven?

Neen, maar ze openbaren blijkbaar wel op dezelfde manier, en ook nog eens heel anders als in de bijbel, dus ik heb inderdaad zo mijn twijfels.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:00:35 schreef Princess. het volgende:

[...]

Nope, Hij werd mishandeld, maar verzette zich niet

en deed zijn mond niet open.

Als een schaap dat naar de slacht wordt geleid,

als een ooi die stil is bij haar scheerders

deed hij zijn mond niet open.

Samengevoegde post 23-11-2006 21:05:36:

[...]

Is een gelijkenis

Samengevoegde post 23-11-2006 21:07:05:

[...]

Nope wel dat hij bad laat deze beker aan mij voorbij gaan, maar laat niet mijn wil, maar
u
wil geschiede. En dat is ook gebeurd. En Jezus is gekruisigd.

Samengevoegde post 23-11-2006 21:09:33:

[...]

En gelijk daarna:

Christus heeft tijdens zijn leven op aarde onder tranen en met luide stem gesmeekt en gebeden tot hem die hem kon redden van de dood, en werd verhoord vanwege zijn diep ontzag voor God. 8
Hoewel hij zijn Zoon was, heeft hij moeten lijden
, en zo heeft hij gehoorzaamheid geleerd.

Lijden wordt vaak overdreven in de Bijbel wordt als een 'dood' aangeduid, zoals Paulus zei in 1 Korintiërs 15:31 "31 Elke dag sterf ik opnieuw, broeders en zusters, zo waar als ik dankzij Christus Jezus, onze Heer, trots op u kan zijn."

Bedoel je dat hij bad om gekruizigd te worden?

Lijkt iemand die zegt "‘Konden jullie niet eens één uur met mij waken?" iemand die als een lam wil sterven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:33:53 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Lijden wordt vaak overdreven in de Bijbel wordt als een 'dood' aangeduid, zoals Paulus zei in 1 Korintiërs 15:31 "31
Elke dag sterf ik opnieuw
, broeders en zusters, zo waar als ik dankzij Christus Jezus, onze Heer, trots op u kan zijn."

Bedoel je dat hij bad om gekruizigd te worden?

Lijkt iemand die zegt
"‘Konden jullie niet eens één uur met mij waken?"
iemand die als een lam wil sterven?

Sorry maar alleen Jezus is het perfecte offerlam.. kan niemand aan voldoen knipoog_dicht.gif op Jezus na dan..

En de teksten die jij hierboven laat zien moet je gewoon keer in z'n cotext lezen, maar ja dan valt je bewering niet te ondersteunen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:26:53 schreef Princess. het volgende:

[...]

Hij heeft het natuurlijk wel verandert nadat hij dat gezegt had *geabrogeert*

[...]

Neen, maar ze openbaren blijkbaar wel op dezelfde manier, en ook nog eens heel anders als in de bijbel, dus ik heb inderdaad zo mijn twijfels.

Het is Allah die praat over hen. Als ik bijvoorbeeld zeg Princess heeft dat en dat gezegd, betekent het toch niet dat jij iets openbaart?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:36:44 schreef Princess. het volgende:

[...]

Sorry maar alleen Jezus is het perfecte offerlam.. kan niemand aan voldoen
knipoog_dicht.gif
op Jezus na dan..

En de teksten die jij hierboven laat zien moet je gewoon keer in z'n cotext lezen, maar ja dan valt je bewering niet te ondersteunen
smile.gif

ben jij met mij eens dan dat geen een van discipelen de kruiziging heeft gezien?

Link naar bericht
Deel via andere websites

zeg dialoog_zoeker, je was toch aan het aantonen dat de Bijbel niet klopte?

Samengevoegde post 23-11-2006 21:40:53:

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:40:18 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

ben jij met mij eens dan dat geen een van discipelen de kruiziging heeft gezien?

Had Johannes zijn ogen dicht dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:40:18 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

ben jij met mij eens dan dat geen een van discipelen de kruiziging heeft gezien?

Nee volgens mij was er 1 bij *meen ik me te herinneren* Of ging die later weg

Zijn moeder was er iig wel bij, en nog heel veel andere mensen.

Daarnast zo soldaat zou echt wel 10 keer kijken of die echt dood was, hij kreeg de straf als het niet zo was.

Bewijs: water en bloed uit zijn zij.

Samengevoegde post 23-11-2006 21:42:14:

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:40:24 schreef

Samengevoegde post 23-11-2006 21:40:53:

[...]

Had Johannes zijn ogen dicht dan?

Thanks big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:40:24 schreef diakio het volgende:

zeg dialoog_zoeker, je was toch aan het aantonen dat de Bijbel niet klopte?

Samengevoegde post 23-11-2006 21:40:53:

[...]

Had Johannes zijn ogen dicht dan?

Wat ik over de Bijbel heb gezegd kun je eerst zoeken en daarna inhoudelijk daarop reageren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:42:24 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Wat ik over de Bijbel heb gezegd kun je eerst zoeken en daarna inhoudelijk daarop reageren.

tut tut tut, wat een gepikeerde reactie "dialoog zoeker". Ik zie wat je over de Bijbel zegt, en eerlijk gezegd snap ik minder en minder dat je de ruimte krijgt voor je moslim-agitprop. Maar dat je dan ook nog eens gepikeerd gaat doen als ik een eenvoudig vraagje stel, sorry hoor, errug dialoog-zoekend, not.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:41:51 schreef Princess. het volgende:

[...]

Nee volgens mij was er 1 bij *meen ik me te herinneren* Of ging die later weg

Zijn moeder was er iig wel bij, en nog heel veel andere mensen.

Volgens Marcus 14:50 "Toen lieten allen hem in de steek en vluchtten weg."

Quote:
Daarnast zo soldaat zou echt wel 10 keer kijken of die echt dood was, hij kreeg de straf als het niet zo was.

Zijn benen werden gebroken door de Romeinse soldaten. Volgens Johannes 19:32-33

Quote:
Bewijs: water en bloed uit zijn zij.

Verkeerde bewijs: Als Jesus aan het kruis stierf zou zijn bloed klonteren en er zou er geen bloed uit zijn lichaam stromen toen zijn zijde doorboord werd. Maar het evangelie verklaart dat er bloed en water uitvloeide; Johannes 19:34 "Maar een van de soldaten stak een lans in zijn zij en meteen vloeide er bloed en water uit."

Samengevoegde post 23-11-2006 22:00:02:

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:44:15 schreef Princess. het volgende:

[...]

Datgene over Johannes was inhoudelijk
knipoog_dicht.gif

Daar ging ik ook op in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:58:05 schreef dialoog_zoeker het volgende:

Zijn benen werden gebroken door de Romeinse soldaten.

Volgens Johannes 19:32-33

32 Toen braken de soldaten de benen van de eerste die tegelijk met Jezus gekruisigd was, en ook die van de ander. 33 Vervolgens kwamen ze bij Jezus, maar ze zagen dat hij al gestorven was. Daarom braken ze zijn benen niet. 34 Maar een van de soldaten stak een lans in zijn zij en meteen vloeide er bloed en water uit.

werden dus niet gebroken knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:44:26 schreef diakio het volgende:

[...]

tut tut tut, wat een gepikeerde reactie "dialoog zoeker". Ik zie wat je over de Bijbel zegt, en eerlijk gezegd snap ik minder en minder dat je de ruimte krijgt voor je moslim-agitprop. Maar dat je dan ook nog eens gepikeerd gaat doen als ik een eenvoudig vraagje stel, sorry hoor, errug dialoog-zoekend, not.

Het enige wat ik zei is, reageer inhoudelijk. Wat bedoel je wat ik over de Bijbel zei? Kun je niet tegen dat ik dingen die in Bijbel staan post?

Samengevoegde post 23-11-2006 22:07:57:

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 22:02:00 schreef Princess. het volgende:

Op donderdag 23 november 2006 21:58:05 schreef dialoog_zoeker het volgende:

Zijn benen werden gebroken door de Romeinse soldaten.

Volgens Johannes 19:32-33

32 Toen braken de soldaten de benen van de eerste die tegelijk met Jezus gekruisigd was, en ook die van de ander. 33 Vervolgens kwamen ze bij Jezus, maar ze zagen dat hij al gestorven was.
Daarom braken ze zijn benen niet
. 34 Maar een van de soldaten stak een lans in zijn zij en meteen vloeide er bloed en water uit.

werden dus niet gebroken
knipoog_dicht.gif

Ik bedoelde zijn benen werden niet gebroken. Ik had het woord niet overgeslagen.

Je ging de tweede bewijs niet in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:58:05 schreef dialoog_zoeker het volgende:

Verkeerde bewijs: Als Jesus aan het kruis stierf zou zijn bloed klonteren en er zou er geen bloed uit zijn lichaam stromen toen zijn zijde doorboord werd. Maar het evangelie verklaart dat er bloed en water uitvloeide; Johannes 19:34
"Maar een van de soldaten stak een lans in zijn zij en meteen vloeide er bloed en water uit."

Lesje Biologie volgen, want ze staken in zijn mild, dus als je dood bent.. water en bloed.

Samengevoegde post 23-11-2006 22:23:44:

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 22:04:13 schreef dialoog_zoeker het volgende:

Je ging de tweede bewijs niet in.

Ik was even eten knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid