Spring naar bijdragen

Wat was het teken van Jonas?


Aanbevolen berichten

Quote:

Op donderdag 23 november 2006 21:58:05 schreef dialoog_zoeker het volgende:

Verkeerde bewijs: Als Jesus aan het kruis stierf zou zijn bloed klonteren en er zou er geen bloed uit zijn lichaam stromen toen zijn zijde doorboord werd. Maar het evangelie verklaart dat er bloed en water uitvloeide; Johannes 19:34
"Maar een van de soldaten stak een lans in zijn zij en meteen vloeide er bloed en water uit."

Dat is onzin, medisch gezien kan dat best. Bloed klontert zeker niet meteen als daar ook een hoop vocht aanwezig is.

bron

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 116
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 22:04:13 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Het enige wat ik zei is, reageer inhoudelijk. Wat bedoel je wat ik over de Bijbel zei? Kun je niet tegen dat ik dingen die in Bijbel staan post?

Jawle hoor. Mijn tolerantiegraad ligt vrij hoog, ik ben alleen wat verbaasd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 23 november 2006 22:04:13 schreef dialoog_zoeker het volgende:

Ik bedoelde zijn benen werden niet gebroken. Ik had het woord niet overgeslagen.

Wat is daarmee dan, dat zijn benen niet gebroken werden? Hij liet hier juist een profetie uitkomen:

psalm 34:21

21 Hij waakt zelfs over zijn beenderen,

niet één ervan wordt verbrijzeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:09:23 schreef Princess. het volgende:

[...]

Zal hem eens opzoeken, misschien staat er gewoon niet vermeld dat er andere bij waren, en staat dit in 1 van de anderen evangelieen.

[...]

Omdat ze dacht dat Jezus dood was
knipoog_dicht.gif
dus ging ze samen met andere vrouwen op pad naar het graf toe.

Zij gingen hem zalven zoals blijkt bij Marcus

16:1"Toen de sabbat voorbij was, kochten Maria uit Magdala en Maria de moeder van Jakobus, en Salome geurige olie om hem te balsemen."

Doe joden of christenen een drie dagen dode lichaam zalven?

Samengevoegde post 24-11-2006 17:31:50:

Quote:
Op dinsdag 21 november 2006 21:43:33 schreef Princess. het volgende:

[...]

Dit word een irritante discussie, hij had zich niet vermomd als wachter.. Maria dacht alleen dat hij de tuinman was
knipoog_dicht.gif

Hij had andere kleren dan hij normaal droeg (Volgens de engelse vertaling was hij verkleed als een tuinman).

Waarom was hij bang dat de joden hem zouden zien na zijn "kruiziging", gezien het feit dat de dood geen macht meer over hem hat. Romeinen 6:9 "omdat we weten dat hij, die uit de dood is opgewekt, niet meer sterft. De dood heeft geen macht meer over hem."

Wat was de reden waarom dit allemaal geheim werd gehouden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 24 november 2006 17:19:45 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Zij gingen hem zalven zoals blijkt bij Marcus

16:1
"Toen de sabbat voorbij was, kochten Maria uit Magdala en Maria de moeder van Jakobus, en Salome geurige olie om hem te balsemen."

Doe joden of christenen een drie dagen dode lichaam zalven?

Omdat de voorbereiding voor de sabbat al om zes uur 's avonds zou ingaan, werd Jezus' lichaam snel in linnen gewikkeld en in een graf in de buurt gelegd, dat door een rijke jood, Jozef van Arimathea, beschikbaar was gesteld. Hij wentelde een zware steen voor de opening. Op last van Pilatus werd het graf de volgende ochtend verzegeld en hielden twee soldaten de wacht. De reden hiervoor was de klacht van joodse leiders dat de discipelen wel eens zijn lichaam zouden kunnen stelen om te kunnen beweren dat hij was opgestaan. Jezus had namelijk zelf aangekondigd dat hij na drie dagen uit de dood verrezen zou zijn.

Tegen het aanbreken van de dag na de sabbat gingen enkele vrouwen kijken of ze Jezus' lichaam zouden mogen balsemen. Ze vonden de steen van zijn plaats gerold, het lichaam verdwenen en het linnen netjes opgevouwen in een hoek. Ook wordt bericht in Lucas dat twee engelen verschenen en tegen de vrouwen zeiden: "Waarom zoekt u de levende bij de doden? Heeft hij niet voorspeld dat hij moest lijden en sterven en ten derde dage opstaan uit de doden?". De vrouwen herinnerden zich dit nu en gingen de andere discipelen op de hoogte brengen. Later gingen twee gewaarschuwde discipelen kijken, en vonden het net zo. Volgens onder meer Matteüs verscheen Jezus aan Maria Magdalena in de graftuin, en volgens meerdere verslagen minstens driemaal aan een aantal discipelen, aan de twee 'Emmaüsgangers' en verder aan vele anderen; er wordt een getal van vijfhonderd mensen genoemd, die Jezus na zijn opstanding hebben gezien. Velen hadden zelfs met hem gegeten en gesproken, tot op de dag van zijn hemelvaart

*bron: wikipedia

Dus hij werd snel in linnen gerolt omdat sabbat eraan kwam, daarna gingen ze terug om hem echt te balsemen.

Samengevoegde post 24-11-2006 18:20:02:

Quote:
Op vrijdag 24 november 2006 17:19:45 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]Hij had andere kleren dan hij normaal droeg (Volgens de engelse vertaling was hij verkleed als een tuinman).

Waarom was hij bang dat de joden hem zouden zien na zijn "kruiziging", gezien het feit dat de dood geen macht meer over hem hat. Romeinen 6:9
"omdat we weten dat hij, die uit de dood is opgewekt, niet meer sterft. De dood heeft geen macht meer over hem."

Wat was de reden waarom dit allemaal geheim werd gehouden?

Hmz romeinen word in een andere context verteld.. misschien eens leuk als je romeinen helemaals leest.. Heb ik vandaag gedaan. echt cool boek.. gaat grotendeels over de wet en dat wij dood zijn voor de wet. maar das offtopic flower.gif

Lazarus stond ook letterlijk op uit de dood, hij is later ook weer gestorven *neem ik aan* Zo is Jezus ook opgestaan.. letterlijk. Hij was geen geest.

Samengevoegde post 24-11-2006 18:43:22:

Quote:
Op vrijdag 24 november 2006 17:19:45 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Hij had andere kleren dan hij normaal droeg (Volgens de engelse vertaling was hij verkleed als een tuinman).

Waarom was hij bang dat de joden hem zouden zien na zijn "kruiziging", gezien het feit dat de dood geen macht meer over hem hat.

Wat was de reden waarom dit allemaal geheim werd gehouden?

smile.gif Ik wil niet vervelend zijn maaruh de volgende mensen hebben hem nog gezien.

1.Maria van Magdala

2.De andere vrouwen bij het graf

3.Petrus in Jeruzalem

4.De twee reizigers onderweg

5.Tien discipelen achter gesloten deuren

6.Alle discipelen en Thomas (behalve Judas Iskariot)

7.Zeven discipelen bij het vissen

8.Elf discipelen op de berg

9.Een menigte van 500 mensen

10.Apostel Jacobus de Mindere

11.Zij die Hem naar de hemel zagen gaan

12.De apostel Paulus

Kan me goed voorstellen dat Maria heel verdrietig was omdat Jezus gestorven was, en door haar verdriet zag ze hem niet, of ze verwachte het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 25 november 2006 12:35:15 schreef diakio het volgende:

[...]

Zodat ongelovigen, waaronder onze moslimbroeders en -zusters, het niet zouden weten.

111. En zij (de Joden en Christenen) zeiden: "Niemand zal het Paradijs binnengaan, behalve wie Jood of Christen was." Dat zijn hun (eigen) wensen. Zeg: "Brengt jullie bewijzen, als jullie waarachtig zijn"

112. Welzeker! Wie zich volledig in overgave wendt tot Allah en die een weldoener is, voor hem is zijn beloning bij zijn Heer. Geen vrees zal over hen komen en zij zullen niet treuren.

Samengevoegde post 25-11-2006 22:57:55:

Quote:
Op vrijdag 24 november 2006 18:09:17 schreef Princess. het volgende:

[...]

Omdat de voorbereiding voor de sabbat al om zes uur 's avonds zou ingaan, werd Jezus' lichaam snel in linnen gewikkeld en in een graf in de buurt gelegd, dat door een rijke jood, Jozef van Arimathea, beschikbaar was gesteld. Hij wentelde een zware steen voor de opening. Op last van Pilatus werd het graf de volgende ochtend verzegeld en hielden twee soldaten de wacht. De reden hiervoor was de klacht van joodse leiders dat de discipelen wel eens zijn lichaam zouden kunnen stelen om te kunnen beweren dat hij was opgestaan. Jezus had namelijk zelf aangekondigd dat hij na drie dagen uit de dood verrezen zou zijn.

Tegen het aanbreken van de dag na de sabbat gingen enkele vrouwen kijken of ze Jezus' lichaam zouden mogen balsemen. Ze vonden de steen van zijn plaats gerold, het lichaam verdwenen en het linnen netjes opgevouwen in een hoek. Ook wordt bericht in Lucas dat twee engelen verschenen en tegen de vrouwen zeiden: "Waarom zoekt u de levende bij de doden? Heeft hij niet voorspeld dat hij moest lijden en sterven en ten derde dage opstaan uit de doden?". De vrouwen herinnerden zich dit nu en gingen de andere discipelen op de hoogte brengen. Later gingen twee gewaarschuwde discipelen kijken, en vonden het net zo. Volgens onder meer Matteüs verscheen Jezus aan Maria Magdalena in de graftuin, en volgens meerdere verslagen minstens driemaal aan een aantal discipelen, aan de twee 'Emmaüsgangers' en verder aan vele anderen; er wordt een getal van vijfhonderd mensen genoemd, die Jezus na zijn opstanding hebben gezien. Velen hadden zelfs met hem gegeten en gesproken, tot op de dag van zijn hemelvaart

*bron: wikipedia

De reden waarom ze gingen haasten was niet voor de voorbereiding van de sabbat, maar omdat ze het volgende wistem:

Deuteronomium 21:23 dan moet u zijn lijk voor het einde van de dag begraven en het daar niet ’s nachts nog laten hangen; anders maakt u het land dat de HEER, uw God, u als grondgebied geeft onrein. Want op een gehangene rust Gods vloek.

Quote:
Kan me goed voorstellen dat Maria heel verdrietig was omdat Jezus gestorven was, en door haar verdriet zag ze hem niet, of ze verwachte het niet.

Zou ze niet blij moeten zijn, dit was toch een lang verwachte profetie nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:20:41 schreef dialoog_zoeker het volgende:

De reden waarom ze gingen haasten was niet voor de voorbereiding van de sabbat, maar omdat ze het volgende wistem:

Deuteronomium 21:23 dan moet u zijn lijk voor het einde van de dag begraven en het daar niet ’s nachts nog laten hangen; anders maakt u het land dat de HEER, uw God, u als grondgebied geeft onrein.
Want op een gehangene rust Gods vloek.

Zover gaat mijn kennis niet, dus dat sluit ik niet uit.

Maar wat is jou punt hierin? Jezus heeft ook onze zonde gedragen. En denk bijna zeker dat het om sabbat was dat Ze hem snel in linnen doeken wonden en later gingen balsemen. Maar snap je punt niet, want als je het bovenstaande aannam dan wist je toch ook wel waarom ze pas na 3 dagen gingen balsemen?

Samengevoegde post 25-11-2006 23:41:59:

Quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:20:41 schreef dialoog_zoeker het volgende:

Zou ze niet blij moeten zijn, dit was toch een lang verwachte profetie
nosmile.gif

Ze was toch ook blij toen ze hem zag, denk dat de meeste dicipelen gewoon niet verwachte dat het echt zou gebeuren.

Maar denk je nog meer bewijs te hebben?

Vind dit beetje sarcastisch je stelt hier retorische vragen waar je blijkbaar zelf het antwoord op weet of iig een antwoord op denkt te weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:20:41 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

111. En zij (de Joden en Christenen) zeiden: "Niemand zal het Paradijs binnengaan, behalve wie Jood of Christen was." Dat zijn hun (eigen) wensen. Zeg:
"Brengt jullie bewijzen, als jullie waarachtig zijn"

112. Welzeker! Wie zich volledig in overgave wendt tot Allah en die een weldoener is, voor hem is zijn beloning bij zijn Heer. Geen vrees zal over hen komen en zij zullen niet treuren.

Ja, en, dialoog zoeker?

Samengevoegde post 26-11-2006 0:02:54:

Quote:
Op zaterdag 25 november 2006 23:37:50 schreef Princess. het volgende:

Vind dit beetje sarcastisch je stelt hier retorische vragen waar je blijkbaar zelf het antwoord op weet of iig een antwoord op denkt te weten.

Ja, men noemt dat "dialoog zoeken" rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 25 november 2006 23:37:50 schreef Princess. het volgende:

[...]

Zover gaat mijn kennis niet, dus dat sluit ik niet uit.

Maar wat is jou punt hierin? Jezus heeft ook onze zonde gedragen. En denk bijna zeker dat het om sabbat was dat Ze hem snel in linnen doeken wonden en later gingen balsemen. Maar snap je punt niet, want als je het bovenstaande aannam dan wist je toch ook wel waarom ze pas na 3 dagen gingen balsemen?

Ik noemde deze vers als antwoord op jouw eerdere opmerking over sabbat.

Te geloven dat Jesus (vrede zij met hem) aan het kruis is gestorven, is afbreuk doen aan zijn profeetschap. De joden beweren dat zij Jesus (vrede zij met hem) hebben vermoord aan het kruis en daarom schilderen zij hem ook als een valse profeet. Christenen geloven dat de kruiziging nodig is voor de verlossing van de zonden en daardoor hebben zij de vervloeking van Jesus te accepteren. Dit christelijke geloof spreekt de lering en van de Bijbel in Hosea 6:6 tegen: “6 Want liefde wil ik, geen offers; met God vertrouwd zijn is meer waard dan enig offer.†Het spreekt ook de leringen van Jesus (vrede zij met hem) in Matteüs 9:13 tegen: “Overdenk eens goed wat dit wil zeggen: “Barmhartigheid wil ik, geen offers.†Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.’†En in Matteüs 12:7 “ Als u begrepen had wat bedoeld wordt met: “Barmhartigheid wil ik, geen offers,†dan zou u geen onschuldigen hebben veroordeeld.â€

Quote:
Samengevoegde post 25-11-2006 23:41:59:

[...]

Ze was toch ook blij toen ze hem zag, denk dat de meeste dicipelen gewoon niet verwachte dat het echt zou gebeuren.

Maar denk je nog meer bewijs te hebben?

Vind dit beetje sarcastisch je stelt hier retorische vragen waar je blijkbaar zelf het antwoord op weet of iig een antwoord op denkt te weten.

We lezen in Johannes 20: 15 ‘Waarom huil je?’ vroeg Jezus. ‘Wie zoek je?’ Maria dacht dat het de tuinman was en zei: ‘Als u hem hebt weggehaald, vertel me dan waar u hem hebt neergelegd, dan kan ik hem meenemen.’ 16 Jezus zei tegen haar: ‘Maria!’ Ze draaide zich om en zei: ‘Rabboeni!’ (Dat betekent ‘meester’.)

Hem meenemen, waar? Wat zou ze met een dode lichaam doen? Hoe kan zij een dode lichaam zelf meenemen?

We lezen in Lucas 24:23 vonden ze zijn lichaam daar niet en ze kwamen zeggen dat er engelen aan hen waren verschenen. De engelen zeiden dat hij leeft.

Waarom hebben de engelen niet gezegd hij is opgewekt, in plaats van hij leeft?

Samengevoegde post 26-11-2006 21:09:02:

Dit heeft niet direct met dit topic te maken, maar wat ik vreemd vindt is, in de Bijbel roept Jesus (vrede zij met hem) zijn moeder haar voornaam (Maria). Bestaat het woord Moeder niet in het hebreeuws? Dit is ook afbreuk aan deze machtige boodschapper van Allah. Maar gelukkig vertelt Allah ons in de Koran dat het niet zo is. In hoofdstuk 3 in de Koran lezen we namelijk het volgende:

30. Hij (Jezus) zeide: "Ik ben een dienaar van Allah. Hij heeft mij de Schrift gegeven en mij tot een profeet gemaakt;"

31. "Hij heeft mij gezegend waar ik mij ook moge bevinden; en heeft mij het gebed en het geven van aalmoezen zolang ik leef opgelegd."

32. "En dat ik gehoorzaam zou zijn jegens mijn moeder. Hij heeft mij noch een onderdrukker, noch een slecht mens gemaakt."

33. "Vrede zij met mij op de dag dat ik geboren werd en op de dag dat ik sterf en op de dag dat ik tot leven word opgewekt."

34. Dat is Jezus, zoon van Maria. het Woord van Waarheid waaraan zij twijfelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 26 november 2006 21:05:45 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Ik noemde deze vers als antwoord op jouw eerdere opmerking over sabbat.

Te geloven dat Jesus (vrede zij met hem) aan het kruis is gestorven, is afbreuk doen aan zijn profeetschap. De joden beweren dat zij Jesus (vrede zij met hem) hebben vermoord aan het kruis en daarom schilderen zij hem ook als een valse profeet. Christenen geloven dat de kruiziging nodig is voor de verlossing van de zonden en daardoor hebben zij de vervloeking van Jesus te accepteren.

Is een profetie dat de joden Jezus niet aannemen als verlosser, maar dit zal in de eindtijd wel gebeuren. So don't worry

Quote:
Dit christelijke geloof spreekt de lering en van de Bijbel in Hosea 6:6 tegen:
“6 Want liefde wil ik, geen offers; met God vertrouwd zijn is meer waard dan enig offer.â€
Het spreekt ook de leringen van Jesus (vrede zij met hem) in Matteüs 9:13 tegen:
“Overdenk eens goed wat dit wil zeggen: “Barmhartigheid wil ik, geen offers.†Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.’â€
En in Matteüs 12:7
“ Als u begrepen had wat bedoeld wordt met: “Barmhartigheid wil ik, geen offers,†dan zou u geen onschuldigen hebben veroordeeld.â€

Lieve Dialoog_zoeker

je haalt hier dingen door elkaar.. Offer was nodig vanwege de wet die wij niet kunnen naleven. maar dankzij Jezus zijn wij dood voor de wet.

En God wil graag dat we hem zo aanbidden:

Joh 4,24

want God is Geest, dus wie hem aanbidt, moet dat doen in Geest en in waarheid.’

Bloedoffers waren vooral nodig voor de zonde die mensen begaan hadden.

Quote:
Hem meenemen, waar? Wat zou ze met een dode lichaam doen? Hoe kan zij een dode lichaam zelf meenemen?

Beetje zinloos om hier bij stil te gaan staan. Bedoel, wat probeer je hier nu te bewijzen, dat Jezus echt dood was? Dat Jezus schijndood was? Dat het Jezus niet was die aan het kruis stierf? Dat hij zich vermomde? Want al jou vraagstellingen insunieren iets anders.. Wat denk jij precies dat er gebeurd is? wat je bent beetje aan het filosoferen *niks mis mee overigens* maar dit is niet echt bewijs dat Jezus niet aan het kruis is gegaan door je af te vragen of Maria zijn lichaam wel kon verplaatsen. Of waarom ze het lichaam zowiezo wilde verplaatsen

Quote:
We lezen in Lucas 24:23 vonden ze zijn lichaam daar niet en ze kwamen zeggen dat er engelen aan hen waren verschenen. De engelen zeiden dat
hij leeft
.

Waarom hebben de engelen niet gezegd hij is opgewekt, in plaats van hij leeft?

Omdat Hij degene is die dood was, maar leeft smile.gif

Samengevoegde post 26-11-2006 21:18:59:

Quote:
Op zondag 26 november 2006 21:05:45 schreef dialoog_zoeker het volgende:

Dit heeft niet direct met dit topic te maken, maar wat ik vreemd vindt is, in de Bijbel roept Jesus (vrede zij met hem) zijn moeder haar voornaam (Maria). Bestaat het woord Moeder niet in het hebreeuws? Dit is ook afbreuk aan deze machtige boodschapper van Allah. Maar gelukkig vertelt Allah ons in de Koran dat het niet zo is. In hoofdstuk 3 in de Koran lezen we namelijk het volgende:

Dus of hij zijn moeder Maria of mama noemt, hangt af van de betrouwbaarheid van de bijbel?

Gelukkig hoef ik het niet zo ver te zoeken smile.gif Aan mijn relatie met God heb ik al genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 26 november 2006 21:15:36 schreef Princess. het volgende:

[...]

Is een profetie dat de joden Jezus niet aannemen als verlosser, maar dit zal in de eindtijd wel gebeuren. So don't worry

Beste Princess,

Volgens de Bijbel verlost Jesus alleen de zonden van zijn volk: Matteus 1:21 "Zij zal een zoon krijgen en u moet hem Jezus noemen dat is: De Heer bevrijdt, want hij zal zijn volk bevrijden van hun zonden".

Dus zelfs degenen die hem vervolgden en kruizigden (volgens de Bijbel) zijn verlost

Daarom zei hij: Matteus 15:24 “Ik ben alleen maar (voor) de verloren schapen van het volk van Israël gestuurd' antwoord hijâ€.

[...]

Quote:
Lieve Dialoog_zoeker

je haalt hier dingen door elkaar.. Offer was nodig vanwege de wet die wij niet kunnen naleven. maar dankzij jezus zijn wij dood voor de wet.

En God wil graag dat we hem zo aanbidden:

Joh 4,24

want God is Geest, dus wie hem aanbidt, moet dat doen in Geest en in waarheid.’

Bloedoffers waren vooral nodig voor de zonde die mensen begaan hadden.

[...]

Als dat zo is, waarom lezen we in de Bijbel het volgende: Romeinen 2:5/6 "Maar u bent hardleers en wilt geen nieuw leven beginnen. Daarom haalt u zich een strenge straf op de hals op de dag waarop God gaat oordelen en zijn uitspraken bekend maakt. Want God zal iedereen loon naar werken geven"

Quote:

Omdat Hij degene is die dood was, maar leeft
smile.gif

Dan zouden ze zeggen hij is opgewekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 26 november 2006 21:46:53 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Beste Princess,

Volgens de Bijbel verlost Jesus alleen de zonden van zijn
volk
: Matteus 1:21 "Zij zal een zoon krijgen en u moet hem Jezus noemen dat is: De Heer bevrijdt, want hij zal
zijn volk bevrijden van hun zonden
".

Er staat ook geschreven

Jes 52,10

De HEER ontbloot zijn heilige arm ten overstaan van alle volken, en de einden der aarde zien hoe onze God redding brengt.

En

Joh 1,29

De volgende dag zag hij Jezus naar zich toe komen, en hij zei: ?Daar is het lam van God, dat de zonde van de wereld wegneemt.

Samengevoegde post 26-11-2006 21:57:37:

Quote:
Op zondag 26 november 2006 21:46:53 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Als dat zo is, waarom lezen we in de Bijbel het volgende: Romeinen 2:5/6 "Maar u bent hardleers en wilt geen nieuw leven beginnen. Daarom haalt u zich een strenge straf op de hals op de dag waarop God gaat oordelen en zijn uitspraken bekend maakt.
Want God zal iedereen loon naar werken geven
"

No Offense maar heeft niks te maken met de kruisiging van Jezus. Enuh als je geen nieuw leven wilt beginnen met God, dan wordt je geoordeeld.

Samengevoegde post 26-11-2006 22:00:22:

Quote:
Op zondag 26 november 2006 21:46:53 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Dan zouden ze zeggen hij is opgewekt.

Op uw verzoek:

Mar 16,6

Maar hij zei tegen hen: ‘Wees niet bang. U zoekt Jezus, de man uit Nazaret die gekruisigd is. Hij is opgewekt uit de dood, hij is niet hier; kijk, dat is de plaats waar hij was neergelegd.

Samengevoegde post 26-11-2006 22:02:21:

Quote:
Op zondag 26 november 2006 21:15:36 schreef Princess. het volgende:

Beetje zinloos om hier bij stil te gaan staan. Bedoel, wat probeer je hier nu te bewijzen, dat Jezus echt dood was? Dat Jezus schijndood was? Dat het Jezus niet was die aan het kruis stierf? Dat hij zich vermomde? Want al jou vraagstellingen insunieren iets anders.. Wat denk jij precies dat er gebeurd is? wat je bent beetje aan het filosoferen *niks mis mee overigens* maar dit is niet echt bewijs dat Jezus niet aan het kruis is gegaan door je af te vragen of Maria zijn lichaam wel kon verplaatsen. Of waarom ze het lichaam zowiezo wilde verplaatsen

Wil hier trouwens wel graag antwoord op flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 26 november 2006 21:52:27 schreef Princess. het volgende:

[...]

Er staat ook geschreven

Jes 52,10

De HEER ontbloot zijn heilige arm ten overstaan van alle volken, en de einden der aarde zien hoe onze God redding brengt.

En

Joh 1,29

De volgende dag zag hij Jezus naar zich toe komen, en hij zei: ?Daar is het lam van God, dat de zonde van de wereld wegneemt.

Samengevoegde post 26-11-2006 21:57:37:

[...]

No Offense maar heeft niks te maken met de kruisiging van Jezus. Enuh als je geen nieuw leven wilt beginnen met God, dan wordt je geoordeeld.

Samengevoegde post 26-11-2006 22:00:22:

[...]

Op uw verzoek±

Mar 16,6

Maar hij zei tegen hen: ‘Wees niet bang. U zoekt Jezus, de man uit Nazaret die gekruisigd is.
Hij is opgewekt uit de dood
, hij is niet hier; kijk, dat is de plaats waar hij was neergelegd.

Het gaat om de erfzonde en de verlossing, volgens mij heb jij een paar keer genoemd daarom heb ik op ingegaan, en ik neem aan dat het wat met kruiziging heeft te maken anders had je niet een paar keer genoemd.

Ik heb aantal versen genoemd en hieronder staan nog meer, welke versen is betrouwbaar die jij genoemd hebt of die ik genoemd heb? ze komen allemaal uit de Bijbel en ze kunnen niet tegelijk correct zijn.

Ezechiël 18:20 "Want alleen wie zondigt, zal sterven. De zoon hoeft niet te boeten voor de misdaden van zijn vader en de vader niet voor die van de zoon. Wie rechtvaardig is, wordt daarvoor beloond, maar wie onrecht doet, wordt gestraft".

Lucas 15:7 "Ik zeg u, dat er alzo blijdschap zal zijn in de hemel over één zondaar, die zich bekeert, meer dan over negenennegentig rechtvaardigen, die geen bekering nodig hebben."

Ezechiël 18

20 De ziel die zondigt, die zal sterven. Een zoon zal niet mede de ongerechtigheid van de vader dragen, en een vader zal niet mede de ongerechtigheid van de zoon dragen. De gerechtigheid van de rechtvaardige zal alleen rusten op hemzelf en de goddeloosheid van de goddeloze zal alleen rusten op hemzelf.

21 Maar wanneer de goddeloze zich bekeert van alle zonden die hij begaan heeft, al mijn inzettingen onderhoudt en naar recht en gerechtigheid handelt, dan zal hij voorzeker leven; hij zal niet sterven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 26 november 2006 22:10:40 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Het gaat om de erfzonde en de verlossing, volgens heb jij een paar keer genoemd daarom heb ik op ingegaan, en ik neem aan dat het wat met kruiziging heeft te maken anders had je niet een paar keer genoemd.

Ik heb aantal versen genoemd en hieronder staan nog meer, welke versen is betrouwbaar die jij genoemd hebt of die ik genoemd heb? ze komen allemaal uit de Bijbel en ze kunnen tegelijk correct zijn.

Ezechiël 18:20
"Want alleen wie zondigt, zal sterven. De zoon hoeft niet te boeten voor de misdaden van zijn vader en de vader niet voor die van de zoon. Wie rechtvaardig is, wordt daarvoor beloond, maar wie onrecht doet, wordt gestraft".

Klopt, daarom werd er ook bijv een lam geoffert. Jezus heeft de zonde van de wereld weggenomen, want Hij was het perfecte offerlam.

Quote:
Lucas 15:7
"Ik zeg u, dat er alzo blijdschap zal zijn in de hemel over één zondaar, die zich bekeert, meer dan over negenennegentig rechtvaardigen, die geen bekering nodig hebben."

Hmz wat heeft dit er mee te maken *groot vraagteken*

Quote:
Ezechiël 18

20 De ziel die zondigt, die zal sterven. Een zoon zal niet mede de ongerechtigheid van de vader dragen, en een vader zal niet mede de ongerechtigheid van de zoon dragen. De gerechtigheid van de rechtvaardige zal alleen rusten op hemzelf en de goddeloosheid van de goddeloze zal alleen rusten op hemzelf.

21 Maar wanneer de goddeloze zich bekeert van alle zonden die hij begaan heeft, al mijn inzettingen onderhoudt en naar recht en gerechtigheid handelt, dan zal hij voorzeker leven; hij zal niet sterven.

Weer het verhaal van het offerlam.. En ik denk dat jij erop doelt, dat Jezus de zonde niet kan dragen voor anderen, maar Jezus was het offerlam knipoog_dicht.gif Gods lam voor ons geslacht. Gaat hier niet over de werking van het kruis iig.

Samengevoegde post 26-11-2006 22:16:57:

Maaruh waarom geen antwoord op mijn vragen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 26 november 2006 22:15:38 schreef Princess. het volgende:

[...]

Klopt, daarom werd er ook bijv een lam geoffert. Jezus heeft de zonde van de wereld weggenomen, want Hij was het perfecte offerlam.

[...]

Hmz wat heeft dit er mee te maken *groot vraagteken*

[...]

Weer het verhaal van het offerlam.. En ik denk dat jij erop doelt, dat Jezus de zonde niet kan dragen voor anderen, maar Jezus was het offerlam
knipoog_dicht.gif
Gods lam voor ons geslacht. Gaat hier niet over de werking van het kruis iig.

Samengevoegde post 26-11-2006 22:16:57:

Maaruh waarom geen antwoord op mijn vragen?

Beste Princess,

Je hebt een paar keer genoemd dat Jesus (vrede zij met hem) het perfecte offerlam was, ook dit klopt niet volgens de Bijbel. De mensen die dit beweren gebruiken de onderstaande vers als een bewijs:

Jesaja 53:7 Hij werd mishandeld, maar verzette zich niet en deed zijn mond niet open.

Als een schaap dat naar de slacht wordt geleid, als een ooi die stil is bij haar scheerders

deed hij zijn mond niet open.

Als dit zo is, sprak Jesus (vrede zij met hem) de onderstaande situaties met zijn mond dicht?

1.      Voor Pilatus “Jezus antwoordde: ‘Mijn koningschap hoort niet bij deze wereld.†Johannes 18:36

2.      “Jezus zei: ‘Als ik iets verkeerds gezegd heb, zeg dan wat er verkeerd was, maar als het juist is wat ik heb gezegd, waarom slaat u me dan?’â€

Weet je trouwens dat de erfzonde niet eens in de Bijbel voorkomt? En dat de Bijbel verwerpt.

De onderstaande vers wat op die dag onder andere te verwachten is. Jezus (vrede zij met hem) waarschuwt de mensen zelfs voor de woorden die zij gebruiken.

"Maar Ik zeg u: Van elk ijdel woord,dat de mensen zullen spreken,zullen zij rekenschap geven op de dag des oordeels, want naar uw woorden zult gij gerechtvaardigd worden, en naar uw woorden zult gij veroordeeld worden. " (Matthéüs 12:36-37)

Ook dit is in overeenstemming met de Koran vers: “Hij uit geen woord of er is een bewaker bij hem, die altijd klaar staat.†50:18

En wat dacht je beste Princess van de onderstaande versen van Jesus (vrede zij met hem).

Matteüs 7 21 Niet iedereen die “Heer, Heer†tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader. 22 Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?†23 En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!â€

Vanwege tijdgebrek kon ik niet al jouw vragen beantwoorden, maar zal ik ze, als de Almachtige toelaat, één voor één beantwoorden.

Eerder heb je gezegd: “En wie weet vind hij die hier nog eens Gods liefdeâ€, dat was heel erg attent van jou, en daarom hoop ik ook voor jou dat jij niet een van de mens zult zijn, tegen wie Jesus (vrede zij met hem) zal zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!â€

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:41:56 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Beste Princess,

Je hebt een paar keer genoemd dat Jesus (vrede zij met hem) het perfecte offerlam was, ook dit klopt niet volgens de Bijbel. De mensen die dit beweren gebruiken de onderstaande vers als een bewijs:

Jesaja 53:7 Hij werd mishandeld, maar verzette zich niet en
deed zijn mond niet open.

Als een
schaap
dat naar de slacht wordt geleid, als een ooi die stil is bij haar scheerders

deed hij zijn mond niet open.

Als dit zo is, sprak Jesus (vrede zij met hem) de onderstaande situaties met zijn mond dicht?

Jup hij deed zijn mond niet open, maar je moet het wel even in zijn context lezen knipoog_dicht.gif

Enuh maar in 1 vers, lees de onderstaande eens: flower.gif

Joh 1,29

De volgende dag zag hij Jezus naar zich toe komen, en hij zei: ‘Daar is het lam van God, dat de zonde van de wereld wegneemt.

Joh 1,36

Toen hij Jezus voorbij zag komen, zei hij: ‘Daar is het lam van God.’

1 Petrus 1:18-19

18 U weet immers dat u niet met zoiets vergankelijks als zilver of goud bent vrijgekocht uit het zinloze leven dat u van uw voorouders had geërfd, 19 maar met kostbaar bloed, van een lam zonder smet of gebrek, van Christus

Op 5,6 (Hier wordt Jezus gezien)

Midden voor de troon, tussen de vier wezens en de oudsten, zag ik een lam staan. Het zag eruit alsof het geslacht was en het had zeven horens en zeven ogen; dat zijn de zeven geesten van God die over de hele wereld zijn uitgestuurd.

Op 5,8

Op hetzelfde moment wierpen de vier wezens en de vierentwintig oudsten zich voor het lam neer. Ieder van hen had een lier en een gouden schaal vol wierook; dat zijn de gebeden van de heiligen.

op 5,12

Met luide stem riepen ze: ‘Het lam dat geslacht is, komt alle macht, rijkdom en wijsheid toe, en alle kracht, eer, lof en dank.’

Op 5,13

Elk schepsel in de hemel, op aarde, onder de aarde en in de zee, alles en iedereen hoorde ik zeggen: ‘Aan hem die op de troon zit en aan het lam komen de dank, de eer, de lof en de macht toe, tot in eeuwigheid.’

Op 6,1

Toen zag ik dit: het lam verbrak een van de zeven zegels en ik hoorde een van de vier wezens roepen met een geluid als een donderslag: ‘Kom!’

Op 6,3

Toen het lam het tweede zegel verbrak, hoorde ik het tweede wezen zeggen: ‘Kom!’

Op 6,9

Toen het lam het vijfde zegel verbrak, zag ik aan de voet van het altaar de zielen van al degenen die geslacht waren omdat ze over God hadden gesproken en vanwege hun getuigenis.

Op 6,16

Ze riepen de bergen en de rotsen toe: ‘Val op ons neer! Verberg ons voor het oog van hem die op de troon zit en voor de toorn van het lam!

Op 7,9

Hierna zag ik dit: een onafzienbare menigte, die niet te tellen was, uit alle landen en volken, van elke stam en taal. In het wit gekleed en met palmtakken in hun hand stonden ze voor de troon en voor het lam.

Op 7,10

Luid riepen ze: ‘De redding komt van onze God die op de troon zit en van het lam!’

Op 7,14

Ik antwoordde: ‘U weet het zelf, heer.’ Hij zei tegen me: ‘Dat zijn degenen die uit de grote verschrikkingen gekomen zijn. Ze hebben hun kleren wit gewassen met het bloed van het lam.

Op 7,17

Want het lam midden voor de troon zal hen hoeden, hen naar de waterbronnen van het leven brengen. En God zal alle tranen uit hun ogen wissen.’

Op 8,1

Toen het lam het zevende zegel verbrak, viel er een stilte in de hemel, gedurende ongeveer een half uur.

Op 12,11

Zij hebben hem dankzij het bloed van het lam en dankzij hun getuigenis overwonnen. Zij waren niet aan het leven gehecht en hebben hun dood aanvaard.

Op 13,8

Alle mensen die op aarde leven zullen het beest aanbidden, iedereen van wie de naam niet vanaf het begin van de wereld in het boek van het leven staat, het boek van het lam dat geslacht is.

Samengevoegde post 28-11-2006 18:25:34:

Quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:41:56 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Weet je trouwens dat de erfzonde niet eens in de Bijbel voorkomt? En dat de Bijbel verwerpt.

Hmz ik heb niks over de erfzonde gezegt :S voorzover ik weet iig.

Samengevoegde post 28-11-2006 18:30:04:

Quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:41:56 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Matteüs 7 21 Niet iedereen die “Heer, Heer†tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan,
alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader.
22 Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?†23 En dan zal ik hun rechtuit zeggen:
“Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!â€

Je kan wel met een vroom gezicht in de kerk gaan zitten en je Godsdienstig voordoen, maar dat zegt niks over je relatie met Jezus. Aan het eind kan alleen het geloof in Christus ons redden smile.gif

Samengevoegde post 28-11-2006 18:30:56:

Quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:41:56 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Vanwege tijdgebrek kon ik niet al jouw vragen beantwoorden, maar zal ik ze, als de Almachtige toelaat, één voor één beantwoorden.

Anders wel genoeg tijd om te bewijzen wat het volgens jou niet is.

Samengevoegde post 28-11-2006 18:32:06:

Quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:41:56 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Eerder heb je gezegd:
“En wie weet vind hij die hier nog eens Gods liefdeâ€
, dat was heel erg attent van jou, en daarom hoop ik ook voor jou dat jij niet een van de mens zult zijn, tegen wie Jesus (vrede zij met hem) zal zeggen:
“Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!â€

Ik vertrouw volledig op God smile.gif Dat is ook het enige wat ik hem kan aanbieden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:10:13 schreef Princess. het volgende:

[...]

Jup hij deed zijn mond niet open, maar je moet het wel even in zijn context lezen
knipoog_dicht.gif

Enuh maar in 1 vers, lees de onderstaande eens:
flower.gif

Joh 1,29

De volgende dag zag hij Jezus naar zich toe komen, en hij zei: ‘Daar is het lam van God, dat de zonde van de wereld wegneemt.

Joh 1,36

Toen hij Jezus voorbij zag komen, zei hij: ‘Daar is het lam van God.’

1 Petrus 1:18-19

18 U weet immers dat u niet met zoiets vergankelijks als zilver of goud bent vrijgekocht uit het zinloze leven dat u van uw voorouders had geërfd, 19 maar met kostbaar bloed, van een lam zonder smet of gebrek, van Christus

Op 5,6 (Hier wordt Jezus gezien)

Midden voor de troon, tussen de vier wezens en de oudsten, zag ik een lam staan. Het zag eruit alsof het geslacht was en het had zeven horens en zeven ogen; dat zijn de zeven geesten van God die over de hele wereld zijn uitgestuurd.

Op 5,8

Op hetzelfde moment wierpen de vier wezens en de vierentwintig oudsten zich voor het lam neer. Ieder van hen had een lier en een gouden schaal vol wierook; dat zijn de gebeden van de heiligen.

op 5,12

Met luide stem riepen ze: ‘Het lam dat geslacht is, komt alle macht, rijkdom en wijsheid toe, en alle kracht, eer, lof en dank.’

Op 5,13

Elk schepsel in de hemel, op aarde, onder de aarde en in de zee, alles en iedereen hoorde ik zeggen: ‘Aan hem die op de troon zit en aan het lam komen de dank, de eer, de lof en de macht toe, tot in eeuwigheid.’

Op 6,1

Toen zag ik dit: het lam verbrak een van de zeven zegels en ik hoorde een van de vier wezens roepen met een geluid als een donderslag: ‘Kom!’

Op 6,3

Toen het lam het tweede zegel verbrak, hoorde ik het tweede wezen zeggen: ‘Kom!’

Op 6,9

Toen het lam het vijfde zegel verbrak, zag ik aan de voet van het altaar de zielen van al degenen die geslacht waren omdat ze over God hadden gesproken en vanwege hun getuigenis.

Op 6,16

Ze riepen de bergen en de rotsen toe: ‘Val op ons neer! Verberg ons voor het oog van hem die op de troon zit en voor de toorn van het lam!

Op 7,9

Hierna zag ik dit: een onafzienbare menigte, die niet te tellen was, uit alle landen en volken, van elke stam en taal. In het wit gekleed en met palmtakken in hun hand stonden ze voor de troon en voor het lam.

Op 7,10

Luid riepen ze: ‘De redding komt van onze God die op de troon zit en van het lam!’

Op 7,14

Ik antwoordde: ‘U weet het zelf, heer.’ Hij zei tegen me: ‘Dat zijn degenen die uit de grote verschrikkingen gekomen zijn. Ze hebben hun kleren wit gewassen met het bloed van het lam.

Op 7,17

Want het lam midden voor de troon zal hen hoeden, hen naar de waterbronnen van het leven brengen. En God zal alle tranen uit hun ogen wissen.’

Op 8,1

Toen het lam het zevende zegel verbrak, viel er een stilte in de hemel, gedurende ongeveer een half uur.

Op 12,11

Zij hebben hem dankzij het bloed van het lam en dankzij hun getuigenis overwonnen. Zij waren niet aan het leven gehecht en hebben hun dood aanvaard.

Op 13,8

Alle mensen die op aarde leven zullen het beest aanbidden, iedereen van wie de naam niet vanaf het begin van de wereld in het boek van het leven staat, het boek van het lam dat geslacht is.

Samengevoegde post 28-11-2006 18:25:34:

[...]

Waarom geef je gewoon niet toe dat hij zijn mond opendeed zonder al die versen te noemen?

Quote:
Hmz ik heb niks over de erfzonde gezegt :S voorzover ik weet iig.

Dus je gelooft de erfzonde niet?

Quote:
Samengevoegde post 28-11-2006 18:30:04:

[...]

Je kan wel met een vroom gezicht in de kerk gaan zitten en je Godsdienstig voordoen, maar dat zegt niks over je relatie met Jezus. Aan het eind kan alleen het geloof in Christus ons redden
smile.gif

Jesus praat hier absoluut niet over mensen die met vroom gezicht in de kerk gaan zitten en Godsdienstig voordoen, maar over mensen die de wil zijn vader (God) niet volgen ("alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader").

Samengevoegde post 28-11-2006 18:30:56:

[...]

Quote:
Anders wel genoeg tijd om te bewijzen wat het volgens jou
niet
is.

Je hebt gelijk, bij tijdgbrek geef ik die voorrang, maar ik kom altijd op jouw vragen terug.

Wat dacht je van de opmerking dat wij elke woord die wij uiten, rekenschap geven op de dag des oordeels?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:24:30 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Waarom geef je gewoon niet toe dat hij zijn mond opendeed zonder al die versen te noemen?

Omdat jij het over het lam had. noparty.gif Hij heeft zich anders niet beklaagd toen het vonnis geveld werd. Hij heeft alleen keurig antwoord gegeven op de vragen die hem gesteld werden.

Samengevoegde post 28-11-2006 20:30:02:

Quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:24:30 schreef dialoog_zoeker het volgende:

Dus je gelooft de erfzonde niet?

Nou ligt er aan wat je ermee bedoelt. Ik hoef bijv niet te boeten voor de fouten van mijn vader.

Maar als hun tegen Gods wil in zijn gegaan kan ik daar wel de nare gevolgen van ondervinden.

En door de zonde is de dood in de wereld gekomen en daar zien we dagelijks het effect van.

Dit voor zover ik de bijbel begrepen heb iig.

Samengevoegde post 28-11-2006 20:32:07:

Quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:24:30 schreef dialoog_zoeker het volgende:

Jesus praat hier absoluut niet over mensen die met vroom gezicht in de kerk gaan zitten en Godsdienstig voordoen, maar over mensen die de wil zijn vader (God) niet volgen (
"alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader"
).

Als je alleen met een vroom gezich in de kerk zit en God daarbuiten niet zoek kom je toch op hetzelfde neer.

Voor mij houdt mijn relatie met God in dat ik zijn wil volg.. iig 1 kan je niet los van het ander zien vind ik.

Samengevoegde post 28-11-2006 20:33:23:

Quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:24:30 schreef dialoog_zoeker het volgende:

Wat dacht je van de opmerking dat wij elke woord die wij uiten, rekenschap geven op de dag des oordeels?

Daarom ben ik heel blij dat Jezus voor mij gestoven is, want ik heb de hemel niet verdiend en ik zou uit mezelf ook nooit aan Gods maatstaven kunnen voldoen smile.gif

Samengevoegde post 28-11-2006 20:34:42:

Quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:06:17 schreef TimonK het volgende:

Zullen we dan nu weer verder gaan over het teken van Jonas?
flower.gif

Volgens mij bedoelde Dialoog_zoeker hier ook de tekenen van Jonas mee, omdat Jezus niet gestorven is en 3 dagen in het graf was oid probeert die nu te onderbouwen.

Of moet hier een nieuw topic voor geopent worden? bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 26 november 2006 21:52:27 schreef Princess. het volgende:

[...]

Er staat ook geschreven

Jes 52,10

De HEER ontbloot zijn heilige arm ten overstaan van alle volken, en de einden der aarde zien hoe onze God redding brengt.

En

Joh 1,29

De volgende dag zag hij Jezus naar zich toe komen, en hij zei: ?Daar is het lam van God, dat de zonde van de wereld wegneemt.

Welke vers geloven we, Jesus (vrede zij met hem zegt duidelijk(Ik ben alleen maar (voor) de verloren schapen van het volk van Israël gestuurd")

Quote:
Samengevoegde post 26-11-2006 21:57:37:

[...]

No Offense maar heeft niks te maken met de kruisiging van Jezus. Enuh als je geen nieuw leven wilt beginnen met God, dan wordt je geoordeeld.

Hier staat duidelijk dat iedereen verantwoordelijk is voor zichzelf ("Want God zal iedereen loon naar werken geven")

Quote:

Samengevoegde post 26-11-2006 22:00:22:

[...]

Op uw verzoek:

Mar 16,6

Maar hij zei tegen hen: ‘Wees niet bang. U zoekt Jezus, de man uit Nazaret die gekruisigd is.
Hij is opgewekt uit de dood
, hij is niet hier; kijk, dat is de plaats waar hij was neergelegd.

Samengevoegde post 26-11-2006 22:02:21:

[...]

Wil hier trouwens wel graag antwoord op
flower.gif

Het was Paulus die de wederopstanding leerde en niet Jesus, terwijl hij nooit Jesus heeft gezien, gaf hij toe dat de opstanding zijn evangelie was: "Gedenk, dat Jezus Christus uit de doden is opgewekt, uit het geslacht van David, naar mijn evangelie," 2 Timoteüs 2:8

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:54:24 schreef Princess. het volgende:

Open maar nieuw topic
puh2.gif
want dit is offtopic

Antwoord op je begin vraag

Jezus is drie dagen en drie nachten in het binnenste der aarde geweest dat wordt er mee bedoelt
flower.gif

Welke drie dagen en drie nachten? Volgens mij heb jij hierover nog geen antwoordt op gegeven.

Samengevoegde post 28-11-2006 20:58:25:

Quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:56:53 schreef dialoog_zoeker het volgende:

[...]

Welke drie dagen en drie nachten? Volgens mij heb jij hierover nog geen antwoordt op gegeven.

Wat de schriften beweren klopte niet. Mischien heb jij een andere getuigenis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid