Spring naar bijdragen

Moeilijk uit bed komen..


Aanbevolen berichten

de vraag is hoeveel slaap heb je nodig?

Als je om 11 s'avonds naar bed gaat en je wordt de volgende dag om 7 uur of 8 uur automatisch wakker. Dan lijkt het me dat je op tijd naar bed moet gaan.

als je meer slaap nodig hebt...dan moet je gaan nadenken over je levenstijl....laat naar bed is laat uitkomen.

Maar ik heb zelf vaak ook moeite gehad met vroeg opstaan. Tot dat ik gestopt was met roken....toen had ik vrijwel geen problemen meer om gelijk wakker te worden...

Groet

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 118
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Volgens mij ben ik echt de enige hier die er bijna geen problemen mee heeft. Ik zet mijn wekker netjes om kwart over zes, en als deze dan afgaat spring (lees: kruip) ik mijn bed uit, onderweg naar de wc. Nadat ik naar de wc ben geweest ben ik meestal klaarwakker. Ook al heb ik soms wel wat moeite met mijn sokken aantrekken omdat ik dan weer ga zitten op mn bed. puh2.gif Oke, ik heb soms ook wel eens mijn periodes, maar dan zet ik gewoon een tweede wekker, en is dat probleem ook opgelost. Ben ik echt de enige hier? verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik dacht dat ik de enige was met dit probleem...

Ik heb m'n telefoon aan de andere kant van m'n kamer liggen, die gaat om 7 uur. Nog half-slapend kruip ik vaak zonder dat ik het echt doorheb m'n bed terug in, en om half 8 gaat dan m'n tweede wekker. Die zet ik uit, en dan blijf ik nog een beetje liggen, waardoor ik vaak weer in slaap val, en dan wakker gebeld/geroepen word door m'n moeder...

Dat idee van die telefoon op m'n bureau heeft bij mij heel lang gewerkt, tot na de zomervakantie. Toen begon het weer allemaal van voren af aan...

Link naar bericht
Deel via andere websites
yes.gif bij mij ook, mn wekker staat al een jaar aan de andere kant van de kamer. Wat bij mij redelijk werkt is mijn 'ouderwetse' wekker; zo-eentje met van die bellen. Die gaat zó lomp hard dat ik altijd naar de andere kant van mn kamer rén om 'm uit te zetten, en meestal word ik van het geluid wel redelijk wakker.
Link naar bericht
Deel via andere websites

ik zet altijd m'n radiowekker keihard om half 7, en dan de wekker van m'n horloge om kwart voor zeven. meestal ben ik van m'n radiowekker klaarwakker, ik zet meteen mijn licht aan zodat ik niet zo snel meer in slaap val, en ga naar de wc,. als ik dan nog in slaap val (echt, het gebeurt wel eenspuh2.gif) dan heb ik altijd nog mijn horlogewekker. Helpt altijd, ben nog nooit door die 2 heengeslapen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik doe t zo: Mijn wekker gaat om half zeven, nog een paar minuutjes blijven liggen met lichtje aan (=D) en dan ga ik naar de badkamer, neem mijn kleren mee en gooi en plens ijskoud water in mn gezicht... Nou, dan ben je echt wel wakker puh2.gif Ik was me ff, kleed me aan enz, ga naar beneden, eet wat en ga stiekem nog wat tv kijken, omdat ik meestal om ongv 7 uur al klaar ben... Ik heb niet zo'n last van niet mijn bed uit willen komen, behalve in het weekend, dan lig ik soms tot 1 uur in mn bedje^^

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 14:37:16 schreef Manu het volgende:

de vraag is hoeveel slaap heb je nodig?

Als je om 11 s'avonds naar bed gaat en je wordt de volgende dag om 7 uur of 8 uur automatisch wakker. Dan lijkt het me dat je op tijd naar bed moet gaan.

als je meer slaap nodig hebt...dan moet je gaan nadenken over je levenstijl....laat naar bed is laat uitkomen.

Maar ik heb zelf vaak ook moeite gehad met vroeg opstaan. Tot dat ik gestopt was met roken....toen had ik vrijwel geen problemen meer om gelijk wakker te worden...

Groet

mja gemiddeld heeft een mens 8 uur slaap nodig

dat is dus om 11 uur gaan slapen en om 7 uur wakker worden is goed.maar misschien heb je meer slaap nodig dat kan.

ikzelf word elke dag om 6 uur wakker en sta op,das mijn biologisch ritmepuh2.gif maar voor mij werkt het prima

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 27 oktober 2006 11:29:26 schreef Garou het volgende:

sleepey.gif

Goedemorgen,

Ik heb een probleempje: ik kan altijd moeilijk uit bed komen... En met de studie is dat niet makkelijk... Zijn er mensen die goede tips hebben. Of lotgenoten...

Ik had er ook altijd last van. Tip sta elke morgen om 06:15 op en je hebt nergens meer last van. Bij mij werkt het in elk geval smile.gif

Lang en ongeregeld slapen helpt in elk geval niet. Ga op een vaste tijd naar bed en sta rond een vaste tijd op. Breng regelmaat aan in je slaappatroon. Ik heb ook wel eens gehoord/gelezen dat je alleen mag slapen op je bed en niet tv kijken, boeken lezen of weet ik wat. Doordat je alleen slaapt in je bed associeer je je bed met slapen en is het makkelijker om in slaap te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat héééérlijk om te lezen dat voor iedereen opstaan het minst favoriete dagdeel issmile.gif

Hier nog een tip van mij (het helpt bij mij echt!smile.gif): ik zorg dat ik 's morgens een lekker ontbijt heb... Gewoon dingetjes die jij lekker vindt, in huis halen, jus d'orange erbij, rustig de tijd nemen om krantje te lezen et voila.. daar wil je vast je bed wel voor uitkomen!smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 17:50:09 schreef emopunk het volgende:

Wat héééérlijk om te lezen dat voor iedereen opstaan het minst favoriete dagdeel is
smile.gif

Hier nog een tip van mij (het helpt bij mij echt!
smile.gif
): ik zorg dat ik 's morgens een lekker ontbijt heb... Gewoon dingetjes die jij lekker vindt, in huis halen, jus d'orange erbij, rustig de tijd nemen om krantje te lezen et voila.. daar wil je vast je bed wel voor uitkomen!
smile.gif

Bedje uit, frituurpannetje aanzetten, in de tussentijd lekker douchen en daarna de kroketjes in het vet, broodjes smeren en smullen maar knipoog_dicht.gif

Maar ik heb ook ontezettend veel moeite om mijn bed uit te komen als ik weet dat ik die dag niets dringends te doen heb, een dagje vrij bijvoorbeeld. Dan kan ik nog erg lang half slapen in bed hangen en daarna de tv aanzetten. Zo aartslui ben ik dan dat je er spontaan weer moe van zou worden.

Maar als ik naar mijn werk moet of naar school dan sta ik ook zo op en ga gelijk onder de douche om wakker te worden. Daarna even lekker ontbijten (wat fruchtensap en wat boterhammen) en de kranten online lezen en daarna klaarmaken voor vertrek. Op zich heb ik er dan niet zoveen moeite mee. Alhowel het wel eens voorkomt (nog al vaak) dat ik de wekker 1 of 2 keer op snooze druk, toch nog die 9 minutjes lekker blijven liggen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik kom ook heeel moeilijk mijn bed uit vooral in de winter dan is het nog erger dan het al was. ik ga er om 22.00 in en kom er om 06.15 uit (door de weeks) in het weekend laat ik het af hangen van de kinderen waneer die wakker worden dat is meestal rond 09.30/10.00 maar op zondag dan gaat de wekker om 07.30 (dat vind ik al uitslapen) ik heb een goede tip zet ook de wekker van je mobiel en waneer die gaat dat je er dan echt echt echt echt uit moet komen (hier helpt het echt)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, ik kan je geen tips geven, omdat ik er zelf ook nooit uitkom. Mja ik zet ook nooit me wekker, dus das mn eigen schuld. Mn ma komt altijd een kwartier voor de school begint ofso mn kamer binnenstormen en roept dat ik me heb verslapuh. Nou kvin het wel handig zown wekker...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geinig om te lezen dat er zoveel lotgenoten zijn ze. Blijkbaar is het een groot probleem onder de jeugd... Nu heb ik op bepaalde dagen een stok achter de deur. Sommige lessen, die vroeg aanvangen, hebben Permanente beoordeling. Dat wil zeggen dat ze je tijdens de les beoordelen en niet alleen door middel van toetsen. Je móet dus wel aanwezig zijn om een goed cijfer te krijgen. Maar de rest van de week... Hmm, lastig om uit mijn bedje te geraken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zich wel een bekend probleem, maar zodra ik weet dat ik een belangrijke afspraak heb of dat er gewoon van me verwacht wordt dat ik ergens om 9 uur ben, dan lukt dat ook best. In mijn geval is het vooral dat ik geen zin heb om op te staan, maar ik heb wel de discipline om dat toch te doen.

En eerder gaan slapen wil niet echt lukken, om 11 uur ben ik meestal klaarwakker... :S. Lastig hoor, avondmens zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid