Spring naar bijdragen

God's Embassy [Utrecht]


Aanbevolen berichten

net zoals God niet groot gemaakt hoeft te worden! Hij is al oneindig groot zelfs nog groter dan wij kunnen indenken en dan moeten wij nietige mensjes Hem groot maken??

niet dusch puh2.gif

Als wij God aanbidden dan kan Hij daar blij van worden of het roept andere emoties op maar Hij wordt er zeker niet groter van knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op maandag 25 september 2006 08:38:50 schreef Gusto het volgende:

net zoals God niet groot gemaakt hoeft te worden! Hij is al oneindig groot zelfs nog groter dan wij kunnen indenken en dan moeten wij nietige mensjes Hem groot maken??

niet dusch
puh2.gif

Als wij God aanbidden dan kan Hij daar blij van worden of het roept andere emoties op maar Hij wordt er zeker niet groter van
knipoog_dicht.gif

Je kunt God niet groter maken. Dat is Hij al.

Maar...

Je kunt de plaats in jouw hart wel groter maken, meer ruimte maken in je hart, zodat God groter is dan je emoties, dan je situaties, dan je pijn, dan je boosheid, dan de dingen die er gebeuren in je stad etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 25 september 2006 09:29:20 schreef Levi het volgende:

Ik ben nou wel benieuwd hoe het was...

Komt er nog een kort verslag?

Mazzel,

Levi

oke, ik waag wel een poging dan (als niemand anders het op zich wil nemen). Op het persoonlijke aspect (wat de dienst met mij gedaan heeft) ga ik verder niet echt in. Da's misschien iets voor het getuigenissen-topic, alhoewel ik nog niet zeker weet of ik het erin ga zetten smile.gif

Ik kwam veeel te vroeg op station Utrecht aan en zocht gelijk het meeting-point maar even op (ben altijd bang dat ik dingen niet kan vinden, dus neem ik er maar ruim de tijd voor knipoog_dicht.gif). Daar aangekomen zag ik een redelijk grote groep mensen staan, wat de reden was dat ik voor mezelf maar besloot dat dat ze zeker weten niet waren. Later bleek dat dus wel zo te zijn puh2.gif Wist ik veel, ik dacht dat er maar 2 of 3 mensen meegingen ofzo knipoog_dicht.gif

Toen dus met z'n alles met de bus naar de kerk. Ik had iets verwacht wat groot en massaal was, maar dat viel reuze mee. gewoon een mooie kerk met een vrij gereformeerde uitstraling puh2.gif

de dienst zou tussen kwart over drie en half vier beginnen was ons verteld, maargoed, dat duurde iets langer (hoeveel weet ik niet precies). Ondertussen keek ik vol verbazing naar mensen die binnenkwamen en elkaar omhelzden en vroeg me af of dat niet iets zou zijn voor in de kerk van Dutch Peanut knipoog_dicht.gif

Uiteindelijk begon de dienst dan toch. toen de band begon te spelen en er eindelijk wat gezongen ging worden keek ik mijn ogen uit naar de uitgelaten bende beneden mij (wij zaten helemaal bovenin de kerk). Mensen bleven niet bepaald rustig staan en stonden te springen, te dansen en er werd zelfs geknield (wat ik erg mooi vond). Het zingen duurde erg lang, dus ben ik op een gegeven moment maar gaan zitten en heb het allemaal eens rustig op me in laten werken.

Op een gegeven moment vroeg de pastor of alle mensen die niet in Nederland geboren waren naar voren wilden komen, omdat hij hun dit keer speciaal wilde eren ofzo. Vond ik wel een beetje vreemd, maar we hadden zo wel een goed uitzicht op Michie, die ook naar voren moest puh2.gif Nadat de pastor een multiculti-is-geweldig praatje had gehouden (het was echt wel zinnig hoor, maar het is niet echt blijven hangen helaas) gingen we allemaal uitgebreid klappen voor onze Michie en mocht iedereen weer gaan zitten.

Of het nou daarvoor was of daarna weet ik niet meer, maar ergens in het hele verhaal was ook nog een gebedsgenezing, waar ik me echter niet zoveel meer van kan herinneren.

Toen was het op een gegeven moment tijd om het offer te geven. Ik was nogal verbaasd en verwachtte dat er een koe binnen zou komen die we gezellig met z'n allen zouden gaan slachten, maar het offer bleek dus gewoon de collecte te zijn puh2.gif Voordat ik doorhad dat je zelf naar voren moest lopen om wat in de collecte te gooien (als luie GKV'er ben ik dat natuurlijk niet gewend) was het echter alweer praktisch voorbij, dus heb ik m'n geld maar weer terug in m'n zak gedaan, met de gedachte dat ik volgende keer wel 2x zoveel geef knipoog_dicht.gif

Toen kwam op een gegeven moment de preek. Deze ging over zwakke en sterke christenen en was vrij radicaal. Ik was het niet met alles eens, maar bewonderde de passie en het enthousiasme waarmee de man zijn verhaal bracht (alhoewel het aantal amens en halleluja's wel wat overdreven was misschien)

Daarna nog zingen natuurlijk en de zegen en toen was het volgens mij toch echt afgelopen. Maar zoals het een goede credibeler betaamt, werd daarna nog druk met de pastor gediscussieerd door sommigen die het niet helemaal (/helemaal niet) eens waren met de preek en andere dingen die gezegd waren. Ook weer op weg naar de bus werd daar nog over doorgegaan en alhoewel ik het wel eens was met sommige kritiekpunten, heb ik toch een heel goed gevoel van de dienst overgehouden. Maargoed, dat kwam ook door andere dingen, waar ik het verder niet over ga hebben hier knipoog_dicht.gif

Dat was het dus wel in het kort

aanvullingen zijn welkom, want volgens mij heb ik de helft vergeten en de hele volgorde van de gebeurtenissen door elkaar gegooid knipoog_dicht.gif

amen en amen widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid