Spring naar bijdragen

God's Embassy [Utrecht]


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Blaten / Offtopic

Een topic heeft altijd een bepaald onderwerp. Zorg ervoor dat je bij dit onderwerp blijft. Herhaaldelijk offtopic posten wordt bestraft met een berisping. Natuurlijk moedigen we je aan om gewoon een nieuw topic te openen om verder te praten. In de 'Koffiebar' wordt off-topic gaan gedoogd, je wordt daar regelmatig uitgenodigd om mee te gaan op één van de fantasievolle reizen van Credible.nl.

Bron: de FAQ waar óók jij bij je registratie mee akkoord bent gegaan..

Dus ajb ontopic reageren, zelfs al zorg je er persoonlijk voro dat de kerk vol komt flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 weeks later...

link

Situatie rondom de Berea Beweging.

Afgelopen tijd is er in Nederland rumoer geweest rondom de Berea Beweging. Wij als God’s Embassy Utrecht zijn voortgekomen uit de stroom van Pastor Sunday uit Kiev en zijn begonnen op het fundament van zijn gemeente en openbaring. Vanaf het begin van deze gemeente zijn wij lid geweest van de Berea Beweging. In het begin werd die beweging geleid door Rob Allart en later door Gerard de Groot. In het begin heeft Rob Allart een grote bijdrage geleverd aan het ontstaan en ontwikkelen van deze gemeente.

      

Het lidmaatschap van onze gemeente van de Berea Beweging was voortgekomen uit de relaties met diverse leiders uit het land die op hun beurt ook vertegenwoordigd waren in de Berea Beweging. Zoals bekend heeft Gerard de Groot om hem moverende redenen zijn voorzitterschap en lidmaatschap van de Beweging opgezegd. Wij betreuren deze gang van zaken en vinden het jammer dat een probleem of meningsverschil tussen mensen tot deze ontknoping heeft moeten leiden. Wij wensen alle betrokkenen alle wijsheid toe voor de toekomst en bidden dat God deze vervelende situatie ten goede zal keren.

Omdat wij sterk betrokken zijn met Pastor Sunday en met de gemeente in Kiev hebben wij besloten om ons lidmaatschap van de Berea Beweging op te zeggen. Op dit moment zijn leiders uit deze gemeente doende andere gemeentes te helpen en te ondersteunen die door deze situatie ernstig in de problemen zijn gekomen. Hoewel het een moeilijke en pijnlijke situatie is, zijn wij van mening dat relaties, denominaties en organisaties overstijgen. Het beëindigen van het lidmaatschap betekent voor ons niet het einde van relaties.

Ik wens alle betrokkenen God’s rijke wijsheid en zegen toe,

Namens het leiderschap van God’s Embassy Utrecht,

Martin de Jong

(voorganger)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Als je meer over Gods Embassy Utrecht wilt weten in verband met de Berea-kwestie en over Martin de Jong, kijk op supergans.nl op het forum onder voorgangers. Verwacht geen info van Gods Embassy gangers zelf, die zullen je het niet geven, vooral omdat ze het fijne er niet van weten, Martin zul het hun heus niet vertellen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

JOAL was van Rob Allart en Martin de Jong samen.

KFS was van Rob Allart en Robert-Jan Allart en Martin de Jong.

Allebei waren het stichtingen waar mensen geld konden geven in ruil voor zoveel procent rente, omdat het hoge rentes betrof gaven mensen graag hoge bedragen, vandaar die miljoenen die toenopeens dus "verdwenen" waren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:11:21 schreef Thijs het volgende:

Mwah ben er een keer geweest, maar had op de kerk zelf weinig aan te merken. Het valt me alleen op dat het opeens zo stil is na die opmerking, maar ik zal wel weer zeuren.

Nouja de dienst was toen veeeeels te chaotisch en ik kreeg van de voorganger zelf te horen dat hij toegaf dat het nogal een rare gemeente was, maar zo moest ik het niet zien hamer.gif Dus ja, niet echt goede herinneringen aan overgehouden. Oja en de voorganger werd bijna boos op me als z'n vrouw hem niet had tegen gehouden puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:11:21 schreef Thijs het volgende:

Mwah ben er een keer geweest, maar had op de kerk zelf weinig aan te merken. Het valt me alleen op dat het opeens zo stil is na die opmerking, maar ik zal wel weer zeuren.

Tussen mijn post en die van Angelina zit meer tijd dan de laatste van Angelina en nu.

Dus ja, je zeurt widegrin.gif

puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:14:57 schreef JoostG het volgende:

[...]

Tussen mijn post en die van Angelina zit meer tijd dan de laatste van Angelina en nu.

Dus ja, je zeurt
widegrin.gif

puh2.gif

Nee, maar als er zulke dingen beweert worden(of het waar is weet ik niet daar gaat het nu ook niet over) zal dat alllicht toch emoties op moeten roepen? big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid