Spring naar bijdragen

God's Embassy [Utrecht]


Aanbevolen berichten

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:19:12 schreef Thijs het volgende:

[...]

Nee, maar als er zulke dingen beweert worden(of het waar is weet ik niet daar gaat het nu ook niet over) zal dat alllicht toch emoties op moeten roepen?
big-smile.gif

Idd, ik had van sowieso 4 of 5 mensen een reactie verwacht puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:13:00 schreef Liset het volgende:

[...]

Oja en de voorganger werd bijna boos op me als z'n vrouw hem niet had tegen gehouden
puh2.gif

Ik wil niet gemeen zijn maar je was toen ook behoorlijk fel bezig, hoor smile.gif

En het was niet z'n vrouw. Het was de vrouw van Kees van Velzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:19:12 schreef Thijs het volgende:

[...]

Nee, maar als er zulke dingen beweert worden(of het waar is weet ik niet daar gaat het nu ook niet over) zal dat alllicht toch emoties op moeten roepen?
big-smile.gif

Eerlijk gezegd hecht ik nooit zoveel waarde aan dat soort uitspraken. De media probeert je vanalles wijs te maken. Als het me al zou interesseren wat Martin in het verleden heeft gedaan vraag ik het wel aan hemzelf, en dat soort dingen horen niet op het internet of waar dan ook besproken te worden. Maarja, das mijn bescheide mening knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:23:52 schreef JoostG het volgende:

[...]

Ik wil niet gemeen zijn maar je was toen ook behoorlijk fel bezig, hoor
smile.gif

En het was niet z'n vrouw. Het was de vrouw van Kees van Velzen.

Ik was helemaal niet fel bezig en ik vind het vreemd dat je dat nu ineens zegt terwijl je het op dat moment helemaal met me eens was.

Als een voorganger tegen mij zegt dat hij toegeeft dat het een vreemde gemeente is en dat zijn preek raar over kan komen. Mag ik hem dan niet vragen of het zijn taak is dat een preek goed over moet komen als voorganger zijnde? Aangezien hij het zelf toegeeft?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:25:53 schreef Liset het volgende:

[...]

Ik was helemaal niet fel bezig en ik vind het vreemd dat je dat nu ineens zegt terwijl je het op dat moment helemaal met me eens was.

Als een voorganger tegen mij zegt dat hij toegeeft dat het een vreemde gemeente is en dat zijn preek raar over kan komen. Mag ik hem dan niet vragen of het zijn taak is dat een preek goed over moet komen als voorganger zijnde? Aangezien hij het zelf toegeeft?

Als ik zeg dat je fel bezig was dan zeg ik niet dat je geen gelijk had/hebt, he? flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lol. Wat heb ik aangericht.

Quote:
Eerlijk gezegd hecht ik nooit zoveel waarde aan dat soort uitspraken. De media probeert je vanalles wijs te maken. Als het me al zou interesseren wat Martin in het verleden heeft gedaan vraag ik het wel aan hemzelf, en dat soort dingen horen niet op het internet of waar dan ook besproken te worden. Maarja, das mijn bescheide mening

Nope, er zijn inderdaad betere plaatsen dan internet om het te bespreken. Maar ik zou pisnijdig worden als iemand dat over mijn predikant(mijn denkbeeldige want ik heb er momenteel geen) zou zeggen. Maar wellicht ben ik een driftkop.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:25:53 schreef Liset het volgende:

[...]

Ik was helemaal niet fel bezig en ik vind het vreemd dat je dat nu ineens zegt terwijl je het op dat moment helemaal met me eens was.

Je kwam op mij ook vrij fel over hoor. Geeft niets, het was ook allemaal nogal schokkend, dat geef ik toe smile.gif

Quote:
Als een voorganger tegen mij zegt dat hij toegeeft dat het een vreemde gemeente is en dat zijn preek raar over kan komen. Mag ik hem dan niet vragen of het zijn taak is dat een preek goed over moet komen als voorganger zijnde? Aangezien hij het zelf toegeeft?

Je hebt gewoon een uitzonderlijke dienst meegemaakt. De gemeente stond op een punt dat het wat meer aangevuurd moest worden. Er moest gewoon actie ondernomen worden, en dat is er toen hard ingepeperd. Dat je net bij die dienst kwam is gewoon ongelukkig.

En natuurlijk is het een vreemde gemeente. Hij is anders dan anderen, er is gewoon veel vrijheid, er gebeuren spontane dingen, maar dat is wat ik er ook juist aan waardeer. Dat betekent niet dat het chaotisch is, er is zeker een regelmaat in de diensten, en spontane ingevingen worden altijd eerst besproken voordat ze uitgesproken worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:30:51 schreef Mark1987 het volgende:

[...]

Je kwam op mij ook vrij fel over hoor. Geeft niets, het was ook allemaal nogal schokkend, dat geef ik toe
smile.gif

Nou goed, als die beste man mij niet uit laat praten en mijn zinnen omdraait, vind je het gek. Maargoed dat hebben we toen al uitgesproken.

Quote:
er gebeuren spontane dingen, maar dat is wat ik er ook juist aan waardeer.

Kan ik me voorstellen

Quote:
Dat betekent niet dat het chaotisch is, er is zeker een regelmaat in de diensten,

Nou het was ontzettend chaotisch in de dienst. Daarbij was de preek ook chaotisch en hebben JoostG en ik er toen niet een rode lijn in gezien, of wil je (JoostG) mij nu ineens vertellen dat dat onzin was?

Quote:
en spontane ingevingen worden altijd eerst besproken voordat ze uitgesproken worden.

Eeuhhh, wat is er dan nog spontaan aan? hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:36:27 schreef Liset het volgende:

Nou het was ontzettend chaotisch in de dienst. Daarbij was de preek ook chaotisch en hebben JoostG en ik er toen niet een rode lijn in gezien, of wil je (JoostG) mij nu ineens vertellen dat dat onzin was?

Uhm, ik vond de dienst niet chaotisch. Als ik het me goed herinner was het dezelfde volgorde als altijd: aanbidding, gebed, mededelingen/getuigenissen/offer, preek, aanbidding. De invulling daarvan is echter soms wel wat chaotisch, dat geef ik toe. Maar als je niet gewend bent hoe zo'n dienst eruit ziet, en er is geen liturgie o.i.d., ja dan kan het nogal chaotisch overkomen. Maar dat verschilt ook per dienst. Ga gewoon gauw nog een keer mee, en zie vanzelf wat je er nu van vindt smile.gif

Quote:
Eeuhhh, wat is er dan nog spontaan aan?
hamer.gif

Dat het voor de dienst niet geplanned was puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:47:21 schreef Mark1987 het volgende:

[...]

Ga gewoon gauw nog een keer mee, en zie vanzelf wat je er nu van vindt
smile.gif

Ja, ik heb beloofd dat ik begin dit jaar nog een keer mee zal gaan, dus dat zal ik dan ook doen. Het is niet eerlijk om een hele gemeente af te blazen door één dienst. Maar ik ben eerlijk geweest en heb gewoon mijn mening gegeven over die bewuste dienst.

Quote:
Dat het voor de dienst niet geplanned was
puh2.gif

Toch vind ik het vreemd smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

de hele situatie rond GA, Berea en wat ik er hier over lees doet me een beetje denken aan die ietwat vreemde EC heavy metalsekte God's pleasure in de jaren 80. Niet dat deze beweging daar banden mee heeft (voor zover ik weet)l hun voormalig vooranger Edwin Ogenio is gevlucht naar de VS en daar opnieuw begonnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jongens, jongens, jongens, dit is echt nutteloos. Je kunt niet roepen dat een kerk een sekte is, dat kun je gewoon niet zeggen als je er niet zelf in zit en ook niet als je 1 of 2 keer bent geweest. Dat is een ongegronde vooroordelende uitspraak die je niet fatsoenlijk kunt onderbouwen, neem ik aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:04:24 schreef Thorgrem het volgende:

Mag ik vragen wat er zo vreemd aan zijn preek was dat je daar tegengas tegen moest geven Liset?

Misschien heb ik het verkeerd begrepen, ik was er immers niet bij, maar zoals het nu overkomt is er tijden de dienst (preek) een discussie geweest, iets wat ik nog nooit heb meegemaakt.

De preek was vrij fel van toon, en er werden dingen gezegd die bedoeld waren voor de gemeente, maar door een aantal mensen die voor de eerste keer daar kwamen (waaronder ik) persoonlijk werden opgevat. Er is geen discussie tijdens de preek geweest uiteraard, maar na afloop wilde de voorganger een praatje maken en bidden, waarna hij werd aangesproken over de preek door o.a. Liset.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:21:11 schreef Roos* het volgende:

Jongens, jongens, jongens, dit is echt nutteloos. Je kunt niet roepen dat een kerk een sekte is, dat kun je gewoon niet zeggen als je er niet zelf in zit en ook niet als je 1 of 2 keer bent geweest. Dat is een ongegronde vooroordelende uitspraak die je niet fatsoenlijk kunt onderbouwen, neem ik aan.

Je hoort mij nergens zeggen dat GA een sekte is. Ik heb zelfs groot respect voor pastor Sunday.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:27:55 schreef Mark1987 het volgende:

[...]

De preek was vrij fel van toon, en er werden dingen gezegd die bedoeld waren voor de gemeente, maar door een aantal mensen die voor de eerste keer daar kwamen (waaronder ik) persoonlijk werden opgevat. Er is geen discussie tijdens de preek geweest uiteraard, maar na afloop wilde de voorganger een praatje maken en bidden, waarna hij werd aangesproken over de preek door o.a. Liset.

Oww, als dat het is smile.gif. Mooi dat er achteraf nog tijd was om een en ander recht te zetten/ te verduidelijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:43:36 schreef Roos* het volgende:

Het doet je denken aan een of andere heavy metal sekte dan, hoezo?

een Evangelisch-Charismatische Heavy metalsekte. Weet je überhaupt wel wat GP was en Wie Edwin Ogenio is?

Overeenkomsten met nu: HEEL ERG VEEL gedoe, EC splintergroepering, Utrecht

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid