Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt

  1. Afgelopen uur
  2. Breuk

    Eén God, één Naam, Jezus Christus.

    De Vader heeft de Zoon nodig om zich te openbaren. Het evangelie van Johannes getuigt daarvan. Johannes 1:18 Niemand heeft ooit God gezien; de eniggeboren Zoon, Die in de schoot van de Vader is, Die heeft Hem ons verklaard. Johannes 3:35 De Vader heeft de Zoon lief en heeft alle dingen in Zijn hand gegeven. Johannes 5:22 Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft heel het oordeel aan de Zoon gegeven, Johannes 6:46 Niet dat iemand de Vader gezien heeft, behalve Hij Die van God is; Híj heeft de Vader gezien. Johannes 13:3 stond Jezus, Die wist dat de Vader Hem alle
  3. Dat schrijft niet zomaar iemand, dat blijkt gewoon uit de gehele Bijbel voor wie het zien wil en niet in een inhoudsloze filosofie wil blijven hangen. Kolossenzen 2 [8] Pas op dat niemand u als buit meesleept door de filosofie en inhoudsloze verleiding, volgens de overlevering van de mensen, volgens de grondbeginselen van de wereld, maar niet volgens Christus. [9] Want in Hem woont heel de volheid van de Godheid lichamelijk.
  4. Het is een heel gepruts, reverse engineering. Maar zoals we nu weten, er zijn lange en korte wegen, dat blijft even simpel.
  5. Iemand schrijft hier dat Jezus volledig God is. Johannes 5:19 spreekt zo'n bewering dan weer tegen: ‘Het is waar wat Ik zeg,’ zei Jezus. ‘De Zoon kan niets uit Zichzelf. Hij doet alleen wat zijn Vader Hem voordoet. In feite doet de Zoon hetzelfde als zijn Vader. De Vader houdt van de Zoon en laat Hem steeds zien wat Hij doet. De Vader zal Hem nog grotere dingen laten doen. U zult uw ogen nauwelijks kunnen geloven. De Zoon is dermate een met de Vader dat hij de Vader 'verstaat'. Maar als de Vader en de Zoon exact dezelfde zouden zijn, dan zou de Zoon de Vader niet nodig heb
  6. Het is weeral goed geformuleerd, maar waar je het precies over hebt? Russische bots mogen niet, maar Nederlandstalige bots komen er blijkbaar wel door?
  7. Vandaag
  8. Was dat niet een gegeven van bij de start, bizar eigenlijk.
  9. Breuk

    Eén God, één Naam, Jezus Christus.

    Johannes 1:18 Niemand heeft ooit God gezien; de eniggeboren Zoon, Die in de schoot van de Vader is, Die heeft Hem ons verklaard. Johannes 5:18 Daarom dan probeerden de Joden des te meer Hem te doden, omdat Hij niet alleen het gebod van de sabbat brak, maar ook zei dat God Zijn eigen Vader was, en daarmee Zichzelf aan God gelijkmaakte. 19. Jezus dan antwoordde en zei tegen hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: De Zoon kan niets van Zichzelf doen, als Hij dat niet de Vader ziet doen, want al wat Deze doet, dat doet ook de Zoon op dezelfde wijze. 22. Want ook de Vader oordeelt niemand, maa
  10. Je kletst je er weer behendig uit. Iemand beweerde dat Jezus God is. En dat sprak ik tegen, dat is een verzinsel van de kerk die niet in de Bijbel staat. Jezus is dus ook niet 'volledig' God. Jezus is een met de Vader. Dat laatste is verstandig. Want dan leef je meer naar de Bijbel dan al die 'gelovigen' alhier. De mens mag geen beeld maken van God, logisch, alles wat beeld heeft zijn mensen zoals jij en ik. Ik mag het B-woord niet gebruiken, maar God als 3 personen beschouwen is zeggen dat God 3 mensen is. Mensen die de 3 personen leer aanhangen scheppen 3 Goden naar eige
  11. Je ziet het van ver gebeuren, dat kwetsbare mensen ook maar enige kans zouden kunnen maken in een landschap waar, niet eens wetend wat zoiets überhaupt betekent, de stochastische variabelen je om de oren gemept worden. In alle rust en sereniteit, merken nog maar bitter weinig van die fluweelzachte aspiraties, hou moed.
  12. Breuk

    Eén God, één Naam, Jezus Christus.

    Je moet eens in Bonhoeffer verdiepen. (leeft alsof er geen God is)
  13. Met de Bijbel kan je alle kanten uit, voor elk dieet is er wel een gerecht. Met de drie-eenheid heb ik ook niks gehad eigenlijk. Dat is als een rond vierkantje, leuk om te filosoferen in de theorie maar in de praktijk werkt het niet. Daarom ben ik ook een agnost die leeft alsof er geen God is
  14. Breuk

    Eén God, één Naam, Jezus Christus.

    Ja hoor. Overigens belijdt de kerk over Jezus: volledig God en volledig mens. Johannes geeft zeker al de onderbouwing voor de drie eenheid. Johannes 6:46 Niet dat iemand de Vader gezien heeft, behalve Hij Die van God is; Híj heeft de Vader gezien. Johannes 8:14 Jezus antwoordde en zei tegen hen: Hoewel Ik van Mijzelf getuig, is Mijn getuigenis waar, want Ik weet waar Ik vandaan gekomen ben en waar Ik heen ga, maar u weet niet waar Ik vandaan kom en waar Ik heen ga. 18. Ik ben het Die van Mijzelf getuig, en de Vader, Die Mij gezonden heeft, getuigt van Mij. 19. Zij
  15. Daarom zei ik ook "een goed formulerende" 😄
  16. Hoeveel nicknames heb je ondertussen? In de kansrekening is een stochastische variabele of stochastische grootheid een grootheid waarvan de waarde afhangt van de toevallige uitkomst in een kansexperiment. De stochastische variabele, ook toevalsvariabele, kansvariabele of stochast, is een eigenschap van de uitkomst die in een getal is uit te drukken.
  17. Een gesprek hier over met een 'wettische' forumdeelnemer heeft geen enkele zin. Alleen de Geest maakt levend.
  18. Breuk

    Eén God, één Naam, Jezus Christus.

    Je geeft m.i. ook weer aan dat je niet snapt dat de geloofsbelijdenis eenheid beschrijft tussen God de Vader, Jezus de Zoon en de Geest. Maar dit is weer de zoveelste herhaling.
  19. Ik adviseer jou als 'nieuweling' zijnde om aardig te doen tegen TTC. Hij is een Belgische garagist en mocht je op weg naar Frankrijk panne krijgen dan kan hij zomaar wel eens degene zijn die jou helpt aan een nieuwe katalysator. Een non-lineaire katalysator nog wel. Die gaat dus eeuwig mee. Mijn garage heeft er bij navraag nog nooit van gehoord, maar Nederland loopt nu eenmaal met alles een halve eeuw achter.
  20. Hopper

    JEZUS is CHRISTUS

    Wijsheid is weten dat kennis geen bezit is.
  21. De Bijbel is duidelijk: Jezus is niet de enige ware God. Dat iemand op een onbenullig forum beweert dat Jezus de enige ware God is maakt dat nog niet tot waarheid. God is Een, dat is wat er in de Bijbel staat. Er zijn vele plaatsen in de Bijbel waar Jezus zegt niet God te zijn, dat het onbegrijpelijk is dat mensen wat anders beweren. Maar dat recht hebben zij uiteraard, ze kletsen maar raak hier....
  22. Доброго времени суток товарищи[url=https://redservis.ru/].[/url] [url=https://redservis.ru/]червячный редуктор[/url] [url=https://redservis.ru/]планетарный редуктор[/url] [url=https://redservis.ru/]конические редукторы[/url] [url=https://redservis.ru/]червячный редуктор купить[/url] [url=https://redservis.ru/]промышленный редуктор[/url] [url=https://redservis.ru/]мотор редуктор червячный[/url] [url=https://redservis.ru/]планетарный редуктор купить[/url] [url=https://redservis.ru/][img]https://i122.fastpic.org/big/2023/0815/07/016dc932a001921649f969cfd47a5107.jpg[/img][/url] Н
  23. Добрый день друзья[url=https://redservis.ru/].[/url] [url=https://redservis.ru/]червячный редуктор[/url] [url=https://redservis.ru/]планетарный редуктор[/url] [url=https://redservis.ru/]конические редукторы[/url] [url=https://redservis.ru/]червячный редуктор купить[/url] [url=https://redservis.ru/]промышленный редуктор[/url] [url=https://redservis.ru/]мотор редуктор червячный[/url] [url=https://redservis.ru/]планетарный редуктор купить[/url] [url=https://redservis.ru/][img]https://i122.fastpic.org/big/2023/0815/07/016dc932a001921649f969cfd47a5107.jpg[/img][/url] Наша компания
  24. Het is geen trollenbericht. Ik vond het nogal vreemd dat iemand stelde "de Bijbel is heel duidelijk "Jezus is de enige ware God".. Natuurlijk zal de Bijbel dit stellen (alhoewel, je over God nog kan twijfelen). Als het in een ander "heilig boek" zou staan dan heeft het pas meerwaarde lijkt me. Elk "heilig boek" zal beweren dat het "heilig boek" het over de Enige Ware Godheid heeft..
  25. Ben jij soms een goed formulerende AI bot of zo? Vaak reageer je op mensen op een totaal onbegrijpelijke manier. Alsof je maar 1 woordje leest en daar een AI antwoord op geeft. En nu ook op een bot, die je beter kan negeren. Welke ook nog in het Russisch aan het repliceren was.
  26. Wat hoop je met dit soort trollberichten te bereiken? Wat kom je doen op een christelijk forum?
  27. De Bijbel is inderdaad duidelijk.. Net zoals Wc-Eend, dat Wc-Eend adviseert... Of de Koran dat beweerd dat de Koran de juiste is en Allah de enige God.
  1. Meer activiteit laden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid