Alle activiteit
Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt
- Afgelopen uur
-
God als de gehele veldcoherentie van de werkelijkheid, van binnenuit ervaren als Liefde
discussie antwoordde op een MaartenV van najjreb86 in Theologie
Dit noemen ze de bubbel waarin je kan zittne. Zit je in de christelijke bubbel dan geloof je van alles over die "bovennatuurlijke zaken". Zelf ben ik bekend met bepaalde evangelisten die beweerden in India mensen die blind waren weer te hebben laten zien. Toen is een christelijk (!) persoon langs gegaan om te kijken of het klopte, en het bleek niet te kloppen. Vooral in landen waar men nog goedgelovig is komen die "wonderen" voor. In Europa en het Westen zelden. Dat geeft te denken. Dat ieder volk gered kan worden is volgens mij Bijbels niet waar te maken. De God van Israel is de Go -
Wat zeg je tegen een vriend als …
discussie antwoordde op een IKBENANDERS van najjreb86 in Liefde en relatie
Bij iedere reactie maak je jezelf belachelijker.. Eekhoorns die nootjes verzamelen en ze op een bepaalde plek verzamelen voor de winter. Vervolgens kunnen ze 80% van die nootjes weer terugvinden. Olifanten die jaar in jaar uit dezelfde waterbron vinden, nos.nl/artikel/2496439-baanbrekende-studie-ook-dieren-hebben-verbeeldingskracht nl.wikipedia.org/wiki/Dierlijke_cognitie www.doggo.nl/artikelen/emoties-en-intelligentie-bij-honden/hebben-honden-besef-van-tijd/ wibnet.nl/natuur/onthouden-eekhoorns-waar-ze-hun-noten-verstoppen Nogmaals, gewoon zelf lezen wat de -
Wat zeg je tegen een vriend als …
discussie antwoordde op een IKBENANDERS van IKBENANDERS in Liefde en relatie
Dieren hebben geen geheugen; wel instinct. Ze gaan af op geur, het gehoor, het zichtvermogen en hun instinct. Dit alles fungeert voor wat je aandraagt. Je moet niet alles geloven wat ze zeggen. Dieren herkennen hun baasjes niet omdat ze er een gedachtenbeeld van hen hebben gevormd. Ze herkennen hun baasjes aan hun geur, de manier waarop ze geluid maken enz. Instinct is overigens goed te conditioneren, zoals ook uit het experiment van Pavlov blijkt. Wetenschappers zouden beter meer tijd en geld steken in onderzoek doen naar het hoe en waarom van het instinct, dan allerlei proefjes doen, waaruit -
Wie ben je dan wel? De onzichtbare geest die de hersenen bespeelt als een piano? Volgens mij maak je overigens ook een stropop van "wij zijn ons brein". Want zoals jij het uitlegt legt niemand van de wetenschappelijke wereld het uit. We zijn niet enkel het brein, maar ons hele lichaam. Onze darmen reageren op de hersenen en vice versa. Depressie kan ontstaan door een verkeerde darmflora bijvoorbeeld, en dus ook weer herstellen door meer darmbacterieen in te dienen.. Met "wij zijn ons brein" word bedoeld dat we niet een onzichtbare en onbewezen geest hebben die onze hersenen bespeel
-
God als de gehele veldcoherentie van de werkelijkheid, van binnenuit ervaren als Liefde
discussie antwoordde op een MaartenV van Barnabas in Theologie
Jezus is zeer zeker met dingen bezig. Er zijn allerlei bovennatuurlijke zaken die Hij vandaag de dag nog doet. Tot voor kort was daar bijvoorbeeld de gebedsgenezerJan Zeilstra die door gebed tot Jezus velen van de meest uiteenlopende ziektes heeft genezen en waarvan de getuigenissen nog online staan bij "wings-off-healing". Jezus deed vele wonderen en tekenen toen Hij op aarde was. Hij genas vele zieken. in het oude testament staan ook wonderen zoals God die een man weer tot leven brengt die in het graf van Elisa (als ik het goed heb) geworpen wordt. Of de zorg voor een weduwe tijdens een hong -
God als de gehele veldcoherentie van de werkelijkheid, van binnenuit ervaren als Liefde
discussie antwoordde op een MaartenV van najjreb86 in Theologie
Wat zeg je steeds? Je zegt iets, vervolgens herhaal je dit. alsof je jezelf moet overtuigen.. Israel heeft nul gedaan om vrede te krijgen met de Palestijnen. Sterker nog, er was ooit 1 (lees:1!) minister die een tweestatenoplossing voor ogen had en die is vermoord door een extremist (met hulp van de Mossad). Rabin heette die man. Toen had je van de kant van de Palestijnen ook een leider die een tweestatenoplossing wilde en die is toen vermoord door de Mossad. Zogenaamd omdat hij een terrorist was. Maar toen de man een terrorist was werd hem geen strobreed in de weg gelegd. Pas toen - Vandaag
-
God als de gehele veldcoherentie van de werkelijkheid, van binnenuit ervaren als Liefde
discussie antwoordde op een MaartenV van Barnabas in Theologie
Je speelt het argument terug terwijl je zelf geen antwoord geeft. Je probeert de zaak om te draaien zoals men ook de zaak met Israëlprobeert om te draaien. Van de zijde van Israël is voortdurend geprobeerd om in v rede met een Palestiijnse stat te leven maar van de zijde van de Palestijnen is die vrede steeds gefrustreerd. De grote lijn is dat er van de zijde van Israël bereidheid tot vrede is maar van de zijde van de Palestijnen dat Israël Palestina moet worden en geheel moet verdwijnen. Israël is een staat waar een goede moraal heerst vergelijken met de Gazastrook en de westelijke jordaanoev -
Het brein denkt zichzelf en roept dat bedachte zelf uit tot zichzelf (ego). Geeft niks BerJan, dat deed ik ook ooit. Maar je bent niet je brein.
-
Wat zeg je tegen een vriend als …
discussie antwoordde op een IKBENANDERS van najjreb86 in Liefde en relatie
Wat is het verschil tussen denken en instinct? Eekhoorns verzamelen nootjes omdat ze weten dat het later winter word en kouder en dus moeilijker om nootjes te vinden. Die verstoppen en veel vinden ze later weer terug. Niet allemaal, net als de mens. Die vergeet ook weleens wat. Dieren herinneren zich mensen en kunnen ervan houden of ze haten (ligt aan de contact die de mens met hen had). Met andere woorden, ze zijn mentaal bezig. Echt waar, mensen die anno nu nog denken dat dieren niet kunnen denken. Geloof je in een platte Aarde? youtube.com/shorts/QfV0KvJth1U -
Je snapt het zelf allemaal niet meer, dat is duidelijk. En dat is ook logisch, bij die zogenaamde spirituele figuren. Die praten zichzelf altijd tegen. Soms zeg je "het brein denkt dit en dat" en nu opeens zeg je weer "het brein denkt niet, ik denk".. Maar zonder brein was je er niet, en ik ook niet en alle mensen waren niet. Iedereen is overigens aangedaan met een ego, hoe groot die is dat verschilt. Maar zonder ego zou jij allang verhongeren, zonder ego zou jij jezelf onderpoepen en plassen. Jij bent het met iedereen eens die precies zegt wat jij blijkbaar denkt da
-
Mijn brein denkt niet, ik wel. Mijn benen wandelen niet, ik wel. Mijn handen zwaaien niet, ik wel. Moeilijk allemaal hè? Iemand die denkt dat hij zijn brein is, is per definitie aangedaan met een ego. Het ego denkt zichzelf.....
-
Wat zeg je tegen een vriend als …
discussie antwoordde op een IKBENANDERS van IKBENANDERS in Liefde en relatie
Nee dat kunnen ze niet najjreb86. En bewijzen kun je en doe je dat hier ook niet. Dieren hebben geen mentale capaciteiten, wel instinct. En als er al wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is, en men dit voor bewezen houdt, dan zijn het aannames en bestaan er waarschijnlijk evenveel, zo niet meer, onderzoeken die de zogenaamde bewijzen ook weer tegenspreken. -
Dit is mij te kortzichtig. Ik roep al meer dan 30 jaar dat de hersenen geen opslagplaats zijn, maar een soort doorgeefluik, een transformator. Als in de hersenen diverse zaken worden gelokaliseerd, wil dat niet nog niet zeggen dat de informatie daar ook zit opgeslagen. Ad (a). Zien kunnen we het veelal met onze eigen ook niet. Ik zie soms een waas die pulseert, meer niet; vaak zie ik deze als iemand op de preekstoel staat. Mijn helderziende organen zijn niet ontwikkeld, dus het zal daar wel bij blijven. Overigens bestaan er ook oefeningen om het etherisch lichaam te voele
-
najjreb86 reageerde op een bericht in een discussie:
God als de gehele veldcoherentie van de werkelijkheid, van binnenuit ervaren als Liefde
-
God als de gehele veldcoherentie van de werkelijkheid, van binnenuit ervaren als Liefde
discussie antwoordde op een MaartenV van najjreb86 in Theologie
Dat oproepen tot bekering was sarcastisch of ironisch. Omdat mensen die christelijk zijn zelf ook altijd oproepen tot bekering. Dus ik dacht, ik doe het eens terug.. Jezus is momenteel nergens mee bezig. Misschien wel zijn volgelingen, dat weet ik niet. Maar Jezus niet. Je gaat niet in op het feit dat jullie God veel meer doden op zijn geweten heeft dan satan. En dat in zijn eigen PR boek. Misschien is jullie God wel satan/duivel en was de God waar Jezus het over had wel een andere? Een echt universele, in plaats van een stamgod die enkel om Israel gaf? Dat zou de verhalen veel bete -
Dit is dus allemaal onbewezen lulkoek.. De emoties zitten gewoon in onze hersenen. Als je muziek luistert van vroeger kan je een nostalgisch gevoel krijgen. Omdat het oor dicht bij het hersengebied zit waar de emoties worden geregeld.. npokennis.nl/video/225/hoe-kan-muziek-herinneringen-ophalen Vroeger wist men dit niet, dus men verzon een onzichtbaar lichaam waar die emoties dan moesten zitten. Nu kan men met hersenscans precies zien welke gebieden oplichten bij het voelen van emoties. Het is net alsof ik met iemand aan het praten ben die 100 jaar onder een steen leeft of zo, t
-
Wat zeg je tegen een vriend als …
discussie antwoordde op een IKBENANDERS van najjreb86 in Liefde en relatie
Sorry hoor, maar wat een domme en achterhaald idee is dit.. Apen en konijnen (en veel andere dieren) kunnen denken. Ik vraag me echt af of je weleens wetenschappelijke boeken en ideeen en filosofieen van de laatste 100 jaar hebt gelezen. Maar zelfs in de tijd van de schrijvers die jij blijkbaar leest waren er genoeg mensen die wisten dat dieren konden denken. Zelfs planten kunnen op een bepaalde manier denken. Echt, ik zou me schamen als ik anno nu nog met het idee zat dat dieren niet kunnen denken. En dan vooral apen (onze neven). -
Afhankelijk van de definitie, probeer anders die oefening van de homunculus eens. Dan begrijp je het misschien beter, het is even simpel als verse vis.
-
Het vetgemaakte is precies waar het knelt. Het etherisch lichaam is voor jou een denkbeeld. Net zoals de secundaire partij denkbeelden verspreidt. Kennis van de geest brengt met zich mee dat er (innerlijke) kennis is van het etherisch lichaam. Geen mens die nog aangedaan is met een ego kan het etherisch lichaam waarnemen. Het is de (eigen) geest welke het etherisch lichaam kan waarnemen als het ego is weggevallen. Dan begrijp je de kwestie van binnen uit. Verstand, intellect e.d (kortom alles wat het brein voortbrengt) is het brein. De neuroloog kan je precies vertellen wa
-
God als de gehele veldcoherentie van de werkelijkheid, van binnenuit ervaren als Liefde
discussie antwoordde op een MaartenV van Barnabas in Theologie
Het valt mij op dat je steeds met een zeer denigrerende opmerking begint die zeer neebuigend is. Ook besteedt je geen aandacht aan het goede werk waar Jezus mee bezig is, je focus is alleen op dood en verderf. Je spreekt over bevestigen van het eigen narratief maar dat is tegenwoordig een inhoudloos argument dat te pas en te onpas geroepen wordt zonder basis zoals nu door jou. Je roept op tot bekering maar ik roep jou op tot bekering van je discussietechniek. -
God als de gehele veldcoherentie van de werkelijkheid, van binnenuit ervaren als Liefde
discussie antwoordde op een MaartenV van MaartenV in Theologie
Kijk, net zoals zoveel boeken vind ik ook de Bijbel soms inspirerend. Maar ik 'geloof' er niet 'zomaar' in. Ik lees het, beoordeel de logica of poëtische schoonheid als mens, en selecteer dan wat ik eruit haal en wat niet om mijn eigen visie te vormen als mens. Want blind dogma maakt je afhankelijk van het boek waar je mee opgegroeid bent. Er is dan geen reden waarom je voor dit boek en niet een ander boek zou kiezen om blind in te geloven. Dus: leer kritisch en selectief te lezen en naar eigen maatstaven te interpeteren in plaats van dogmatisch over te nemen omdat anderen zeggen dat het zo is -
Wat een beetje jammer is is dat R.S. hier niet zelf aan het woord is, maar een secundaire partij. Men geeft zijn eigen interpretatie van hetgeen men bij Steiner en misschien ook anderen heeft gelezen. Dit doet evenwel geen afbreuk aan de inhoud, want daar sta ik achter; ze komt overeen met mijn eigen denkbeelden. Ik heb de voorbeelden – etherlichaam, astraal lichaam en Ik – aangebracht omdat zij niet zichtbaar zijn en van een veel fijnere trilling dan licht of geluid, en daarom met een gebrek aan een beter woord ook wel ‘geest’ genoemd kunnen worden. Zo kunnen ook verstand, intellect e.d.
-
Het etherlichaam is niet geestelijk van aard, ether is energie. Het geeft het natuurlijk-levende leven. https://www.de-lemniscaat.nl/antroposofie-en-antroposofische-geneeskunde/ Wat is nu het etherlichaam? Dat is het eigenlijke levende. Het ook wel het levenskrachtenlichaam genoemd. Wat men tegenwoordig wel het energielichaam net komt wel in de buurt. Het is een soort krachtenveld dat het fysieke lichaam opbouwt en in leven houdt. Het etherlichaam is de architect van het fysiek lichaam, en het is nog verfijnder. Tot in de kleinste structuur, zoals bv het DNA (de genetische code) v
-
Een synthese is het samenvoegen van verschillende, losse elementen tot één nieuw geheel. Maar wat weet de natuurlijke mens daar nou van? Die is één van de verschillende, losse elementen en denkt dat hij het geheel is.
-
Xinzhai is ook een archeologische vindplaats uit de vroege bronstijd die in 1979 werd ontdekt in Henan, China. Het ligt ongeveer 20 kilometer ten zuidoosten van Xinmi, Zhengzhou.
-
Enigszins bizar is het fenomeen dat beweging abstracties, ondanks ze fundamenteel ingebed liggen in die beweging, in zekere zin van de kaart kunnen vegen, Alsof ze er wel zijn voor wie er gericht aandacht voor heeft, niet voor wie er om welke reden dan ook aan voorbij gaat.