Spring naar bijdragen

spreken in tongen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 102
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

hoe heeft hij je dat duidelijk gemaakt dan?

Tijdens gebed,...

En elke keer als er tongentaal gedaan werd in de kerk kwam steeds in mn hoofd dat ik die gave krijg..

En vorige week maandag tijdens gebed vertelde ik het aan mn ouders en ze waren natuurlijk harstikke blij..

Klein poosje daarna kreeg ik twijfels..

En toen waren we in gebed en toen sprak God door een vrouw heen met de volgende woorden: Het is waar twijfel niet.

En toen wist ik dat dit voor mij was!! worshippy.gifknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

En nu kan je ook daadwerkelijk in tongen spreken, want dat is me nog niet geheel duidelijk uit je verhaal. Of ga je het kunnen/krijgen in de toekomst? (ik bedoel dus het vertalen ervan. Bedankt voor de tip hopeloos smile.gif )

Is het niet een geval van self fulfilling profecy?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet spreken, maar de gave om het te vertalen zegt hij toch knipoog_dicht.gif

Het lijkt mij wel heel bijzonder. Er zijn een hoop mensen die claimen in tongen te kunnen spreken, maar ik heb nog nooit eerder van iemand gehoord dat hij tongentaal kon vertalen. Terwijl dat me toch minstens zo belangrijk lijkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En nu kan je ook daadwerkelijk in tongen spreken, want dat is me nog niet geheel duidelijk uit je verhaal. Of ga je het kunnen/krijgen in de toekomst? (ik bedoel dus het vertalen ervan. Bedankt voor de tip hopeloos
smile.gif
)

Is het niet een geval van self fulfilling profecy?

Ik heb het nog nie nee...

Ik weet nie of ik zelf ook degave van tongentaal krijg.. maar het vertalen ervan welknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik moest de huilen en voelde de Heilige Geest.

Ik weet niet of je De Heilige Geest zelf es hebt gevoelt.. maar dan weet je wel wat ik bedoel..Ik weet nie hoe je dat omschrijft
knipoog_dicht.gif

Wellicht ongeveer zoals Camoth haar contacten met de god en de godin omschrijft?

Oeps sorry, was vergeten dat je hier niet op elkaar in mag gaan. Ik herroep alles en sluit af met een enthousiast:

"Halleluja, wat een prachtig getuigenis!" party.gif

Amen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tongentaal?

Ja of klanktaal zoals het in de bijbel staat.

Quote:

Plotseling klonk er uit de hemel een geluid als van een hevige windvlaag, dat het huis waar ze zich bevonden geheel vulde. 3 Er verschenen aan hen een soort vlammen, die zich als vuurtongen verspreidden en zich op ieder van hen neerzetten, 4 en allen werden vervuld van de heilige Geest en begonnen op luide toon te spreken in vreemde talen, zoals hun door de Geest werd ingegeven.

klanktaal

Het bevangen zijn door de Heilige Geest en het spreken in klanken of andere talen, komt veel in pinkstergemeentes en ik dacht ook wel in evangelische gemeentes voor smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, het was een reactie op wat danielle postte.. sorry, zal voortaan quoten
puh2.gif

Ja. Ik heb het vroeger zelf bij ons in de kerk gezien. Het was daar heel normaal dat iedereen in tongen praatte en in de heilige geest viel en dat soort dingen. Als je dat niet deed hoorde je er eigenlijk niet bij. Maar het ziet er allemaal gewoon heel raar uit. Ik heb wel eens filmpjes gezien over van die sektes en daar doen ze dezelfde vage dingen. Ik heb het zelf altijd raar gevonden. Misschien ben ik er gewoon te nuchter voor of zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja. Ik heb het vroeger zelf bij ons in de kerk gezien. Het was daar heel normaal dat iedereen in tongen praatte en in de heilige geest viel en dat soort dingen. Als je dat niet deed hoorde je er eigenlijk niet bij. Maar het ziet er allemaal gewoon heel raar uit. Ik heb wel eens filmpjes gezien over van die sektes en daar doen ze dezelfde vage dingen. Ik heb het zelf altijd raar gevonden. Misschien ben ik er gewoon te nuchter voor of zo.

Er zijn wel kerken die er erg verkeerd mee omgaan, en als ik van jou hoor dat je er niet bij hoort als je niet in de Geest valt en in tongen spreekt klopt dat gewoon niet. Maar niet alle kerken waar mensen in de Geest vallen en in tongen spreken zijn sektes, sterker nog, verreweg de meesten zijn dit absoluut niet. Je moet ook begrijpen dat je niet zo even in de Geest valt als je daar zin in hebt. Het in de Geest vallen is in feite dat je zo overweldigt wordt door God aanwezigheid dat je niet op je benen kan blijven staan. Dit heeft in principe niets te maken met dingen die je wel of niet doet, maar overkomt je gewoon.

Zelf spreek ik wel in tongen, niet op een manier van door de dienst heen schreeuwen maar in mijn eigen tijd met God. En omdat er geen vertaler in de gemeente is zal ik ook nooit vooraan gaan staan en in tongen bleren ofzo, dat is natuurlijk nutteloos (vandaar dat Paulus het zei knipoog_dicht.gif). Maar het in de Geest vallen heb ik nog nooit meegemaakt. Ik geloof dat God nooit dingen met je zal doen waar jij niet klaar voor bent, en ik geloof dat ik daar niet klaar voor ben blijkbaar.

Nouja, ik wilde dit even van een andere kant belichten eigenlijk, vandaar deze post knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kan je ook in tongen spreken als je niet eerst God er om vraagt, of eerst God hebt gezocht? Ik heb een keer gehad namelijk dat ik heel blij was en God overal voor dankte en toen begon ik in tongen te praten, maar ik weet dus niet of dat echt was of niet..

Jepsmile.gif ik bad er zelf ook al tijden voorsmile.gif En geloof dat het van God is. Als ik God om een brood vraag, geeft Hij geen steen.

Doeg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kan je ook in tongen spreken als je niet eerst God er om vraagt, of eerst God hebt gezocht? Ik heb een keer gehad namelijk dat ik heel blij was en God overal voor dankte en toen begon ik in tongen te praten, maar ik weet dus niet of dat echt was of niet..

Ik kan onder de douche in tongen spreken als ik zou willen puh2.gif Als je eenmaal die gave hebt ontvangen kun je in tongen spreken wanneer je wilt hoor. Ik snap wel wat je bedoeld op zich, als ik Gods aanwezigheid sterk ervaar lijkt dat ook een soort extra dimensie aan de klanktaal te geven ofzo, je merkt meer dat de Heilige Geest echt door je heen spreekt, maar als je dit niet ervaart wil het niet zeggen dat het niet zo is. Ik merk ook niet altijd dat God bij me is, toch is het zo, bijvoorbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Toen ik op kamp was werd er ook voor me gebeden door iemand die in tongentaal sprak, maar haar tongentaal was eigenlijk alleen maar 'Lalalalala' en iets in de richting van 'Tiktiktiktik' (ofzo:o). Terwijl mijn tongentaal klinkt als een erg ingewikkelde taal.. Ik vind het raar dat wat dat meisje spreekt ook tongentaal is.. Ik snap het nietverbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Heel leuk voor je hoor. Maar ik geloof het 'in tongen spreken' niet helemaal. Kan je het niet gewoon brabbelen noemen ofzo? Want in de Bijbel is spreken in tongen dat je andere talen kunt spreken. Tong = Taal. Het is bijna een hype om in tongen te spreken.

Moet je eens voor de lol iemand in tongen laten spreken, en dan door twee verschillende tongenuitleggers uit laten leggen. Dan krijg je echt humoristische gebeurttenissen.

Ik wil hier niet zonder respect mee omgaan, maar ik geloof echt niet in tongentaal. Overtuig mij maar van het tegendeel.
knipoog_dicht.gif

Vraag het aan God, Hij zal je van het tegendeel overtuigen met een grotere kracht dan iemand op aarde ooit zou kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Toen ik op kamp was werd er ook voor me gebeden door iemand die in tongentaal sprak, maar haar tongentaal was eigenlijk alleen maar 'Lalalalala' en iets in de richting van 'Tiktiktiktik' (ofzo:o). Terwijl mijn tongentaal klinkt als een erg ingewikkelde taal.. Ik vind het raar dat wat dat meisje spreekt ook tongentaal is.. Ik snap het niet
verbaasd.gif

Misschien voelde zij zo een grote groepsdruk dat zij besloot maar wat te doen? Misschien voelde zij zich buitengesloten omdat zij de gave niet bezit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid