Spring naar bijdragen

favo christelijke boek


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 62
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

- De Heilige schrift, ook wel de bijbel genoemd. pray.gifengel.gif

(oops, die mocht niet. maar ik laat het lekker staan, zodat iedereen kan zien hoe vroom ik ben!!!)

- Ik ben gek op de boeken van C.S. Lewis. Ik weet niet zo snel welk boek ik het beste vind. Ik heb een aantal favorieten van hem.

- Ik ben op dit moment (nog steeds...) bezig met een boekje van Augustinus. (Beleidenissen, ) een mooi boek!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn eigen favoriete boek is 'teleurgesteld in God' klinkt niet heel mooi maar is het wel.. het geeft antwoord op vragen als, waarom laat God het lijden toe, waarom laat God zich niet duidelijker zien etc..

Eigenlijk leer je God heel goed kennen en waarom hij doet zoals hij doet..

Het heeft mij erg geholpen in mijn relatie in de relatie met God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

het eerste dagboek van Adrian Plass vond ik echt meesterlijk widegrin.gif (de tweede en derde trouwens ook wel, maar eerste boeken zijn altijd het leukst puh2.gif).. Waarom? Omdat ik helemaal in een scheur lag toen ik het las (en als ik hem nu nog een keer lees heb ik dat effect nog steeds, terwijl ik hem toch al een stuk of 5 keer gelezen heb puh2.gif)

verder vind ik Thuiskomst van Randy Alcorn erg mooi en De Grote Scheiding van C.S. Lewis, omdat dat best wel een andere kijk geeft op het hele hemel/hel-gebeuren

Link naar bericht
Deel via andere websites

De boeken van C.S. Lewis staan toch wel erg hoog op m'n lijstje. The Theatrical Tapes of Leonard Thynn, van de schrijver van Het Gewijde Dagboek van Adrian Plass vond ik ook fantastisch; beter zelfs dan de dagboeken. Ook de andere boeken van Plass, met name Het Bezoek vond ik erg mooi.

Als dagboek gebruik ik nu al drie jaar My Utmost for His Highest van Oswald Chambers. Echt een bijzonder boek!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 13:59:54 schreef munanduman het volgende:

Als dagboek gebruik ik nu al drie jaar
My Utmost for His Highest
van Oswald Chambers. Echt een bijzonder boek!

Of in het Nederlands; Geheel voor Hem, en het is inderdaad een bijzonder goed boek! Aanrader voor zowel protestant als katholiek en zelfs ook voor evangelischen. Hij weet in dit boek vaak precies de vinger op de zere plek te leggen. Dat is pijnlijk, maar het helpt wel. smile.gif

Verder staan heel hoog op mijn lijstje;

Brieven uit de hel - C. S. Lewis

De christenreis naar de eeuwigheid - John Bunyan

Jeremia, de man die huilde - Thom Lemmons

Het gewijde dagboek - Adrian Plass

Link naar bericht
Deel via andere websites

alles van peretti

cs lewis boeken (vooral "the great divorce" )

En Randy Alcorn vind ik ook mooi!

en de wat meer "studieboeken"...

Ga ervoor (verschillende christelijke zangeressen)

Stap voor stap sterker (een of ander iemand uit colombia)

En ik heb een klein stukje gelezen van:

Aanbidding waar God naar zoekt, van david ruis, die lijkt me wel mooi...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij deed dit speciaal voor jou, van Max Lucado.

Want behalve de 'gewone christelijke leesboeken', kom ik bijna nergens door. (Jaja, ik weet het..)

Maar dat boekje van Max Lucado heb ik echt áchter elkaar uitgelezen. En dat ik nu nog weet waar het over gaat, betekent wel iets knipoog_dicht.gif

Er was trouwens nog zo'n boekje van een vrouw.. maar ben de titel even kwijt. Dat kon ik ook goed lezen smile.gif Gewoon de manier waarop werd verteld, niet te moeilijk, maar toch bijzonder & mooi.

En vooral geen dík, láng boek. Dat is alleen fijn voor een leesboek knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

[offtopic]@Drama. Kun je in mijn profiel ff zetten waar het een beetje over gaat zegmaar. Ik lees ook nog wel eens boeken van Max Lucado en vind het hele goede boeken. Dus dan kan ik ff kijken of het een tip is om te kopenpuh2.gif[/offtopic]

Ik lees inmiddels geen boek meer. Maar er komt binnenkort wel weer een nieuwepuh2.gif. *om toch nog een klein beetje ontopic te blijven*

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 12:09:17 schreef Thorgrem het volgende:

Mijn favoriete boek op dit moment is Katholicisme voor dummies. Waar het over gaat kunnen de meeste nu wel raden denk ik
knipoog_dicht.gif
.

Het is mijn favo boek omdat ik er erg veel uit kan leren, en het op bepaalde punten verduidelijking en verdieping van mijn eigen kennis geeft.

Moet je eens wat boekjes van Karl Keating bestellen op bol.com. Kost maar een paar stuivers, en het is één van de beste apologeten die ik ken. Zijn site Catholic Answers is ook erg nuttig. Ik heb laatst ook dit boek nog gelezen, ook een aanrader:

pic_1_5.jpg

Hier nog wat recensies.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Mijn favo boeken:

boeken van Ted Dekker (en dan met name Dri3)

Vecht voor mij van Cavanaugh

Morgan Saga ook van Cavanaugh

Moderne Wetenschap in de Bijbel

Van de o malley serie zijn de eerste boeken wel leuk, maar op een gegeven moment wordt het wel erg toevallig dat in elk boek de hoofdpersoon tot geloof komt en een vriend(in) krijgt...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

oww jeeej big-smile.gif nou daar hoef ik niet lang over na te denken!

Ik heb een trilogie gelezen ...het eerste boek heette een stem in de wind, het tweede eh ben naam kwijt haha en de derde de onafwendbare dageraad...die vond ik het mooist. Met Atretes smile.gif geweldig gewoon smile.gif dat was een boek, waar ik gewoon God in zag, zo mooi smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind die boeken dus een beetje 'gevaarlijk' ze mixen namelijk werkelijkheid, religie en fantasy tot een explosief mengseltje waarbij ik mijn twijfels heb. Fantasy hoort zich niet af te spelen in onze werkelijkheid en al helemaal niet pseudo-religieus te zijn. Ik heb vier boeken gelezen geloof ik en ben gestopt bij pagina 10 (ofzo) toen Jezus Christus op een grasmaaier voorbij kwam.

Sorry; ik vind het pure blasfemie. Ik lees nu niet direct een christelijk boek; maar het sluit wel goed aan bij christelijke normen en waarden. Het boek 'De geografie van goed en kwaad door Andreas Kinneging'.

Het gaat over goed en kwaad en is verder een fantatisch boek over politieke filosofie in het licht van de oude denkers en het conservatisme. Echt een aanrader; ook voor mensen die helemaal niet zo into conservatisme zijn (zoals ik). Heerlijk 's avonds met opgetrokken beentjes onde de wollendekens in je bed filosoferen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

ik ben fan van boeken van Frank Peretti. Pas het boek Monster uitgelezen. Daarvoor: de duisternis aanwezig. En moet nu nog een klein stukje uit Licht door de duisteris (kwam er later achter dat ik die al gelezen had)

Het boek DRI3 van Ted Dekker vind ik ook echt erg goed.

En boeken van Randy Alcorn. Heb tot nu toe nog maar Territorium gelezen. Maar er liggen nog meer boeken te wachten om gelezen te worden.

Weet ze niet 123 uit mijn hoofd, maar eentje heet

Arena

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een heel mooi boek vond ik 'Het wrak' van de (christelijke) schrijver Johan Klein Haneveld.

Ik dit boek is Kelly Jameson een marine-biologe en wordt gevraagd om te gaan duiken bij een wrak waar kort geleden een man is verdwenen. De man is hoogstwaarschijnlijk verslonden door een grote zeebaars die in het wrak woont. Bij het duiken vinden ze een geheim wapen, de Icarus. De man van wie ze dachten dat hij dood was is niet dood, maar hij doet er alles aan om de Icarus te pakken te krijgen. Tijdens deze duiktochten maakt Kelly heel veel mee en staat ze een aantal keer oog in oog met de dood.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid