janpeter 0 Geplaatst 29 september 2007 Rapport Share Geplaatst 29 september 2007 Zo, lang niks gepost hier zeg! Hoe gaat het met iedereen? Ikzelf ben de laatste tijd zo druk geweest dat sport er bij in schoot. Tegenwoordig lukt het me weer om gemiddeld 2x per week naar de sportschool te gaan. Afgelopen donderdag ben ik na lange tijd erg lekker bezig geweest! Ben begonnen met roeien om een beetje warm te worden waarna ik met de volgende oefeningen bezig ben geweest: - Hammer Curl (4x +-13reps op 9kg) Het gaat allemaal flink branden bij het 4e setje - Dumbbell Bench Press (5setjes dit keer van +-13reps: 6kg, 7kg, 8kg, 9kg (2x)) De volgende keer begin ik meteen met 8kg, zodat ik het gewicht snel kan opvoeren.. 6kg is sowieso een beetje karig - Cable Pushdown (4 setjes van +-13reps: 10kg, 15kg, 15kg, 10kg) Derde en vierde setje blijken nog flink zwaar te zijn.. moet vaker trainen, blijkt - Cable Seated Row (Straight Back) (4setjes van +-15reps: 35kg) Kan duidelijk merken dat ik deze langere tijd niet gedaan heb, omdat ik over het algemeen het vierde setje op 40kg kon doen.. terwijl ik nu ernstige moeite had in het 3e & 4e setje op 35kg - Cable Standing Fly (4setjes van +-13reps: 10kg, 15kg, 15kg, 10kg) Derde setje viel me erg zwaar Heb het laatste setje op 10kg gedaan om het af te maken en alles eruit te persen Pro's lachen om dit gewicht, ikzelf ook, maar oefening baart kunst En een spierpijn de volgende dag, heerlijk! Voel vandaag hoofdzakelijk m'n triceps.. Nu jullie! Link naar bericht Deel via andere websites
Light Jr. 0 Geplaatst 1 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2007 Heheh ik vind spierpijn ook lekker over het algemeen. Spierpijn in m'n bene kan wel wat lastig zijn omdat ik die zo veel gebruik. Momenteel ligt het bij mij helemaal stil. Schouderblessure werd steeds erger, kan zelfs geen biceps/triceps oefeningen meer doen dus de komende weken neem ik rust, train hooguit mijn benen nog. Wel balen, maarja, shit happens. Link naar bericht Deel via andere websites
janpeter 0 Geplaatst 1 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2007 En die schouderblessure komt van het sporten? Dat zou jammer zijn zeg.. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 1 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2007 Ik heb vandaag gefitnesst! Wat doe ik eigenlijk in dit topic? Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 2 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2007 Quote: Op maandag 01 oktober 2007 21:30:22 schreef Pius_XII het volgende: Wat doe ik eigenlijk in dit topic? Dat vroeg ik me eigenlijk ookal af toen ik jouw naam in dit topic zag staan Link naar bericht Deel via andere websites
Taam 1 Geplaatst 2 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2007 Quote: Op maandag 01 oktober 2007 21:30:22 schreef Pius_XII het volgende: Ik heb vandaag gefitnesst! Wat doe ik eigenlijk in dit topic? ik gister ook voor het eerst Link naar bericht Deel via andere websites
janpeter 0 Geplaatst 2 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2007 Ik ook vanavond Maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat jullie iets uitgebreider zijn hoor Link naar bericht Deel via andere websites
Rainbow6 0 Geplaatst 2 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2007 Vandaag weer 3 setjes van 15 gedaan voor biseps met 14 kilo meer niet niet zo veel zin laatste tijd Link naar bericht Deel via andere websites
janpeter 0 Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 Ga je ook naar een sportschool RB6? Ik weet uit ervaring dat dat heel wat scheelt kwa motivatie Maar, 3x15 op 14kilo is lang niet slecht! Ik zit daar nog wel wat kilootjes onder.. Link naar bericht Deel via andere websites
Rainbow6 0 Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 Quote: Op woensdag 03 oktober 2007 20:20:48 schreef janpeter het volgende: Ga je ook naar een sportschool RB6? Ik weet uit ervaring dat dat heel wat scheelt kwa motivatie Maar, 3x15 op 14kilo is lang niet slecht! Ik zit daar nog wel wat kilootjes onder.. nee niet meer nee zou wel moeten maar is best een end fietsen vanavond weer setjes doen. kijken of ik nou 4x kan vanmiddag voor de gein weer ff arm opgemeten 38 cm Link naar bericht Deel via andere websites
Light Jr. 0 Geplaatst 5 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2007 Train je alleen biceps? Dat is slecht, altijd beide kanten trainen anders raakt je lichaam uit balans. Train dus ook je triceps. Ik ga noodgedwongen alleen mijn benen trainen vanavond. Kan niet eens meer squatten door die /&$"&§!! schouder. Gelukkig kunnen deadlifts nog wel, dat blijft toch de allerbeste oefening. Mjah, maar even geduld hebben. Komt niet zo goed uit, net in een periode waarin ik nogal wat dates heb kan ik maandenlang niet fatsoenlijk trainen Link naar bericht Deel via andere websites
Rainbow6 0 Geplaatst 6 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2007 Quote: Op vrijdag 05 oktober 2007 18:36:37 schreef Light Jr. het volgende: Train je alleen biceps? Dat is slecht, altijd beide kanten trainen anders raakt je lichaam uit balans. Train dus ook je triceps. tuurlijk train ik niet alleen biceps triceps deed ik zelfde setjes alleen dan met 8 kilo Link naar bericht Deel via andere websites
janpeter 0 Geplaatst 7 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2007 Sinds in fitness ben ik meer gaan eten, maar nu merk ik dat ik aankom van al dat eten.. Ik train te weinig om dat allemaal om te zetten in spieren of te verbranden, dus ga ik vanaf morgen minder eten. Ik blijf gewoon 2x per week trainen om het reeds gevormde vet er "eventjes" af te halen 2.5kilo in +- 1 maand is niet wenselijk, lijkt me Link naar bericht Deel via andere websites
Rainbow6 0 Geplaatst 7 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2007 ik ben 5 kilo afgevallen in de afgelope 3 maanden of zo. weeg nu 79 en dat op mijn 1,85 minder eten zit er bij mij niet in. Link naar bericht Deel via andere websites
Van Xanten 0 Geplaatst 7 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2007 Al die bekommering om het uiterlijk vindt ik nogal jammer. Het zit hem in het hart en de ziel,niet de buitenkant Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 7 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2007 Quote: Op zondag 07 oktober 2007 19:00:29 schreef Van Xanten het volgende: Al die bekommering om het uiterlijk vindt ik nogal jammer. Het zit hem in het hart en de ziel,niet de buitenkant Fitness is gewoon hartstikke gezond, om slank en sterk te worden/blijven, botontkalking op latere leeftijd te voorkómen, tegen rugklachten, RSI enz. Kortom: helemaal niks mis mee. Dat je er ook nog eens mooier door uit gaat zien, is mooi meegenomen (je vindt het vast ook niet verwerpelijk als mensen op z'n tijd naar de kapper gaan of mooie kleding aantrekken voor hetzelfde doel?). Het wordt pas een probleem als je er een adonis- of popeyecomplex door oploopt. Link naar bericht Deel via andere websites
janpeter 0 Geplaatst 7 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2007 Hm.. een popeyecomplex leuk gevonden! Maar ik sluit me bij je aan, wateengedoe2! Ik zit momenteel op 75kg (1.83m, 22jaar). Van de 10broodjes op 'n dag lever ik er 3 in, en ga daarvoor in de plaats wat meer appeltjes eten De whey-shakes blijven, maar de kwark in de avonduren eet ik alleen nog op trainingsdagen.. wat tot gevolg heeft dat ik nu een enorme honger heb. Weltrusten! Link naar bericht Deel via andere websites
Van Xanten 0 Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 Ik sluit me er niet op aan! Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 Quote: Op maandag 08 oktober 2007 14:33:39 schreef Van Xanten het volgende: Ik sluit me er niet op aan! Als je er toch niets mee hebt en je er ook niets wezenlijks over te melden hebt, is het wellicht ook een idee om dit topic gewoon niet te bezoeken. Zo ga je namelijk aleen maar nutteloos offtopic. Wat mezelf betreft is fitness toch wel één van de laatste 'sporten' die ik zou gaan beoefenen. Het hele idee dat je vaak complete 'machines' ed nodig hebt om het te kunnen beoefenen gaat mij toch wat te ver. Geef mij maar iets in de richting van atletiek of af en toe eens wat voetbal of volleybal. Dan heb ik iig het idee dat ik echt aan het sporten ben. Link naar bericht Deel via andere websites
Rainbow6 0 Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 * Rainbow6 gaat vamavond ook weer eens wat aan zijn lenigheid doen kijken of ik voor het eind van het jaar de spagaat weer kan (ben bang van niet ) Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 Quote: Op maandag 08 oktober 2007 14:33:39 schreef Van Xanten het volgende: Ik sluit me er niet op aan! Heb je hier ook argumenten voor? Zijn er delen van mijn vorige post waar je je wel bij aan kunt sluiten en andere delen niet? Samengevoegd: Quote: Op maandag 08 oktober 2007 14:45:14 schreef TimonK het volgende: Wat mezelf betreft is fitness toch wel één van de laatste 'sporten' die ik zou gaan beoefenen. Het hele idee dat je vaak complete 'machines' ed nodig hebt om het te kunnen beoefenen gaat mij toch wat te ver. Geef mij maar iets in de richting van atletiek of af en toe eens wat voetbal of volleybal. Dan heb ik iig het idee dat ik echt aan het sporten ben. Simpele gewichten (handhalters en lange halter) en een bankje om op te liggen is wel ruim voldoende hoor. En OK, ik moet ff van mijn - op andere wijze - opgelopen achillespeesblessure afkomen en dan weer 'optrainen'. Tegen die tijd wil ik je wel een keer bij mij thuis uitnodigen (ik heb die benodigdheden zelf hier) en dan zullen we eens kijken of je de volgende dag niet het idee hebt dat je echt gesport hebt Link naar bericht Deel via andere websites
janpeter 0 Geplaatst 20 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2007 Een tip uit grootmoeders doos: ga na het trainen van je triceps nooit dumbell-benchen Link naar bericht Deel via andere websites
jeroeno 0 Geplaatst 20 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2007 klein vraagje: bestaat er iets om je polsen, je kuiten en enkels mee te trainen dat ze breder worden? Link naar bericht Deel via andere websites
Rainbow6 0 Geplaatst 20 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2007 polsen zitten geen spieren onder arm kan je trainen door te knijpen kuiten kan je trainen door op een traptrede op je tenen te staan en dan met je hak zakken en weer omhoog enkels zitten volgens mij ook geen spieren. alleen pezen Link naar bericht Deel via andere websites
jeroeno 0 Geplaatst 21 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2007 heb er wel veel verstand merk ik maar toch bedankt Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten