Thorgrem 430 Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Wat is makkelijker te bespelen een bas gitaar of een "gewone" gitaar? Link naar bericht Deel via andere websites
Dante 0 Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Quote: Op zaterdag 06 januari 2007 15:34:46 schreef Thorgrem het volgende: Wat is makkelijker te bespelen een bas gitaar of een "gewone" gitaar? Ik heb beide gedaan, en ik moet zeggen dat ik persoonlijk makkelijker heb leren spelen op basgitaar dan gewoon. En ik vind het ook leuker Maar zowieso wordt er vaak gezegd dat basgitaar makkelijker is. Kwestie van zelf uitproberen, leen er een keer eentje van iemand Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Heb je nog tips voor mij zodat ik eindelijk eens gitaar leer spelen? Ik heb al een gitaar. Link naar bericht Deel via andere websites
Dante 0 Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Nou... wat ik zelf heb ervaren, is dat je het leuk moet vinden. Als dat niet het geval is en je laat je constant ontmoedigen (door mensen die ziekelijke solo's doen enzo, ik weet hoe irri dat is ) dan heeft het geen zin. Er zijn zat tutorials te vinden, ik ben begonnen met tabs van simpele nummers (Nothing Else Matters begint bijna iedereen mee ). Deze site is erg fijn. En Ultimate-Guitar ook Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Op internet zijn veel online cursussen te vinden. Een aardige basis is deze site. Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 6 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 www.guitarpraise.blogspot.com is ook leuk & handig Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Hartelijk dank voor de reacties, ik zal er volgende week eens serieus naar kijken. Ik heb hier thuis ook nog een beginners boek liggen, en daar zal ik ook wel eens mee aan de slag gaan. Link naar bericht Deel via andere websites
Dante 0 Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Succes, en niet gaan opgeven! Gewoon doorzettingsvermogen laten zien Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Ik heb pijnlijke vingers Link naar bericht Deel via andere websites
Puszka 0 Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Quote: Op zaterdag 06 januari 2007 01:50:13 schreef Puszka het volgende: Ik heb pas een gitaar gehad en probeer nu een beetje te spelen maarre mijn vraag is...Hoe moet je die opwekkingsliederen spelen? Ik heb akkoordenboek maar wanneer moet ik akkoord aanslaan dan? per lettergreep? alleen wanneer er een akkoord boven staat? of moet ik bepaalde maat aanhouden? en welke dan want er staat geen maat bij... Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 dubbelpost Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Quote: Op zaterdag 06 januari 2007 21:27:51 schreef Puszka het volgende: Ik heb pas een gitaar gehad en probeer nu een beetje te spelen maarre mijn vraag is...Hoe moet je die opwekkingsliederen spelen? Ik heb akkoordenboek maar wanneer moet ik akkoord aanslaan dan? per lettergreep? alleen wanneer er een akkoord boven staat? of moet ik bepaalde maat aanhouden? en welke dan want er staat geen maat bij... Ik zal het proberen uit te leggen aan de hand van een opwekkingsliedje, dat je waarschijnlijk wel kent (najah, het is een erg bekende iig) *pakt opwekkingsbundel erbij*.. nummer 167 'Samen in de naam van Jezus'. Die begint zo: Code: D A G7 D Samen in de naam van Jezus Sla het akkoord D aan, herhaal dat, en ga daarmee door zodat je een ritme krijgt. Dan kun je beginnen met het liedje zelf. Je slaat het D akkoord herhaaldelijk aan totdat je bij 'in' bent aangekomen, dan pak je het A akkoord. Daarmee ga je door totdat je bij 'naam' bent gekomen, dan ga je over op het G7 akkoord, enzovoorts. Bij dit liedje kun je bijvoorbeeld op elke lettergreep 1 x aanslaan, waardoor je telkens 2 x een akkoord aanslaat en dan verder gaat naar het volgende akkoord. ik heb het gevoel alsof het totaal onbegrijpelijk is, ik hoop dat je er wat aan hebt, maar vraag gerust door. Misschien is er ook iemand anders die beter is in uitleggen . Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Duidelijk, Nienke.. Maar 1 keer was genoeg geweest Die opwekkingsliederen zijn echt alleen te vinden in een opwekkingsbundel of staat ze ook online? Link naar bericht Deel via andere websites
ArjanH. 0 Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Duidelijk Misschien nog een tip dat de snaar die het dichtst bij je gezicht van bovenaf gezien, dat de E snaar is. De volgorde is dan, A, D, G, B, E. Ik onthou het zelf met 'Een Aap Die Geen Bananen Eet De volgorde staat ook zo int boekie Link naar bericht Deel via andere websites
Puszka 0 Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Quote: Op zaterdag 06 januari 2007 21:54:39 schreef ArjanH. het volgende: Duidelijk Misschien nog een tip dat de snaar die het dichtst bij je gezicht van bovenaf gezien, dat de E snaar is. De volgorde is dan , A, D, G, B, E. Ik onthou het zelf met 'Een Aap Die Geen Bananen Eet De volgorde staat ook zo int boekie Jah, dat wist ik idd van die noten ook door die zin Samengevoegde post 06-1-2007 23:51:25: Quote: Op zaterdag 06 januari 2007 21:47:55 schreef NienkeJ het volgende: [...] Ik zal het proberen uit te leggen aan de hand van een opwekkingsliedje, dat je waarschijnlijk wel kent (najah, het is een erg bekende iig) *pakt opwekkingsbundel erbij*.. nummer 167 'Samen in de naam van Jezus'. Die begint zo: Code: D A G7 D Samen in de naam van Jezus Sla het akkoord D aan, herhaal dat, en ga daarmee door zodat je een ritme krijgt. Dan kun je beginnen met het liedje zelf. Je slaat het D akkoord herhaaldelijk aan totdat je bij 'in' bent aangekomen, dan pak je het A akkoord. Daarmee ga je door totdat je bij 'naam' bent gekomen, dan ga je over op het G7 akkoord, enzovoorts. Bij dit liedje kun je bijvoorbeeld op elke lettergreep 1 x aanslaan, waardoor je telkens 2 x een akkoord aanslaat en dan verder gaat naar het volgende akkoord. ik heb het gevoel alsof het totaal onbegrijpelijk is, ik hoop dat je er wat aan hebt, maar vraag gerust door. Misschien is er ook iemand anders die beter is in uitleggen . Okeej, bedankt! Samengevoegde post 06-1-2007 23:53:26: Nog een andere vraag...achterin de bundel staan de akkoorden...maar bij bijv. de f (geloof ik) staan 6 stipjes, maar ik heb maar 5 vingers (echt? ja echt) moet je dan zegmaar ehmz met de vinger waar dat boogje bijstaat snel overpakken of niet? Link naar bericht Deel via andere websites
de vegaloog 0 Geplaatst 6 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2007 Quote: Op zaterdag 06 januari 2007 16:23:12 schreef JoostG het volgende: Ik heb pijnlijke vingers Dat krijg je van al dat vele typen. Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 7 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2007 Quote: Op zaterdag 06 januari 2007 21:49:12 schreef JoostG het volgende: Duidelijk, Nienke.. Maar 1 keer was genoeg geweest Die opwekkingsliederen zijn echt alleen te vinden in een opwekkingsbundel of staat ze ook online? vij mijn weten niet. De Stichting Opwekking moet er ook nog een beetje aan overhouden om uit de kosten te komen en ook dit jaar weer een conferentie in B'huizen te kunnen organiseren... Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 7 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2007 Quote: Op zondag 07 januari 2007 00:58:06 schreef de vegaloog het volgende: [...] Dat krijg je van al dat vele typen. Mja... Ik bedoelde natuurlijk vanwege de stalen snaren van m'n gitaar Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 7 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2007 Quote: Samengevoegde post 06-1-2007 23:53:26: Nog een andere vraag...achterin de bundel staan de akkoorden...maar bij bijv. de f (geloof ik) staan 6 stipjes, maar ik heb maar 5 vingers (echt? ja echt) moet je dan zegmaar ehmz met de vinger waar dat boogje bijstaat snel overpakken of niet? het boogje is een barré. dan zijn er zegmaar twee snaren (of meer) die je bij dezelfde fret in moet drukken. je gebruikt dan zegmaar niet je vingertop maar het bovenste kootje zegmaar(het stukje vinger met je nagel, min of meer, ik weet niet hoe ik het moet zeggen.) en dan duw je dus de twee snaren met 1 vinger in. Link naar bericht Deel via andere websites
ArjanH. 0 Geplaatst 7 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2007 Dit is ook wel een leuke site: link Staan alle akkoorden op, ook met foto's Link naar bericht Deel via andere websites
Puszka 0 Geplaatst 8 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2007 Thnx allebei, geloof dat ik nu wel begrijp Kan ik eens lekker gaan oefenen Link naar bericht Deel via andere websites
badeend 0 Geplaatst 8 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2007 ze vallen in het begin wel flink tegen maar als je een barreakkoord kan spelen, kan je een hoop akkoorden door hetzelfde akkoord telkens op andere positie te pakken! Ben zelf na een jaar of 10 alleen gedrumd te hebben, ook een halfjaartje met de gitaar bezig.. er ging een wereld voor me open.. je merkt hoe een liedje in elkaar zit en je kan vrij snel met een paar akkoorden al veel dingen spelen.. Link naar bericht Deel via andere websites
Artemas 0 Geplaatst 8 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2007 Aargh ik wil echt zo graag een BC Rich Warlock! Ik zit al veels te lang vast aan m'n Adonis en heb d'r nu echt genoeg van. Jammer genoeg zijn die pareltjes te duur voor me... Misschien dat ik ergens een goedkopere variant kan vinden. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 10 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2007 Ik heb gisteren een steun, stemapparaat en een gitaarband gekocht. Later bleek dat ik die band niet eens kan bevestigen omdat ik een bevesigingspunt mis en deze schijn ik er zelf in te moeten boren. Iemand enig idee hoe dit moet? Link naar bericht Deel via andere websites
Gusto 0 Geplaatst 10 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2007 heel voorzichtig ik zou er toch even mee naar een muziekinstrumenten winkel gaan die weten welke maat boor enzo Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten