Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 461
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ach, wat zegt 'hoog compatible' of 'laag compatible' nu eigenlijk? En al helemaal als het Last.fm betreft... Maar ik ben blij dat ik met jou hoog compatible ben hoor... ;-) In ieder geval denk ik dat je binnenkort meer Sonic Youth moet gaan luisteren omdat anders de compatible-score laag wordt. puh2.gif Ik heb ze herontdekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ach, wat zegt 'hoog compatible' of 'laag compatible' nu eigenlijk? En al helemaal als het Last.fm betreft... Maar ik ben blij dat ik met jou hoog compatible ben hoor...
;-)
In ieder geval denk ik dat je binnenkort meer Sonic Youth moet gaan luisteren omdat anders de compatible-score laag wordt.
puh2.gif
Ik heb ze herontdekt.

Weinig, absoluut, maar het is een leuk speeltje op luie dagen. Ok, als ik eens rondkijk in mijn vriendenkring lijkt het wel overeen te komen, de mensen waar ik in het echte leven het liefste cd'tjes mee uitwissel en die op feestjes bij de zelfde nummers enthousiast rechtspringen als ik hebben ook een hoge compatibiliteitsscore op last fm. En 't is altijd een handige manier om met één schandaig luie blik op dat kadertje te zien of iemand een overlappende muzieksmaak heeft of niet. Wat op zich natuurlijk niet gelijkstaat met een boeiende muzieksmaak, maar ja.

Maar ok, met wildvreemden op internet doet het er natuurlijk bitter weinig toe. Ik vond het gewoon opvallend dat er op die credible-groep niemand leek te zijn waarmee ik enige compatibiliteit had, misschien door een gebrek aan christelijke muziek ofzo? puh2.gif En ja, toen jij dan zei dat er zo weinig mensen compatibel waren met jou moest ik dat toch minstens even kijken.

(Sonic Youth ken ik nauwelijks eigenlijk, een beetje erg aangezien ik de naam al eeuwen ken, maar ik kan me geen enkel nummer voor de geest halen, ook al is de kans groot dat ik er wel ergens iets van heb op een verzamelaartje ofzo.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Download of luister het album 'EVOL' eens, om mee te beginnen. Redelijk toegankelijk en mét het geweldige nummer 'Tom Violence'. Ja, Sonic Youth is geweldig. Maar goed, ik heb de komende week wel wat anders te luisteren, ik moet voor 2 juni een hoop recensies schrijven, waaronder een recensie van het nieuwe album van Lange Frans & Baas B. crysmile.gif

Verder heb je helemaal gelijk! Geef eens een link naar die Credible-groep trouwens, ik ben nieuwsgierig. knipoog_dicht.gif

Goed... Dat dus.

Edit: Laat die link maar zitten, ik heb 'm al dankzij jouw profiel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Download of luister het album 'EVOL' eens, om mee te beginnen. Redelijk toegankelijk en mét het geweldige nummer 'Tom Violence'. Ja, Sonic Youth is geweldig. Maar goed, ik heb de komende week wel wat anders te luisteren, ik moet voor 2 juni een hoop recensies schrijven, waaronder een recensie van het nieuwe album van Lange Frans & Baas B.
crysmile.gif

Daar ben ik erg nieuwsgierig naar. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Leuk speeltje:

link

Het ding berekent je 'open mind index', een getal dat uitdrukt hoe divers je muzieksmaak is op basis van je charts.

Dit is zo'n beetje de 'betekenis' van het cijfer, hoewel dat natuurlijk relatief is.

Below 20: an extremely small bandwidth of tags; a faker or fanatic of an artist

20 - 39: a small bandwidth of tags; a fanatic of a specific tag

40 - 59: a small bandwidth of tags; a fanatic of a few types of music

60 - 79: a substandard of bandwidth of tags

80 - 89: a balanced bandwidth of tags; a little below the average

90 - 99: a balanced bandwidth of tags; the golden mean

100 - 109: a balanced bandwidth of tags; a little above the average

110 - 129: a high bandwidth of tags

130 - 149: a very high bandwidth of tags; truly open minded

above 150: an extremely high bandwidth of tags; an absolute freethinker and freak

Hoe hoog of laag zitten jullie?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb 169. Ik vind het wel wat vreemd, ik weet dat ik diverse dingen luister maar ik zie mijn muzieksmaak nu ook niet als zo extreem veelomvattend, er is véél meer dat ik niet ken.

Komt doordat er onder de fans van unheimische muziek nogal wat genrefetishjfiguren zitten, daardoor lijkt het alsof je muzieksmaak vreselijk breed is.

11_MarkvanH.png

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb dat ding al tijden op mijn profiel staan het geeft momenteel '193' aan.. Ik ben ook niet echt een 'Freethinker and Freak' alhoewel ik er wel een soort-van op kick om muziek te luisteren die weinig andere mensen luisteren..

Echter, als ik zo mijn overal lijst bekijk is daar niet direct een grote vorm van 'logica' in te vinden, vaak kun je maximaal 6 bands qua genre/stijl/sfeer aan elkaar linken en daar houdt het dan mee op..

Als voorbeeld mijn top 10...

1. Hackensaw Boys - Country, dat luister ik niet heel veel, maar als ik het luister is het ook rustig een hele tijd.

2. In Flames - da's metal (melodic death voor de kenners puh2.gif)

3. J.S. Bach - Klassiek, übermooi smile.gif

4. VNV Nation - Dat is weer heel wat anders, op trance afstevenende EBM, wat (naar ik vermoed) Machiavelli ook wel mooi zal vinden.

5. Buckethead - Dat is weer zo'n raar manneke, hij speelt bijna elk album andere muziek, wel gitaar (over het algemeen).

6. Canaan - experimentele doom/ambient, vreemd edoch mooi..

7. Yngwie Malmsteen - AH, dat zou je kunnen linken aan Buckethead, ook een gitaarmenneke..

8. The Deserts of Traun - kort door de bocht prog-rock met veel soundtrack gebeuren..

9. Swallow the Sun, met wat wil te linken aan Canaan, het is doom/death en Canaan was van oorsprong ook doom...

10. Equilibrium - Heerschende folkmetal, ken ik via een vriendin, ik vermoed dat Das Fritsel het ook wel kent..

Link naar bericht
Deel via andere websites

193? Ok ja, dan zit je allicht echt wel behoorlijk breed. smile.gif

(En Machiavelli VNV Nation? Om een of andere reden niet wat ik verwachtte van hem, maar het kan natuurlijk best aangezien ik eigenlijk geen idee heb wat Mach allemaal luistert.)

Trouwens, als je nog lekkere dansbare naar-trance-neigende dingen wilt maar dan beter dan VNV moet je deze twee nummertjes eens zoeken, ik vind ze schitterend maar ik weet niet of ze makkelijk te vinden zijn:

-Engelsstaub - the damned don't cry

-Morbus Kitahara - your very last day

Vrouwenstemmen wel allebei, daar val ik meestal meer voor in dat soort dingen, maar da's een kwestie van smaak natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid