Jyoti 0 Geplaatst 23 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 Met jou ben ik hoog compatibel, maar jij zit niet in de credible-groep dus je telt niet mee. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 23 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2008 Met mij vast wel Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 24 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2008 Bedoelde je mij, of Kurt? Want ik ben vrees ik tch nogal very low. Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 26 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2008 Ach, wat zegt 'hoog compatible' of 'laag compatible' nu eigenlijk? En al helemaal als het Last.fm betreft... Maar ik ben blij dat ik met jou hoog compatible ben hoor... In ieder geval denk ik dat je binnenkort meer Sonic Youth moet gaan luisteren omdat anders de compatible-score laag wordt. Ik heb ze herontdekt. Link naar bericht Deel via andere websites
Chillem 0 Geplaatst 26 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2008 Mijn week: 01 R.E.M. 46 02 Arctic Monkeys 45 03 Muse 41 -- The Wombats 41 05 Mêlée 36 06 Snow Patrol 32 07 Queens of the Stone Age 30 08 Coldplay 27 09 Air Traffic 23 10 Metallica 22 -- Kaiser Chiefs 22 Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 26 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2008 Quote: Op maandag 26 mei 2008 09:12:56 schreef Kurt het volgende: Ach, wat zegt 'hoog compatible' of 'laag compatible' nu eigenlijk? En al helemaal als het Last.fm betreft... Maar ik ben blij dat ik met jou hoog compatible ben hoor... In ieder geval denk ik dat je binnenkort meer Sonic Youth moet gaan luisteren omdat anders de compatible-score laag wordt. Ik heb ze herontdekt. Weinig, absoluut, maar het is een leuk speeltje op luie dagen. Ok, als ik eens rondkijk in mijn vriendenkring lijkt het wel overeen te komen, de mensen waar ik in het echte leven het liefste cd'tjes mee uitwissel en die op feestjes bij de zelfde nummers enthousiast rechtspringen als ik hebben ook een hoge compatibiliteitsscore op last fm. En 't is altijd een handige manier om met één schandaig luie blik op dat kadertje te zien of iemand een overlappende muzieksmaak heeft of niet. Wat op zich natuurlijk niet gelijkstaat met een boeiende muzieksmaak, maar ja. Maar ok, met wildvreemden op internet doet het er natuurlijk bitter weinig toe. Ik vond het gewoon opvallend dat er op die credible-groep niemand leek te zijn waarmee ik enige compatibiliteit had, misschien door een gebrek aan christelijke muziek ofzo? En ja, toen jij dan zei dat er zo weinig mensen compatibel waren met jou moest ik dat toch minstens even kijken. (Sonic Youth ken ik nauwelijks eigenlijk, een beetje erg aangezien ik de naam al eeuwen ken, maar ik kan me geen enkel nummer voor de geest halen, ook al is de kans groot dat ik er wel ergens iets van heb op een verzamelaartje ofzo.) Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 26 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2008 Download of luister het album 'EVOL' eens, om mee te beginnen. Redelijk toegankelijk en mét het geweldige nummer 'Tom Violence'. Ja, Sonic Youth is geweldig. Maar goed, ik heb de komende week wel wat anders te luisteren, ik moet voor 2 juni een hoop recensies schrijven, waaronder een recensie van het nieuwe album van Lange Frans & Baas B. Verder heb je helemaal gelijk! Geef eens een link naar die Credible-groep trouwens, ik ben nieuwsgierig. Goed... Dat dus. Edit: Laat die link maar zitten, ik heb 'm al dankzij jouw profiel. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 26 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2008 Quote: Op maandag 26 mei 2008 15:54:52 schreef Kurt het volgende: Download of luister het album 'EVOL' eens, om mee te beginnen. Redelijk toegankelijk en mét het geweldige nummer 'Tom Violence'. Ja, Sonic Youth is geweldig. Maar goed, ik heb de komende week wel wat anders te luisteren, ik moet voor 2 juni een hoop recensies schrijven, waaronder een recensie van het nieuwe album van Lange Frans & Baas B. Daar ben ik erg nieuwsgierig naar. Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 26 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2008 Naar het album of naar mijn recensie? Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 26 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2008 De recensie Het album laat ik aan mij voorbijgaan. Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 26 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2008 Wel, als ik 'm afheb en hij is geplaatst, kan ik je wellicht wel 't een en ander laten lezen. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 9 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2008 Leuk speeltje: link Het ding berekent je 'open mind index', een getal dat uitdrukt hoe divers je muzieksmaak is op basis van je charts. Dit is zo'n beetje de 'betekenis' van het cijfer, hoewel dat natuurlijk relatief is. Below 20: an extremely small bandwidth of tags; a faker or fanatic of an artist 20 - 39: a small bandwidth of tags; a fanatic of a specific tag 40 - 59: a small bandwidth of tags; a fanatic of a few types of music 60 - 79: a substandard of bandwidth of tags 80 - 89: a balanced bandwidth of tags; a little below the average 90 - 99: a balanced bandwidth of tags; the golden mean 100 - 109: a balanced bandwidth of tags; a little above the average 110 - 129: a high bandwidth of tags 130 - 149: a very high bandwidth of tags; truly open minded above 150: an extremely high bandwidth of tags; an absolute freethinker and freak Hoe hoog of laag zitten jullie? Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 9 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2008 107 Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 9 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2008 Ik heb 169. Ik vind het wel wat vreemd, ik weet dat ik diverse dingen luister maar ik zie mijn muzieksmaak nu ook niet als zo extreem veelomvattend, er is véél meer dat ik niet ken. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 9 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2008 Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 9 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2008 77, maar ik draai ook nogal wat muziek die LastFM niet kent. Ook leuk trouwens: link Link naar bericht Deel via andere websites
Dante 0 Geplaatst 10 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2008 OMI: 51 Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 10 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2008 Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 10 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2008 Valt nog mee.. met al die pop die er tussen zit van jaren geleden. Link naar bericht Deel via andere websites
JosM 0 Geplaatst 10 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2008 Beetje raar wel...wel veel verschillende stijlen maar het is allemaal metal Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 10 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2008 Quote: Op dinsdag 10 juni 2008 00:22:38 schreef Iriacynthe het volgende: Ik heb 169. Ik vind het wel wat vreemd, ik weet dat ik diverse dingen luister maar ik zie mijn muzieksmaak nu ook niet als zo extreem veelomvattend, er is véél meer dat ik niet ken. Komt doordat er onder de fans van unheimische muziek nogal wat genrefetishjfiguren zitten, daardoor lijkt het alsof je muzieksmaak vreselijk breed is. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 10 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2008 't Moet zijn! Maar ik zou noch jou, noch mij omschrijven als 'absolute freethinker and freak' of wat was het ook al weer. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 10 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2008 Ik heb dat ding al tijden op mijn profiel staan het geeft momenteel '193' aan.. Ik ben ook niet echt een 'Freethinker and Freak' alhoewel ik er wel een soort-van op kick om muziek te luisteren die weinig andere mensen luisteren.. Echter, als ik zo mijn overal lijst bekijk is daar niet direct een grote vorm van 'logica' in te vinden, vaak kun je maximaal 6 bands qua genre/stijl/sfeer aan elkaar linken en daar houdt het dan mee op.. Als voorbeeld mijn top 10... 1. Hackensaw Boys - Country, dat luister ik niet heel veel, maar als ik het luister is het ook rustig een hele tijd. 2. In Flames - da's metal (melodic death voor de kenners ) 3. J.S. Bach - Klassiek, übermooi 4. VNV Nation - Dat is weer heel wat anders, op trance afstevenende EBM, wat (naar ik vermoed) Machiavelli ook wel mooi zal vinden. 5. Buckethead - Dat is weer zo'n raar manneke, hij speelt bijna elk album andere muziek, wel gitaar (over het algemeen). 6. Canaan - experimentele doom/ambient, vreemd edoch mooi.. 7. Yngwie Malmsteen - AH, dat zou je kunnen linken aan Buckethead, ook een gitaarmenneke.. 8. The Deserts of Traun - kort door de bocht prog-rock met veel soundtrack gebeuren.. 9. Swallow the Sun, met wat wil te linken aan Canaan, het is doom/death en Canaan was van oorsprong ook doom... 10. Equilibrium - Heerschende folkmetal, ken ik via een vriendin, ik vermoed dat Das Fritsel het ook wel kent.. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 10 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2008 193? Ok ja, dan zit je allicht echt wel behoorlijk breed. (En Machiavelli VNV Nation? Om een of andere reden niet wat ik verwachtte van hem, maar het kan natuurlijk best aangezien ik eigenlijk geen idee heb wat Mach allemaal luistert.) Trouwens, als je nog lekkere dansbare naar-trance-neigende dingen wilt maar dan beter dan VNV moet je deze twee nummertjes eens zoeken, ik vind ze schitterend maar ik weet niet of ze makkelijk te vinden zijn: -Engelsstaub - the damned don't cry -Morbus Kitahara - your very last day Vrouwenstemmen wel allebei, daar val ik meestal meer voor in dat soort dingen, maar da's een kwestie van smaak natuurlijk. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 11 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2008 Iemand bekend met Klaus Schulze? Een soort poetische ambachtelijke proto-trance? Friedemann Bach Een soort muzikale interpretatie van de tragische oudste zoon van J.S. Bach. Floating Een in één take opgenomen jam. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten