Spring naar bijdragen

wat voor opleiding doen jullie?


Wat voor niveau doen jullie  

  1. 1. Wat voor niveau doen jullie

    • VMBO
      5
    • HAVO
      11
    • VWO
      26
    • MBO
      18
    • HBO
      31
    • Universiteit
      25
    • Anders
      4


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 161
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

In september begin ik aan een universitaire studie. Dit jaar heb ik nl. mijn propedeuse behaalt voor de lerarenopleiding geschiedenis (HBO). Eerst dacht ik aan geschiedenis of archeologie als vervolgopleiding, maar in (Alfa)Informatiekunde vond ik een goede mix voor mijn interesses.

http://www.rug.nl/let/onderwijs/communicatieeninformatie/infor matiekunde/index

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het volledig met je eens Gorthaur. Maar toch is het zeer aannemelijk dat mensen met een lager opleidingsniveau minder geneigd zijn te stemmen. Tenminste; volgens mijn kennis van de statistiek waar ik vandaag een tentamen over had. (zie hiervoor; The Practice of Business Statistics, Bias page 185) smile.gif

[add]

Dit geldt trouwens natuurlijk voor veel meer polls.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 16:02:55 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Dan moet je wel aangenomen worden. Schijnt wel lastig te zijn.

De overheid gaat volgend jaar 1,5 miljard extra in onderzoeken stoppen. Dus wellicht komen er meer mogelijkheden om te promoveren!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mja, maar er zijn heel wat richtingen die allemaal wel wat geld willen. Van geschiedenis tot wiskunde. En best kans dat de exacte wetenschappen nog heet meest krijgen.

Daarbij, 1,5 is denk ik ook niet heel erg veel, gezien ze al die promovendi's ook nog eens moeten betalen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 20:32:23 schreef Gorthaur het volgende:

Mja, maar er zijn heel wat richtingen die allemaal wel wat geld willen. Van geschiedenis tot wiskunde. En best kans dat de exacte wetenschappen nog heet meest krijgen.

Daarbij, 1,5 is denk ik ook niet heel erg veel, gezien ze al die promovendi's ook nog eens moeten betalen.

De adviescommissie heeft aangeraden dit te besteden in vooral in de alpha wetenschappen. De bèta wetenschappen krijgen jaarlijks al genoeg subsidie. Maar ik weet er ook het fijne er niet vanaf. Het is wel aan te raden als je het wilt doen van te voren een tweejarige onderzoeksmaster te hebben gevolgd!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 19:01:51 schreef Cloud het volgende:

Ben bang dat we geen conclusies mogen binden aan deze poll. Het is een 'voluntary response sample'. Mensen met hogere opleidingen zijn over het algemeen meer geneigd hier te posten.
smile.gif

Mwa, dan weet ik niet onder welke catogerie ik val. Ik heb een MAVO/VMBO diploma gehaald vroeger, en nu zit ik toch op de universiteit smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 19:01:51 schreef Cloud het volgende:

Ben bang dat we geen conclusies mogen binden aan deze poll. Het is een 'voluntary response sample'. Mensen met hogere opleidingen zijn over het algemeen meer geneigd hier te posten.
smile.gif

Ik denk dat dit niet zozeer het grootste probleem waardoor geen conclusies kunnen worden getrokken.

Als je een algemeen verband tussen geloof en opleiding wilt vinden (of juist niet) moet je wel een a-selecte onderzoeksgroep hebben.

Als er uit deze poll meer hoog-opgeleiden blijken te zijn heeft dat er denk ik mee te maken dat deze groep simpelweg meer vertegenwoordigt is op dit forum. Waarschijnlijk in het algemeen ook actiever op het net, en gewilliger erover te discussieren. Maar goed, dit zijn ook weer hypotheses, moeten ook weer eerst onderzocht worden... stuutje.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ik ben heb net mijn SPW4 succesvol afgerond en in September ga ik beginnen met de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening (MWD). Hierna wil ik psychologie gaan studeren maar niet op het vak proffesioneel uit te oefenen, maar gewoon omdat het me een leuke studie lijkt. Wat ik graag wil doen is ontwikkelingswerk. Maarja dat is nog zo ver van mijn bed show. Misschien heeft onze Vader wel een ander doel met mij. Ik zei het wel!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid