Spring naar bijdragen

Muzieksmaak op Credible



Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 347
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 09:33:55 schreef JoostG het volgende:

Ik ben erg benieuwd hoe je IQ linkt aan de muziekstijl "country", Raido
knipoog_dicht.gif

Raido linkt het toch juist niet?

Ik denk niet dat je IQ altijd aan een muziekstijl kunt linken, maar ik denk wel dat hoogopgeleiden over het algemeen andere (intelligentere?) muziek luisteren dan laag opgeleiden smile.gif Er is wel een verband, maar dat is niet heel duidelijk, dat geldt ook niet voor alle muziekstijlen en ook niet voor alle mensen met een laag/hoog iq.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het schijnt dat beta wel vaker progressive metal en progressive rock luisteren (en natuurlijk mathcore, mathrock, mathmetal puh2.gif), heeft niet direct wat met IQ te maken. Toen ze nog in 1 VWO zaten, stampten ze op hardcore en Bauer smile.gif

Ik heb geen hoog IQ, ik doe geen VWO of Universitaire opleiding en luister wel complexe muziek smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jij bent gewoon een uitzondering engel.gif

Misschien heeft het niet met IQ te maken, maar waar wel mee dan? Volgens mij is er wel een verband tussen namelijk..

sowiso, jij gaat HBO doen, dat betekent ook dat je intelligenter bent dan de gemiddelde bouwvakker (sorry weet geen ander voorbeeld, heb verder niets tegen bouwvakkers puh2.gif).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het vooral aan het intressegebied, je vrienden en de plaatsen die je bezoekt ligt. Als je 18 bent, de bouw in gaat stopt je muziekvernieuwing wel aardig, in de metaalsector wat minder. Bij Nido (staalbouw enzo) draaiden ze óf nederlandstalig of metal maar dan wel de oudere als Led Zeppelin, Iron Maiden, Hammerfall etcetra kom je daar als jongere in dan zul je dat ook meer luisteren denk ik.

Kom je op fora, campus, universiteit of waar dan ook waar je contacten hebt waar je mee praat (doe je minder op de bouw, in de disco, de kroeg) dan komt muziek vast ter sprake..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:03:27 schreef holla het volgende:

sowiso, jij gaat HBO doen, dat betekent ook dat je intelligenter bent dan de gemiddelde bouwvakker (sorry weet geen ander voorbeeld, heb verder niets tegen bouwvakkers
puh2.gif
).

Ik wil zeggen, ik ben trots op mijn vader party.gif , moest het even kwijt.

Maar bouwvakkers vind ik 1 van de slimste hoor, want hun weten, dat we zonder hun geen huis en dergelijke hebben haha.

Ik ga voor de metal, al luister ik ook naar rock en andere muziek (behalve hardcore, hiphop R&B enz. muziek),

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 06 juli 2006 23:56:22 schreef Gladness het volgende:

[...]

Ik wil zeggen, ik ben trots op mijn vader
party.gif
, moest het even kwijt.

Maar bouwvakkers vind ik 1 van de slimste hoor, want hun weten, dat we zonder hun geen huis en dergelijke hebben haha.

Oh, ik had eigenlijk ook best als voorbeeld chauffeurs kunnen nemen, dat is mijn papa ook, en de gemiddelde chauffeur luistert ook naar andere muziek, zit niet op hoge-scholen, zijn ook niet enorm intelligent knipoog_dicht.gif Mijn papa is natuurlijk een uitzondering engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 06 juli 2006 22:41:06 schreef Skywalker het volgende:

Wat een geblaat hiero
widegrin.gifwidegrin.gif
(no hard feelings hoor
flower.gif
)

Ik houd van symfonische powermetal! Seventh Avenue
party.gifparty.gif

p.s en dat lijkt me behoorlijk ingewikkelde muziek omdat er zoveel noten in zitten. moeten ze behoorlijk goeie gitaristen hebben dunkt me.
smile.gif

Ik zou Seventh Avenue betitelen als matige heavy/power-metal maar niet als symphonische powermetal.. knipoog_dicht.gif (Bij Avantasia, Luca Turilli, Nightwish en Blind Guardian verbleekt natuurlijk alles puh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 07 juli 2006 08:50:33 schreef holla het volgende:

[...]

Oh, ik had eigenlijk ook best als voorbeeld chauffeurs kunnen nemen, dat is mijn papa ook, en de gemiddelde chauffeur luistert ook naar andere muziek, zit niet op hoge-scholen, zijn ook niet enorm intelligent
knipoog_dicht.gif
Mijn papa is natuurlijk een uitzondering
engel.gif

Het is goed hoor, iedereen is op zijn eigen manier uniek, laten we het daar maar op houden. party.gifwidegrin.gifparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 08 juli 2006 09:02:58 schreef Anne13 het volgende:

Jij weet net zo goed als ik dat ze daarmee 'gabbermuziek' bedoelen... Toch flauw, er nog zo op in te gaan, want onder de meesten staat hardcore bekend als gabbermuziek.

Nog grappiger is om te vermelden dat die term alleen in Nederland bekend is als het om die muziek gaat, waarom anders doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 08 juli 2006 09:02:58 schreef Anne13 het volgende:

Jij weet net zo goed als ik dat ze daarmee 'gabbermuziek' bedoelen... Toch flauw, er nog zo op in te gaan, want onder de meesten staat hardcore bekend als gabbermuziek.

Dan zou je even twee dingen moeten doen waarmee misschien je leven verlicht zal worden.

1. Eens posts gaan lezen. Je weet wel, die rare tekentjes die we letters noemen. Dan staan er woordjes die een tekst vormen. Begin eens met de posts van de TS. He! Wat zegt de TS wat hardcore is? O wacht! Was de TS niet de maker van de poll?

2. Eens de moeite nemen om eens te kijken waar hardcore bekend staat. He! Heet hardcore-punk niet opeens al 10 jaar eerder hardcore dan die gabber muziek? He! Als je naar een gem. buitenlandse site gaat hebben ze het niet over gabber muziek?

bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om er ook maar wat van te zeggen. Reagerende op punt 1 van Gorthaur. Lees mijn vorige post ffknipoog_dicht.gif.

Daar kun je uit afleiden dat ik dus niet alle ''stromingen'' in de muziek weet. En dan moet je zelf een keuze maken waar jou genre het dichtst bij in de buurt komt. En dan kan het dus zo zijn dat jij vind dat het bij de ene hoort maar de ander vind dat het bij iets anders hoort. Het zij zo. Je kunt dan van beide kanten zeggen dat er iets in zit wat waar is.

En trouwens onder hardcore versta ik de stampende muziek. Ik weet niet of dat een genre is van punk en dat maakt me ook niet zo super veel uit eigenlijk. Misschien dat jij onder hardcore iets anders verstaat. Tsja het zij zo. Er zullen altijd meningsverschillen blijven wat dat betreft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb rock gekozen knipoog_dicht.gif omdat dat het meest de lading dekt...ik luister de laatste tijd veel progrock, progmetal, soms powermetal, maar ik hou ook van (sommige! met nadruk op sommige!)country en blues, alhoewel ik geen kenner ben....en U2...dat is dan weer poprock geloof ik, dat is ook wel leuk. en ook wel metalcore als ZAO.

1,5 jaar geleden was ik helemaal gek op punk, dus je kan wel zien hoe iets omslaat. Prog is zo'n beetje het tegenovergestelde van punk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid