Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik ken zat mensen die nog nooit een partner hebben gevonden..Ik geloof ook niet dat iedereen een partner krijgt, sommige mensen zijn gewoon niet in staat een relatie te onderhouden, of hebben lichamelijke of geestelijke aandoeningen waardoor anderen met een grote boog om hun heenlopen(klinkt cru, en ik vind het ook jammer, maar zo is het wel).

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op maandag 19 juni 2006 17:05:10 schreef MartineV het volgende:

Ik ken genoeg mensen die jammer genoeg nog geen relatie hebben, maar ik zou nou niet gelijk zeggen dat die niet in staat zijn om een relatie te onderhouden...

zeg ik dat dan? Ik snap wel dat je het zo opvat, maar dat is de beperktheid van het medium smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 19 juni 2006 17:03:38 schreef Thijs het volgende:

Ik ken zat mensen die nog nooit een partner hebben gevonden..Ik geloof ook niet dat iedereen een partner krijgt, sommige mensen zijn gewoon niet in staat een relatie te onderhouden, of hebben lichamelijke of geestelijke aandoeningen waardoor anderen met een grote boog om hun heenlopen(klinkt cru, en ik vind het ook jammer, maar zo is het wel).

Er zijn natuurlijk ook gewoon mensen die zich geroepen voelen tot het celibaat en daarom ook nooit een partner krijgen. Een relatie/huwelijk is een van de paden die je als mens kunt bewandelen maar er zijn er meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 19 juni 2006 17:59:57 schreef Tom het volgende:

[...]Er zijn natuurlijk ook gewoon mensen die zich geroepen voelen tot het celibaat en daarom ook nooit een partner krijgen. Een relatie/huwelijk is een van de paden die je als mens kunt bewandelen maar er zijn er meer.

En dat mogen we niet onderschatten. Want het celibaat wordt genoemd als een gave van de Geest (zij het niet in de bekende rijtjes).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 19 juni 2006 17:59:57 schreef Tom het volgende:

[...]Er zijn natuurlijk ook gewoon mensen die zich geroepen voelen tot het celibaat en daarom ook nooit een partner krijgen. Een relatie/huwelijk is een van de paden die je als mens kunt bewandelen maar er zijn er meer.

die zijn er ook...daar is ook niks mis mee smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk niet dat je hoeft te zoeken, maar om je heen kijken kan geen kwaad. En een relatie aangaan ook niet, zolang je maar serieus blijft, net zoals Renaldo zei :

Quote:
Je kan in relaties terecht komen die stuk lopen. Zie deze als leerprocessen. Blijf jezelf en zoek iemand die bij je past en bij wie je jezelf kan en mag zijn. Niet iedereen is hetzelfde en niet iedereen past bij elkaar, al lijkt het in het begin nog zo mooi. Je kan soms uit elkaar groeien of niet meer bij elkaar willen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 19 juni 2006 18:02:27 schreef Eli7 het volgende:

[...]

En dat mogen we niet onderschatten. Want het celibaat wordt genoemd als een gave van de Geest (zij het niet in de bekende rijtjes).

Het celibaat is inderdaad een groot goed. Maar ik denk dat het een gave is die meer tot zijn recht komt in de Rooms-Katholieke Kerk als in het protestantisme omdat het apostolische priesterschap daar toch ontbreekt. Neemt niet weg dat het voor protestantse jongeren toch geen kwaad zou kunnen om zich eens te bezinnen op de mogelijkheden en rijkdommen van een celibatair leven. Vele grote namen uit het christendom hielden het celibaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Denk ook niet dat als je niet op zoek gaat je geen partner vind. Waarom zou je daarvoor moeten zoeken want vaak overkomt het je gewoon.

Het zou trouwens best kunnen dat degene die je zelf uitkiest de ware is en dat je gelooft dat je vanuit je geloof de juiste keuzes maakt. Maar ik denk ook dat het zo zou kunnen zijn dat je eigen keuze niet hoeft te betekenen dat God hem of haar ook voor je bedoeld heeft. Het kan dan ook je eigen gevoel zijn en dat wordt dan dus niet altijd door God ingegeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vraag me af hoe dat eigenlijk met het celibaat zit. Zou het zo zijn dat als het wat voor je is je je daarzelf wel toe geroepen voelt dan? Want ik hoor weleens dat sommige wensen/behoeftes die je hebt ook ingebakken zijn en dat dit niet zomaar is.

Als God wil dat je een celibatair leven lijkt dan heb je die wens toch ook wel? Of vind je het in ieder geval niet erg om je hele leven alleen te blijven, denk ik dan. Wat denken jullie?

Ik zelf zou persoonlijk nogal ongelukkig zijn denk ik, als ik een celibatair leven zou moeten lijden hier op aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk niet dat het altijd zo is dat als God iets van je wilt, dat jij dat dan ook gelijk wilt. Denk maar aan Jona, die stond ook niet echt te springen om God's wil te doen. Ik voel soms ook wel eens weerstand bij iets wat God van me wil, dan is het gewoon een kwestie van erop vertrouwen dat het toch echt het beste is wat je kan doen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 19 juni 2006 17:58:32 schreef hopeloos het volgende:

smile.gif
Ik kwam de ware tegen toen ik van plan was om toch minstens een jaar vrijgezel te blijven en dus ook absoluut niet op zoek was
widegrin.gif

Ik dus hetzelfde eigenlijk smile.gif

Maar om nou te stellen dat God mijn een computer liet kopen, mij internet liet aanschaffen, mij op credible liet komen, en Marianne mij liet tippen dat Holla 'mij wel leuk vond' gaat mij 20 bruggen te ver.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:49:55 schreef Raido het volgende:

[...]Ik dus hetzelfde eigenlijk
smile.gif

Maar om nou te stellen dat God mijn een computer liet kopen, mij internet liet aanschaffen, mij op credible liet komen, en Marianne mij liet tippen dat Holla 'mij wel leuk vond' gaat mij 20 bruggen te ver.

Toch denk ik dat het een vorm van predestinatie was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk niet dat het altijd zo is dat als God iets van je wilt, dat jij dat dan ook gelijk wilt. Denk maar aan Jona, die stond ook niet echt te springen om God's wil te doen. Ik voel soms ook wel eens weerstand bij iets wat God van me wil, dan is het gewoon een kwestie van erop vertrouwen dat het toch echt het beste is wat je kan doen...

Martine, ik weet ook zeker dat Gods' wil het beste is wat je kunt doen. Denk dat het dan beter wordt dan dat je het zelf gaat lopen uitvogelen. En daarin denk ik dan ook dat Hij een partner voor je heeft uitgezocht. Maar het kan zo zijn dat het er een paar zijn.

Las pas een boek van een man die gelukkig getrouwd was maar zijn vrouw overleed. Hij wist zeker dat het onder Gods' leiding was dat hij met haar getrouwd was. Later is hij met een andere vrouw getrouwd waarin hij ook duidelijk de leiding van God ervaarde. Ik vind het een erg prettig idee dat God ook in een partner kan voorzien en dat je dan zeker weet dat het de juiste is.

Maar om nou te stellen dat God mijn een computer liet kopen, mij internet liet aanschaffen, mij op credible liet komen, en Marianne mij liet tippen dat Holla 'mij wel leuk vond' gaat mij 20 bruggen te ver.

Raido, zo kan het dus ook gaansmile.gif Gods' wegen zijn ondoorgrondelijk, denk ik dan maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 15:54:38 schreef Ventielbal het volgende:

[...]

Predestinatie voor je partner?

Dan is het 'ja-woord' op je bruiloft dus een farce?
noparty.gif

Of "eigen wil".

Een trein heeft ook een vooraf gedefinieerd spoor maar je kunt altijd uitstappen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 15:54:38 schreef Ventielbal het volgende:

[...]

Predestinatie voor je partner?

Dan is het 'ja-woord' op je bruiloft dus een farce?
noparty.gif

Dat zeg ik niet. Je kan wel Nee zeggen tegen je partner, maar dan onstaat er een inconsistentie in het ruimte-tijd-continuüm waardoor het lokaal zal scheuren. Daardoor krijg je een zwartgat dat direct de eindtijd in zal luiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 15:59:23 schreef JoostG het volgende:

[...]

Of "eigen wil".

Een trein heeft ook een vooraf gedefinieerd spoor maar je kunt altijd uitstappen.

Ja, je kunt inderdaad uitstappen maar waarom zou je dat doen als je weet dat God een plan met je heeft dat je aan het einde van de rit duidelijk wordt?

Stel dat God je duidelijk maakt dat je ergens heen moet gaan dan kan het best zijn dat je het er niet mee eens bent. En je hoeft het ook niet te doen natuurlijk. Maar waarom zou je het niet doen als je weet dat het uiteindelijk beter wordt, beter dan je zelf zou kunnen hebben gedaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 16:26:44 schreef Pris het volgende:

[...]

Maar waarom zou je het niet doen als je weet dat het uiteindelijk beter wordt, beter dan je zelf zou kunnen hebben gedaan?

omdat je niet altijd begrijpt op welke manier je er in vredesnaam beter van kan worden....

onvoorwaardelijk vertrouwen op God is niet zo makkelijk als jij het stelt

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid