Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op donderdag 22 juni 2006 13:27:10 schreef holla het volgende:

[...]

Dan zou je ook kunnen stellen dat mijn broer en schoonzus niet door God bij elkaar gebracht zijn (schoonzus is niet gelovig), maar alle christelijke stellen wel? En wat als je echtgenoot heel goed in de familie past, hij is christen, alles lijkt goed, je trouwt en vervolgens krijg je huwelijksproblemen..? Is hij dan nog 'de ware'? Is hij dan nog door God naar jou toe gestuurd?

In mijn vorige post stond dat het ook weleens gebeurt dat 2 mensen met elkaar trouwen waarvan de een niet gelovig is en de ander wel, en dat de niet-gelovige tot geloof komt. Het vragen van Gods' leiding over een huwelijk is denk ik heel goed. (zou ik denk ik zelf wel doen)

Wat je laatste vraag betreft, huwelijksproblemen kun je altijd krijgen, maar die veroorzaakt God niet. Je partner kan door God gestuurd worden, het is maar net wat je er zelf van maakt denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 22 juni 2006 17:00:56 schreef Pris het volgende:

[...]

In mijn vorige post stond dat het ook weleens gebeurt dat 2 mensen met elkaar trouwen waarvan de een niet gelovig is en de ander wel, en dat de niet-gelovige tot geloof komt. Het vragen van Gods' leiding over een huwelijk is denk ik heel goed. (zou ik denk ik zelf wel doen)

in dit geval is dat niet zo heel waarschijnlijk (ja, ik weet dat voor God niets te wonderlijk is). Dus dan vraag ik me nog af, zou zij dan niet de 'ware' voor mijn broer zijn? Zo nee, had hij niet met haar moeten trouwen, maar met iemand anders? Ik heb zelden mensen zo goed bij elkaar zien passen als hen, op het verschil in geloof na.

Kijk, het maakt mij niet zoveel uit, maar ik vind het gewoon een raar idee dat God je naar een man toeleidt, en dat hij dan de 'ware' voor je is. Zeker als je dat afleidt aan dingen als: mijn ouders vinden hem geweldig, hij is gelovig. Want hoe zit het dan met een man die niet gelovig is, of anders gelovig, of uit een andere kerk komt, of het moeilijk vind om te geloven, of er niet over kan/wil praten (enzovoorts)? Hoe zit het als je ouders diegene niet super vinden, of dat ze je liever met iemand anders hadden gezien, of dat ze hem best aardig vinden maar hem niet bij je vinden passen of (enzovoorts)?

Ik vind de manier waarop je 'ontdekt' dat iemand 'de ware' is nogal vaag smile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:20:06 schreef Nynthe het volgende:

[...]

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat God een man voor mij zou maken....

Ik geloof niet dat God speciaal voor iedereen een partner maakt. Trouwen is niet het hoofddoel in ons leven.

Ik denk gewoon dat je zelf hierin een beslissing kunt nemen, uiteraard met wijsheid. Ook geloof ik niet in 1 ware, maar ik geloof dat er meerdere mannen bij mij passen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:04:21 schreef oikie het volgende:

[...]

Ik geloof niet dat God speciaal voor iedereen een partner maakt. Trouwen is niet het hoofddoel in ons leven.

Ik denk gewoon dat je zelf hierin een beslissing kunt nemen, uiteraard met wijsheid. Ook geloof ik niet in 1 ware, maar ik geloof dat er meerdere mannen bij mij passen.

flower.gif Helemaal mee eens. Overigens denk ik wel dat God invloed kan hebben op degene waar je uiteindelijk mee eindigt, maar dat betekent niet dat je moet gaan afwachten tot God 'de ware' op je pad laat komen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:04:21 schreef oikie het volgende:

Ik geloof niet dat God speciaal voor iedereen een partner maakt.

Quote:

Op donderdag 22 juni 2006 12:20:06 schreef Nynthe het volgende:

Maar goed, dat is natuurlijk mijn overtuiging en het is maar net of je daar zelf op wil vertrouwen of toch iets anders beslist/gelooft.

knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, het zou mooi zijn als God voor iedereen één persoon zou maken. Vind het wel een romantisch idee. Maar ja, denk het niet want je hoort ook zo vaak dat mensen later voor de 2e keer weer gelukkig worden met een andere partner als hun eerste partner overleden is.

Wat ik zeker wél denk is dat God een plan met je leven heeft en je daarin ook naar een partner leidt waarvan Hij vindt dat jullie bij elkaar passen. En er zal vast niet één persoon zijn die voor je gemaakt is. (hoop nog wel steeds dat dit zo is, is zo'n romantische gedachtesmile.gif) Maar ik denk ook niet dat het er veel zullen zijn. Ik kan me niet voorstellen dat je in je leven hier op aarde 10 voor jou "perfecte partners" ontmoet. Dit zullen er denk ik 2 of 3 zijn.

Je moet natuurlijk wel gewoon je leven blijven leiden en niet verwachten dat "de ware" (laat ik 'm toch maar ff zo noemen) vanzelf bij je aan de deur staat.

Ik geloof dat je door God naar plekken wordt geleid waar je mensen ontmoet of in situaties terechtkomt waarin je door Hem geleid wordt, dat Hij de partner waarvan Hij vindt dat jullie bij elkaar horen op je pad brengt.

Schijnt ook vaak anders te gaan dan je van tevoren zelf bedacht had!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 11:10:39 schreef Pris het volgende:

Tja, het zou mooi zijn als God voor iedereen één persoon zou maken. Vind het wel een romantisch idee.

Laten we hopen van niet, want ik blijf liever alleen flower.gif .

Quote:
En er zal vast niet één persoon zijn die voor je gemaakt is. (hoop nog wel steeds dat dit zo is, is zo'n romantische gedachte
smile.gif
)

Nogmaals, ik geloof zelf niet dat God mensen speciaal maakt om met een bepaald persoon te trouwen. Trouwen is niet het hoofddoel op aarde. Jammer dat veel mensen (vooral christenen) zich zo blind staren op het huwelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 11:10:39 schreef Pris het volgende:

Tja, het zou mooi zijn als God voor iedereen één persoon zou maken. Vind het wel een romantisch idee.

't lijkt me dan toch knap #$#@#@ als je dan hoort dat nu net jouw kandidaat partner platgereden is...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 19:59:38 schreef oikie het volgende:

[...]

Laten we hopen van niet, want ik blijf liever alleen
flower.gif
.

Bedoelde ook voor de mensen die het wel zouden willen. Maar ja, was meer 'n romantisch idee dat er maar eentje voor je is. Net zoals iemand anders hier al neerzette, Marcooo geloof ik, is het knap beroerd als net diegene onder een auto zou komen
cry.gif

Ik denk niet dat je van God een partner zou krijgen als je er geen wilt trouwens. Zou God zelf die wens om alleen te blijven in je hart hebben gelegd? Of denk je van niet?

[...]

Nogmaals, ik geloof zelf niet dat God mensen speciaal maakt om met een bepaald persoon te trouwen. Trouwen is niet het hoofddoel op aarde. Jammer dat veel mensen (vooral christenen) zich zo blind staren op het huwelijk.

Het is niet het hoofddoel op aarde. Maar het kan wel een doel zijn voor degenen die het graag willen. God maakte voor de man een bijpassende vrouw en zei dat de mens niet gemaakt is om alleen te zijn. (Tenzij je dit zelf heel graag wilt natuurlijk want er bestaat ook nog een celibatair leven) Ik denk dus wel dat het een plan van God kan zijn ook al is het dan niet het belangrijkste.

Link naar bericht
Deel via andere websites

knipoog_dicht.gif Even wat knippen en plakken en de tekst staan aan elkaar.

Quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:06:54 schreef Pris het volgende:

Ik denk niet dat je van God een partner zou krijgen als je er geen wilt trouwens. Zou God zelf die wens om alleen te blijven in je hart hebben gelegd? Of denk je van niet?

God heeft mij de wens om alleen te blijven in mijn hart gelegd. Hij heeft aan mij laten zien dat het voor mij persoonlijk beter is dat ik ongehuwd blijf.

Quote:
Maar het kan wel een doel zijn voor degenen die het graag willen. God maakte voor de man een bijpassende vrouw en zei dat de mens niet gemaakt is om alleen te zijn. Ik denk dus wel dat het een plan van God kan zijn ook al is het dan niet het belangrijkste.

Ik geloof nog steeds niet dat het doel van de mensen is om te trouwen. Het doel is om God lief te hebben en je naaste. Het lijkt me niet OK als christenen uren bezig zijn (op internet bijvoorbeeld) met het zoeken van een partner, terwijl ze in de tussentijd zoveel betere dingen hadden kunnen doen. Mocht er een partner langskomen, is het natuurlijk prima om te trouwen. Maar zet het huwelijk niet op nummer 1.

De mens is inderdaad niet gemaakt om alleen te zijn. Dit betekent dat de mens gezelschap nodig heeft, niet perse van een levenspartner. Ik kan bijvoorbeeld de hulp inschakelen van mijn vader of een vriend, als er iets geboord moet worden bijvoorbeeld. (Ik zeg niet dat vrouwen dit niet kunnen) Daar hoef ik niet perse een levenspartner voor te hebben.

Overigens is de mens compleet op z'n eentje en niet pas als deze trouwt. Alleen een vrouw + man is het evenbeeld van God. Waar denk ik mee wordt bedoeld dat God alle vrouwelijke en mannelijke eigenschappen bezit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Paulus schrijft over het ongehuwd blijven in 1 Kor. 7:1-40.

Als ik één tekst uit de context mag plukken:

Iemand echter die uit overtuiging, dus zonder dwang en uit vrije wil, voor zichzelf besloten heeft niet (met haar) te trouwen, handelt uitstekend.[1 Kor 7:37]

God heeft met iedereen een plan en er zijn ook mensen die ongehuwd zullen blijven. Als de Heilige Geest ons die overtuiging geeft is daar niks mis mee.

Cloud

Link naar bericht
Deel via andere websites

God heeft mij de wens om alleen te blijven in mijn hart gelegd. Hij heeft aan mij laten zien dat het voor mij persoonlijk beter is dat ik ongehuwd blijf.

[...]

En kon je meteen goed met dit idee leven? Wilde jij toen liever zelf ook al ongehuwd blijven? Of vond je het eerst erg dat God je dit liet zien en wilde je dit zelf eerst niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De mens is inderdaad niet gemaakt om alleen te zijn. Dit betekent dat de mens gezelschap nodig heeft, niet perse van een levenspartner. Ik kan bijvoorbeeld de hulp inschakelen van mijn vader of een vriend, als er iets geboord moet worden bijvoorbeeld. (Ik zeg niet dat vrouwen dit niet kunnen) Daar hoef ik niet perse een levenspartner voor te hebben.

Ja maar dan heb je het meer over praktische zaken. Het lijkt me dat je op een gegeven moment een bepaalde behoefte aan intimiteit hebt. Bijv. lekker knuffelen en een arm om je heen. Zou je dat dan niet missen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 03 juli 2006 12:04:21 schreef Pris het volgende:

En kon je meteen goed met dit idee leven? Wilde jij toen liever zelf ook al ongehuwd blijven? Of vond je het eerst erg dat God je dit liet zien en wilde je dit zelf eerst niet?

Ik was er eerst heel bang voor dat ik niet geschikt zou zijn voor het huwelijk, ik wilde perse trouwen.

Toen God dat mij liet zien, werd ik zo gelukkig van binnen. Je kunt wel zeggen dat mijn grootste nachtmerrie werkelijkheid werd. Maar het werd mijn grootste zegen smile.gif . Dit is in mijn persoonlijke leven een heel duidelijk voorbeeld van, dat God beter weet wat ik nodig heb.

Dus nee, ik wilde zelf niet ongehuwd blijven. Maar meteen toen God zei dat ik dat wel zal blijven, begreep ik de logica. Sindsdien is er een last van m'n schouders gevallen.

De lichamelijke intimiteit vind ik niet zo belangrijk. Die knuffel krijg ik wel van familie als ik het nodig heb. De geestelijke intimiteit kunnen veel mensen je geven. God zet ook veel mensen op mijn pad, juist omdat ik single ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:57:45 schreef Sleentjuh het volgende:

Heej mensen,

Ik heb een vraag, Heeft God een man(vrouw) voor jou aan de kant gezet, en moet je wachten totdat diegene op jou pad komt, of moet je zoeken, en meerdere "uitproberen".

Wie kan mij helpen?
verbaasd.gif

God kent de gesteldheid van je hart, vertrouw dan maar op Hem!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 03 juli 2006 20:39:00 schreef oikie het volgende:

[...]

Ik was er eerst heel bang voor dat ik niet geschikt zou zijn voor het huwelijk, ik wilde perse trouwen.

Toen God dat mij liet zien, werd ik zo gelukkig van binnen. Je kunt wel zeggen dat mijn grootste nachtmerrie werkelijkheid werd. Maar het werd mijn grootste zegen
smile.gif
. Dit is in mijn persoonlijke leven een heel duidelijk voorbeeld van, dat God beter weet wat ik nodig heb.

Dus nee, ik wilde zelf niet ongehuwd blijven. Maar meteen toen God zei dat ik dat wel zal blijven, begreep ik de logica. Sindsdien is er een last van m'n schouders gevallen.

De lichamelijke intimiteit vind ik niet zo belangrijk. Die knuffel krijg ik wel van familie als ik het nodig heb. De geestelijke intimiteit kunnen veel mensen je geven. God zet ook veel mensen op mijn pad, juist omdat ik single ben.

Ha Oikie,

Je kreeg dus een ontzettende rust over je heen toen je liet zien dat je niet zou trouwen. Klinkt als een opluchting. Voelde je je dan eerst verplicht om te trouwen terwijl je het zelf diep van binnen niet wilde? Omdat je zei dat er zo'n last van je afviel toen God je liet zien dat je niet zou trouwen.

Ik vind het heel fijn voor je dat je je hierbij beter voelt.

Hoe heeft God je laten zien dat je niet zou trouwen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 03 juli 2006 20:39:00 schreef oikie het volgende:

[...]

Ik was er eerst heel bang voor dat ik niet geschikt zou zijn voor het huwelijk, ik wilde perse trouwen.

Wanneer ben je 'geschikt' voor het huwelijk? Bestaat dat uberhaupt wel?

* holla vind het raar klinken: 'ik ben niet geschikt voor het huwelijk' of 'ik ben heel geschikt voor het huwelijk'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:06:58 schreef MartineV het volgende:

..Het nummer van barlowgirl heet "no more dating" en die van rebecca weet ik ff niet, maar er zijn hier vast genoeg mensen die je daarmee verder kunnen helpen
smile.gif
..

ook ik vind dat wachten verstandiger is smile.gif God brengt vanzelf diegene op je pad die goed voor je is smile.gif

trouwens, dat liedje wat Martine zei van Barlowgirl heet Average girl.. van Rebecca st James weet ik niet, reborn, misschien?

succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 26 juni 2006 21:56:38 schreef Cloud het volgende:

Paulus schrijft over het ongehuwd blijven in 1 Kor. 7:1-40.

Als ik één tekst uit de context mag plukken:

Iemand echter die uit overtuiging, dus zonder dwang en uit vrije wil, voor zichzelf besloten heeft niet (met haar) te trouwen, handelt uitstekend.
[1 Kor 7:37]

God heeft met iedereen een plan en er zijn ook mensen die ongehuwd zullen blijven. Als de Heilige Geest ons die overtuiging geeft is daar niks mis mee.

Cloud

Paulus was dan ook best wel een raar mannetje af en toe puh2.gif (afgezien van al die andere rare mensen in de bijbel uiteraard knipoog_dicht.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 04 juli 2006 10:19:01 schreef Pris het volgende:

[...]

Je kreeg dus een ontzettende rust over je heen toen je liet zien dat je niet zou trouwen. Klinkt als een opluchting. Voelde je je dan eerst verplicht om te trouwen terwijl je het zelf diep van binnen niet wilde? Omdat je zei dat er zo'n last van je afviel toen God je liet zien dat je niet zou trouwen.

Ik vind het heel fijn voor je dat je je hierbij beter voelt. Hoe heeft God je laten zien dat je niet zou trouwen?

Ik wilde graag trouwen, deels omdat het werd aangepraat. En omdat ik dacht dat de liefde van een man de leegte in mijn hart zou opvullen.

Het is heel moeilijk uit te liggen hoe God dat aan mij liet zien. Ik heb me heel kwetsbaar opgesteld en God de leiding in mijn liefdesleven gegeven. Na een aantal maanden drong het opeens tot mij door dat ik beter niet kan trouwen. Ik denk dat de Heilige Geest mij dat inzicht heeft gegeven. Meteen kreeg ik een rust en werd ik zelfs verliefd op het idee dat ik ongehuwd zou blijven. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid