Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Heej mensen,

Ik heb een vraag, Heeft God een man(vrouw) voor jou aan de kant gezet, en moet je wachten totdat diegene op jou pat komt, of moet je zoeken, en meerdere "uitproberen".

Ik geloof trouwens niet dat homoseksualiteit bedoelt is voor God dus daar ga ik niet van uit...

Wie kan mij helpen?verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik denk dat je daar niet teveel over na moet denken. Het kan zijn dat God iemand voor jou bestemd heeft... Als dat zo is zorgt Hij er heus wel voor dat je ook daadwerkelijk bij diegene terecht komt.

En als je met iemand eindigt die Hij niet voor je bestemd heeft, dan kan Hij dat altijd nog ten goede gebruiken knipoog_dicht.gif

Neem iedere dag dus gewoon zoals ie komt en houdt je niet teveel bezig met de denkwijze van God... Die kunnen wij toch niet doorgronden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

God is niet 'The Almighty Weddingplanner', je zult bij je dood pas weten of het 'de ware' was/is. Daarom; focus je daar niet op. Als jij vind dat het de ware is; waarom zou God dat dan niet vinden?

P.S. hoe zou God jou duidelijk moeten maken dat 'die persoon The One' is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hai Sleentjuh,

bewust meerdere uitproberen zou ik niemand aanraden. Het kan gebeuren dat relaties kapopt gaan en dat je voor je ware dus een aantal stukgelopen relaties hebt gehad, maar ik denk niet dat je bewust voor verschillende relaties moet gaan.

Ik heb verder eigenlijk bar weinig ervaring om over te praten, op m'n 16 kreeg ik mn eerste vriendje waar ik na 2.5 jaar ben getrouwd, dus ik weet niet hoe de angst voelt om alleen achter te blijven. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je daardoor wanhopig op zoek gaat. Ik denk wel dat je altijd moet proberen op God te blijven vertrouwen, hoe moeilijk dat ook is. Hij gaat een bepaalde weg met jouw leven en die weg is altijd de beste!

Op de eojongerendag werden een aantal nummers over dit onderwerp gezongen door Rebecca st james en doro barlowgirl. Zoek die teksten eens op zou ik zeggen.Het nummer van barlowgirl heet "no more dating" en die van rebecca weet ik ff niet, maar er zijn hier vast genoeg mensen die je daarmee verder kunnen helpen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:57:45 schreef Sleentjuh het volgende:

Heej mensen,

Ik heb een vraag, Heeft God een man(vrouw) voor jou aan de kant gezet, en moet je wachten totdat diegene op jou pat komt, of moet je zoeken, en meerdere "uitproberen".

Ik geloof trouwens niet dat homoseksualiteit bedoelt is voor God dus daar ga ik niet van uit...

Wie kan mij helpen?
verbaasd.gif

Ik kan je niet helpen ik ben slechts zo'n vieze vunzige niet door God bedoelde homoseksueel die natuurlijk niks van liefde begrijpt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:08:50 schreef Hj het volgende:

[...]Ik kan je niet helpen ik ben slechts zo'n vieze vunzige niet door God bedoelde homoseksueel die natuurlijk niks van liefde begrijpt.

Klopt, als je liefde begreep zou je anders of niet hebben gereageerd, maar dat is je vergeven flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:57:45 schreef Sleentjuh het volgende:

Heej mensen,

Ik heb een vraag, Heeft God een man(vrouw) voor jou aan de kant gezet, en moet je wachten totdat diegene op jou pat komt, of moet je zoeken, en meerdere "uitproberen".

Ik geloof trouwens niet dat homoseksualiteit bedoelt is voor God dus daar ga ik niet van uit...

Wie kan mij helpen?
verbaasd.gif

Meerdere 'uitproberen'.. bah dat klinkt echt naar nosmile.gif

God heeft geen man (vrouw) voor je 'aan de kant' gezet, je wordt zelf verliefd en gaat van iemand houden, en je kunt ook zelf de beslissing nemen (als het wederzijds is) om een relatie aan te gaan.. En degene met wie jij een relatie aan gaat, en aan wie jij trouw belooft, dát is de ware smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

okeej dank jullie wel allemaalsmile.gifflower.gif

en eehw meerdere uitproberen was ik ook niet van plan hoorpuh2.gif,

en met dat homo gedoe, ik heb niets tegen de personen zelf, en het zijn allemaal kinderen van God kga daar verder niet over oordelen, maar het topic gaat niet over homoseksualiteit...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:10:57 schreef MartineV het volgende:

Hoe bedoel je woorden verdraaien? Ik zie nergens staan dat zij homo's vies en vunzig noemt. Ga je frustratie ff ergens anders botvieren aub

Als jij me kunt vertellen wat voor doel/nut die 'rot' opmerking aan het eind van de tekst heeft dan hoor ik het graag. Ik begin hier niet over homoseksualiteit, maar blijkbaar wordt het normaal gevonden dat iemand zo'n opmerking aan het eind van zijn vraag plaats en is er blijkbaar geen moderator die zich afvraagt wat het doel of het nut van die laatste opmerking is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:58:20 schreef Hj het volgende:

[...]Als jij me kunt vertellen wat voor doel/nut die 'rot' opmerking aan het eind van de tekst heeft dan hoor ik het graag. Ik begin hier niet over homoseksualiteit, maar blijkbaar wordt het normaal gevonden dat iemand zo'n opmerking aan het eind van zijn vraag plaats en is er blijkbaar geen moderator die zich afvraagt wat het doel of het nut van die laatste opmerking is.

Die 'rotopmerking' geeft gewoon een mening...

Quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:57:45 schreef Sleentjuh het volgende:

Ik geloof
trouwens niet dat homoseksualiteit bedoelt is voor God dus daar ga ik niet van uit...

Ze zegt nergens dat homoseksualiteit fout is, alleen dat zij denkt dat het niet bedoeld is voor God... Niets meer dan een eigen mening dus. En dat is niet verboden knipoog_dicht.gif

Je moet niet alles als persoonlijke aanval zien. Als iemand op het forum zegt dat een relatie tussen een christen en niet-christen niet goed is in de ogen van God, vind ik dat ook niet leuk, maar ik weet dat ik zelf mijn daden en keuzes kan verantwoorden smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:58:20 schreef Hj het volgende:

[...]Als jij me kunt vertellen wat voor doel/nut die 'rot' opmerking aan het eind van de tekst heeft dan hoor ik het graag. Ik begin hier niet over homoseksualiteit, maar blijkbaar wordt het normaal gevonden dat iemand zo'n opmerking aan het eind van zijn vraag plaats en is er blijkbaar geen moderator die zich afvraagt wat het doel of het nut van die laatste opmerking is.

Ze zegt alleen dat mensen dus niet hoeven te reageren vanuit homoseksueel oogpunt, aangezien zij niet homoseksueel is en denkt dat dat neit van God komt. Als ze had gezegd "ik wil later niet trouwen, dus getrouwde mensen mogen hun mond houden" Had ik toch ook niet gereageer met "Nou ik zeg niks want ik ben zo'n zielig, verschrikkelijk getrouwd mens wat niks van liefde afweet".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat God verschillende mensen op je weg plaatst, dat je verschillende relaties aan kan gaan waarvan je kan leren zonder dat het de ware is. Als God een 'de ware' voor je heeft weggelegd denk ik idd dat je het pas achteraf weet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk juist wel dat God iemand voor je bestemd heeft. Er staat ook in de bijbel dat God zegt "en ik zal iemand maken die bij hem past." Er wordt altijd gezegd dat Hij een plan met ieders' leven heeft en dat is ook wat ik geloof dus dan denk ik dat ook die partner in dat plan past. Bovendien: als je partner door God gekozen wordt kan het niet anders dan goed zijn!! Toch een mooie gedachte...

Er wordt hier (ik geloof door Raido) ook gezegd dat als jij het de ware vind God dit ook wel zal vinden en dat zou wel heel mooi zijn maar ik denk niet dat dit altijd opgaat. De keuzes die je zelf maakt zijn niet altijd goed. Hoe God duidelijk maakt of iemand de ware is kan denk ik op allerlei manieren. Hij maakt toch ook andere dingen duidelijk? Waarom zou Hij dat dan niet doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naar mijn standpunt heeft zoeken geen zin, maar kom je vanzelf iemand tegen.

Ik had zelf nooit interesse in jongens (toen ik nog 15 was), maar heb toen wel mijn vriend leren kennen, terwijl ik er niet aan had gedacht ofzo, maar het liep zo yes.gif

Ik ken ook genoeg mensen die echt opzoek zijn, maar die hebben nog steeds geen relatie.

Dus naar mijn idee, komt het vanzelf op je pad en bij de ene is dat wat eerder, dan bij de andere.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Er wordt hier (ik geloof door Raido) ook gezegd dat als jij het de ware vind God dit ook wel zal vinden en dat zou wel heel mooi zijn maar ik denk niet dat dit altijd opgaat.

Als ik het de ware vind, geloof ik dat het de ware is die God mij stuurd. Ik heb mij nooit gefocused op 'een vriendin' laat staan op 'de ware'. Ik heb nu een vriendin; die bij mij past. Zolang het niet uit gaat geloof ik dat het de ware is.

Quote:
De keuzes die je zelf maakt zijn niet altijd goed. Hoe God duidelijk maakt of iemand de ware is kan denk ik op allerlei manieren. Hij maakt toch ook andere dingen duidelijk? Waarom zou Hij dat dan niet doen?

Mij heeft Hij nog nooit echt iets duidelijk gemaakt; en aangezien er in de Bijbel geen teksten staan als 'Holla is de ware', geloof ik ook niet zo daarin. Verder.... het gaat gewoon zoals het gaat, focus je er niet op. Er komt gewoon een dag waarop je een vriendin krijgt.

of niet natuurlijk engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het met je eens Raido: Toen ik met Ties kreeg ging ik niet gelijk letten op tekens van God of misschien de ware zou kunnen zijn. Achteraf zijn er kleine dingetjes waarvan je zegt, he wat grappig. Maar dat wist ik op het moment zelf niet, ik ging gewoon op het vertrouwen af dat ik door mijn geloof de jusite keuzes zou maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Spr. 18:22

Wie een vrouw vond, heeft iets goeds gevonden

en gunst van de HERE verworven.

De HERE heeft het beste met je voor, en daarom ook de beste vrouw die bij jou past. Als jij haar gevonden hebt, heb je een gunst van de HERE verworven.

Maar waarom dan toch soms eerdere relaties tot je haar gevonden hebt? Is dat om te leren? Ik heb veel geleerd van eerdere relaties. Ik begon er nooit zomaar aan, alleen als ik dacht dat het een kans van slagen had. Toch zijn die stuk gelopen.

Je kan in relaties terecht komen die stuk lopen. Zie deze als leerprocessen. Blijf jezelf en zoek iemand die bij je past en bij wie je jezelf kan en mag zijn. Niet iedereen is hetzelfde en niet iedereen past bij elkaar, al lijkt het in het begin nog zo mooi. Je kan soms uit elkaar groeien of niet meer bij elkaar willen zijn.

Toen ik mijn huidige vriendin tegenkwam wist ik het vanaf de eerste seconde dat zij de ware voor mij is. Ik heb haar gevonden. smile.gif Wat ik nu heb gevonden is echt een gunst van de HERE, ze past zeer goed bij mij smile.gif. Dit is echte liefde big-smile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid