Spring naar bijdragen

Ik zoek juiste rustgevende muziek


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 130
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Quote:

Nu ik eraan denk...

Djinnestan, pure (dark) ambient, luisteren en wegdromen/wegdronen. Dit is een album wat gratis en legaal te downloaden is daaro.

Altijd vet smile.gif

Luister/schaf aan/download Cold Fusion (http://www.waroffice.org/index.php?MENU=releases&OD=0&CDS=31)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Quote:

Enya wordt geclaimd door het new-age dom. Er is trouwens een soort christelijke Enya; Eden's Bridge (met 's; de andere is een metalband) ze hebben een aantal cd's waaronder de Cetic Psalms; ook rustgevend.

Daarnaast; maak je niet te bang Enya (Enigma, Era of Gregorian) zijn niet zo kwaadaardig als men je doet laat geloven, het is gewoon erg mooie muziek. Maar als het tussen jou en je God in gaat staan moet je het niet luisteren. Ook erg rustgevende muziek kun je vinden in de wat alternatieve hoek van de muziek: vooral de (dark-) ambient, folk, neo-folk en post-rock hoek. Bijvoorbeeld Dargaard of Sigur Rós.

Op deze link site staat dat Enya zichzelf niet vindt horen bij new age muziek omdat ze zich niet verbonden voelt met de regilieuze new age beweging.

Zou deze muziek dan nog onbijbels/niet goed (kunnen)zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Soakmuziek is ook erg rustgevend. Helaas wordt het onterecht gezien als loungemuziek door sommige mensen, terwijl het er niks mee te maken heeft. Het verschil is vooral dat de muzikanten zijn geïnspireerd door de Heilige Geest, en bovendien komt er regelmatig zang in voor. Het zijn in weze erg rustige aanbiddingsliedjes, en erg christelijk verantwoord knipoog_dicht.gif

Wat ik zelf de 2 beste artiesten vind:

- Alberto & Kimberly Rivera

- Ray Watson

De bovenste zijn het meest bekend. Om wat nummers (volledig legaal!) te luisteren bezoek je de volgende site: link

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Quote:

Sigur Rós, da's pas rustgevend.

inderdaad, maar dan moet je geen problemen hebben met een homofiele zanger.

Twee zeer goede christelijke bands die rustgevende muziek maken:

Paavoharju, een finse band. Erg fijne band in de wat meer experimentele hoek, met ambient en folk invloeden. link

The Trees Community,een beetje psychedelische folk. Onlangs is hun album The Christ Tree (uit de jaren 1970) opnieuw uitgebracht.Hier kun je enkele nummers beluisteren: link


Samengevoegd:

Quote:

zijn hier dan geen mensen die chillen op drone?

bye.gif ikke! Dan schiet me ineens nog een plaatje te binnen Stars of the Lid: And their refinement of the decline. Dat vind ik tot nu toe nog het beste album van 2007. Maar je moet er wel van houden, zo'n 2 uur muziek zonder al te veel variatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...

Rustgevend? Postrock natuurlijk! Sigur Ros (mét homoseksuele zanger), Godspeed You! Black Emperor, Explosions In The Sky, Mogwai, en nog veel meer. Drone ook! Earth, Boris e.d. En bepaalde folkartiesten en singer-songwriters doen het ook goed bij mij... smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Rustgevende muziek is voor mij (o.a.) Loreena Mckennit (Newagerige Celtic-worldmusic), Smetana's Ma Vlast (Klassiek), Het werk van Palestrina (met name de Mis Viri Galilaei), Rachmaninof's Vespers (Russisch Orthodoxe gezangen), The Idan Raichel Project, al het vioolwerk van Janine Jansen (ik word daar eigenlijk erg onrustig van maar ok...) en Taize liederen.

Genoeg muziek om rustig van te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid