Spring naar bijdragen

Favoriete spel


Aanbevolen berichten

wat is jouw favoriete (bord/kaart/computer) spel?

ik zal de spits maar afbijten: mijn favoriete kaartspel is: ''Magic: The Gathering'' (vrij occult eigenlijk) en Munchkin ( puh2.gif )

mijn favoriete bordspel is de Kolonisten van Catan en mijn favoriete computerspel is op dit moment Dungeon Siege (ook occult eigenlijk)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 129
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Op zaterdag 04 maart 2006 12:30:57 schreef Qizm het volgende:

'Magic: The Gathering'' (vrij occult eigenlijk)

Valt best mee.

Ik geef toe, er zitten wat dubieuze kaarten tussen (die je als je ze niet wilt, ook niet hoeft aan te schaffen). Maar het spel an sich vind ik niet occulter dan schaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De kolonisten van Satan! Duivels! knipoog_dicht.gif

Vind op zich yahtzee wel grappig (dat kan ik tenminste een beetje...) en in de vakantie willen we met de vakantie het kaartspelletje 'pesten' nog wel eens doen.

Verder is 'party & co' wel leuk om te doen (alleen halen we gemakshalve het onderdeel 'liplezen' dan weg).

Bij de computerspellen heb ik een lichte voorkeur voor RPG's en avonturenspellen. Zelda, Castlevania .... dat soort dingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 04 maart 2006 12:35:00 schreef badeend het volgende:

kaartspel: machiavelli

oja die was ik vergeten smile.gif

Quote:
Op zaterdag 04 maart 2006 12:36:11 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Valt best mee.

Ik geef toe, er zitten wat dubieuze kaarten tussen (die je als je ze niet wilt, ook niet hoeft aan te schaffen). Maar het spel an sich vind ik niet occulter dan schaken.

klopt, maar als je van die pakjes koopt met willekeurige kaarten erin krijg je ze wel

Link naar bericht
Deel via andere websites

kaartspel: koehandel big-smile.gif, das egt geinig (k weet nie of et egt m'n favoriet is, is nogal wisselend, en rummicub, vind ik ook erg leuk, en verder...computerspel is ook super wisselent, ineens ben ik weg van een spel, doe ik het heeeel vaak, en dan ben ik het zat en begin ik aan een ander spel, tja...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eigenlijk zijn beiden games 'Kolonisten van Catan' en 'Magic: The Gathering' vrij dubieus.

Kolonisten van Catan is van de games producer '999 games'. Ondersteboven geeft dat het cliche 666.

Het spel zelf lijkt me overigens vrij onschuldig, maar dat leek Queen en de Beatles ook (muziek). Maar goed, weinig onderzoek daar naar gedaan.

Magic The Gathering is wel weer aardig. Zoals je zelf zegt zitten er een aantal dubieuze kaarten tussen, het gehele gegeven is doordrengt met het occulte (witte magie bestaat niet).

Bovendien is het van de spelmakers 'Wizards of the Coast' welke in de occulte wereld al een redelijke reputatie hebben als het gaat om bezweringen.

Denk eraan, in de bijbel staat dat uit een vervuilde bron geen schoon water kan komen.

Overigens speel ik zelf Unreal Tournament 2004 vooral op de PC als ik daar nog wat tijd voor kan vinden. En als kaartspel speel ik wat verschillende spelen (pesten, 31-en, 7-en, 21-en etc etc etc) en schaken en risk vind ik leuke bordspelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hou niet zo van spelletjes, doe meestal wel mee big-smile.gif Vind het alleen echt leuk als ik win, anders vind ik het maar matigjes puh2.gif

Ik vind koehandel leuk, Yathzee, Genius, en Set. Rummikub doe ik ook mee smile.gif. Risk ook, maar ik verlies altijd bij Risk... big-smile.gif Ben niet zo strategisch. Oh Stratego bij de weg, vind ik wel leuk, is niet leuk voor anderen want ik ben altijd een half uur bezig met het opzetten. smile.gif

Oh Uno is ook wel leuk, soms.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, op Veronica op maandag big-smile.gif Echt supergaaf om te zien. Spelen om 50,000 pond. Ik wil dat echt een keer tegen iemand spelen, voel me al helemaal een prof daardoor knipoog_dicht.gif Als ik iets zoek waar we dat kunnen spelen, zullen we 't dan een keer proberen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid