Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

Als je ten huwelijk bent gevraagd, ben je verloofd. Daar valt niets officieels aan te doen volgens mij.

Dat dacht ik ook inderdaad. De verloving is de voorbereiding op je huwelijk. Je bezint je dan op wat het huwelijk is en wat het voor jullie gaat betekenen. Het beste doe je dat als christen met hulp van een geestelijk leider, het liefst nog degene die uiteindelijk zal voorgaan in de huwelijksviering in de kerk.

Met elkaar verloven betekent echter niet dat er meteen een trouwdatum geprikt moet worden. Je kunt ook elkaar alvast beloven dat jullie met elkaar trouwen zodra jullie er beiden klaar voor zijn. Stel bijvoorbeeld dat jullie nog studeren, maar wel zeker weten dat jullie later willen trouwen. Dan kun je alvast met elkaar verloven en na de studie de datum prikken.

Het is helemaal niet verkeerd om je relatie zo in stappen te verdiepen en je zo voor te bereiden op het huwelijk. Want het huwelijk is méér dan enkel die trouwdag: het is de eenwording tussen man en vrouw en, zo ik geloof, het klaar zijn voor het stichten van een harmonieus en stabiel gezin als God ze kinderen schenkt. Want juist binnen het huwelijk kan God nieuw leven scheppen en optimaal laten opgroeien tot volwassen christenen.

Vaak zie je dat bij een aanzoek er ook al ringen omgedaan worden. Bij het trouwen worden deze dan vervangen door de trouwringen. Hiermee wordt dus gesymboliseerd dat man en vrouw met elkaar zullen gaan trouwen, binnenkort of over langere tijd. De vrijblijvendheid is er dan echt volledig af: samen werken man en vrouw naar het huwelijk toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Toch verbreek je een verloving sneller, heb het al paar keer meegemaakt in mijn omgeving en als ik zelf verloofd zou zijn en bijna ging trouwen zou ik het ook nog zien als 'eruit stappen nu het nog kon'. Het verschilt niet zoveel met een relatie vind ik .. Maar ja het klinkt wel mooi. Alleen als mensen zich verloven en een feest houden zie ik het altijd meer als een reden om kadootjes in te slaan maar ja ik weet dat het onzin is om zo te denken, maar ik vind zo'n feest net even iets te overdreven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind verloven niet onzin, ik kijk er zelf ook al wel naar uit om verloofd te zijn. Ok, ik ben daar dan ook wel overromantisch in, ik noem mijn lief al mijn 'toekomstige verloofde', maar ok. :P

Ik zie verloven wel als iets dat je pas doet wanneer je wens om met elkaar te trouwen al behoorlijk concreet is. Een exacte datum hoeft misschien nog niet, maar toch wel al een aardig idee van, rond die periode, niet gewoon een vaag 'ooit'. En ik wil toch ook wel graag de praktische voorwaarden hebben om te kunnen trouwen, de financiële draagkracht enzo, een plekje om te wonen, een stabiel leven samen,... Ik wil me ook pas na mijn studies verloven, nu vind ik niet dat ik dat echt kan doen. Ik kan wel zeggen, dit is serieus, ik wil later met jou trouwen, maar da's nog iets anders voor mij.

(Nuja, da's hoe ik het aanvoel, als anderen dat anders aanvoelen heb ik daar geen problemen mee hoor.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Verloven beloven en verder gaan...........zonde geld of zo maar een getuigenfeestje van ze beloven elkaar, cultuur geen cultuur, verloven afgeschaft in de 60 e jaren................ maar hen die in het openbaar willen beloven ,moeten het niet laten ,zet de wijn bier en de stukje hertenham met Doesburgsche mosterd maar klaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

ik ben afgelopen maand met mijn vriend verloofd, na een relatie van 15 maand.

we woonden op 400 km afstand van elkaar en mensen hadden vaak niet echt het idee dat het serieus was omdat ze ons nooit samen zagen.

omdat mijn vriend naar Arnhem is verhuisd, voor zijn werk. en ik in Kampen ben gaan wonen, vonden wij het een goed plan onze liefde bekend te maken.

mijn vriend heeft mij eerst echt ten huwelijk gevraagt. en vanaf die tijd zijn we verloofd.

we hebben elkaar op een simpele, maar hele mooie manier de ringen gegeven: we zaten bij mijn vriend in de tuin, met zijn moeder en zusje erbij,en toen heeft hij mijn ring om mjn linkerringvinger gedaan en ik die van hem. toen hebben we een fles champagne opengetrokken big-smile.gif en zijn daarna lekker een kinderbadje ingedoken.puh2.gif

we hebben wel verlovingskaartjes de deur uit gedaan. Zelf vind ik heb heerlijk want ik kan nu zeggen het is mijn verloofde. met hem ga ik de rest van mijn leven delen.

ook de trouwdatum hebben we bekend gemaakt toen hij me vroeg, deze datum hebben we ook op het verlovingskaartje gezet. 16-07-2010big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Verloven is ouderwets, onzinnig, overbodig, romantisch naief, lichtelijk campy en dus helemaal goed.

Hop MC-keurmerk erop en klaar

Als je niet zo'n ongelooflijke nicht was zou ik alleen al om die zin met je willen trouwen.

(Nuja, misschien ben ik gewoon een homojongen in een meisjeslichaam. Ik val op hopeloos metroseksuele mannen, ik word helemaal overenthousiast van musicals, ik vind kerstglitter een acceptabel make-upartikel en ik vind army of lovers oprecht goed. nosmile.gif )


Samengevoegd:

En gefeliciteerd natuurlijk, Christa. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Quote:

Gefeliciteerd Christa!

Verloven is leuk! Maar als het dan zover is dat ik ga verloven dan ga ik ook binnen een jaar trouwen
smile.gif
Dat hoort dan voor mijn gevoel ook wel een beetje..

Dan weten jullie dat alvast
knipoog_dicht.gifpuh2.gif

afgelopen mei zijn wij verloofd en ik hoop ook dat we met een jaar kunnen trouwen, maar dat is bij ons echt nog niet zeker of dat gaat lukken

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

we hebben samen wel trouwplannen en een datum in ons hoofd. Maar die datum hebben we nog niet aan iemand verteld. Het duurt ook nog 3 jaar.

We wilde verloven omdat we nog geen geld hebben om te trouwen of samen te gaan wonen, maar wel heel duidelijk naar iedereen wilde uitspreken wij horen bij elkaar. Dus dat hebben we op deze manier gedaan.

Hebben wij ook gedaan,om precies dezelfde reden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid