Spring naar bijdragen

lang haar man


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 298
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

speciaal voor Tompuh2.gif

Noobs die hebben kort haar

En kort haar is niet cool!

En dan zegt er eentje , maar:

Heb ik geen mooie smoel?

Neeeee doet er niet toeee

Doet er niet tooeee

Want je hebt geen lang haar!

Doet er niet toooeee

Doet er niet toeee

Doe maar weg die schaar!!

Noobs die zijn bijna kaal

Ontken het maar niet!

Kort haar is een schandaal

Twordt tijd dat iemand het verbied!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 22 december 2005 22:25:29 schreef Ann het volgende:

speciaal voor Tom
puh2.gif

Noobs die hebben kort haar

En kort haar is niet cool!

En dan zegt er eentje , maar:

Heb ik geen mooie smoel?

Neeeee doet er niet toeee

Doet er niet tooeee

Want je hebt geen lang haar!

Doet er niet toooeee

Doet er niet toeee

Doe maar weg die schaar!!

Noobs die zijn bijna kaal

Ontken het maar niet!

Kort haar is een schandaal

Twordt tijd dat iemand het verbied!

Strijk!widegrin.gifwidegrin.gifwidegrin.gifwidegrin.gifwidegrin.gifwidegrin.gifwidegrin.gifwidegrin.gifwidegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 22 december 2005 22:39:38 schreef Tom het volgende:

Zoals de Heer me heeft geleerd: Ik keer u de andere wang toe.
smile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gif

ow en eerst duelde je me zelf om een gedicht te schrijvenpuh2.gifhoe schijnheilig foei foei.

maar goed ontopic!

ik vind het raar dat zoiets in de bijbel staat...want de natuur leert toch zoiets helemaal niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 23 december 2005 08:25:16 schreef Raido het volgende:

Paulus bedoelde ook de cultuur, net als wij gaan wandelen in de natuur (die ook pure cultuur is).

Hmm, vind ik nogal makkelijk zo gezegd. Cultuur en natuur zijn naar mijn idee niet zo één, twee, drie inwisselbaar. Hoewel ik het eigenlijk ook wel zo zie, vind ik de argumentatie erachter nog redelijk zwak. Waarom wordt natuur opeens cultuur?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij zien natuur zelfs door ons culturele brilletje, in Nederland is zelfs geen natuur (Natuurgebied de Bieschbosch hihaho). Daarom zegt Paulus ook, is het niet zo dat de natuur ons leert dat lang haar een schande voor de man is? Nou ja, als je als neger in afrika woont en altijd kort kroeshaar hebt en er komt een aantal noeste vikingen tegen a la dit:

tarot2.jpg

Dan denk ik dat je zult denken dat het een anders iets is dan dat wat jij bent, omdat jij dat nooit hebt gezien en het dus in jou ogen geen onderdeel van jou natuur is..

Dat hebben wij ook, met maori's die helemaal onder getattoueed zijn.. dat vinden wij ook tegen de natuur in gaan.

Wat voor ons natuur is is onze eigen cultuur, al het andere is in onze ogen cultuur, tegen de natuur. We vergeten echter dat er ook andere culturen zijn dan onze cultuur (die wij als natuurlijk vinden).

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid