Spring naar bijdragen

elkaar kennen in hemel/hel


Aanbevolen berichten

Quote:
Op zondag 25 september 2005 12:33:37 schreef Helena het volgende:

Maar neem het huwelijk, zij zullen één zijn, voor eeuwig verbonden, toch? Als je op aarde geestelijke banden hebt, kan ik me niet voorstellen dat deze in de hemel niet meer hebt.

Om even hierop terug te komen, in de hemel is er niet meer zoiets als een huwelijk, zoals Jezus zegt in Marcus 12:25: "Want wanneer de mensen uit de dood opstaan, trouwen ze niet en worden ze niet uitgehuwelijkt, maar zijn als engelen in de hemel"

Ik denk wel dat we elkaar zullen herkennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 221
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik denk zeker dat je elkaar nog in de hemel herkent. God geeft je toch op aarde ook aan elkaar, dus waarom zou Hij al je contacten wegnemen in de hemel? Dat kan ik echt niet geloven.

Over goede/slechte herinneringen:

Ik weet niet of je je dingen herinnert. Maar ik kan het me best voorstellen dat je je wel dingen herinnert, maar dat dat geen naar gevoel oplevert, maar juist opluchting of dankbaarheid ofzo voor wat je dan in de hemel hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie de gesprekken al voor me...

We zoomen in bij een fraaie boom, waar twee hemelbewoners druk in gesprek zijn.

"Maarreh... hoe ben jij eigenlijk doodgegaan?"

"O, ik werd overreden door een te snel rijdende auto."

"Oei, dat is balen..."

"Ja, maar mijn dood was gelukkig snel en redelijk pijnloos."

"Dat scheelt. En hoe is die automobilist er vanaf gekomen?"

"Die kwam ook om. Scheen hartstikke bezopen te zijn geweest... en jij, hoe ben jij gestorven?"

"Nou, het frappante is... ik was op weg van een avondkerkdienst naar huis, toen ik in de auto ineens heel duizelig en wazig werd."

"O ja? Hoe dat zo dan?"

"Dat wist ik toen niet. Ja, nu weet ik dat ik een beroerte kreeg, maar toen nog niet. Ineens reed ik veel te hard, ik leek wel bezopen. En toen... hé, wat eens even... ik reed toen iemand dood, hoorde ik na mijn dood..."

"Het zou toch niet dat jij mij..."

"Wow, dat zou wel héél erg vaag zijn... Even aan Hem vragen?"

"Ja, nou wil ik het wel weten ook ja."

Met zijn tweeën staan ze op en verlaten de boom.

widegrin.gifwidegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 25 september 2005 15:05:23 schreef RobertF het volgende:

Ik zie de gesprekken al voor me...

We zoomen in bij een fraaie boom, waar twee hemelbewoners druk in gesprek zijn.

"Maarreh... hoe ben jij eigenlijk doodgegaan?"

"O, ik werd overreden door een te snel rijdende auto."

"Oei, dat is balen..."

"Ja, maar mijn dood was gelukkig snel en redelijk pijnloos."

"Dat scheelt. En hoe is die automobilist er vanaf gekomen?"

"Die kwam ook om. Scheen hartstikke bezopen te zijn geweest... en jij, hoe ben jij gestorven?"

"Nou, het frappante is... ik was op weg van een avondkerkdienst naar huis, toen ik in de auto ineens heel duizelig en wazig werd."

"O ja? Hoe dat zo dan?"

"Dat wist ik toen niet. Ja, nu weet ik dat ik een beroerte kreeg, maar toen nog niet. Ineens reed ik veel te hard, ik leek wel bezopen. En toen... hé, wat eens even... ik reed toen iemand dood, hoorde ik na mijn dood..."

"Het zou toch niet dat jij mij..."

"Wow, dat zou wel héél erg vaag zijn... Even aan Hem vragen?"

"Ja, nou wil ik het wel weten ook ja."

Met zijn tweeën staan ze op en verlaten de boom.

widegrin.gifwidegrin.gif

widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
maar is er ook onderscheid in de hemel tussen de mensen?

dus dat er meerdere lagen zijn?

bijvoorbeeld dat een dominee in laag 2 komt en dat een "normale" gelovige in laag 4 komt.

Die vraag lijkt me voor in Wat stel je je voor bij de hemel?. Dit topic gaat namelijk specifiek over wel of niet herinneren in de hemel of de hel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb wel eens gehoord dat de 'strenge' gelovigen kleding dragen en de wat 'mindere' naakt..maarja ik weet niet wat ik daar van denken moet..we zullen wel iedereen herkennen als gewoon van: hey! Ook al kenden we die persoon niet op Aarde..tenminste volgens mij stond dat in de Bijbel.

Liefs..smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 25 september 2005 15:13:11 schreef jeroeno het volgende:

maar is er ook onderscheid in de hemel tussen de mensen?

dus dat er meerdere lagen zijn?

bijvoorbeeld dat een dominee in laag 2 komt en dat een "normale" gelovige in laag 4 komt.

Heb ik nog nooit van gehoord.

Jezus zei jhuist dat de discipelen niet moesten zeuren of ze naast Jezus mochten zitten, toch.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zondag 25 september 2005 15:13:11 schreef jeroeno het volgende:

maar is er ook onderscheid in de hemel tussen de mensen?

dus dat er meerdere lagen zijn?

bijvoorbeeld dat een dominee in laag 2 komt en dat een "normale" gelovige in laag 4 komt.

Dat klopt!

Je kunt de hemel niet verdienen (daar kom je puur uit genade), maar je kunt wel "kronen" verdienen. Die kronen zijn plaatsbepalend. Maar ter "geruststelling": Zelfs de laagste plaats in de hemel is een uitstekende plaats!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zondag 25 september 2005 15:27:25 schreef jeroeno het volgende:

maar zouden we ook elkaars namen weten (niet van iedereen) maar je buurman die nu naast je woont is ook een christen en je komt hem tegen in de hemel, is het dan zo van "hey sjaak"?

Vast en zeker! Overigens...nu kennen wij nog onvolkomen, straks zullen wij ten volle kennen, wat naar mijn idee inhoudt dat je iedereen die daar is dan ook bij name kent. Je weet zomaar wie David is, Abraham, Jozef, Jesaja etc... party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heej wat grappig, ik wilde hier al een topic over gaan houden. Want eigenlijk is dit voor mij ook wel een grote vraag.

Kan je elkaar herkennen?

Hoe herken je elkaar nu eignelijk?

Je kijkt meestal naar het uiterlijk, kleding, manier van lopen, manier van praten etc. Zo herken je elkaar toch?? Maar ben ik de hemel nog wel wie ik nu ben? Ben ik dan ook een 20 jarige meid die ..... nau ja vul maar in.

Wat bepaalt nu eigenlijk dat jij jij bent en niet je buurvrouw? Je familie, leeftijd, uiterlijk, hobbys, eigenschappen, je avator en je beroep? Maar heb ik dat dan ook in de hemel?

Of is het in de hemel allemaal zo geestelijk?

Als ik nu verder filosefeer kom ik op de vraag of je dan eenheidsworst bent, allemaal hetzelfde. Heb je nog een eigen wil? en kan dan de zondenval opnieuw gebeuren??

Ok ik dank dat ik nu afdwaal. Maar ik hoop echt dat je elkaar kan herkennen. En hoe het verder zou zijn. God zorgt er vast wel voor dat het allemaal GOED is!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 25 september 2005 16:02:49 schreef krokeledokus het volgende:

hm.. als je dan in de hel zit.. geen idee. Ik wil er eigenlijk niet eens aan denken
smile.gif
Maar ik geloof niet dat er een glazen wand is waardoor je van de hemel in de hel kan kijken ofzo.

Dat geloof ik ook niet. De hemel is immers volmaakt, wanneer je je geliefden in de hel zou zien lijden, zou je vreselijk verdrietig zijn. En...verdriet bestaat niet in de hemel party.gif

De hemel is echt volkomen volmaakt. Daar is geen verdriet, geen pijn, geen angst, geen zorgen etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 25 september 2005 16:16:52 schreef Josminator het volgende:

Is t in de hemel geen gemis/verdriet wanneer één van je geliefden zich in de hel bevinden dan?

Verdriet bestaat niet in de toekomstige hemel!!!

Dus ik denk dan ook dat we geen enkele herinnering meer aan ons huidige leven zullen hebben. Zeg nou zelf... gemis, verdriet, pijn etc. zijn ingrediënten die satan ons biedt. Dat zijn gevolgen van de zonde. Satan (en daarmee de zonde) IS overwonnen, en zal straks geen vinger meer kunnen verroeren!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid