bart1984 0 Geplaatst 10 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2005 Quote: Op zondag 10 juli 2005 12:02:56 schreef Gilrea het volgende: [...] Dat is een opdracht van Jezus.. Link naar bericht Deel via andere websites
Josminator 0 Geplaatst 10 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2005 Als er op deze manier een aantal mensen geinteresseerd raken in het Geloof en/of de Bijbel, dan is het toch een goed initiatief? Link naar bericht Deel via andere websites
bart1984 0 Geplaatst 10 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2005 Ja dat vinden christenen wel. Maar denk je dat ik dat als ras echte athiest ook denk?? Link naar bericht Deel via andere websites
Josminator 0 Geplaatst 10 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2005 Nee, maar het lijkt me dat het je als echte ras Atheist ook geen moer kan schelen of Christenen nu wel of geen pogingen doen via een Metal Bijbel of wat dan ook! Toch? Link naar bericht Deel via andere websites
bart1984 0 Geplaatst 10 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2005 Echt veel kan het me niet boeien maar ik heb wel zo iets van, liever niet. Link naar bericht Deel via andere websites
Gilrea 0 Geplaatst 10 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2005 ik snap wel dat ze zoiets hebben van: daar komen ze weer met hun goede God en hun betere Bijbel en hun beste geloof.. ik snap het wel.. maar ergens hoop ik dat het goed zal landen bij een aantal metalliefhebbers.. Link naar bericht Deel via andere websites
Josminator 0 Geplaatst 10 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2005 Quote: Op zondag 10 juli 2005 12:12:54 schreef bart1984 het volgende: Echt veel kan het me niet boeien maar ik heb wel zo iets van, liever niet. Bart, als Atheist, ongelovige dus, heb je toch geen gemeente ofzo? Wat zou het jouw dan boeien of andere om je heen bekeerd worden naar het geloof? Het lijkt me dat je hier goed over hebt nagedacht en op de "feiten" de overweging hebt gemaakt om Atheist te zijn toch? Dan doet het toch geen enkele afbreuk aan jouw opvattingen als er andere mensen wel gaan geloven in iets dat jij (en vele anderen) niet ervaren? OF zie je dat als een bedreiging? Groet josminator! (edit spelfout) Link naar bericht Deel via andere websites
denniseindhoven 0 Geplaatst 10 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2005 Quote: Op zondag 10 juli 2005 12:02:56 schreef Gilrea het volgende: [...] Dat is een opdracht van Jezus.. Het opdringen van jouw mening aan andere mensen, is dat jouw opdracht dan? Proberen mensen te bekeren vind ik echt walgelijk. Het moet uit de mensen zelf komen en niet aan ze opgedrongen worden. Ziekelijke bemoeizucht noem ik dat (maar daar ben ik ook liberaal voor ) Maar dit is misschien niet helemaal ontopic Link naar bericht Deel via andere websites
Abbath de Tweede 0 Geplaatst 10 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2005 Dat van Bart is ook het opdringen van zijn mening aan anderen, Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 10 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2005 Quote: Op zondag 10 juli 2005 11:36:55 schreef denniseindhoven het volgende: [...] Gelukkig heb jij geen vooroordelen Gelukkig kun jij een geintje van een serieuze opmerking onderscheiden. De achterliggende gedachte van mijn opmerking is dat ik een beetje raar vind om een bijbel "in begrijpelijke taal", speciaal voor metalheads te maken. Eigenlijk zeg je, als maker, dan: zij zijn dom. capice? Leuk hoe hier gehapt wordt, trouwens. Zelfs door de mensen die mij wel kennen van 3 metal-topics... Link naar bericht Deel via andere websites
Gilrea 0 Geplaatst 10 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2005 Quote: Op zondag 10 juli 2005 16:09:38 schreef Joozt het volgende: [...] Gelukkig kun jij een geintje van een serieuze opmerking onderscheiden. De achterliggende gedachte van mijn opmerking is dat ik een beetje raar vind om een bijbel "in begrijpelijke taal", speciaal voor metalheads te maken. Eigenlijk zeg je, als maker, dan: zij zijn dom. capice? Leuk hoe hier gehapt wordt, trouwens. Zelfs door de mensen die mij wel kennen van 3 metal-topics... daar ben ik het dan ook wel weer mee eens.. metalliefhebbers zijn niet anders ofzow.. Link naar bericht Deel via andere websites
Gilrea 0 Geplaatst 10 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2005 Quote: Op zondag 10 juli 2005 16:04:04 schreef denniseindhoven het volgende: [...] Het opdringen van jouw mening aan andere mensen, is dat jouw opdracht dan? Proberen mensen te bekeren vind ik echt walgelijk. Het moet uit de mensen zelf komen en niet aan ze opgedrongen worden. Ziekelijke bemoeizucht noem ik dat (maar daar ben ik ook liberaal voor ) Maar dit is misschien niet helemaal ontopic Ik vind zelf mensen die overal, op elk event evangeliseren ook niet helemaal okej.. Wat ik doe, is mensen de boodschap vertellen, de Heilige Geest doet de rest.. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 10 juli 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juli 2005 Zullen we nu weer BOT gaan? Trouwens, die begrijpelijke taal zul je ook in "de jongerenbijbel" (jongeren zijn dus volgens het nbg dom?) die het NBG (en KBS?) gaat uitbrengen tegen komen. En de grootnieuwsbijbel is ook betrekkelijk "eenvoudiger". Waarschijnelijk is die metal bijbel ook deels gericht op het jongere publiek (gezien de bands die er tussen staan zoals korn) en niet op de intelectuele Zweedse elite. Het zal denk ik best tegen vallen hoeveel van de "adolescenten" met practisch geen christelijke opvoeding werkelijk de bijbel snappen. Daarbij heb ik geen idee wat voor bijbels ze in Zweden hebben. Wie weet is de gangbare bijbel daar wel een soort halve SV. Ik vind die "metalbijbel" best een grappig initiatief. Of het wel of niet iets is waar ik zelf aan heb doet daar niks aan af. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 10 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2005 Trouwens: Leuk dat Rozenkrans m'n opmkerking wel direkt door had Link naar bericht Deel via andere websites
denniseindhoven 0 Geplaatst 10 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2005 Quote: Op zondag 10 juli 2005 16:09:38 schreef Joozt het volgende: [...] Gelukkig kun jij een geintje van een serieuze opmerking onderscheiden. De achterliggende gedachte van mijn opmerking is dat ik een beetje raar vind om een bijbel "in begrijpelijke taal", speciaal voor metalheads te maken. Eigenlijk zeg je, als maker, dan: zij zijn dom. capice? Leuk hoe hier gehapt wordt, trouwens. Zelfs door de mensen die mij wel kennen van 3 metal-topics... Nee, dat kan ik dus niet. En ik ken jou trouwens ook niet, maar als je nu pas zegt wat je bedoelt, waarom zeg je het dan niet meteen? En dat van die metalbijbel zal wel een marketingtruuk zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 10 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2005 Quote: Op zondag 10 juli 2005 20:47:24 schreef denniseindhoven het volgende: [...] Nee, dat kan ik dus niet. En ik ken jou trouwens ook niet, maar als je nu pas zegt wat je bedoelt, waarom zeg je het dan niet meteen? En dat van die metalbijbel zal wel een marketingtruuk zijn. Sorry, ik bedoelde Bart (die hapte als eerste). En waarom ik dat niet meteen zei? Tja.. geen idee... zo ben ik nu eenmaal. Overigens had ik een smiley geplaats... ik was in de veronderstelling dat men wel zou begrijpen dat het dan een grapje was. Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 12 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2005 Quote: Op zondag 10 juli 2005 16:24:37 schreef Gorthaur het volgende: Daarbij heb ik geen idee wat voor bijbels ze in Zweden hebben. Wie weet is de gangbare bijbel daar wel een soort halve SV. Valt erg mee, hun bijbel leest nl. zo ongeveer zoals onze NBV of Willibrord .. gewoon lekker dus Link naar bericht Deel via andere websites
Tantastic 0 Geplaatst 31 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2005 ik heb wel een metal bijbel alleen dat is een uitvoering van de groot nieuws vertaling: maar dat is wel echt een bijbel. Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 31 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2005 Quote: Op zondag 31 juli 2005 15:06:04 schreef sweet little lie het volgende: ik heb wel een metal bijbel alleen dat is een uitvoering van de groot nieuws vertaling: [afbeelding] maar dat is wel echt een bijbel. die is cool!! Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 31 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2005 Van de bieb gejat, SLL? Link naar bericht Deel via andere websites
Tantastic 0 Geplaatst 31 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2005 nee plaatje gezocht via google Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 31 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2005 Ah, ben ik weer gerustgesteld j/k Link naar bericht Deel via andere websites
Jelmer 0 Geplaatst 17 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2005 In een woord triest, die 'metal bible'. Als dan dit de 'echte' metal bible zou zijn, waarom zie ik o.a. Venom en Slayer niet staan ? Zij zijn toch zeker pioniers geweest in de metal muziek. Link naar bericht Deel via andere websites
Jelmer 0 Geplaatst 17 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2005 Sorry, mensen, had dit stukje ff gemist; ....testimonies from metalheads that talk about what God and the Bible means to them. Link naar bericht Deel via andere websites
Amaterasu 0 Geplaatst 17 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2005 das best grappig om te lezen Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten