kris Bauer 0 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden Hoi, ik ben nieuw op dit forum en weet nog niet wat er van te verwachten. Ik stel daarom maar een belangrijke vraag: denk je dat er één ware religie is ? Graag argumenteren met bijbelse ondersteuning. Ik denk dat ik iets heel belangrijks over weet..... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tortelduif 6 Geplaatst 55 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 55 minuten geleden Voordat ik de vraag wil beantwoorden, zou ik eigenlijk eerst willen weten wat jij onder „religie” verstaat. Ik vraag dat omdat ik zelf onderscheid zou maken tussen religie en geloof in God. Wanneer je met „religie” een systeem bedoelt waarin de mens door bepaalde werken, rituelen, voorschriften of verdiensten zijn verhouding tot God moet herstellen of zijn heil moet verdienen, dan is dat iets anders dan het Bijbelse geloof. De Bijbel legt namelijk juist sterk de nadruk op het feit dat een mens niet door eigen werken gerechtvaardigd wordt: „Want uit genade bent u zalig geworden, door het geloof [...] niet uit werken, opdat niemand zou roemen.” (Efeze 2:8-9) En Romeinen 3:28 zegt: „Wij concluderen dus dat de mens door het geloof gerechtvaardigd wordt zonder werken van de wet.” Goede werken hebben in het christelijk geloof dus wel degelijk een plaats, maar niet als middel waarmee iemand zijn heil verdient. Ze volgen op het geloof; ze zijn er niet de grond van. Daarom ben ik benieuwd wat jij precies bedoelt met „één ware religie”. Bedoel je daarmee één religieus systeem, of bedoel je eigenlijk: één ware God en de waarheid die Hij aan de mens heeft geopenbaard? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten