najjreb86 14 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden zei Peter79: Ik ben verontwaardigd over dit topic, maar ik heb geen enkele behoefte aan naming en shaming van Barnabas Dit is ook geen naming and shaming. Iedereen kan toch zien wat er gebeurt en heeft Barabas zelf niet dit topic geopend? Maar zodra je een half uur dingen opzoekt om beslagen ten ijs te komen reageert hij niet meer. Jij hebt ook laten zien dat Barnabas de cijfers verkeerd interpreteert. Ik heb laten zien dat de IDF de Ghhamas overal de schuld van gaf, maar dat onafhankelijke instanties geen een keer Hamas konden linken aan het voedsel stelen. Wel groeperingen die met de IDF samenwerkten (criminelen die door Hamas in de cel waren gezet veelal). En dat juist Hamas het was die de prijs deed kelderen door zwart handelaren aan te pakken en zelfs te doden. Wat in de ogen van de leek verschrikkelijk lijkt, maar in ogen van mensen die WOII zorgvuldig hebben bestudeerd vrij normaal is in tijden van oorlog. Ik vind het schandalig dat ik een half uur mijn best doe om Barnabas inhoudelijk te beantwoorden en dat Barnabas dan 1 zinnetje pakt en daarop reageert. Bijvoorbeeld dat ik niet netjes ben in mijn uitspraken. Doet me denken aan politici. als zij geen weerwoord meer hebben dan vallen zij ook vaak over de toon "ik vind de toon niet netjes" waardoor ze de inhoud kunnen negeren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.583 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden zei najjreb86: Dit is ook geen naming and shaming. Iedereen kan toch zien wat er gebeurt en heeft Barabas zelf niet dit topic geopend? Maar zodra je een half uur dingen opzoekt om beslagen ten ijs te komen reageert hij niet meer. Jij hebt ook laten zien dat Barnabas de cijfers verkeerd interpreteert. Ik heb laten zien dat de IDF de Ghhamas overal de schuld van gaf, maar dat onafhankelijke instanties geen een keer Hamas konden linken aan het voedsel stelen. Wel groeperingen die met de IDF samenwerkten (criminelen die door Hamas in de cel waren gezet veelal). En dat juist Hamas het was die de prijs deed kelderen door zwart handelaren aan te pakken en zelfs te doden. Wat in de ogen van de leek verschrikkelijk lijkt, maar in ogen van mensen die WOII zorgvuldig hebben bestudeerd vrij normaal is in tijden van oorlog. Ik vind het schandalig dat ik een half uur mijn best doe om Barnabas inhoudelijk te beantwoorden en dat Barnabas dan 1 zinnetje pakt en daarop reageert. Bijvoorbeeld dat ik niet netjes ben in mijn uitspraken. Doet me denken aan politici. als zij geen weerwoord meer hebben dan vallen zij ook vaak over de toon "ik vind de toon niet netjes" waardoor ze de inhoud kunnen negeren. Een fuik is een langwerpig, trechtervormig net of mand dat dient als val om vissen, kreeften of amfibieën te vangen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Peter79 293 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden zei najjreb86: Ik vind het schandalig dat ik een half uur mijn best doe om Barnabas inhoudelijk te beantwoorden en dat Barnabas dan 1 zinnetje pakt en daarop Ik denk dat dit eigen is aan forummen. Zelf heb ik al lang geleden de conclusie getrokken dat je lange reacties vooral voor jezelf schrijft en als gesprekspartners en meelezers het waarderen is dat mooi meegenomen. Wat betreft naming en shaming: ik hoop gewoon elke keer dat Barnabas tot inkeer komt. Dus als het wat langer duurt dat hij reageert, dan hoop ik dat hij geleerd heeft. In mijn optiek helpt het dan niet om hem verder in het harnas te jagen. Maar je moet doen wat je zelf goed acht. Ik heb er begrip voor als je hem met pek en veren afvoert. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.583 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden zei Peter79: Ik denk dat dit eigen is aan forummen. Zelf heb ik al lang geleden de conclusie getrokken dat je lange reacties vooral voor jezelf schrijft en als gesprekspartners en meelezers het waarderen is dat mooi meegenomen. Wat betreft naming en shaming: ik hoop gewoon elke keer dat Barnabas tot inkeer komt. Dus als het wat langer duurt dat hij reageert, dan hoop ik dat hij geleerd heeft. In mijn optiek helpt het dan niet om hem verder in het harnas te jagen. Maar je moet doen wat je zelf goed acht. Ik heb er begrip voor als je hem met pek en veren afvoert. Als nietige ikjes kunnen we er finaal ook maar weinig aan verhelpen, het zegt echter wel dat de impact veel verder reikt dan het gebied of de gebeurtenis dat tot onderwerp van een topic gemaakt werd. Op die manier wordt het menselijk gezien hypergevoelig, niet iedereen is immers bestand om naar dergelijk gruwelijke beelden te kijken. Het gaat verder dan wegkijken, het is ervan walgen, enkel bij het idee al. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 181 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst Bekijk dit Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.583 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden zei Barnabas: Bekijk dit Is het niet allemaal haatzaaierij? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 181 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst (bewerkt) Op 29-8-2026 om 09:32 zei Peter79: Ik zie dat ik niet duidelijk was. Ik bedoelde een wapenwinkel of een ander soort winkel die militaire spullen verkoopt. Ik denk dat die spullen van buiten moesten komen en dat Hamas die niet meer kan kopen omdat de grens hermetisch gesloten is. Hamas heeft tunneis aangelegd onder de grens met Egypte en daarlangs werd van alles naar binnen gesmokkeld. 10 uur geleden zei TTC: Is het niet allemaal haatzaaierij? Dat het absoluut geen haatzaaierij is is makkelijk te herkennen wqanneer je de inhoudt van de video bekijkt. De bedoeling is te tonen wat er werkelijk gebeurt. Dat moet je niet verwarren met haat zaaien. bewerkt door Barnabas Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.583 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 10 minuten geleden zei Barnabas: Hamas heeft tunneis aangelegd onder de grens met Egypte en daarlangs werd van alles naar binnen gesmokkeld. Dat het absoluut geen haatzaaierij is is makkelijk te herkennen wqanneer je de inhoudt van de video bekijkt. De bedoeling is te tonen wat er werkelijk gebeurt. Dat moet je niet verwarren met haat zaaien. Heel soms is een betere vraag wat er niet verteld wordt, wat impliceert dat andere zienswijzen ook toegelaten worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 181 Geplaatst Auteur Rapport Share Geplaatst (bewerkt) Op 29-8-2026 om 09:32 zei Peter79: Je bedoelt dat je best twee maanden zonder voedsel kan als je gemiddeld over het jaar maar genoeg hebt? Dat is flauw, Dat bedoel ik natuurlijk niet. Maar een relatief korte periode minder voedsel binnenlaten neemt niet weg dat er een veel langere periode is geweest waarin dat wel is gebeurd. Dat betekent een overgroot deel van de tijd dat er wel voedsel was en dat daaruit blijkt dat Israël bereidt was te helpen waaruit blijkt dat er geen spake wwas van genocide. Dat is de grote lijn en dat was mijn punt. Overigens is de hongersnood die daaaruit voortgekomen is niet zo ernstig als in de media werd voorgesteld. In de media is oa een foto opgedoken van een (zogenaamd) zwaar ondervoed, uitgehongerd kind. Deze foto bleek een kind te betreffen dat leed aan een uitzonderlijke ziekte en zijn toestand was neit te wijten aan ondervoeding. Ook werd een foto gebruikt die is terggebracht naar een andere situatie die niets met Gaza te maken had. Je weigert in te gaan op het argument dat er oorlogsomstandigheden zijn geweest waardoor hulpverlening bemoeilijkt werd. bewerkt door Barnabas Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.583 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 4 minuten geleden zei Barnabas: Dat is flauw, Dat bedoel ik natuurlijk niet. Maar een relatief korte periode minder voedsel binnenlaten neemt niet weg dat er een veel langere periode is geweest waarin dat wel is gebeurd. Dat betekent een overgroot deel van de tijd dat er wel voedsel was en dat daaruit blijkt dat Israël bereidt was te helpen waaruit blijkt dat er geen spake wwas van genocide. Dat is de grote lijn en dat was mijn punt. Overigens is de hongersnood die daaaruit voortgekomen is niet zo ernstig als in de media werd voorgesteld. In de media is oa een foto opgedoken van een (zogenaamd) zwaar ondervoed, uitgehongerd kind. Deze foto bleek een kind te betreffen dat leed aan een uitzonderlijke ziekte en zijn toestand was neit te wijten aan ondervoeding. Ook werd een foto gebruikt die is terggebracht naar een andere situatie die niets met Gaza te maken had. Je weigert in te gaan op het argument dat er oorlogsomstandigheden zijn geweest waardoor hulpverlening bemoeilijkt werd. Blijkbaar wil je dit gewoon eindeloos rekken, in geen enkel oorlogsgebied ligt er een rode loper voor hulpverleners. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 181 Geplaatst 41 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 41 minuten geleden Op 26-8-2026 om 11:05 zei Peter79: Ik heb je post over genocide in het onderwerp settlers hier gekopieerd. Bovenstaand kopje is daarom niet van toepassing. Je hebt gezegd: De afgelopen twee jaar onderzocht de Commissie de gebeurtenissen die op en sinds 7 oktober 2023 plaatsvonden. Daarbij kwam ze tot het besluit dat de Israëlische autoriteiten en veiligheidsdiensten zich schuldig maakten aan vier van de vijf genocidale handelingen zoals gedefinieerd in het Verdrag van 1948 inzake de Voorkoming en Bestraffing van Genocide, namelijk het doden, het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel, het opzettelijk opleggen van levensomstandigheden gericht op de gehele of gedeeltelijke vernietiging van de Palestijnen, en het opleggen van maatregelen die bedoeld zijn om geboortes te voorkomen. Uit expliciete verklaringen van Israëlische civiele en militaire autoriteiten en het gedragspatroon van Israëlische veiligheidstroepen blijkt dat de genocidale handelingen werden uitgevoerd met de intentie om de Palestijnen in de Gazastrook als groep geheel of gedeeltelijk te vernietigen. “De Commissie stelt vast dat Israël zich schuldig maakt aan het plegen van genocide in Gaza”, aldus Navi Pillay, voorzitter van de Commissie. “Het is duidelijk dat er sprake is van een intentie om de Palestijnen in Gaza te vernietigen met handelingen die aan de criteria van het Genocideverdrag beantwoorden.” https://unric.org/nl/israel-heeft-genocide-gepleegd-in-gaza/ Ten eerste: Er zijn ook experts die het handelen van Israël niet als genocide beoordelen. Waaruit blijkt dat de beoordeling van de VN onbetrouwbaar is? 1 Het feitelijk aspect: De achtergrond van de actie van Israël is het waarborgen van de veiligheid van haar burgers met het oog op de aanval van 7 Oktober en de algemene houding van Hamas om Israël uit te roeien. Dat stelt de acties in het licht van zelfverdediging en niet in het licht van landinname of zucht tot overheersing. Het gaat niet om agressie maar om veiligstelling. In combinatie met de eerder genoemde acties van Israël die behoudt van burgerlijk leven ondersteunen (waarschuwen van burgers bij aanvallen en voedselvoorziening) is er daarom geen sprake van genocide. 2 Het element van “framing”, de houding van de VN om Israël aan te klagen onder verdachte omstandigheden: A Onevenredige behandeling van Israël door de VN. Het aantal resoluties dat tegen Israël wordt ingediend is onevenredig hoog. Resoluties tegen Syrië en Iran waren er in veel geringere mate. De hongersnoden in Yemen en Somalië werden veel minder onder de aandacht gebracht ondanks het veel ernstiger karakter er van. Het principe waarbij landsgrenzen door de hiërarchisch hogere organisatie worden vastgesteld wordt overal toegepast behalve in het geval van Israël. Zie de beslissing van de volkerenbond in 1922 aangaande de grenzen van de staat Israël. B Het VN-orgaan UNWRA bleek voor 12% aan Hamas gekoppeld personeel in dienst te hebben. De UNWRA verzorgde de hulpverlening aan Gaza. Een VN-rapport over geweld van kolonisten van de OCHA (VN-orgaan) is zwaar gemanipuleerd, 98% van gemelde gevallen werd na controle gemeld als geen verband houdend met het onderwerp. Deze betroffen allerlei andere zaken zoals aanrijdingen en allerlei andere incidenten die een totaal andere achtergrond hadden (Israëlische bronnen). C Vraagtekens bij de rechtvaardigheid van de internationale wetgeving en bedoelingen. De VN bestaat uit allerlei landen die hun eigen wetgeving hebben. Allerlei landen met allerlei wetgevingen bepalen de internationale wetgeving. Wat is het rechtsgehalte van de wetgevingen van deze landen? Menig land hanteert een wetgeving die door andere landen niet als rechtvaardig wordt beschouwd. Vanuit Nederlands standpunt zijn daar bv de Russen die processen voeren tegen politieke tegenstanders met de wet in de hand. Moslimlanden hanteren wetten die naar Nederlandse begrippen oa vrouwen onderdrukken. Vanuit het perspectief van deze landen hanteren westerse landen een afschuwelijke wetgeving met een verderfelijke moraal. Wanneer dan overheden kromme wetgevingen produceren, hoe zal men dan rechte wetgeving verwachten van een overkoepelend orgaan vertegenwoordigd door deze overheden. Overheden gebruiken hun wetgevingen om hun eigen daden recht te maken. Zo ook produceert de VN een wetgeving om haar doelen te rechtvaardigen en niet in de eerste plaats om recht te doen. Zo wordt door de VN gestreeft Israël te benadelen ten gunste van eigen belangen en dat blijkt oa uit de onevenredige aandacht voor Israël die vooral vanuit Islamitische landen komt. Islamitische landen hebben een reputatie van Jodenvervolging, het uitdrijven van Joden en het weg willen vagen van Israël. En deze agenda is de onderliggende factor tot framing van Israël. Dat het niet om recht gaat maar om het benadelen van Israël blijkt uit het veroordelen van Israël terwijl allerlei andere problemen veel minder intensief aangepakt worden. Het framen blijkt uit het selectief gebruiken van feiten waarbij andere relevante feiten worden weggelaten. In dit geval is dat de dreiging die vanuit Gaza uitgaat het aspect van zelfverdediging en de extreem moeilijke situatie waaronder Israël moest opereren en de acties die Israël heeft ondernomen om burgerslachtoffers te voorkomen. De VN is geen zaligmakend instituut met een goddelijke onfeilbare status. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Peter79 293 Geplaatst 23 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 23 minuten geleden De afgelopen twee jaar onderzocht de Commissie de gebeurtenissen die op en sinds 7 oktober 2023 plaatsvonden. Daarbij kwam ze tot het besluit dat de Israëlische autoriteiten en veiligheidsdiensten zich schuldig maakten aan vier van de vijf genocidale handelingen zoals gedefinieerd in het Verdrag van 1948 inzake de Voorkoming en Bestraffing van Genocide, namelijk het doden, het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel, het opzettelijk opleggen van levensomstandigheden gericht op de gehele of gedeeltelijke vernietiging van de Palestijnen, en het opleggen van maatregelen die bedoeld zijn om geboortes te voorkomen. Uit expliciete verklaringen van Israëlische civiele en militaire autoriteiten en het gedragspatroon van Israëlische veiligheidstroepen blijkt dat de genocidale handelingen werden uitgevoerd met de intentie om de Palestijnen in de Gazastrook als groep geheel of gedeeltelijk te vernietigen. “De Commissie stelt vast dat Israël zich schuldig maakt aan het plegen van genocide in Gaza”, aldus Navi Pillay, voorzitter van de Commissie. “Het is duidelijk dat er sprake is van een intentie om de Palestijnen in Gaza te vernietigen met handelingen die aan de criteria van het Genocideverdrag beantwoorden.” https://unric.org/nl/israel-heeft-genocide-gepleegd-in-gaza/ Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.032 Geplaatst 7 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 7 minuten geleden Hoe meer moslims Israel afmaakt , hoe minder verkrachters naar Europa kunnen vluchten. 17 minuten geleden zei Peter79: Israëlische autoriteiten en veiligheidsdiensten zich schuldig maakten aan vier van de vijf genocidale handelingen Het is een feit dat er genocide plaatsvind. Maar na het WK en daarvoor Bataclan, Nice, Maalbeek, Zaventem etc mogen we eindelijk wel eens inzien waarom. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten