IKBENANDERS 24 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 28 minuten geleden zei Hopper: Er zijn er meer die weten dat reïncarnatie droomtoestand is.... Nu hoor ik weer het boeddhisme rinkelen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.583 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 3 uur geleden zei IKBENANDERS: Nu hoor ik weer het boeddhisme rinkelen. Misschien het moment om nog eens die metafoor van dat wormgat in herinnering te brengen, beetje humor kan nooit kwaad. 8 uur geleden zei najjreb86: Maar goed, logisch nadenken heb je nog niet op de basisschool. Dus helaas, dat zal er niet meer in zitten voor jou. Misschien in een volgend leven! Hilarisch, misschien dat je straks nog op het idee komt om reverse engineering toe te passen, dolle pret wordt het hier nog. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 850 Geplaatst 59 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 59 minuten geleden 8 uur geleden zei IKBENANDERS: Ik weet dat er ‘gezonde twijfel‘ bestaat, maar ook ‘blind geloof’. Misschien dat Hopper – als hij zich al laat categoriseren – in de laatste categorie thuishoort. Geef mij maar de eerste. Het is zaak de twijfel de juiste plaats te geven. De mens kent zichzelf intentioneel, daarmee zet de mens zichzelf op afstand. Dat is het intentionele zelf. De vertwijfeling voert naar een diepere grond, een zelf wat aan de intentionaliteit voorafgaat. In het intentionele zelf kent de mens zichzelf als in de wereld zijnde. In het non-intentionele zelf kent de mens zichzelf als levende mens. Het is het leven zelf wat non-intentioneel blijkt te zijn waarin de mens zichzelf kent als levende geestmens. In het vlees kent de mens zichzelf als vlees en ervaart zichzelf als vlees, in de geest kent de mens zichzelf als geest en ervaart zichzelf als geest. Het vlees is dan ook niet meer dan het voorhangsel van de (menselijke) geest. Daarom zegt Christus: het vlees is niet van nut. Johannes 6:63. De Geest is het, Die levend maakt; het vlees is niet nut. De woorden, die Ik tot u spreek, zijn geest en zijn leven. Waar kinderen geboren uit een vrouw de dood wacht, daar schept een levende Vader ook levende kinderen. Kinderen van God zijn levende kinderen, geboren uit Geest. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.583 Geplaatst 47 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 47 minuten geleden 10 minuten geleden zei Hopper: Het is zaak de twijfel de juiste plaats te geven. De mens kent zichzelf intentioneel, daarmee zet de mens zichzelf op afstand. Dat is het intentionele zelf. De vertwijfeling voert naar een diepere grond, een zelf wat aan de intentionaliteit voorafgaat. In het intentionele zelf kent de mens zichzelf als in de wereld zijnde. In het non-intentionele zelf kent de mens zichzelf als levende mens. Het is het leven zelf wat non-intentioneel blijkt te zijn waarin de mens zichzelf kent als levende geestmens. In het vlees kent de mens zichzelf als vlees en ervaart zichzelf als vlees, in de geest kent de mens zichzelf als geest en ervaart zichzelf als geest. Het vlees is dan ook niet meer dan het voorhangsel van de (menselijke) geest. Daarom zegt Christus: het vlees is niet van nut. Johannes 6:63. De Geest is het, Die levend maakt; het vlees is niet nut. De woorden, die Ik tot u spreek, zijn geest en zijn leven. Waar kinderen geboren uit een vrouw de dood wacht, daar schept een levende Vader ook levende kinderen. Kinderen van God zijn levende kinderen, geboren uit Geest. Voor een scriptie ben ik op zoek naar twee mensen die het over letterlijk alles eens zijn, privacy wordt verzekerd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten