Spring naar bijdragen

God als de gehele veldcoherentie van de werkelijkheid, van binnenuit ervaren als Liefde

Aanbevolen berichten

In een coherent veld kloppen alle verhoudingen in zorgzame afstemming met elkaar. Men vindt zijn of haar ultieme positie binnen het veld en de verhoudingen voelen kloppend en goed. Dat kan van binnenuit als 'liefde' worden ervaren.

Wel, deze verhouding waar alles klopt met elkaar en in vereniging met elkaar als 'perfect kloppend voelt', kan van binnenuit worden ervaren als de goddelijke liefde, waar deze 'perfect organisch op elkaar afgestemde verhoudingen' het geheel van de hele werkelijkheid betreffen. Dat is voor mij de Goddelijke Liefde. En die wordt ervaren bij BDE's en die wordt ook ervaren door mystici. De eenheidservaring waar alles in verhouding klopt als geheel, Zelfs wat wij hier als kwaad ervaren (via het 'erdoorheen kijken' en voeling hebben met de diepere oorzaken en context), in de juiste locatie in verhouding met al het andere perfect 'in verhouding' zal blijken, onder de intelligente vermogen van de Goddelijke Liefde of de Goddelijke intelligente verhoudingsbrenging.

bewerkt door MaartenV
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei MaartenV:

In een coherent veld kloppen alle verhoudingen in zorgzame afstemming met elkaar. Men vindt zijn of haar ultieme positie binnen het veld en de verhoudingen voelen kloppend en goed. Dat kan van binnenuit als 'liefde' worden ervaren.

Wel, deze verhouding waar alles klopt met elkaar en in vereniging met elkaar als 'perfect kloppend voelt', kan van binnenuit worden ervaren als de goddelijke liefde, waar deze 'perfect organisch op elkaar afgestemde verhoudingen' het geheel van de hele werkelijkheid betreffen. Dat is voor mij de Goddelijke Liefde. En die wordt ervaren bij BDE's en die wordt ook ervaren door mystici. De eenheidservaring waar alles in verhouding klopt als geheel, Zelfs wat wij hier als kwaad ervaren (via het 'erdoorheen kijken' en voeling hebben met de diepere oorzaken en context), in de juiste locatie in verhouding met al het andere perfect 'in verhouding' zal blijken, onder de intelligente vermogen van de Goddelijke Liefde of de Goddelijke intelligente verhoudingsbrenging.

Je verklaart – als ik je goed begrijp – de goddelijke liefde, die in BDE’s en door de mystici wordt ervaren, vanuit het principe van het ‘coherente veld’? Is dat niet hetzelfde als zeggen: de wereld is uit moleculen en atomen opgebouwd, en daarom is de wereld zoals is? Echter, ik ervaar de wereld niet vanuit het besef dat deze uit moleculen en atomen is opgebouwd, en dus zal ik de goddelijke liefde ook wel niet ervaren vanuit het besef dat dit eigenlijk een coherent veld is (hier ga ik er gemakshalve maar even vanuit dat je gelijk hebt). 

Ervarings-werkelijkheid en natuurkundige/scheikundige-werkelijkheid zijn twee vormen van werkelijkheid. De geestelijke-werkelijkheid is een ander, net als de astrale-, de etherische, de emotionele, de mentale en de materiële.

Kun je zeggen dat aan geestelijke ervaringen (bde, mystieke-ervaringen) een werkelijkheid ten grondslag ligt die we in de fysieke tegenkomen als het coherente veld? 

bewerkt door IKBENANDERS
Link naar bericht
Deel via andere websites