najjreb86 6 Geplaatst gisteren om 11:10 Rapport Share Geplaatst gisteren om 11:10 3 minuten geleden zei Hopper: Ik doel op mensen op dit forum die trachtten Christus opnieuw uit te vinden. Zoals jij bedoel je? Met je compleet onbijbels idee van Christus. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 180 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Op 21-6-2026 om 12:56 zei najjreb86: Wat voor logica is dit? Nooit gehoord van patriarch? En dat dit waarschijnlijk de reden is waarom God in de Bijbel mannelijk is? Maar God is geest, volgens de Bijbel en heeft dus geen mannelijke en vrouwelijke eigenschappen.. En de mens schiep God naar diens beeld, niet andersom. Stel dat een konijn God had uitgevonden, dan zou God een konijn zijn. De Bijbel weet niks over het Universum, en over hoe lang geleden alles is ontstaan en nog aan het ontstaan is. Dus het idee dat Christus er was voordat er iets was is grotesk en overdreven. Geloven in een God die niks geschapen heeft of maar een beetje geschapen heeft doen mensen niet, daarom fantaseren zij dat hun God alles geschapen heeft. En Almachtig is, en ALwetend en ALaardig en ALleen Wat een denigrerend antwoord! De logica heb ik weergegeven maar daar antwoord je niet op. In de bijbel heeft God wel mannelijke en vrouwelijke eigenschappen. In psalm 2 staat: Heden heb ik u verwekt. Verwekken is een mannelijke eigenschap. En in Joh 3 staat dat de mens uit geestgeboren dient te worden om het koninkrijk van God te kunnen zien, geboorte is een vrouwelijke eigenschap. De bijbel spreekt duidelijk over een schepping in zes dagen. Daarna kun je via de geslachtsregisters en de registratrie van koningen tot de ballingschap naar babylon rekenen en die was in ca 586 voor Christus (als ik het goed heb), dat is historisch vastgelegd. Alles bij elkaar zegt de bijbel dat de aarde en de hemel zo'n 6000 jaar oud zijn. Op 21-6-2026 om 13:06 zei Hopper: Ik doel op mensen op dit forum die trachtten Christus opnieuw uit te vinden. Mensen die denken dat God een geslacht heeft, die maken een God naar eigen beeld. Het zijn dus voornamelijk mannen die denken dat God een man is. Maar je mag helemaal geen beeld van God maken (Exodus 20:4-6). Jij overtreedt dus zelf al Gods eigen wet.... Ik overtreedt Gods wet niet maar jij kent de wet van God niet. God zegt in de tien geboden geen beeld van iets op aarde of in de hemel te maken en zich daarvoor neer te buigen. Immers geeft God aan Mozes de instructie om beelden van cherubs te maken en afbeeldingen van engelen en palmbomen in de tabernakel. Het gaat dus niet om het maken van afbeeldingen maar om het buigen er voor, oftewel het verafgoden van een beeld. Daarbij maak ik geen beeld maar spreek over wat de bijbel zegt. Je zit er dus naast. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.