Soliwo 0 Geplaatst 6 september 2005 Rapport Share Geplaatst 6 september 2005 1. Neo-Pagan (100%) 2. Unitarian Universalism (88%) 3. New Age (86%) 4. Liberal Quakers (81%) 5. Secular Humanism (76%' De eerste twee kloppen, 86% New Age klopt totaal niet. En blijbaar ben ik ook al een liberal quaker, zitten die eigenlijk uberhaupot wel in Europa? Link naar bericht Deel via andere websites
LaRosa 0 Geplaatst 6 september 2005 Rapport Share Geplaatst 6 september 2005 http://evangelie.fol.nl Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 6 september 2005 Rapport Share Geplaatst 6 september 2005 Dames en Heren, Dit topic is bedoelt voor Christelijke spam. Het is niet de bedoeling om hier allemaal de test resultaten van een test neer te zetten! Voor de goede orde de openingspost nog een keer: Quote: Op zondag 15 juni 2003 20:47:31 schreef Doeke het volgende: Beste Users, Omdat internet een medium is waarbij je ook veel over het geloof kan vinden lijkt het ons een goed idee om in dit topic, links te plaatsen naar christelijke site's die jij kent/bezoekt. Let wel : Het moet een site zijn die iets met geloof te maken heeft. Anders wordt de link zonder pardon verwijderd. Het is dus ook toegestaan je eigen website te plaatsen, als deze iets te maken heeft met het geloof. Groeten van, De Credible-Crew. Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 6 september 2005 Rapport Share Geplaatst 6 september 2005 Julia, je hebt een aantal zeer interessante site geplaatst hier die stof tot nadenken geven Link naar bericht Deel via andere websites
Julia 0 Geplaatst 6 september 2005 Rapport Share Geplaatst 6 september 2005 Dankjewel voor je positieve reactie. Ik denk inderdaad dat Rudolf Otto en William James belangrijke mensen zijn die intelligent en invoelend religie benaderen en ik heb beide als verdiepend voor mijn religieuze leven ervaren. Rudolf Otto beziet het vanuit de christelijke traditie en James bekijkt het vanuit de filosofisch/psychologische optiek. Een derde is voor mij Abraham Joshua Heschel, maar dat is niet christelijk - vandaar dat ik die niet geplaatst heb. Echter, nu ik er even over nadenk, past hij prima omdat er toch wel een trend is om tot meer begrip te komen over de roots van het christendom en daar ook de intrinsieke waarde van in te zien. Want - "Slechts weinigen is het gegeven dat zij Gods oordeel in de geschiedenis kunnen onderkennen. Maar iedereen kan zich laten leiden door de woorden van de Baäl Sjem: 'Als een mens kwaad heeft gezien, laat hij daar dan niet moeilijk over doen, zodat hij zich bewust kan worden van zijn eigen kwaad en daar dan aan kan gaan werken. Want wat hij gezien heeft, is ook binnenin hem.' We zijn lichtvaardig omgegaan met Gods naam. Eeuwenlang klonk zijn stem in de woestijn. Met wat een behendigheid wisten we die stem in onze tempels te vangen en onschadelijk maken. Onze wereld doet denken aan een slangenkuil. We zijn niet pas in 1938, of zelfs 1933, in die kuil gevallen. We zijn er generaties geleden al in terechtgekomen. De slangen brachten hun gif in het bloed van de mensheid, waardoor we geleidelijk verlamd raakten; zenuw na zenuw werd verdoofd, onze geest stompte af en onze blik verduisterde. Goed en kwaad, eens zo helder als dag en nacht, zijn vervaagd en wazig geworden. Geweld wordt verheerlijkt, mededogen veracht en we gehoorzamen de wetten van de markt. Het visioen van het heilige is vrijwel uit de menselijke ziel verdwenen. Terwijl de mens bezig is zichzelf op te hangen, ontdekt hij dat het makkelijker is anderen op te hangen. Het geweten van de wereld is vernietigd door hen die altijd anderen de schuld gaven. We hielpen mee het licht te doven dat door onze vaderen werd aangestoken. We verruilden heiligheid door gemak, trouw voor succes, liefde voor macht, wijsheid voor informatie, traditie voor mode. Toen Israël bij de Sinaï kwam, hief God de berg op, hield hem boven hun hoofd en zei: 'Of jullie nemen de thora aan, of jullie worden onder de berg verpletterd. De berg van de geschiedenis hangt boven onze hoofden. Zullen wij het verbond met God vernieuwen?'." http://home.versatel.nl/heschel Link naar bericht Deel via andere websites
Anoniempie 0 Geplaatst 6 september 2005 Rapport Share Geplaatst 6 september 2005 - laatmaar Link naar bericht Deel via andere websites
MiekieMow 0 Geplaatst 20 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2005 Dit vind ik dus echt een hele goede site. www.verhoevenmarc.be (Alle dwaalleringen opgesomd) Link naar bericht Deel via andere websites
Michie23 0 Geplaatst 20 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2005 Quote: Op donderdag 20 oktober 2005 17:39:20 schreef MiekieMow het volgende: Dit vind ik dus echt een hele goede site. www.verhoevenmarc.be (Alle dwaalleringen opgesomd) Weer iemand die alleen zijn eigen bedelingenleer goed en als enige waarheid vind Link naar bericht Deel via andere websites
bastje 0 Geplaatst 22 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2005 hallo iedereen ik ben bas ik heb zelf een forum en de laatste tijd begint die ook al aardig te draaien en als je het leuk lijkt om ook is te kijken neem is een kijkje www.christelijkforum.tk www.christelijkforumsite.tk en hier is de chat pagina van het forum Link naar bericht Deel via andere websites
bastje 0 Geplaatst 22 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2005 weet iemand hoe je je berichten wist? Link naar bericht Deel via andere websites
Erna 0 Geplaatst 22 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2005 Je kunt niet het hele bericht verwijderen, alleen leeghalen mbv van de edit-knop: Alleen de crew kan hele berichten verwijderen, maar doet dat niet aangezien dat 'gaten' in de database veroorzaakt. Link naar bericht Deel via andere websites
bastje 0 Geplaatst 22 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2005 dat is lastig maar lijkt het jouw leuk om lid te worden van www.christelijkforum.tk daar kan je dat soort dingen wel zoals je berichten verwijderen ik heb ook een chat pagina op www.christelijkforumsite.tk gemaakt voor als het drukker gaat worden zodat iedereen dan ook kan kletsen Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 4 november 2005 Rapport Share Geplaatst 4 november 2005 NEem allemaal eens een kijkje op www.jongkatholiek.nl Een hele leuke, actieve site voor katholieke jongeren!... Meld je aan.. en,, Chat mee,, discusieer op het forum,, en ontmoet andere gelovige jongeren.. Liefsss Maria Link naar bericht Deel via andere websites
Mad Harry 0 Geplaatst 4 november 2005 Rapport Share Geplaatst 4 november 2005 http://www.persoonvanhetjaar.nl (Jezus?) Link naar bericht Deel via andere websites
Jo-kind 0 Geplaatst 4 november 2005 Rapport Share Geplaatst 4 november 2005 www.gospeltown.tk is een bijnadoodervaring site www.biblecodedigest.com is een site over de bijbel code Link naar bericht Deel via andere websites
Mad Harry 0 Geplaatst 4 november 2005 Rapport Share Geplaatst 4 november 2005 Heftige site die van de bde's... Link naar bericht Deel via andere websites
Jo-kind 0 Geplaatst 4 november 2005 Rapport Share Geplaatst 4 november 2005 thanks Link naar bericht Deel via andere websites
Mad Harry 0 Geplaatst 4 november 2005 Rapport Share Geplaatst 4 november 2005 Is die van jou? Ik mis wel de bronvermeldingen. Zo van:'heeft die en die dat echt gezegd, waar kan ik dat terugvinden' is dan natuurlijk het eerste wat skeptici er over te zeggen hebben, niet? Link naar bericht Deel via andere websites
Eppo 0 Geplaatst 14 november 2005 Rapport Share Geplaatst 14 november 2005 Kijk ook is op www.vragenovergod.tk vind je een aantal studies en je kan zelf ook vragen stellen leuke site Link naar bericht Deel via andere websites
Mad Harry 0 Geplaatst 14 november 2005 Rapport Share Geplaatst 14 november 2005 Kennen jullie hier www.aanbidding.net al? 24h praise in alle soorten en maten. Af en toe een gebed. Doordachte programnmering. Goed initiatief als je het mij vraagt... Enne http://www.waaromjezus.nl! Link naar bericht Deel via andere websites
Mr.friendly 0 Geplaatst 14 november 2005 Rapport Share Geplaatst 14 november 2005 Ik snap je volkomen! www.christianrocklyrics.com Jahaa.. Dies goed.. Kan je de Teksten zien van Chr. Band.. Link naar bericht Deel via andere websites
LaRosa 0 Geplaatst 18 november 2005 Rapport Share Geplaatst 18 november 2005 een site over christelijke meditatie: http://www.minnehof.com/smile/ christelijk en de gewone zin des woords dus, niet 'esoterisch'. In de faq staat ergens beargumenteerd waarom meditatie bij het christendom hoort..ik vond het wel een leuke site voor credible Link naar bericht Deel via andere websites
rmondy 4 Geplaatst 30 november 2005 Rapport Share Geplaatst 30 november 2005 http://zulu.messageboard.nl/12944/index.php. Dit is mijn nieuwe forum over de oorsprongsvraag Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 9 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2006 www.freewebs.com/mijn-midis/opwekking.htm meeste opwekking met muziek... Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 12 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2006 Gebed en bemoediging voor en door kinderen in vorm van strips. HELEMAAL GEWELDIG * Michiel heeft img fixed * Erna heeft img opnieuw fixed Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten